Marins Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Witam. Mam problem z silnikiem gorzej przyspiesza oddaje taki dziwny dzwiek ale bardzo cichy. Wczoraj wracajac z Radomia na ekspresowce rozpedzilem go do 165 z 5 osabami i niechcial dalej isc potem jak juz zjezdzalem i jechalem 100 zapalily sie kontrolki taka bateryjka i od oleju ale po chwili zgasly . Przerazony stanalem szybko na jakims zjezdzie i zagladam pod mache ale niby wszystko w porzadku. To wsiadam i jade dalej.I dojechalem tak do domu jadac przez caly czas 80Km/h. A przypomne ze pali mi sie check engine od tygodnia i mam dziurawa chlodnice. Chlodnica ciagnie normalnie plyn bo sprawdzalem tylko ze ma dziurke to troszke go ulatuje:) kontrolka byla sprawdzana i kasowana kilka razy, zmienilem sonde i tez nic teraz zamierzam zmienic kata. Wiec nie wiem moze to przez tą kontrolke sie cos dzieje?? Ale wczesniej jezdzilem na niej i bylo ok. A moze przez to ze zdjalem tą zwezke dolotu bo po zdjeciu dawala fajny pomrok przy wiekszych obrotach a teraz to ryczy przy wiekszych obrotach. Noi ma jakby troszke opoznienie przy zapalaniu. Co z tym wszystkim zrobic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 ja ci powiem tylko tyle...nie jezdzilbym z uszkodzonym ukladem chlodzenia. zwezka (tlumik szmeru) ktoora zdjales z dolotu nie powinna miec wplywu na to wszystko co sie u ciebie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Witam. Mam problem z silnikiem gorzej przyspiesza oddaje taki dziwny dzwiek ale bardzo cichy. Wczoraj wracajac z Radomia na ekspresowce rozpedzilem go do 165 z 5 osabami i niechcial dalej isc potem jak juz zjezdzalem i jechalem 100 zapalily sie kontrolki taka bateryjka i od oleju ale po chwili zgasly . Przerazony stanalem szybko na jakims zjezdzie i zagladam pod mache ale niby wszystko w porzadku. To wsiadam i jade dalej.I dojechalem tak do domu jadac przez caly czas 80Km/h. A przypomne ze pali mi sie check engine od tygodnia i mam dziurawa chlodnice. Chlodnica ciagnie normalnie plyn bo sprawdzalem tylko ze ma dziurke to troszke go ulatuje:) kontrolka byla sprawdzana i kasowana kilka razy, zmienilem sonde i tez nic teraz zamierzam zmienic kata.Wiec nie wiem moze to przez tą kontrolke sie cos dzieje?? Ale wczesniej jezdzilem na niej i bylo ok. A moze przez to ze zdjalem tą zwezke dolotu bo po zdjeciu dawala fajny pomrok przy wiekszych obrotach a teraz to ryczy przy wiekszych obrotach. Noi ma jakby troszke opoznienie przy zapalaniu. Co z tym wszystkim zrobic?? wiesz to ze chlodnica puszcza plyn to dobrze nie jest, bo oprocz ubytkow uklad CI sie zapowietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 czyli to wszystko moze byc wina chlkodnicy?? Ale temperatura silnika jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 czyli to wszystko moze byc wina chlkodnicy?? Ale temperatura silnika jest ok nie no raczej na chlodnice bym nie stawal. jesli Ci sie kontrolka oleju zapalila to raczej cos ze smarowaniem lub czujnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 zapalila sie ale zaraz zgasla a olej sprawdzalem jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 ..zapalily sie kontrolki taka bateryjka i od oleju ale po chwili zgasly... No taki układ kontrolek jest jak silnik zgaśnie- brak ładowania i brak cisnienia oleju. Dziurawa chłodnica nie ma wpływu na silnik - na jego pracę. Ale dzine rzeczy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 zapalila sie ale zaraz zgasla a olej sprawdzalem jest ok. to ze jest olej to nie swiadczy o tym czy jest dobre samrowanie! ta kontrolka to nie wskaznik poziomu oliwy tylko wskaznik slabego cisnienia smarowania silnika! [ Dodano: Sro 15 Mar, 2006 ] ..zapalily sie kontrolki taka bateryjka i od oleju ale po chwili zgasly... No taki układ kontrolek jest jak silnik zgaśnie- brak ładowania i brak cisnienia oleju. Dziurawa chłodnica nie ma wpływu na silnik - na jego pracę. Ale dzine rzeczy .... tak ale do tego powinien zawsiecis sie brak ladowania, abs / asr/ i tp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 no wiem ale silnik nie zgasł. co jemu moze byc?? chlodnice wymienie moze jeszcze w tym tygodniu. A nie wiecie gdzie mozna kupic tanio katalizator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Myślę, że na allego znajdziesz coś dla siebie pozdr [ Dodano: Sob 18 Mar, 2006 ] np. tu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91535242 ale to tylko przykład. Nie sprawdiłem osobiście co jest wart bo nie miałem potrzeby dotychczas. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Myślę, że na allego znajdziesz coś dla siebie pozdr [ Dodano: Sob 18 Mar, 2006 ] np. tu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91535242 ale to tylko przykład. Nie sprawdiłem osobiście co jest wart bo nie miałem potrzeby dotychczas. pozdr heh ale tego kata nie zamontuje do n16tki u nas kat jest polaczony z kolektorem i ni jak tego tam zastosowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 18 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 ok chlodnica wymieniona i jest i praca silnika wrocila jakby do normy. a po namowie Coobcia wywale kata a zamiast sondy wsadze emulator i powinno byc dobrze duzo taniej a i mocy przybedzie:) Dzieki wam wszystkim za wypowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 ok chlodnica wymieniona i jest i praca silnika wrocila jakby do normy. a po namowie Coobcia wywale kata a zamiast sondy wsadze emulator i powinno byc dobrze duzo taniej a i mocy przybedzie:) Dzieki wam wszystkim za wypowiedzi.Pozdrawiam hm wiesz ze wyciecie kata wpluynie torche na zmiane przebiegu momentu i mocy nie koniecznie in plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 18 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 jak nie sprobuje to sie nie dowiem:) a moze bedzie lepiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bielszczak Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 to że zaświeciła ci się kontrolka ładowania to może być wina słabego naciągu paska alternatora i chłodnicy - warto sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czok Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Widać wyraźnie, że masz zapchany pierwszy katalizator, ten połączony z kolektorem wydechowym. Przed nim jest sonda, której raczej nie powinieneś emulować. Za nim jest sąda, którą raczej będziesz musiał emulować. Ciekawy jestem jaki będzie efekt końcowy jak wydłubiesz ten pierwszy katalizator. Rozumiem, że planujesz usunąć ceramiczne wnetrze i pozostawic pustą przestrzeń. Ciekawy jestem jak taka pusta puszka będzie brzmieć i czy to nie będzie miało negatywnego wpływu na kinetykę spalin - a w rezultacie na pracę i osiągi silnika. Nie zapomnij to wszystko jak zrobisz opisać, bo tu kilku już planowało (choćby Ralph) wykonać taki manewr w tym silkniku ale nikt nie opisał końcowego rezultatu. Czyżby wszyscy kupili nowy katalizator za 2500.zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 hmm, patrząc na moje doświadczenia z LPG myślę, ze głupi EOBD jest w stanie nie zareagować na wyrzucenie kata..., ale nie powiem na 100%. Poza tym emyulatory II giej sondy (przynajmniej te starsze działały) jak zwykły restarter ECU, żadnej emulacji nie robiły. Sonda II ga podczas swojej pracy nie faluje napięciami (nie działa w sprzężeniu zwrotnym), nie bierze udziału w regulacji składu mieszanki (za to odpowiada sonda I). II ga sonda pokazuje stałe napięcie zależne od tlenu w spalinach. Jesli ono się zmieni pokaże inne napięcie a jak wyjdzie poza zakres sygnalizuje ECU błąd. Może sie mylę, ale sądę, że wywalenie kata nie s[powoduje zapalenia lampki MIL, a jeśli nawet to skład mieszanki sie nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Czok o co chodzi z tym ceramicznym wnetrzem i pusta przestrzenia??Bo nie wiem jak wyglada katalizator ale chyba chodzi o to zeby wyjac ze srodka wszystko i zalozyc sama obudowe tak?? napewno nie zamierzam kupowac nowego kata, przekonal mnie do tego po czesci Coobcio i jak radzil wsadze zamiast niego rure(czy cos takiego) lub jesli musialbym juz kupowac to sportowy katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 wywalenie kata = wytrzepanie z niego bebechów. Wystarczy pręt metalowy i przebicie go na wylot a potem wytrząsanie tej "ceramiki" - oczywiście można zamiast tego starego kata wsadzić rurę. W obu przypadkach dźwięk wydechu ulegnie zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czok Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Tak, wydłubanie dokładnie na tym polega. Jednak ten pierwszy katalizator w tym silniku to nie jest taka puszeczka na rurze wydechowej, którą mozna wyciąć w wspawać w zamian rurkę czy też strumiennicę żeby udawała kata. Ten katalizator to solidny odlew który jest przykręcony do kolektora wydechowego i łączy się z tym kolektorem dużą wenętrzną średnicą ( jakieś 100mm). Tak naprawdę jest ten katalizator częścią konstrukcji kolektora wydechowego i można zapomnieć o wspawywaniu rurki. Spaliny wpadając z czterech rur kolektora "spotykają" się w przestrzeni gdzie łaczy się kolektor z katalizatorem (o średnicy około 100mm) i tak na prawdę od razu jast ceramika katalizatora w pełni otwarta swoją średnicą (też około 100mm). Dopiero jak się kończy ceramika katalizatora cały odlew kartalizatora się zwęża i przechodzi w kruciec do którego przykręcona jest rura wydechowa. Tak to wygląda. Albo trzeba wydłubać to wnętrze ceramiczne i zobaczyć jak to będzie działać, albo od razu wydać pieniądze na cały sportowy kolektor wydechowy lub nowy katalizator za 2500.zł. Co byś nie robił zrób próbę z wydłubaniem katalizatora - czyli usunięciem ceramili z wnętrza przy pomocy jakiegoś pręta. Jednak usunąć trzeba wszystko tak aby pozostałości nie poleciały w stronę drugiego trójdrożnego katalizatora, który jest na rurze wydechowej i raczej nie jest powodem Twoich problemów. Koniecznie opisz wynik Twoich zmagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 napewno opisze tylko nie wiem kiedy znajde czas , narzedzia i garaz z kanałem:) do zrobienia tego. Najpierw w planach jest stozek + dolot a potem wezme sie za katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 hm wiesz ze wyciecie kata wpluynie torche na zmiane przebiegu momentu i mocy nie koniecznie in plus. Nie spotkalem się z przypadkiem Nissana w którym wywalenie tego pieprzonego katalizatora nie spowodowało by poprawy dynamiki i wzrostu mocy i momentu. Nawet w Katalogu podana jest moc dla QD18 z katem i bez, różnica wynosi ok 6Km na korzyść wersji bez kata, prosze: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...040&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Noi nowy problem check enine zaczął mrygac samochod sie caly trzesie przy przyspieszaniu i wolniej przyspiesza, z tlumika wydobywaja sie spaliny ze mozna całe miasto zamglic:) co sie stało?? mechanik przez telefon mowil ze to moze byc cos z łancuchem rozrzadu i ze zle jest zaplon wyregulowany czy cos taiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 łańcuch żeby przeskoczył w tak młodym autoku hm.... musiał byś go chyba przekręcić. Odłącz sonde lambda pierwszą i zobacz co się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 27 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 bylem w serwisie nissana i powiedzieli ze w 4 cylindrze niema zaplonu a iskra jest bo sprawdzali. koles mowili ze to moze byc jakas blachostka ale tez ze moze byc silnik do remontu:( jutro zostawie u nich samochod zeby zdiagnozowali co sie dzieje i zobaczymy co bedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.