Gość MrSlonio Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Powitać, mam dość upierdliwy problem, po raz pierwszy pojawił się przy mocnych mrozach (czyli tak pod -25C), a teraz występuje niestety i przy nieco mniejszych (nawet koło 0C). A mianowicie - po nocce uruchamiam samochód, no i niby wszystko normalnie, ale kontrolka oleju nienormalnie długo świeci i nie gaśnie. Jeżdzę na Castrolu półsyntetycznym 10W40 wymienionym ok.5000km temu w serwisie Castrola (wnoszę więc że nie jest to jakaś nędzna podróbka), poziom oleju pod górną kreskę. Czy ktoś ma jakieś hipotezy?? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrowienia, MrSlonio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju ... Edit Czujnik do mojego diesla kosztował około 50-60 zł a wymienic można samemu - tylko trzeba by uważać aby się olejem nie zalać - ewentualnie zlać trochę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cysio Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 czujnik cisnienia oleju badz dupiaty filtr oleju - tu niemozna oszczedzac .... polecam mann-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Filtr być może nie jest z górnej półki, bo to zwykły Filtron, więc pewnie zacznie się od wymiany filtra na lepsiejszy, no i oby nie musiało skończyć się na wymianie czujnika. A orientujecie się ile może kosztować czujnik i jego wymiana?? Pozdrowienia, MrSlonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snakeee Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Niedalej niz jakies 2 tygodnie temu mialem podobny przypadek. Kontrolka sie zaswiecala tylko z ta roznica ze po dobrym nagrzaniu silnika. Przeszukja sobie forum i poczytaj, ale podpowiem Ci ze przyczyna byl zwalony czujnik cisnienie (nomen omen wymieniany miesiac wczesniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Witam, ma do Was jeszcze jedno pytanie, a zarazem prośbę: gdzie zlokalizowany jest czujnik ciśnienia oleju, bo chciałbym się w najbliższy weekend do niego dostać i wymienić. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrowienia, MrSlonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 czujnik ten znajduje się w podstawie w ktorą się wkręca filtr oleju. Dochodzi do niego pojedyńczy czarny kabelek, odkręca się go kluczem 24, dostęp do niego uzyskasz z kanału (patrz pierwszy gar, wysokość nieco pozniej rozrusznika i lecisz wzrokiem na prawo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Dzięki za szybka odpowiedz, widzę że to jednak nie będzie takie proste, miłe i przyjemne jak myślałem. :sad: Pozdrowienia, MrSlonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snakeee Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Jak bedziesz mial do dyspozycji kanal (no i oczywiscie nowy czujnik) to jakies 10 no moze 15 minut pracy (z wytarciem ubrudzonych rak :mrgreen: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 No i wymieniłem czujniczek... Rzeczywiście nie taki diabeł straszny jak mi się zdawało; roboty było na 10 minut i rąk sobie nawet nie pobrudziłem za bardzo. Zobaczymy czy jutro z rana przy pierwszym odpaleniu kontroka będzie zachowywała się normalnie czy też dalej będę zmuszony drążyć temat... Oby NIE Pozdrowienia, MrSlonio [ Dodano: Sob 18 Mar, 2006 ] No i się stało, a w zasadzie sie nie stało, tzn. kontrlka zachowuje się dokładnie tak samo jak wcześniej. No i macie jakiś pomysł co z tym dalej czynić?? :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Ja bym spróbował wymienić olej wraz z filtrem w innym serwisie. A najlepiej kupić bańkę i wymienić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Filtr być może nie jest z górnej półki, bo to zwykły Filtron Filtrony nie posiadają zaworu zwrptnego zapobiegającego wypływaniu oleju z magistrali olejowej. Wydłuża to czas do jej napełnienia i uzyskania ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Widzę, że i wymiana filtra oleju mnie czeka. Czy wymieniać sam filtr, czy też filtr razem z olejem (tak jak pisałem olej był lany w autoryzowanym punkcie Castrola - więc raczej jest pewny - a przejechałem na nim dopiero 6.000 km)?? A co będzie jeśli te zabiegi nie pomogą?? Gdzie wówczas szukać przyczyny - pompa oleju, coś gorszego?? Pozdrowienia, MrSlonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 przejechałem na nim dopiero 6.000 km Teoria mówi, że w tych silnikach olej powinno wymieniać się co 7500 km. Myślę, że możesz pokusić się o wymianę filtru razem z olejem - silnikowi na pewno to nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Widzę, że i wymiana filtra oleju mnie czeka. Czy wymieniać sam filtr, czy też filtr razem z olejem Nie ma sensu wymieniac samego filtra. Bo i tak trzeba spuscic caly olej. Lepiej zalac juz nowy. PS. Ja do ostatnich dwóch wymian oleju kupuje jakis japonski filtr za 12PLN. I nie mam z nim problemow. Nawet kupuje na zapas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrSlonio Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 No dobrze, ale powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Czysto hipotetycznie - zmieniam olej, filtr, pozostając na Castrolu 10w40 lub zmieniając na Mobil'a 10w40 i "usterka" nie znika. Co wtedy?? Gdzie szukać przyczyny?? Próbuję ustalić najczarniejsze scenariusze... :? Pozdrownia, MrSlonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 ????? Pompa olejowa niedomaga ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Przyczny prosze: - zapchane magistrale olejowe np. na skurek nieprofesjonalnego przejscia z mienrala na olej wyzszej jakosci - obrócona panewka - niedomagania pompy olejowej Wykreć w chulere czujnik cisnienia oleju i wkreć w jego miejsce manomentr na dlugim przewodzie i zmeirz jakie masz cisnienie - nie ma co dalej rżnąć silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.