Gość Ufol.com Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Hej! Chciałbym zapytać, czy ktoś wymieniał żarówki w przednich lampach ze standardowych 50w na 100w? Czy przypadkiem po takiej "operacji" nie padną po krótszym, czy dłuższym czasie przekaźniki lub nie zniszczą się reflektory na skutek wyższej temperatury? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 O żarówkach (kliknij tu) moim zdaniem najpierw pójdą lustrra, potem instalacja... lepiej kup jakieś Blue (Philips np.) lub 30% (50%) więcej światła (też np. Philips) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Dokładnie jak napisał MacKo: mogą się szybko zmatowić odbłyśniki w reflektorach. Na marginesie: jazda na takich żarówkach jest niezgodna z przepisami. Być może warto pomyśleć o żarówkach (ale tylko dobrej firmy, np. Hella, Osram albo Philips) o standardowej mocy, ale opisywanych wg producentów jako dające 50 % więcej światła (te 50 % to raczej bujda, ale i tak powinny lepiej świecić niż standardowe ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ufol.com Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Skoro potwierdzacie moje obawy, to nie będę sie "wygłupiał" i kupie 50-tki W zamian za to pomyśle nad wykorzystaniem "wewnętrznych" części kloszy, bo w mojej p10 są tam narazie atrapy :wink: (nawiązując do innego postu o żarówkach - > http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11519)l Czy ma ktoś pomysł na wstawienie tam żarników bez kupowania nowych lamp? p.s. Jesli jednak znajdzie sie ktoś kto przejeździł wiele nocy na 100-tkach i nie miał problemów, prosze o post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 p.s. Jesli jednak znajdzie sie ktoś kto przejeździł wiele nocy na 100-tkach i nie miał problemów, prosze o post Nawet jak znajdziesz kogoś takiego, to będzie to wyjątek, którego nie warto próbować powielać. Jeśli nawet uda Ci się uniknąć uszkodzenia instalacji, to nikt Ci nie da gwarancji że dzień po montażu żarówek nie stracisz dowodu rejestracyjnego. Zdecydowanie odradzam takie eksperymenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emir Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Ja mialem 100W Philipsa i po tygodniu przestaly swiecic :sad: Objaw za wysoka temperatura, niebieskie zarowki staly sie czarnymi :shock: Wiec teraz mam standarty 50W i juz sie nie opalaja na czarno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Ja mialem setki philipsa i jezdze z uszkodzonym zwierciadlem(podroba)oryginal caly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiRo Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 ja rowniez slyszalem ze 100W zarowki to lipa ... znajomemu popalilo plastiki a tak na marginesie jakie byscie polecili zarowki ktore jakos na niebiesko by swiecily .... jak najbardziej zblizone do ksenonow?? oczywiscie chodzi mi o zarowki H4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Skoro potwierdzacie moje obawy, to nie będę sie "wygłupiał" i kupie 50-tki W zamian za to pomyśle nad wykorzystaniem "wewnętrznych" części kloszy, bo w mojej p10 są tam narazie atrapy :wink: (nawiązując do innego postu o żarówkach - > http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11519)l Czy ma ktoś pomysł na wstawienie tam żarników bez kupowania nowych lamp? p.s. Jesli jednak znajdzie sie ktoś kto przejeździł wiele nocy na 100-tkach i nie miał problemów, prosze o post Swojego czasu zalozylem w swojej P10 zarowki H4 firmy "Narva" 90W i spokojnie przejezdzilem 2 lata. Jednak aby uniknac przykrych niespodzianek z instalacja fabryczna zasilanie do reflektorow poprowadzilem bezposrednio z akumulatora poprzez 2 przekazniki. Snop swiatla z takich reflektorow jest zauwazalnie mocniejszy jednak nie polecam tego typu rozwiazania kiedy nie masz regulacji wysokosci reflektorow. W tym okresie nie mialem zadnych problemow z instalacja ani reflektorami. NIedawno spalila mi sie jedna z zarowek a ze nie ma juz w sprzedazy zarowek H4 90 -100W (nakaz wycofania ze sklepow) wrocilem do standartowych 60W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ufol.com Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 a tak na marginesie jakie byscie polecili zarowki ktore jakos na niebiesko by swiecily .... jak najbardziej zblizone do ksenonow?? Musisz zwrócicć uwagę na temperaturę barwową siwiatła podaną w stopniach kelvina światło "dzienne" (a takie ma naśladować ksenon) ma temperature okolo 6600 k i chyba takie tez montują fabrycznie w mercedesach. Ja kupuje jednak takie co maja 8000 k bo mysle że wyżej to już chyba porzesada Przydatny wykres do porównań. http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiRo Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 a tak na marginesie jakie byscie polecili zarowki ktore jakos na niebiesko by swiecily .... jak najbardziej zblizone do ksenonow?? Musisz zwrócicć uwagę na temperaturę barwową siwiatła podaną w stopniach kelvina światło "dzienne" (a takie ma naśladować ksenon) ma temperature okolo 6600 k i chyba takie tez montują fabrycznie w mercedesach. Ja kupuje jednak takie co maja 8000 k bo mysle że wyżej to już chyba porzesada Przydatny wykres do porównań. http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa A czy bylbys w stanie polecic mi konkretne zarowki danej firmy ktore najlepiejby oddawaly swiatlo niebieskie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 po pierwsze to - że dobrze świeci to przede wszystkim zależy od jakości lustra i przejrzystości szkła reflektora - zastosowanie mocniejszych żarówek nie polepszy a wypali lustro i plastik mocujący. po drugie - gliniarze są cholernie wyczuleni na niebieskie lampy i dowód rejestracyjny idzie od razu + 250 PLN za przegląd techniczny ekstra. Jak Ci słabo swieci lepiej kupić nowy reflektor, a bardziej się opłaci. odradzam, i jeszcze raz odradzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 odradzam, i jeszcze raz odradzam. ale w sumie co odradzasz ?? mocniejsze żarówki cy niebieskie czy co ?? bo moze uprzedzę twoje odpowiedzi: - mocniejsza żarówka to nie 100/90W tylko np. 60/55W ale z tzw. +30% albo +50% więcej światła - niebieska zarówka (ale firmowa np. Philips typu Blue Vision) daje jedna białe światło a nie niebieskie więc policja raczej moze "nadmuchać" co do czepiania się "niebieskich" do kolorowych zarówek to powiedz mi gdzie oni sąjak jedzie auto na ZIELONYCH światłach bo koleś ma ZIELONE żarówki - mijałem się z takim i myslałem że mnie szlag trafi od jego "światła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Te zielone żarówki to chyba jest xenonchińszczyzna z supermarketów na których właśnie pisze 6000K albo i 8000K. Ale są też takie co świecą ładnym niebieskawym światłem i ciekaw jestem które to są. Ciekawe też jak oświetlają drogę. Jeżeli chodzi natomiast o dobry strumień światła to Philips +50% jest bardzo dobry, Hella BlueLight również a Philips Night Guide jest znakomity. Wszystkie użytkowałem (lub użytkuję nadal) co najmniej rok więc piszę opierając się o własne doświadczenia. Wszystkie te żarówki mają niebieskie bańki (NightGuide ma jeszcze dodatkowo żółty trójkącik i kawałek białego szkła dla lepszego oświetlenia podczas mgły) ale świecą bieluteńkim światłem. Żarówki te również mają homologację więc nikt się nie może doczepić. Nie jeździłem jeszcze na Philips BlueVision bo mnie sprzedawca na te NighGuide skusił, ale podobno są też doskonałe i chyba właśnie one mają taką niebieskawą poświatę. Na razie błękicik mam tylko na postojówkach diodowych i chyba odcień trafiłem idealnie: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d1.jpg http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d2.jpg http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d3.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Te zielone żarówki to chyba jest xenonchińszczyzna z supermarketów na których właśnie pisze 6000K albo i 8000K. Ale są też takie co świecą ładnym niebieskawym światłem i ciekaw jestem które to są. Ciekawe też jak oświetlają drogę.Jeżeli chodzi natomiast o dobry strumień światła to Philips +50% jest bardzo dobry, Hella BlueLight również a Philips Night Guide jest znakomity. Wszystkie użytkowałem (lub użytkuję nadal) co najmniej rok więc piszę opierając się o własne doświadczenia. Wszystkie te żarówki mają niebieskie bańki (NightGuide ma jeszcze dodatkowo żółty trójkącik i kawałek białego szkła dla lepszego oświetlenia podczas mgły) ale świecą bieluteńkim światłem. Żarówki te również mają homologację więc nikt się nie może doczepić. Nie jeździłem jeszcze na Philips BlueVision bo mnie sprzedawca na te NighGuide skusił, ale podobno są też doskonałe i chyba właśnie one mają taką niebieskawą poświatę. Na razie błękicik mam tylko na postojówkach diodowych i chyba odcień trafiłem idealnie: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d1.jpg http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d2.jpg http://sgorka.prz.rzeszow.pl/d3.jpg Fajne te zarowki,ile dales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 p.s. Jesli jednak znajdzie sie ktoś kto przejeździł wiele nocy na 100-tkach i nie miał problemów, prosze o post Ja w nissanie sanny założyłem żarówki osram +30 świeciły okej ale tylko 7mies Więc założyłem 100 świeciły tak samo jak tamte wytrzymały dwa lata nikt się do nich nigdy nie przyczepił Nie zauważyłem jakich kolwiek uszkodzeń odbłyśników czy instalacji el. Co nie znaczy że popieram :wink: odpowiedziałem na pytanie Obecnie przymierzam się do zmiany w primerze ale nie wiem jeszcze na jakie! Co do pseudo xeno żarówek świecących na niebiesko to największy szajs :!: nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 ale w sumie co odradzasz ?? odradzam żarówki niebieskie, bo po pierwsze wcale jaśniej nie świecą po drugie oślepiają po trzecie ich używanie jest zabronione. Jak założysz o 20 % więcej mocy raczej nic sie nie stanie. Jak założysz o 100% większą moc - 1. wypalisz lustra i gniazda żarówek 2. wypalisz styki krótkich świateł w przełączniku - tym przy kierownicy. Jak będziesz miał pecha to nawet jest w stanie zapłonąć instalacja pod kolumną kierownicy. styki długich świateł wytrzymaja bo są na przekaźniku więc ten wytrzyma dłużej. Sam przekaźnik jest niedrogi, ale mikroprzełącznik swiateł i kierunkowskazów już drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Misiek_83: To nie żarówki - to diody LED Super Flux 100 mA wsadzone zamiast postojówek W5W. Po 5zł na Allegro kupiłem. To jest to: http://www.allegro.pl/item92328231_postojo...alne_100ma.html kolor nr 3 BIAŁY A w ogóle to dużo różnych świecidełek facet ma: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2110774 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ufol.com Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 A czy bylbys w stanie polecic mi konkretne zarowki danej firmy ktore najlepiejby oddawaly swiatlo niebieskie??? od tygodnia sam nie moge sie na nic zdecydowac. raz juz naciolem sie w markecie i wyzuculem 32 pln. dlatego teraz wszystkiego sie dowiedzialem i szukam produktu relatywnie taniego, dobrego no i najbardziej ksenonowego. jak juz cos kupie i wyprubuje napewno napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 odradzam żarówki niebieskie, bo po pierwsze wcale jaśniej nie świecą po drugie oślepiają po trzecie ich używanie jest zabronione. ja nie mówię o NIEBIESKIM KOLORZE ŚWIATŁA tylko żarówce niebieskiej która daje BIAŁE światło - a to zasadnicza różnica.... chodzi o to ze żarówka nie ma być ciemnoniebieska tylko bardzo delikatnie - i dlatego polecam Firmowe Żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 p_flori napisał: odradzam żarówki niebieskie, bo po pierwsze wcale jaśniej nie świecą po drugie oślepiają po trzecie ich używanie jest zabronione. Jak założysz o 20 % więcej mocy raczej nic sie nie stanie. Jak założysz o 100% większą moc - 1. wypalisz lustra i gniazda żarówek 2. wypalisz styki krótkich świateł w przełączniku - tym przy kierownicy. Jak będziesz miał pecha to nawet jest w stanie zapłonąć instalacja pod kolumną kierownicy. Nie mieszajmy pojęc +30% i +50% oznacza moc świetlną - o tyle wydajniejszy strumień światła a nie większy pobór mocy (prądu) przez żarówkę. Są to standardowe żarówki 55/60W. Piszę oczywiście o żarówkach firmowych- Philips, Hella, Osram. Polepszenie jasności strumienia światła możliwe jest dzięki zastosowaniu innej mieszanki gazów w żarówce i odpowiedniego szkła kwarcowego z filtrami. Temperatura więc samej żarówki na pewno nie będzie większa (może nawet być mniejsza) a filtry blokują niszczące dla zwierciadeł szkodliwe promieniowanie UV. Inną kwestią są żarówki typy 90/100W bo tam faktycznie zwiększono pobór prądu a co za tym idzie konsekwencje mogą być takie jak napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 niebieskie żarówki dające białe swiatło wcale mocniej nie swiecą, a bardziej rażą oko moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 A moim zdaniem świecą ZDECYDOWANIE DUŻO LEPIEJ a kwestia oślepiania jest sprawą złego ustawienia reflektorów. I nie ma co na diagnoście polegać bo oni tak to sprawdzają, że szkoda mówić. Dopisek: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 Proszę przeczytać mój drugi post w tej dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a bardziej rażą oko moim zdaniem. one dają białe światło i dlatego ci się wydaje że rażą (standardowa żarówka daje żólte światło) albo jest tak jak pisze jurgenik o złej reg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiRo Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 ja mialem philips blue vision i w sumie dawaly poprostu biale swiatlo i wytrwaly cos ponad rok ... teraz tak na szybko za 20zl kupilem w makro jakies xenon white vision i w sumie musze z niechecia przyznac ze swieca tak samo :/ a co do diodowych postojowek .... ta niebieska poswiata uzyskuje sie przez wlozenie niebieskich postojowek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.