Gość msmarcinek Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów ? Almera 1,6 96r. W instrukcji nie ma , pisze tylko : " napełnić do prawidłowego poziomu" . I jaki olej polecacie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 do almy N15 wchodzi 2,7l ja zalalem MOBIL MOBILUBE 1 GL4/GL5 75W/90 full syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 u mnie wlazło 3 L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a co ile olej się w skrzyni wymienia? bo ja obecnie mam dopiero 70kkm na liczniku a skrzynia chodziła dobrze nawet jak było -25 więc póki co do wymiany się raczej nie przymierzam hmm może zajeżę do instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Proponuje zajrzeć do instrukcji - jeśli nie masz to parę wątków wyżej jest przyklejony temat z linkiem do ściągnięcia. ps. wymiana co 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Często czytam o wymianie co 60kkm i zastanawiam się skąd się wzięła ta informacja. Przecież w instrukcji jest napisane, że w normalnych warunkach eksploatacji sprawdza się tylko poziom oleju w skrzyni ( co 30kkm lub co 1 rok), a okresowa wymiana nie jest wymagana. Dopiero w trudnych warunkch eksploatacji sprawdzanie jw, a wymiana co 60 kkm lub co 2 lata. Okoliczności w jakich zachodzą tzw. trudne warunki są naprawdę ekstremalne (duże zapylenie, wysokie temperatury, duże obciążenia silnika itp. itd.). Nie sądzę, żeby w przeciętnych warunkach w jakich eksploatujemy nasze Almerki, a zwłaszcza kiedy stosuje się dobrej jakości olej syntetyczny tak częste wymiany były konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Zbyszek nie wiem co Ty masz za instrukcje ale w mojej jest napisane ze koniecznie wymiana oleju w skrzyni co 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 tak mnie zaintrygowaliście że dziś ja zajżę do swojej instrukcji obsługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość msmarcinek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Nie mogę znaleść w instrukci ile tego oleju wchodzi Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi ok 3,6 l. A kolega darek pisze ,że 2,7 l. Litr kosztuje 42 zł i nie wiem ile kupić 3 czy 4 litry? Proszę o szybką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 ja mam silnik GA16DE skrzynia manualna i weszlo mi 2,7l. za litr oleju mobila dalem 33 pln na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 niecałe trzy litry, dokłądnie 2,7-2,8 litra. Kup więc 3-litry. 4 to jedynie jak masz wycieki i chcesz dolewac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 ja jeszcze dodam ze uwaga na srube gdzie sie wlewa olej bo w N15 sie zapiekaja te sruby. jak bylem na przegladzie w ASO to nie mogli tego odkrecic :sad: Mowili ze jak na chama beda odkrecac to moze peknac albo nawet urwac sie kawalek korpusu. i musze jechac teraz do jakiegos mechanika co spawarke maja i w razie przy odkrecaniu na chama cos sie urwie to przyspawaja. takze masakre mam z ta sruba. nadodatek poprzedniemu wlascicielowi cos sie tam urwalo bo sa slady jakiegos lepienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 najlepiej olej wymieniać w punktach, które tylko wymieniają oleje. W moim przypadku było podobnie z tym zapieczonym korkiem. Mechanik u którego robię proste naprawy spasował nie miał pasownego klucza. pojechałem do innego i to samo. Wkońcu udałam się do punktu wymiany oleju. Zanim się zorientowałem młody chłopak już spuszczał olej, korki poodkręcane. Musiał trochę stuknąć młotkiem i poszło. pozdro [ Dodano: Pon 03 Kwi, 2006 ] Dobrze z tydzień przed planowaną wymianą potraktować korek np. WD-40 polewając go codziennie. Korek jest widoczny od czoła skrzyni i wystarczy tylko podnieść maskę żeby się do niego dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 dobrze wiem gdzie jest korek tylko ze umnie przy korku bylo juz cos urwane raz i klejone teraz jak na chama bedzie sie odkrecac to sie cos moze urwac znowu a na dodatek to caly korek i gdzies dwa cestymetry wokolo korka jest naniesiona jakas warstwa czegos :shock: nie wiem czemu to sluzy ale w ASO mi powiedzieli ze tam juz bylo cos lepione i oni sie wymiany oleju nie podejma bo jak sie cos urwie to bedzie ciezko naprawic to u nich. Ale kupie W-D40 i zrobie jak kazesz moze sie to ruszy :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość msmarcinek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Mam chyba inna skrzynię bo weszło ponad 3 litry oleju. Kupiłem 3 litry (Texaco full syntetic 70W90) Weszły całe 3 litry i jeszcze sie nie przelewa . Myslę ,że jeszcze ok 0,2 litra by weszło. Mechanik powiedział , że może być tyle i nie muszę dolewać. Ale kupię chyba jeszcze literek (oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 W kwestii ilości oleju w skrzyni biegów: 1. typ skrzyni RS5F30A (benzyna 1,4) - 2,8 do 3,0 l, poziom poniżej krawędzi otworu kontrolnego: 57 do 66 mm. 2. typ skrzyni RS5F31A (benzyna 1,6 i wysokoprężny 2,0) -ilość 2,9 do 3,2 l, poziom poniżej krawędzi otworu kontrolnego: - benzynowy 1,6: 57 do 66 mm - wysokoprężny 2,0: 54 do 61mm. WKŁ "Nissan Almera", bo ktoś pytał skąd wziąłem dane kiedy wymieniać olej w skrzyni. Moim zdaniem nalanie "do pełna" chyba w niczym nie szkodzi, a wręcz przeciwnie. Moja skrzynia (140kkm) wydaje dziwny dżwięk na 1,2,3 biegu i będę chyba ją niedługo naprawiał (dżwięk troszeczkę podobny do jazdy na wstecznym, to chyba łożyska). Może ktoś miał podobny przypadek i zna przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość msmarcinek Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Zgadzam się ze Zbyszkiem. Weszło mi 3 litry i jeszcze ok 0,2 litra by weszło (Almera 1,6 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Panowie jaki olej do skrzyni polecacie, bo zastanawiam się pomiędzy Valvoline a Shell do benzyny (almera N15), oba full syntetyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 oba są dobre,ja by teraz wziął shella ,pisze teraz bo niedawno zalałem skrzynie mobilem i nie jestem zadowolony Pamiętaj żeby olej był GL4 albo GL4-5 nie kupuj GL-5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 a mogłby mi ktoś przyblizyć co oznaczają te wartości GL-4 GL5... Zbliża mi się coroczny przegląd czyli filtry oleje itp. Olej silnikowy wybiorę Valvoline i zastanawiam się czy nie postawić też na niego przy skrzyni . Jest nieco tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 a mogłby mi ktoś przyblizyć co oznaczają te wartości GL-4 GL5... Witaj Na temat tej klasyfikacji jakościowej olejów przekładniowych możesz przeczytać tutaj: http://www.off-road.pl/index.php?option=co...37&Itemid=2 i wszystko powinno być "jasne" Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 (edytowane) Kupiłem 3 litry oleju Elf Tranself 75w80 TRZ, GL-4, mam nadzieję że jest w porządku. W którym miejscu znajduje się śruba, którą należy odkręcić aby wlać olej do skrzyni? PS. Cofam pytanie, znalazłem coś takiego, może przyda się innym; Edytowane 18 Marca 2011 przez matt28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laszlo Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Jako ciekawostka. Oryginalnie w n15stkach na nasz rynek i klimat był lany olej mineralny, taki łamany bodajże na 90 nawet. Mobil produkuje takie oleje do skrzyń w ciężarówkach i może dlartego niektórzy mają informację o okresowaej wymianie. Przy syntetyku nie ma tego problemu. Jak dorwę moją książeczkę zrobie skan takiego wykresu zależnośći lepkości od temperatur użytkowania w naszych n15stkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Górną śrubkę odkręcisz bodajże kwadratem 3/8 cala, tylko musi być jakościowy, moje pierwsze podejście skończyło sie ukręceniem gównianej nasadki. Potem musiałem wydłubywać przy pomocy wiertarki pozostałości z wpustu. Kupiłem Stanleya i poszło bez problemu. Dolna to chyba ½ cala kwadrat. Olej masz OK, ja kupiłem 2 razy tańszy minerał ELF TRANSELF EP 80W/90 GL4 i daje radę, nie miałem kasy na lepszy a normy spełnia. W mojej skrzyni po kupnie auta było tylko z 2 litry bo ciekło po simeringu półośki, po naprawie musiałem zalać nowym. Kupiłem dokładnie 3 l i weszło do przelania prawie wszystko, wlewałem przez lejek z rurki i butelki, chyba z pół godziny wpływał bo średnica rurki była symboliczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.