Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Zwiewa płyn chłodniczy


p_flori
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

radoslawos wyjmij wyrównawczy i sprawdź, czy nie jest pęknięty, lub przetarty od spodu. Był już na forum taki przypadek, pooglądaj korek od chłodnicy, czy zawór przelewowy i sprężyna są ok. No i wężyk do wyrównawczego.

Sprawdź, czy chłodnica na dole nie jest wilgotna.

Generalnie poziom w chłodnicy zazwyczaj będzie ok, bo ubytki ściąga z wyrównawczego. Jeśli zawór w korku ( ssanie z wyrównawczego ) jest w porządku poziom w chłodnicy będzie poprawny, do czasu, gdy w zbiorniczku nie zabraknie wody.

Jak ci nic nie bąbelkuje i nie maśli się olej, głowicę zostaw w spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie witam. w samochodach z silnikami ZI(z zaplonem iskrowym) istnieja dwa obiegi krazenia cieczy chlodzacej. Ciecz przy zimnym silniku krazy tylko w malym obiegu zas gdy silnik osiagnie optymalna temperature (ok.90)w gre wchodzi duzy obieg i po przez co pobiera sobie ciecz ze zbiorniczka wyrownawczego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie witam. w samochodach z silnikami ZI(z zaplonem iskrowym) istnieja dwa obiegi krazenia cieczy chlodzacej
W silnikach ZS też tak jest :diabel:

 

gdy silnik osiagnie optymalna temperature (ok.90)w gre wchodzi duzy obieg i po przez co pobiera sobie ciecz ze zbiorniczka wyrownawczego :)
Z tym, że w każdym przypadku oba obiegi są całkowicie wypełnione cieczą, a otwarcie dużego przelotu tylko dołącza chłodnicę. Sumaryczna ilość wody w całym układzie się nie zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie witam. w samochodach z silnikami ZI(z zaplonem iskrowym) istnieja dwa obiegi krazenia cieczy chlodzacej. Ciecz przy zimnym silniku krazy tylko w malym obiegu zas gdy silnik osiagnie optymalna temperature (ok.90)w gre wchodzi duzy obieg i po przez co pobiera sobie ciecz ze zbiorniczka wyrownawczego :)

no tak chyba nie jest bo potem by musiał wypluwać z powrotem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Gość Mario_uno

Witam

Problem ten sam czyli znikający płyn ale jeszcze czasami temperatura rośnie do oporu !!!

Jak zgasze silnik i zaczekam do ostygnięcia to na tydzień albo dwa mam spokuj!!!!!!

To mnie normalnie rozbraja!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to troche jakby Ci cisnienia nie trzymało ale kto wie.

 

Też tak mam ;-)

Od czasu jak kupiłem samochod - dolałem - co 15 kkm wymieniam olej itd, to dolewam, ale wchodzi zawsze tylko tyle miedzy minimum a maksimum. Nigdy więcej. Nic sie nie grzeje i więcej nie ucieka, w chłodnicy pełno.

 

Ostatnio znalazłem nieszczelność pompy wody - tylko w jednej pozycji lała, więc trudno było znaleść, pewnego dnia zagladam a tam mokro, szukam szukam - przelew w pompie wody - wymieniłem, z nadzieją, że to był mój problem, na postuju nie było ale w czasie jazdy pewnie ubywało. - nie :) Nadal tak samo ubywa ;-) Co 15tys dolewam szklanke i jazda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się nie chce wierzyć że wszyscy mamy uszczelkę pod głowicą uszkodzoną. Przed wymianą głowicy zrobiłem największą głupotę jaką mogłem zrobić - nasypałem magicznego proszku i to był jeden z największych błędów w moim życiu. Chłodnicę i tak krótko później wymieniłem, a przez tę magię porąbało się ogrzewanie co sugeruje jakieś zatkanie w układzie i to raczej nagrzewnicę. Swoją drogą płyn może też spierdzielać właśnie poprzez nagrzewnicę, przecież jej nie widać a to nic innego jak druga chłodnica także może mieć takie same wymagania. Po wymianie chłodnicy zrobiło się wreszcie suchutko z przodu.

 

Rozmawiałem z gościem od chłodnic na temat tego proszku to powiedział że odkąd to wynaleziono to wzrósł im popyt na części do układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Panowie czy ktos ma juz rozwiazanie ubywajacego plyny ze zbiorcznika,

 

ja :D

 

jeśli płynu ubywa wolno jakieś +/- 1litr na 10tyś km

 

to płyn paruje to wszystko

 

można zupełniać wodą destylowaną

 

jeśli zdecydowanie więcej to mamy dodatkowo nieszczelność, np. na chłodnicy i nawet nie będzie tego widać, albo na połączeniach gumowych albo uszczelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem oczywiście ten sam problem.

Problem znikającego płynu ustał po wymianie chłodnicy.

Zaznaczam, że na starej chłodnicy (sypała się przy dotknięciu palcem) miałem białawo-niebieskie wykwity - od parującego płynu.

Zapewne nie ma jedynej diagnozy na znikający płyn - u jednego to będzie nieszczelny wąż, gdzie indziej uszczelka pod głowicą.

Proponuję dokładnie obejrzeć silnik - wyciekający płyn czy to w postaci cieczy czy jako para zostawia charakterystyczne ślady (chyba, że to wina uszczelki pod głowicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja się dołącze. Właśnie niedawno jestem po wymianie chłodnicy, ale prawdziwym powodem znikania płynu okazał jeden z dwóch wężyków pod kolektorem ssącym, widocznych po podniesieniu auta. Płynu też mi ubywało, tak około na 1 tydz. musiałem wlać od 0,5 do 1l, aż pewnego dnia wysiadam z autka a tam basen pod silnikiem :D. Okazało się że puścił właśnie ten wężyk pod spodem bo sparciał do końca. Po śladach widać było że płyn sobie pomału kapał po silniku bezpośrednio na rurę wydechu gdzie parował i nie było śladu. Jeśli zmienia sie poziom płynu i na ciepłym jest wiecej a na zimnym mniej - jest to normalne zjawisko rozszeżalności temperaturowej cieczy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem.Zrobiłem od kupna 3000 km a dolałem już 2 litry.Wycieków nie widac,czasami jakby kopcił ale jak to w zimie.I co tu dalej robic? :/

 

A u mnie spokoj, wlalem dynagel i choc jestem przeciwnikiem kupowania drogich dodatkow do starych samochodow, to z przymusu zakupilem i jak narazie plynu nie ubywa, raz dolalem, a w tym czasie autko zrobilo 10 tysiecy. Zobaczymy co bedzie latem, bo zazwyczaj w tym okresie byl problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissaner

Nie wiem jak w innych silnikach, ale w P10 SR20De uciekał mi przez małą dziurkę w ok. 15cm-owym wężu, który znajduje się "z tyłu" silnika, mianowicie tam, gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego.

Lokalizacja i wymiana są niestety dość trudne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych silnikach, ale w P10 SR20De uciekał mi przez małą dziurkę w ok. 15cm-owym wężu, który znajduje się "z tyłu" silnika, mianowicie tam, gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego.

Lokalizacja i wymiana są niestety dość trudne...

 

 

Acha! To by moglo byc to... u mnie autodiagnostyka wskazuje na uszkodzenie tego czujnika, moze kapalo na niego?

 

Naprawiales to, ile taki waz kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nissaner
Nie wiem jak w innych silnikach, ale w P10 SR20De uciekał mi przez małą dziurkę w ok. 15cm-owym wężu, który znajduje się "z tyłu" silnika, mianowicie tam, gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego.

Lokalizacja i wymiana są niestety dość trudne...

 

 

Acha! To by moglo byc to... u mnie autodiagnostyka wskazuje na uszkodzenie tego czujnika, moze kapalo na niego?

 

Naprawiales to, ile taki waz kosztuje?

...o ile pamiętam, czujnik ten znajduję się nad wężem i bardziej w kierunku przodu samochodu.

A propos: mój czujnik też był uszkodzony - pękła jakoś jego obudowa :632: Sruba czujnika jest nieźle nawalona loctite'm, dotego dojście - zwłaszcza gdy samochód jest na lewarku - jest bardzo trudne, więc spieprzyłem se główkę śruby i d*pa zimna... dałem wóz do warsztatu i jakoś się im udało.

 

Ale BTT:

Nie wiem ile kosztuje. Wziąłem inny wąż, bo taki se tam w piwnicy leżał...

Wymiana też trudna, bo dojście i tu bardzo trudne. Ja ściągniesz na lewarku prawe koło, to ręką dojdziesz do danego węża - za to nic widzisz. Trzeba iść ręką na czuja, mianowice otkręcić dwie obejmy. ...no i teraz ściągnąć wąż. Ja go w połowie rozciąłem, bo nie chciał zejść... a załorzyć nowy to już inna historia. Wąż ma około 15 cm i jest lekko wygięty. To utrudnia instalację, ponieważ jak naciągasz go z jednej strony na metalowę rurkę, to na drugą rurkę nie chce wejść -> problem polega na tym, że tam gdzie przychodzi te wygięcie we wężu odleglość między rurkami jest BARDZO mała :/.

 

Zanim się za to weźmiesz, radzę nagrzać silnik, połorzyć się pod auto i ciskać dolny wąż on chłodnicy. Jak Ci właśnie tam zacznie lecieć, to jest ten wąż.

U siebe dopiero po tej metodzie znalazłem, że to on :D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jarosław

Moja nowa pompa w drodze.Kapie z uszczelnienia wałka przez otwór w kadłubie pompy.Jak się rozgrzeje silnik ustaje.Póki co dzięki wszystkim za rady.Czasami trzeba czasu aby trafic wyciek.Póki co pompa mniej boli niż uszczelka pod głowicą :> Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się za to weźmiesz, radzę nagrzać silnik, połorzyć się pod auto i ciskać dolny wąż on chłodnicy. Jak Ci właśnie tam zacznie lecieć, to jest ten wąż.

U siebe dopiero po tej metodzie znalazłem, że to on :D

 

Pozdro

Rewelacyjny opis, dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość rafalski
Problem znikającego płynu ustał po wymianie chłodnicy.

Zapewne nie ma jedynej diagnozy na znikający płyn - u jednego to będzie nieszczelny wąż, gdzie indziej uszczelka pod głowicą.

Proponuję dokładnie obejrzeć silnik - wyciekający płyn czy to w postaci cieczy czy jako para zostawia charakterystyczne ślady (chyba, że to wina uszczelki pod głowicą).

Zgadza się -zawsze jest jakiś powód znikającego płynu.U jednych znika szybciej u innych wolniej(jak u mnie)Zaczeło lekutko dymic spod maski .Po wymianie uszczelki pod głowicą poziom płynu jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam ten sam problem odkąd kupiłem samochód. Dolałem cały zbiornik i po jakimś czasie zniknął do samego dna. Silnik się nie przegrzewa, bulgotania nie ma, oleju w zbiorniczku wyrównawczym też nie ma, bagnet czysty, olej czarny. Zrobiłem już 20 tyś. km i płynu jest tyle samo czyli na dnie zbiorniczka. Z tym, że ja kiedyś zrobiłem niestety badanie ciśnienia cylindrów i ostatni wyszedł nieco słabiej niż pozostałe bo 28, trzeci koło niego wyszedł 35 a pozostałe około 31. I tu się zastanawiam czy to nie uszczelka powoduje niższe ciśnienie w jednym baniaku a w drugim ponad normę wyższe. W zimie palił przy minus 20 stopniach tyle, że zapobiegawczo nagrzewałem świece ze 3-4 razy. Teraz regularnie nawet w lecie musze grzać świece 2 razy mimo, że są nowe. Inaczej dłużej kręci i puści biały dym ale to tyle z efektów ubocznych.

 

Mój to diesel i raczej 99,9 % objawów uszczelki odpada oprócz ciśnienia w baniakach.

 

co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołączam do grona poszukiwaczy zaginionego płynu ze zbiorniczka.

 

W chłodnicy poziom cały czas trzyma się odpowiedni, a ze zbiorniczka płyn w magiczny sposób znika :027: Jak na razie nie stwierdziłem żadnych wycieków. Cuda normalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź pompę wody czy przez otwory techniczne nie leci . Ja długo szukałem nim znalazłem przyczynę uciekania płynu. Tylko na zimnym silniku ciekł , ale najbardziej było widać jak odkręciłem korek chłodnicy wtedy lało się jak z kranu. A tak normalnie to lałem z 0,25 l na 1000 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dołączam do grona poszukiwaczy zaginionego płynu ze zbiorniczka.

 

W chłodnicy poziom cały czas trzyma się odpowiedni, a ze zbiorniczka płyn w magiczny sposób znika :027: Jak na razie nie stwierdziłem żadnych wycieków. Cuda normalnie ;)

 

Dołączam do grona poszukiwaczy znikającego płynu.

Czy ktoś ma zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego - bo u mnie w górnej części zbiorniczka zaczyna sie jakby rurka , ale wygląda ża czegoś brakuje bo jest poszarpany otwór.Czy to miałby być przelew czy też ten zbiorniczek powinien być szczelny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do grona poszukiwaczy zaginionego płynu ze zbiorniczka.

 

Czy ktoś ma zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego - bo u mnie w górnej części zbiorniczka zaczyna sie jakby rurka , ale wygląda ża czegoś brakuje bo jest poszarpany otwór.Czy to miałby być przelew czy też ten zbiorniczek powinien być szczelny ???

 

Jest tam otwór w razie przegrzania żeby miał płyn jak uciekać ze zbiorniczka wyrównawczego . Korek w chłodnicy reguluje ciśnienie układu chłodzenia . Wiec masz ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem. Wydarłem wczoraj zbiorniczek wyrównawczy ale jest cały a wężyk doprowadzający płyn do chłodnicy jest cały, w chłodnicy płyn jest pod korek ale jak zaleje do zbiorniczka to zawsze go wypróżni do zera, dlaczego ? U mnie głowica od razu mówie, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...