Gość DEREK Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Witam. Tydzień temu moja dziewczyna stała się posiadaczką K11 1.0 16v. Małego, fajnego, ekonomicznego wozidełka. Ale mamy mały problem... nie jest ekonomiczny!! Pali 11-14 litrów paliwa na 100km. Od początku jak się rozgrzał przestawał równo pracować. Wymieniłem świece, przewody, oraz sondę lambdę, filtr paliwa, powietrza i nic. Jak była zimna wszystko było OK, jak nabrała temp. gasła przy hamowaniu a po odpaleniu chodziła jakby na 3garach. Podkręciłem obroty na biegu jałowym i teraz już nie gaśnie ale pracuje nierówno i schodzi na tak niskie obroty, że zapala się już kontrolka od ładowania... jednak silnik nie gaśnie. Przypuszczam usterkę silniczka krokowego od wolnych obrotów... ale nie sprawdzałem tego. I nie wiem czy przez to może tyle palić? Poza tym czasami wali paliwem. Proszę o jakieś wskazówki co zrobic z tą nierówną pracą i spalaniem. Bo laska przyzwyczja mi się mocno do mojego Nissana... a to niebezpieczne - mała kobietka w GR'ze na 35 calowych kółkach wywiera straszną presję na innch kierowcach. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Jesli chodzi o wolne obroty to masz racje silniczek krokowy. I mysle ze tu tez lezy problem duzego spalania,chociaz Micry zimą lubia duzo wypic szczegolnie na krutkich odcinkach. Ale mysle ze mimo tego ze autko jest rozgrzane jezdzi caly czas na ssaniu,nie chce tu wchodzi w szczegóły techniczne.Najlepiej podjechać do ASO na kompa i niech sprawdzą.Najprostszy sposób domowy wykrecic silniczek krokowy jak silnik jest zimny,przekrecic kluczyk w pozycje zapłon i silniczek powinien sie otworzyc(tam jest taki trzpien ktory sie wsuwa lub wysuwa w zaleznosci czy silnik jest zimny lu cieply) czyli otworzyc kanał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DEREK Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Dzięki za informację. Postaram się sprawdzić ten silniczek wolnych obrotów. Nabyłem książkę Nissan Micra K11 - obsługa itp w języku polskim więc już wiem gdzie się on znajduje ale nie ma jak go sprawdzić i jak to cholerstwo wyczyścić - bo słyszałem, że to czasami pomaga. Spalanie jest straszne, pali obecnie 50zł na 100km czyli około 13,5 litra. To Patrol GR który waży (mój) -2280kg i ma 6cylindrów i 2800cm3 pali mniej o jakiś litr do półtora - ale tam ssanie wyłaczam kiedy uważam a nie jakiś komp. A i jeszcze jedno pytanie ... tak oglądam to małe na podnośniku i ... czy to możliwe żeby to miało dwa katalizatory :?: Jeden ten taki mały za sondą i drugi normalny pod autem :?: Patrzyłem w katalogu BOSALA i nie ma takiego układu :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wude40 Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 miałem podobne objawy w swojej samochodzie.zimny jezdzil elegancko, ale gdy juz sie nagrzał to zaczynał szalec. objawy przypominały brak paliwa w baku, szarpanie ,dławienie itp. na komputerze wyszło mi ze awaria lezy w przepływomierzu czego ci jednak nie zycze bo do tanich on nie nalezy. :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DEREK Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Słyszałem, że ten przepływomierz to coś kolo 600zł :?: :!: Poszukam przyczyny narazie w innym miejscu .... może mi się poszczęsci. Dziękuję wszystkim za porady i gdyby komus coś innego nasunęło się na myśl lub miał jakieś doświadczenia w tej materii proszę o odpowiedz. Dzięki. Jakby coś na temat patrola trzeba to walcie śmiało... - chociaż one się nie psują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Za ponad 600zł można kupić cały silnik do mikry :) [ Dodano: 21 Mar 2006, 09:34 ] Jesłi chodzi o te dwa katalizatory to mam podony układ i szczerze mówiąc tez nie wiem o co chodzi :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DEREK Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 No właśnie ta cena mnie troszkę zaszokowała :shock: . Pan na składzie japończyków zameldował mi 250 zł za silniczek wolnych obrotów i około 600 zł za przepływomierz. Nie zapytałem czy silnik jest wtedy gratis. Ja obracam troszkę gratami do Volvo i mam porównanie. Panu chyba troszkę się pomyliło na tym szrocie. Ale... mam już tam swojego człowieczka 8) i może coś zakombinuje taniej . A ile taki przepływomierz powinien kosztować i ten silniczek wolnych obr. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chstr Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Sorry ale silnik do micry K11 za 600zł ?? No chyba że po wywaleniu rozrządu. A co do przepływomierza to temat był już nie raz poruszany i o ile się nie mylę to ktoś pisał kiedyś, że nówka 2000zł. Jeśli tyle kosztuje to 600zł za używkę to nie jakaś cena z kosmosu ale pewnie taniej by się znalazło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Sorry ale silnik do micry K11 za 600zł ?? No chyba że po wywaleniu rozrządu.A co do przepływomierza to temat był już nie raz poruszany i o ile się nie mylę to ktoś pisał kiedyś, że nówka 2000zł. Jeśli tyle kosztuje to 600zł za używkę to nie jakaś cena z kosmosu ale pewnie taniej by się znalazło. silnik k11 dobry min 1200 1500zł i bez gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DEREK Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Cholery dostanę z tą małą upierdliwą gadziną!! Wymieniłem już: 1) sondę lam. 2) wszystkie filtry 3) wywaliłem katalizatory 4) przewody napięcia 5) swiece zapłonowe 6) silnik krokowy wolnych obrotów ..... i nic się nie poprawiło. Jutro zamieniam się z kumplem na przepływomierz i jak to nie pomoże to już sam nie wiem co może jeszcze być. Całe szczescie, że te powyższe rzeczy, które wymieniłem musiały byc wymienione bo były już uwalone, a poprzedni jegomość co czyscił krokowy przeszedł sam siebie... mógł go chociaż skręcić. Chociaż sam nie wiem czy koniecznie musiał czyscić ten magnesik. Chyba wystarczyłoby tą dolną część ale ... Pan był nadgorliwy. co jeszcze moge sprawdzić? Czy podłączenie pod komp może ustalić przyczynę nierównej pracy silnika i wręcz szarpania na rozgrzanym i chodzenia jakby na 3garach?? Czy po wymianie przepływomierza zostaje jeszcze coś co może być odpowiedzialne za to?? A jak wywaliłem katalizatory to spalanie spadło z 13-14 na 8.2 - dziś mierzyłem po miescie. Ale były cholery wypalone :!: [ Dodano: Sob 25 Mar, 2006 01:26 ] A jeszcze jedno... jak wywaliłem kato i jest teraz tylko końcowy tłumik to czasami przy zmianie biegów przy normalnej jeździe strzela w wydech ... czy to czasem nie jest przestawiony zapłon?? Wiem że micra ma kont 15 stopni +- 2 st. ale gdzie mechanikiem nie jestem i nie moge doszukac się tych jakiś znaków... Jest jakaś metoda żeby to samemu ustalić czy to nie jest przestawione?? Czy trzeba sobie taką lampą stroboskopową sprawdzić ( widziałem kiedyś w TV ) :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 A ile dałeś za sonde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 no to miałeś niefart z tym autkiem :] na twoim miejscu jeszcze bym sie przejechał na kompa możliwe ze już wszystko jest sprawne ale komp chodzi w trybie awaryjnym i dlatego jest takie spalanie :] kont wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz tylko lampą stroboskopową :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomaszD Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 DEREK, Witam. Możesz mi powiedzieć czy już rozwiązałeś problem z Micrą w związku z szarpaniem i nierównymi obrotami? Bo ja właśnie mam identyczny problem z micrą i wymieniłem już wszystkie filtry itp i dalej to samo. Możesz zdradzić co było przyczyną takiego zachowania się samochodu? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.