Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Niegasnąca kontrolka oleju...


Gość MrSlonio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MrSlonio

Powitać,

mam dość upierdliwy problem, po raz pierwszy pojawił się przy mocnych mrozach (czyli tak pod -25C), a teraz występuje niestety i przy nieco mniejszych (nawet koło 0C). A mianowicie - po nocce uruchamiam samochód, no i niby wszystko normalnie, ale kontrolka oleju nienormalnie długo świeci i nie gaśnie. Jeżdzę na Castrolu półsyntetycznym 10W40 wymienionym ok.5000km temu w serwisie Castrola (wnoszę więc że nie jest to jakaś nędzna podróbka), poziom oleju pod górną kreskę.

Czy ktoś ma jakieś hipotezy??

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

 

Pozdrowienia,

MrSlonio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju ...

Edit

Czujnik do mojego diesla kosztował około 50-60 zł a wymienic można samemu - tylko trzeba by uważać aby się olejem nie zalać - ewentualnie zlać trochę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrSlonio

Filtr być może nie jest z górnej półki, bo to zwykły Filtron, więc pewnie zacznie się od wymiany filtra na lepsiejszy, no i oby nie musiało skończyć się na wymianie czujnika. A orientujecie się ile może kosztować czujnik i jego wymiana??

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedalej niz jakies 2 tygodnie temu mialem podobny przypadek. Kontrolka sie zaswiecala tylko z ta roznica ze po dobrym nagrzaniu silnika. Przeszukja sobie forum i poczytaj, ale podpowiem Ci ze przyczyna byl zwalony czujnik cisnienie (nomen omen wymieniany miesiac wczesniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrSlonio

Witam,

ma do Was jeszcze jedno pytanie, a zarazem prośbę: gdzie zlokalizowany jest czujnik ciśnienia oleju, bo chciałbym się w najbliższy weekend do niego dostać i wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ten znajduje się w podstawie w ktorą się wkręca filtr oleju.

Dochodzi do niego pojedyńczy czarny kabelek, odkręca się go kluczem 24, dostęp do niego uzyskasz z kanału (patrz pierwszy gar, wysokość nieco pozniej rozrusznika i lecisz wzrokiem na prawo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz mial do dyspozycji kanal (no i oczywiscie nowy czujnik) to jakies 10 no moze 15 minut pracy (z wytarciem ubrudzonych rak :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrSlonio

No i wymieniłem czujniczek... Rzeczywiście nie taki diabeł straszny jak mi się zdawało; roboty było na 10 minut i rąk sobie nawet nie pobrudziłem za bardzo. Zobaczymy czy jutro z rana przy pierwszym odpaleniu kontroka będzie zachowywała się normalnie czy też dalej będę zmuszony drążyć temat... Oby NIE ;)

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

 

[ Dodano: Sob 18 Mar, 2006 ]

No i się stało, a w zasadzie sie nie stało, tzn. kontrlka zachowuje się dokładnie tak samo jak wcześniej. No i macie jakiś pomysł co z tym dalej czynić?? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr być może nie jest z górnej półki, bo to zwykły Filtron

Filtrony nie posiadają zaworu zwrptnego zapobiegającego wypływaniu oleju z magistrali olejowej. Wydłuża to czas do jej napełnienia i uzyskania ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrSlonio

Widzę, że i wymiana filtra oleju mnie czeka. Czy wymieniać sam filtr, czy też filtr razem z olejem (tak jak pisałem olej był lany w autoryzowanym punkcie Castrola - więc raczej jest pewny - a przejechałem na nim dopiero 6.000 km)??

A co będzie jeśli te zabiegi nie pomogą?? Gdzie wówczas szukać przyczyny - pompa oleju, coś gorszego??

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem na nim dopiero 6.000 km

Teoria mówi, że w tych silnikach olej powinno wymieniać się co 7500 km. Myślę, że możesz pokusić się o wymianę filtru razem z olejem - silnikowi na pewno to nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że i wymiana filtra oleju mnie czeka. Czy wymieniać sam filtr, czy też filtr razem z olejem

Nie ma sensu wymieniac samego filtra. Bo i tak trzeba spuscic caly olej. Lepiej zalac juz nowy.

PS. Ja do ostatnich dwóch wymian oleju kupuje jakis japonski filtr za 12PLN. I nie mam z nim problemow. Nawet kupuje na zapas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MrSlonio

No dobrze, ale powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Czysto hipotetycznie - zmieniam olej, filtr, pozostając na Castrolu 10w40 lub zmieniając na Mobil'a 10w40 i "usterka" nie znika. Co wtedy?? Gdzie szukać przyczyny??

Próbuję ustalić najczarniejsze scenariusze... :?

 

Pozdrownia,

MrSlonio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczny prosze:

- zapchane magistrale olejowe np. na skurek nieprofesjonalnego przejscia z mienrala na olej wyzszej jakosci

- obrócona panewka

- niedomagania pompy olejowej

 

 

Wykreć w chulere czujnik cisnienia oleju i wkreć w jego miejsce manomentr na dlugim przewodzie i zmeirz jakie masz cisnienie - nie ma co dalej rżnąć silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...