malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Witam jestem świeżo po montazu klimy wszystko ładnie działa tylko jedno małe ale... w przepustnicy zawór podnoszący obroty jak się klimę załącza jest i działa OK ale jak wiadomo sprężarka chodzi cały czas i paseczek się kręci przez co obroty na biegu jałowym są rzędu 500 góra 600 a to za mało... dziś zrobiłem 500km po naszych cudownych "autostradach" i kilka razy autko mi zgasło... nie ważne czy klima była załączona czy nie... teraz pytanko i prośba jak podnieść obroty biegu jałowego do jakiś rozsądnych 800 ?? reset kompa czy coś? a może jest jakaś śrubra do regulacji obrotów biegu jałowego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 A czy po montażu klimy nie trzeba przeprogramować kompa? Ewentualnie zastosować procedurę resetu kompa i zobaczyć czy pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scorpion Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 A gdzie montowałeś??? I gdzie kupiłeś (rozumiem że używana). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 przestańcie z tym programowaniem kompa tego nie trzeba robić... na spociku w wawie kolega z 300zx chodził i się podpinał do złącza diagnostycznego i sprawdzał czy nie ma błędów w kompie itd... zastanawiam się czy za pomocą takiego programu można podnieść obroty? klima z allegro bez chłodnicy zakładał warsztat w sumie za małe pieniądze ale mniejsza o to wszystko ładnie dziła tylko za małe są te obroty dlatego proszę o radę a propo resetu to jak? odpiąć aku na 12h ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Odpinasz "-" od aku. Czekasz powiedzmy z 20 min. Podpinasz "minusa". Uruchamiasz silnik: WAŻNE !!! przed uruchomieiem WYŁĄCZ wszystkie odbiorniki prądu w aucie (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) NIE WCISKAJ GAZU. Po prostu uruchom auto i zostaw tak aż do włączenia wentylatora chłodnicy (przy minusowych temp. chyba nieosiągalne). To tyle. Kmpik przetestuje sobie wszystkie czujniki inauczy się wszystkiego. ps. zdaj relacje czy to pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 pytanie czy robić to na rozgrzanym silniku i jak już płyn będzie miał właściwą temp. czy zrobić to na zimnym ze ssaniem? mi się wydaje że na ciepłym... jutro będę dzwonił jeszcze do znajomego z wrocka co mi bardzo pomógł z klimą może on coś powie na ten temat... dalsza pomoc mile widziana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Ja po wymianie aku robiłem to na zimnym silniku. A co do programowania kompa to zacytuje mądrą książkę: "Sprężarka klimatyzacji jest napędzana paskiem wieloklinowym od wału korbowego, włączana sprzęgłem elektromagnetycznym i sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 ale wypas szkoda że nie umiem czytać schematów aku odłączony jutro rano go zapuszczę na pół godzinki a jak wrócę z roboty to zobaczymy co z tego wyniknie... czekam na dalsze porady może trafi się ktoś kto wie czy to pomoże a może coś innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Malin patrz punkt 12 na schemacie i spytaj sie ziomkow co montowali ci klime czy cos takiego podlaczyli. Jak nie to w zadne odpinanie kompa bym nie wierzyl. Ustawienie kata pochylenia przepustnicy robi sie przez 10 krotne przekrecenie stacyjki na zaplon i wylaczenie. Tyle sie dowiedzialem jak sam mialem problemy z obrotami. Na wylaczonej klimie masz takie problemy z obrotami ? Ja wiem gdzie je zwiekszyc ale krecisz wtedy mieszanka powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 ten elektrozawór to chyba nic innego jak "to coś" co wkręca się w miejsce zaślepki do przepusnicy w celu podbicia obrotów jak załączamy klimę żeby samochód nie zgasł. zmiejszone obroty na bank są przez to że chodzi pasek od klimy którego nie było wcześniej z włączoną klima czy nie obroty są tak samo małe... myślę że reset może pomóc ale stwierdziłem że rano nie będę się bawił tylko zrobię to wieczorem po pracy a teraz mi powiedz o co chodzi z tą stacyją?? jaki kąt pochylenia przepustnicy??? co to daje i kiedy to się robi i w jakim cyklu? raz za razem czy po po tym aż pompa przestanie pompować paliwo i tak 10 razy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Cos ciezko ci chodzi ta sprezarka od klimy. To ze pasek jest dodatkowy to nie jest jakies wielkie obciazenie. Sprezarka ma sprzeglo ktore zwalnia przy uruchomieniu jej. Ustawienie polozenia przepustnicy sie robi po to aby komp dokladnie wiedzial w jakim jej polozeniu powinien dawac jalowe obroty. To raczej malo ma wspolnego z tym twoim obciazeniem ale jest to pewna ciekawostka ktora pomaga przy wariacjach z obrotami. Przelaczasz raz po raz. Sekunda na zaplon, wylaczenie i ponownie. Nie patrz na pompke. Co do resetu kompa to panowie nie wierzcie w patenty z odpinaniem klem i rozgrzaniem silnika. To dzialalo ale przy starszych silnikach z monowtryskiem a nie wielopunktem. Jedyne czemu to sluzy to diagnozie obwodow elektrycznych ktore mozecie pozniej sami sprawdzic czytajac kody. Jak ktos nie wierzy, to polecam wizyte w wyspecjalizowanym zakladzie od elektroniki w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 reset kompa Ci nie da nic, znów obroty sie ustawią na takie jak nmiałeś. Jesli to prawda z ta adaptacja przepustnicy - wszystko ok - zrób tak, choc wydaje mi się że jest to mozliwe tylko w autach gdzie nie ma linki od gazu (przepustnica sterowana silnikiem krokowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a mowilem przeciez ze beda klopoty! wedlug mnie bez zmian w programie ecu sie nie obejdzie. kiedys byl program w tvn turbo o montazu klimy i gosc sie wypowiadal ze sa z tym klopoty w nowoczesnych silnikach naszpikowanych elektornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Napiszę tu, co przeczytałem w mądrej księdze. "Rolę regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego spełnia elektrozawór otwierający przepływ powietrza w kanale bocznikowym przepustnicy" Sądzę, że dotyczy to wersji bez klimy. I teraz: "Regulator zwiększonej prędkości obrotowej biegu jałowego (TYLKO WERSJE Z KLIMATYZACJĄ). Rolę regulatora zwiększonej prędkości obrotowej biegu jałowego spełnia elektrozawór dwustanowy, który otwiera lyb zamyka dodatkowy kanał bocznikowy powietrza omijający p[rzepustnicę. Elektroniczne urządzenie sterujące silnika uruchamia przekażnik zasilający ten regulator podczas pracy silnika na biegu jałowym, gdy jest włączona klimatyzacja. Prędkość obrotowa silnika wzrasta wówczas na biegu jałowym do 900 obr/min." Nie wiem czy to Ci coś pomoże, ale pomyślałem, że może nie masz tego drugiego regulatora, chociaż z drugiej strony to on powinien się załączać przy włączonej klimie, a Tobie autko gaśnie również bez klimy. Jest jeszcze wkręt regulacji prędkości obrotowej znajdujący się po prawej stronie obudowy przeputnicy, którym można regulować prędkość obrotową biegu jalowego ( po rozłączeniu złącza przewodów czujnika położenia przepustnicy). Uff ! To by było na tyle. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 No i pomogłem sobie sam ale Coobcio mnie naprowadził zjełem obudowę filtra powietrza z tyłu za przepustnicą jest śruba zakontrowana nakrętką wykręcająć ją zwiększamy obroty no i znowu mam obroty ok 700-800 a po załączeniu klimy niecały 1000 także obalam wszystkie mity co do programowania kompa itd a swoją drogą reset też nie pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Odpinasz "-" od aku. Czekasz powiedzmy z 20 min. Podpinasz "minusa". Uruchamiasz silnik: WAŻNE !!! przed uruchomieiem WYŁĄCZ wszystkie odbiorniki prądu w aucie (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) NIE WCISKAJ GAZU. Po prostu uruchom auto i zostaw tak aż do włączenia wentylatora chłodnicy (przy minusowych temp. chyba nieosiągalne). To tyle. Kmpik przetestuje sobie wszystkie czujniki inauczy się wszystkiego. ps. zdaj relacje czy to pomoże żadne 20 minut, samochód musi postać dobę. Ja u siebie resetowałem najpierw przez 12 godzin, ale nic z tego. nie zresetował się. Dobpiero jak się zastosowałem do rady jednego z forumowiczów mówiących o dobie, to zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Odpinasz "-" od aku. Czekasz powiedzmy z 20 min. Podpinasz "minusa". Uruchamiasz silnik: WAŻNE !!! przed uruchomieiem WYŁĄCZ wszystkie odbiorniki prądu w aucie (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) NIE WCISKAJ GAZU. Po prostu uruchom auto i zostaw tak aż do włączenia wentylatora chłodnicy (przy minusowych temp. chyba nieosiągalne). To tyle. Kmpik przetestuje sobie wszystkie czujniki inauczy się wszystkiego. ps. zdaj relacje czy to pomoże żadne 20 minut, samochód musi postać dobę. Ja u siebie resetowałem najpierw przez 12 godzin, ale nic z tego. nie zresetował się. Dobpiero jak się zastosowałem do rady jednego z forumowiczów mówiących o dobie, to zadziałało. a moze bylo to 13.53 godziny? ) wiesz takie gdybanie to jest traczej srednio pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 co za różnica... moja N15 stała bez prądu 19h a czy się reset zrobił to nie wiem grunt że obroty trzyma już ładnie jutro przekręcę ok 300km więc dobrze ją przetestuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.