Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Witam! Mam almere 1,6 SR 90KM. Zrobiłem w niej parw przeróbek na 110KM i wszystko oczywiście było robione na hamowni. Przed robieniem czegokolwiek miałem 90KM czyli tak jak 1,6, ale ostatnio robiłem remont silnika wyszło że uszczelki pod głowice pasują tylko od 1,4 a nie od 1,6. O co z tym chodzi??? Aha. To jest pierwszy silnik 1,6 a później nissan wpóścił inny (różnica jest np. przy kupowaniu świec), ale w czym jest różnica mehaniczna????? po co to zrobili? jezeli ktos potrafi mi wytlumaczyc o co chodzi z tym byłbym wdzięczny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Witam!Mam almere 1,6 SR 90KM. Zrobiłem w niej parw przeróbek na 110KM i wszystko oczywiście było robione na hamowni. Przed robieniem czegokolwiek miałem 90KM czyli tak jak 1,6, ale ostatnio robiłem remont silnika wyszło że uszczelki pod głowice pasują tylko od 1,4 a nie od 1,6. O co z tym chodzi??? Aha. To jest pierwszy silnik 1,6 a później nissan wpóścił inny (różnica jest np. przy kupowaniu świec), ale w czym jest różnica mehaniczna????? po co to zrobili? jezeli ktos potrafi mi wytlumaczyc o co chodzi z tym byłbym wdzięczny pozdrawiam Dziwy tu jakieś prawisz... A który rok tej Twojej Almerki? Dekodowałeś sobie VIN? Przecież na oko jesteś w stanie stwierdzić czy masz GA16DE czy GA14DE pod maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 hmmm.... nie jestem znawca i nawet mechanik ktory mi robil auto nie byl w stanie na oko stwierdzic. wydaje mi sie ze tam sa silniki ga14s i ga16s. Dekodowałem VIN i na podstawie tego, znaczków z koroseri i wyników na hamowni wychodzi mi że to 1,6. Ale dalej nic nie zmienia faktu że uszczelka pod glowice jest od 1,4 chyba że sklep z częściami sie pomylił.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 a przy tuningu - chłopcy nie zrobili jakiegoś czary mary z głowicami? Co ja plotę - to w ogóle mozliwe jest by na blok 1,6 nawdziać głowicę od 1,4? A tak w ogóle to co było przyczyna konieczności remontu motoru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 chodzil nie tak jak powinien, wiec wymieniłem uszczelniacze i inne niezbęde części (mech mi mowil co dokladnie ale już zapomniałem ). Nie był to oczywiści remont generalny. A jest taka możliwość żeby na bazie 1,4 zrobili 1,6(tak żeby same uszczelki od 1,4 podeszły ale pojemność skokowa była 1,6. Cos mi tak znajomy mówił bo w sumie po co mieliby zmieniać z jednego silnika 1,6 na inny1,6 po półrocznej produkcji... Może jakoś inaczej wykonali tą głowice zmieniając tym samym pojemność?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 chodzil nie tak jak powinien, wiec wymieniłem uszczelniacze i inne niezbęde części (mech mi mowil co dokladnie ale już zapomniałem ). Nie był to oczywiści remont generalny. A jest taka możliwość żeby na bazie 1,4 zrobili 1,6(tak żeby same uszczelki od 1,4 podeszły ale pojemność skokowa była 1,6. Cos mi tak znajomy mówił bo w sumie po co mieliby zmieniać z jednego silnika 1,6 na inny1,6 po półrocznej produkcji... Może jakoś inaczej wykonali tą głowice zmieniając tym samym pojemność?????????? Chłopie weź zobacz najpierw oznaczenia na bloku - będzie się zaczynać GA14 lub GA16. Napisz który rok produkcji Almy a jak możesz to podeślij VIN (może być na priva). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 gdzie robiles program sorki z ot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 To jest jedna z pierwszych almer SR, z 07.95. z nr vin wynika ze to 1.6 z klima- wszystko sie zgadza. Od ktorej strony(i mniej wiecej gdzie) jest ten nr to zobacze. Ale czy jest mozliwosc zeby na bloku 1.4 zrobic silnik 1.6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 1.6 ma 100 koni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Proste masz silnik 1,4... w Silniku 1,6 gary mają po 76mm bodajrze a w 1,4 73mm. Uszczlka pod głowice z GA14xx nie podejdzie do GA16xx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 To jest jedna z pierwszych almer SR, z 07.95. z nr vin wynika ze to 1.6 z klima- wszystko sie zgadza. Od ktorej strony(i mniej wiecej gdzie) jest ten nr to zobacze. Ale czy jest mozliwosc zeby na bloku 1.4 zrobic silnik 1.6? Jak podniesiesz maskę to nr silnika jes wybity z przody bloku, po prawej stronie kolektora wdechowego i gdzieś poniżej aparatu zapłonowego - Rysunek C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 I sprawdzone! Jest to GA16 i nawet nr silnika sie zgadza Teraz juz wogole nie czaje dlaczego mechanik powiedzial ze uszczelka od 1,6 nie pasowała. Wie ktoś moze o co z tym chodzi? I czym sie różnią te dwa silniki n15?? bigup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Czym się różnią - pojemnością :mrgreen: A tak serio, to moim zdaniem poprostu złą uszczelkę dali w sklepie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Albo nuemr na bloku przebity... No nie warzne, jakimi mocami teraz silnik dysponuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 a mógł ktoś zmienić go z 1,6 do 1,4 ale na tym samym bloku? Czy jest to jakoś możliwe? podobno był straszny kwas w sklepie o to że zamawia uszczelke do 1,6 a przynosi głowice od 1,4.... aha ale czym sie różni ten pierwszy 1,6 od drugiego 1,6(ja wiem tylko że świecami) W sumie to autko z księstwa Liechtenstein a tam się chyba nie bawią w takie głupie przekręty A co do mocy to 1,6 SR HB ma 90KM, a jak ktos sie chce przekonać to niech wpisze w mobile.de nissan almera sr i zobaczy, ale widziałem pare razy na sprzedaż 99KM. A moc to 110KM @ 6333obr./min i 133Nm @ 3273obr./min ale od 2200obr./min jest prawie płaski :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Ty weź lepiej mechanika zmień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 machanika nie zmienie ale w części bede się zaopatrywał gdzieindziej :grin: bo wszędzie jest jak nigdzie indziej:) Coobcio juz po wykresie potwierdził to co wszędzie pisało: 1.6! dzięki wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a gdzie ten wykres? zapodaj go i jakis opis modow :!: :razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 A co do mocy to 1' date='6 SR HB ma 90KM, a jak ktos sie chce przekonać to niech wpisze w mobile.de nissan almera sr i zobaczy, ale widziałem pare razy na sprzedaż 99KM. quote'] Silnik 1.6 miał moc 90KM tylko na rynek niemiecki (chodzi o mniejsze opłaty). Na inne rynki europejskie ten sam silnik dysponował mocą 100KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Silnik 1.6 miał moc 90KM tylko na rynek niemiecki (chodzi o mniejsze opłaty). Na inne rynki europejskie ten sam silnik dysponował mocą 100KM 103KM żeby być precyzyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Silnik 1.6 miał moc 90KM tylko na rynek niemiecki (chodzi o mniejsze opłaty). Na inne rynki europejskie ten sam silnik dysponował mocą 100KM 103KM żeby być precyzyjnym http://nissanklub.pl/uploads/articles/Auto...nAlmera16SR.pdf nie wiem czy to Ci już potwierdzi że ma 90KM- na rynek polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Wyciągasz zwęrzke z dolotu i już coś pod 100KM powinno być. Do tego zapłonik przyspeiszyć i z pewnością ta granica zostanie przekroczona. Szymcio czekamy na opis twojej maszyny w dziale Nissan Power Team - Projekty i prezentacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymcio Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Wyciągasz zwęrzke z dolotu i już coś pod 100KM powinno być. Do tego zapłonik przyspeiszyć i z pewnością ta granica zostanie przekroczona.Szymcio czekamy na opis twojej maszyny w dziale Nissan Power Team - Projekty i prezentacje oczywistion tylko zdięćka trzeba zrobić i daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 http://nissanklub.pl/uploads/articles/Auto...nAlmera16SR.pdfnie wiem czy to Ci już potwierdzi że ma 90KM- na rynek polski Nie masz racji przyjacielu. Zapominasz o jednej rzeczy. Polski Auto Świat to przedruk niemieckiego Auto Bilda. W Niemczech SR'ka dysponowała 90 końmi mechanicznymi. W Polsce, z tego co wiem SR nie było nawet w ofercie! A z tego co się naczytałem wyciągnąłem wnioski, ze te ograniczenia mocy to pic na wodę. Pomiary osiągów tych "przyduszonych" aut z tymi "nie przyduszonymi" nie wykazują żadnych różnic. Poza tym ktoś z kolegów pisał kiedyś, że w papierach miał 90KM, a na hamowni wyszło mu 103KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Silnik 1.6 miał moc 90KM tylko na rynek niemiecki (chodzi o mniejsze opłaty). Na inne rynki europejskie ten sam silnik dysponował mocą 100KM 103KM żeby być precyzyjnym http://nissanklub.pl/uploads/articles/Auto...nAlmera16SR.pdf nie wiem czy to Ci już potwierdzi że ma 90KM- na rynek polski Aby "wyprostować" sprawę raz na zawsze: modele przed liftingiem 1.4=75KM, 1.6=90KM modele po lifcie 1.4=87KM, 1.6=103KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.