Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 zagazowane 75 koników z niemiec rocznik 98


Gość rumun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich kolegów i [pozdrawiam

Na tym szlachetnym forum jestem po raz pierwszy a wiec prosze o wyrozumiałość za ewętualne gafy.

Zakupiłem Almerkę zieloną żabkę ....śliczna jest ale..... z niemiec to przyjechało kiedyś a teraz w moje ręce trafiło. i 75 koników jak uwolnic resztę stada i ile by to kosztowało no i gdzie w Warszawie , a moze poza nią , było by to dobrze zrobic . Koledzy na forum opisują sporo pomysłów ale to trzeba by kanał mieć i trochę smykałki w tym kierunku

tuning za 2 zł,cos z dolotem no i chip jak dobrze zrozumiałem

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO DOBRA NIECH BĘDZIE ZE JEST 87 TO PYTANIE CO ZROBIC ŻEBY ZBIERAŁ SIE OD 2 TYS A NIE OD 4 TYŚ CHODZI O MOMENT MOŻE TU COS PORADZICIE

 

[ Dodano: Nie 19 Mar, 2006 20:18 ]

a i jeszcze jedno można ją bujnąć do 160 km/h i ani piciu piciu wiecej normalne czy też cos dla niemców wymyślili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 160 to ja bez najmniejszego oporu dochodzę :D ma się wkońcu te 97 rumaków pod maską :D Kiedyś miałem N14 1,4 87km i fakt faktem że więcej jak 175 nie chciał jechać :) teraz swoją N15 jechałem 190 i wiem że dałoby radę więcej :) testy wkrótce... a tak wogóle w tym samochodzie do wyprzedzania służy trzeci bieg ja na trójce osiągam ok 145km/h i odcinka :) wtedy zapinasz 4 i moment masz 160 itd... na początek przyśpiesz zapłon, EGR raczej nic nie da i zrób jakiś delikatny dolocik nawet taki jak mam ja czyli rura 60 z grila ssie prosto do początku dolotu do tego BP Ultimate 98 i czuć różnicę :) aha i pamiętaj że GAZ to zło :D może wtryskiwacze przeczyść może przepustnicę i powymieniaj filtry powietrza + benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ze moja do 180 to luzno... dopiero pozniej juz gozej idzie.... cos kurcze 160 mi sie malo wydaje... wez ja moze na hamowni sprawdz czy napewno ma 87KM...

a jak chcesz lepszy dol to niestaty... nie ten silnik :) almerki lubia wysokie krecenie i tak juz jest. mzoesz z CAI poprobowac, malin zrobil i ma ladny przebieg momentu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli maja jako unikat ma 75koników tak naprawde, a nie na papier to jest mozliwe że wiecej jak 160 nie poleci ?

 

hmmm... wedlug mnei nie :) porownujac z rodzicow vw ktore ma 1.4 75KM i jest ciezkie, a buja sie lekko do 170 i maks ma 180

ja bym tu przyczyny w tej gazowni szukal :/ pamietaj ze gaz zawsze ogranicza :(

sprawdz jak sie bedzie na benzynie bujal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze masz te 75 kucy bo 160 to troche malo. moja 1.6 100 KM 205 km/h poszla oczywiscie tylko z kierowca na pokladzie i przy bezwietrznej pogodzie. Ale z drugiej strony masz instalke wiec moment poszedl w dol i koni tez ubylo.

dodam jeszcze ze zagazowana astra 1.6 71KM leci 155 km/h a lanos 1.5 86Km 165 km/h tak wiec chyba masz te 75 kucy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to i tak będę nią jeżdził bo jak do tej pory to najlepszy mój samochodzik

miałem swifta 1.3 , lanosa 1.5 i palio weekend 1.4 tak wiec przesiadka do Almerki to prawie merol tylko niedosyt malutki jest bo aż się serce kraje jak trzeba wyciskać 5-6 tys aby to maleństwo frajde dało , no nic moje pytanko gdzie jest hamownia w Warszawie i ile mnie to bedzie kosztowało chciał bym spr, na benzynie no i na gazie dla porównania. i oczywiscie podziele sie wrażeniami a co z egr - chyba dobrze napisałem zaślepiac da to cos bo 2 złote mam jeszcze to mnie stać :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób wymiane filterków, oliwy i przegląd silnika, EGR wytnij jak tu oopisywano. Przed wjazdem na hamownię zainwestowałbym w 3 dychy i zrobiłbym analizę spalin na benie i gazie - to jedyny sposób że sekwencja jest dobrze ustawiona i przy okazji nie rozkalibrowuje benzyny. Potem hamownia. AHA - gaz zła nie czyni tym silnikom - o ile nie jest ustawione za ubogo - 15-20% więcej powinien palic gazu niz benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment poszedl w dol i koni tez ubylo.

 

A czemu mialy sie parametry pogorszyc? Przeciez jest sekwencja wiec zadnych zwezek nie ma. Wiec po przelaczeniu na benzyne nie powinno byc spadku osiagow. A to 160 to malo moja p10 na gazie wiecej idzie a ma 90km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160km/h to nie mało tylko z jakim bólem do 140km/h idzie jak rakieta,, prawie" a od 140-160 jak muł bagienny , koledzy pisza że ich lepiej sie zbieraja , problemem nie jest prędkośc tylko czy moja jest technicznie ok ,dopiero ja kupiłem i nie mam kasy na spr w warsztacie dlatego zasiegam informacji co i jak zrobiłem mały przegląd wiosenny ,wymieniłem olej i filtr gazu ----- kasa sie skończyła nastepny przypływ gotówki dopiero po 10 tym kwietnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często czytam takie podpowiedzi jak wyżej i chociaż sam nie jestem jakimś specjalistą, to jednak nie chce się na to nawet odpowiadać. No bo co to znaczy żeby sprawdził, czy przypadkiem nie ma dwóch katalizatorów skoro wiadomo, że N15 ma seryjnie dwa. ALBO, ŻE WSTAWIAJĄ JE HANYSY, CZYLI KTO, NIEMCY? Ktoś coś usłyszy, nie sprawdzi i puszcza dalej w obieg i tak powstaje wiedza motoryzacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszekN15 czepiasz sie szczegolow, chodzilo mi o to ze na rynek niemiecki byly wypuszczane almery z dwoma katalizatorami. Gdzies kiedys tak czytalem :? Czy aby na pweno wychodzily serie z dwoma katami ?? Bo wydaje mi sie ze u mnie jest jeden :? :roll: Nie wiem moze sie myle

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=katalizator

 

[ Dodano: Wto 21 Mar, 2006 ]

Rumun zobacz czy przypadkiem nie masz zweżki w dolocie POZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem olej i filtr gazu ----- kasa sie skończyła nastepny przypływ gotówki dopiero po 10 tym kwietnia

a więc nastepnie wymień filtr powietrza - jest on ważniejszy niż ów filtr gazu - gaz potrzebuje ok 20% wiecej powietrza do spalenia tej samej ilości PB (jesli chcesz przerabic dodlot to się wstzrymaj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii katalizatorów. "W układzie wylotowym znajdują się dwa katalizatory: jeden jest zamocowany do kolektora wylotowego, drugi znajduje się w przybliżeniu w połowie długości rury wylotowej spalin" - cyt. "Nissan Almera, WKŁ"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Nie mogę nigdzie znaleźć ile wynosi maksymalny moment obrotowy w almie 1,4 75km. domyślam się, że leży gdzieś koło 3500 obr/min ale ile Nm?

Dodam tylko, że moja alma poleciała licznikowe 180 bez większego wysiłku - w 4 osoby i 100 kg bagażu na pokładzie, a gumy mam 185. Auto w 100% seryjne - bez przeróbek.

Myślę, że to nie był jej maks.

Kiedyś sprawdzałem przy ilu obr odcina paliwko i wyszło, że przy 7000 tys na trójce mam 145 km/h. Daje radę :)

pozdrawiam

ps

Będę wdzięczny za info o momencie obrotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalny moment obrotowy masz przy 4000 obr/min. Max moc przy 6000 obr/min. Tu masz trochę danych:

 

http://www.almera.republika.pl/dane.html

 

Nie ma co prawda 1.4 75km ale ma dokładnie tak samo jak 90km.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...