Gość Dejw1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Co to może być? Przy hamowaniu (w 9 na 10 przypadkach) czuję delikatne stuknięcie w prawym tylnym kole. Stuknięcie jest metaliczne. Sprawdziłem klocki, są prawie nie zużyte... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Co to może być? Przy hamowaniu (w 9 na 10 przypadkach) czuję delikatne stuknięcie w prawym tylnym kole. Stuknięcie jest metaliczne. Sprawdziłem klocki, są prawie nie zużyte... A jak sie zatrzymujesz i odpuszczasz hamulec, to stuknięcie też występuje? Jeśli masz z tyłu tarcze, to na 90% masz luzy na zacisku. Ja mam to samo tylko w obu tylnych kołach. Podobno czasami pomaga smarowanie prowadnic gęstym smarem, w innym przypadku to już tylko wymiana zacisku, a to już większa inwestycja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dejw1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Z tyłu mam tarcze, wymienione rok temu na nowe. Stukanie występuje tylko w pierwszej części hamowania, podczas nadepnięcia na pedał hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Z tyłu mam tarcze, wymienione rok temu na nowe.Stukanie występuje tylko w pierwszej części hamowania, podczas nadepnięcia na pedał hamulca. Tarcze nie mają tu nic do gadania. Luz jest prawdopodobnie na zacisku. Wślizgnij się pod auto, albo jak się nie chcesz brudzić to weź je na podnośnik i nawet bez zdejmowania koła poszarp zaciskiem. Jeśli poczujesz luzy to masz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Zacisk? Ja bym raczej stawiał na elementy zawieszenia - stabilizator lub jakiś inny element a raczej jego gumowe części. Z zaciskiem raczej bym tego nie wiązał. Jego budowa na to nie pozwala. Prowadnice powinny być nasmarowane w każdym przypadku, obowiązkowo muszą być gumowe osłonki - nawet jeśli dostanie się tam woda i inne świństwa - można wymienić same prowadnice/ trzpienie. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Zacisk? Ja bym raczej stawiał na elementy zawieszenia - stabilizator lub jakiś inny element a raczej jego gumowe części. Z zaciskiem raczej bym tego nie wiązał. Jego budowa na to nie pozwala. Prowadnice powinny być nasmarowane w każdym przypadku, obowiązkowo muszą być gumowe osłonki - nawet jeśli dostanie się tam woda i inne świństwa - można wymienić same prowadnice/ trzpienie. pzdr A chcesz się założyć, że przy hamowaniu zaciski potrafią sobie dość wyraźnie postukać? Zapraszam, zademonstruję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andry Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Sprawdź dokładnie tarcze; czy nie zebrał się na nich nagar, kurz i brud tworząc nierówności. To też może powodować stukanie przy hamowaniu. W takim przypadku trzeba oczyścić tarcze, po prostu ostukać młotkiem i przeczyścić szczotką drucianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.