Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie w kole przy hamowaniu! P10,'94


Gość Dejw1

Rekomendowane odpowiedzi

Co to może być? Przy hamowaniu (w 9 na 10 przypadkach) czuję delikatne stuknięcie w prawym tylnym kole. Stuknięcie jest metaliczne. Sprawdziłem klocki, są prawie nie zużyte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być? Przy hamowaniu (w 9 na 10 przypadkach) czuję delikatne stuknięcie w prawym tylnym kole. Stuknięcie jest metaliczne. Sprawdziłem klocki, są prawie nie zużyte...

A jak sie zatrzymujesz i odpuszczasz hamulec, to stuknięcie też występuje?

Jeśli masz z tyłu tarcze, to na 90% masz luzy na zacisku. Ja mam to samo tylko w obu tylnych kołach.

Podobno czasami pomaga smarowanie prowadnic gęstym smarem, w innym przypadku to już tylko wymiana zacisku, a to już większa inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu mam tarcze, wymienione rok temu na nowe.

Stukanie występuje tylko w pierwszej części hamowania, podczas nadepnięcia na pedał hamulca.

Tarcze nie mają tu nic do gadania. Luz jest prawdopodobnie na zacisku. Wślizgnij się pod auto, albo jak się nie chcesz brudzić to weź je na podnośnik i nawet bez zdejmowania koła poszarp zaciskiem. Jeśli poczujesz luzy to masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk? Ja bym raczej stawiał na elementy zawieszenia - stabilizator lub jakiś inny element a raczej jego gumowe części.

Z zaciskiem raczej bym tego nie wiązał. Jego budowa na to nie pozwala.

Prowadnice powinny być nasmarowane w każdym przypadku, obowiązkowo muszą być gumowe osłonki - nawet jeśli dostanie się tam woda i inne świństwa - można wymienić same prowadnice/ trzpienie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk? Ja bym raczej stawiał na elementy zawieszenia - stabilizator lub jakiś inny element a raczej jego gumowe części.

Z zaciskiem raczej bym tego nie wiązał. Jego budowa na to nie pozwala.

Prowadnice powinny być nasmarowane w każdym przypadku, obowiązkowo muszą być gumowe osłonki - nawet jeśli dostanie się tam woda i inne świństwa - można wymienić same prowadnice/ trzpienie.

 

pzdr

 

A chcesz się założyć, że przy hamowaniu zaciski potrafią sobie dość wyraźnie postukać? Zapraszam, zademonstruję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie tarcze; czy nie zebrał się na nich nagar, kurz i brud tworząc nierówności. To też może powodować stukanie przy hamowaniu. W takim przypadku trzeba oczyścić tarcze, po prostu ostukać młotkiem i przeczyścić szczotką drucianą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...