Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów?


Gość msmarcinek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość msmarcinek

Ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów ? Almera 1,6 96r. W instrukcji nie ma , pisze tylko : " napełnić do prawidłowego poziomu" . I jaki olej polecacie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ile olej się w skrzyni wymienia? bo ja obecnie mam dopiero 70kkm na liczniku a skrzynia chodziła dobrze nawet jak było -25 więc póki co do wymiany się raczej nie przymierzam :) hmm może zajeżę do instrukcji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zajrzeć do instrukcji - jeśli nie masz to parę wątków wyżej jest przyklejony temat z linkiem do ściągnięcia.

 

ps. wymiana co 60kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często czytam o wymianie co 60kkm i zastanawiam się skąd się wzięła ta informacja. Przecież w instrukcji jest napisane, że w normalnych warunkach eksploatacji sprawdza się tylko poziom oleju w skrzyni ( co 30kkm lub co 1 rok), a okresowa wymiana nie jest wymagana. Dopiero w trudnych warunkch eksploatacji sprawdzanie jw, a wymiana co 60 kkm lub co 2 lata. Okoliczności w jakich zachodzą tzw. trudne warunki są naprawdę ekstremalne (duże zapylenie, wysokie temperatury, duże obciążenia silnika itp. itd.). Nie sądzę, żeby w przeciętnych warunkach w jakich eksploatujemy nasze Almerki, a zwłaszcza kiedy stosuje się dobrej jakości olej syntetyczny tak częste wymiany były konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek nie wiem co Ty masz za instrukcje ale w mojej jest napisane ze koniecznie wymiana oleju w skrzyni co 60kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość msmarcinek

Nie mogę znaleść w instrukci ile tego oleju wchodzi :( Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi ok 3,6 l. A kolega darek pisze ,że 2,7 l. Litr kosztuje 42 zł i nie wiem ile kupić 3 czy 4 litry? Proszę o szybką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze dodam ze uwaga na srube gdzie sie wlewa olej bo w N15 sie zapiekaja te sruby. jak bylem na przegladzie w ASO to nie mogli tego odkrecic :sad: Mowili ze jak na chama beda odkrecac to moze peknac albo nawet urwac sie kawalek korpusu. i musze jechac teraz do jakiegos mechanika co spawarke maja i w razie przy odkrecaniu na chama cos sie urwie to przyspawaja. takze masakre mam z ta sruba. nadodatek poprzedniemu wlascicielowi cos sie tam urwalo bo sa slady jakiegos lepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej olej wymieniać w punktach, które tylko wymieniają oleje. W moim przypadku było podobnie z tym zapieczonym korkiem. Mechanik u którego robię proste naprawy spasował nie miał pasownego klucza. pojechałem do innego i to samo. Wkońcu udałam się do punktu wymiany oleju. Zanim się zorientowałem młody chłopak już spuszczał olej, korki poodkręcane. Musiał trochę stuknąć młotkiem i poszło.

 

pozdro

 

[ Dodano: Pon 03 Kwi, 2006 ]

Dobrze z tydzień przed planowaną wymianą potraktować korek np. WD-40 polewając go codziennie. Korek jest widoczny od czoła skrzyni i wystarczy tylko podnieść maskę żeby się do niego dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiem gdzie jest korek tylko ze umnie przy korku bylo juz cos urwane raz i klejone teraz jak na chama bedzie sie odkrecac to sie cos moze urwac znowu a na dodatek to caly korek i gdzies dwa cestymetry wokolo korka jest naniesiona jakas warstwa czegos :shock: nie wiem czemu to sluzy ale w ASO mi powiedzieli ze tam juz bylo cos lepione i oni sie wymiany oleju nie podejma bo jak sie cos urwie to bedzie ciezko naprawic to u nich.

 

Ale kupie W-D40 i zrobie jak kazesz moze sie to ruszy :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość msmarcinek

Mam chyba inna skrzynię ;) bo weszło ponad 3 litry oleju. Kupiłem 3 litry (Texaco full syntetic 70W90) Weszły całe 3 litry i jeszcze sie nie przelewa . Myslę ,że jeszcze ok 0,2 litra by weszło. Mechanik powiedział , że może być tyle i nie muszę dolewać. Ale kupię chyba jeszcze literek (oleju) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii ilości oleju w skrzyni biegów:

1. typ skrzyni RS5F30A (benzyna 1,4) - 2,8 do 3,0 l, poziom poniżej krawędzi otworu kontrolnego: 57 do 66 mm.

2. typ skrzyni RS5F31A (benzyna 1,6 i wysokoprężny 2,0) -ilość 2,9 do 3,2 l, poziom poniżej krawędzi otworu kontrolnego:

- benzynowy 1,6: 57 do 66 mm

- wysokoprężny 2,0: 54 do 61mm.

WKŁ "Nissan Almera", bo ktoś pytał skąd wziąłem dane kiedy wymieniać olej w skrzyni.

Moim zdaniem nalanie "do pełna" chyba w niczym nie szkodzi, a wręcz przeciwnie.

Moja skrzynia (140kkm) wydaje dziwny dżwięk na 1,2,3 biegu i będę chyba ją niedługo naprawiał (dżwięk troszeczkę podobny do jazdy na wstecznym, to chyba łożyska). Może ktoś miał podobny przypadek i zna przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie jaki olej do skrzyni polecacie, bo zastanawiam się pomiędzy Valvoline a Shell do benzyny (almera N15), oba full syntetyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klajgus

oba są dobre,ja by teraz wziął shella ,pisze teraz bo niedawno zalałem skrzynie mobilem i nie jestem zadowolony :( Pamiętaj żeby olej był GL4 albo GL4-5 nie kupuj GL-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mogłby mi ktoś przyblizyć co oznaczają te wartości GL-4 GL5...

Zbliża mi się coroczny przegląd czyli filtry oleje itp. Olej silnikowy wybiorę Valvoline i zastanawiam się czy nie postawić też na niego przy skrzyni . Jest nieco tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Kupiłem 3 litry oleju Elf Tranself 75w80 TRZ, GL-4, mam nadzieję że jest w porządku.

W którym miejscu znajduje się śruba, którą należy odkręcić aby wlać olej do skrzyni?

 

PS. Cofam pytanie, znalazłem coś takiego, może przyda się innym;

 

captureql.png

Edytowane przez matt28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka. Oryginalnie w n15stkach na nasz rynek i klimat był lany olej mineralny, taki łamany bodajże na 90 nawet. Mobil produkuje takie oleje do skrzyń w ciężarówkach :rolleyes: i może dlartego niektórzy mają informację o okresowaej wymianie. Przy syntetyku nie ma tego problemu. Jak dorwę moją książeczkę zrobie skan takiego wykresu zależnośći lepkości od temperatur użytkowania w naszych n15stkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ToMiPlis

Górną śrubkę odkręcisz bodajże kwadratem 3/8 cala, tylko musi być jakościowy, moje pierwsze podejście skończyło sie ukręceniem gównianej nasadki. Potem musiałem wydłubywać przy pomocy wiertarki pozostałości z wpustu. Kupiłem Stanleya i poszło bez problemu. Dolna to chyba ½ cala kwadrat.

Olej masz OK, ja kupiłem 2 razy tańszy minerał ELF TRANSELF EP 80W/90 GL4 i daje radę, nie miałem kasy na lepszy a normy spełnia. W mojej skrzyni po kupnie auta było tylko z 2 litry bo ciekło po simeringu półośki, po naprawie musiałem zalać nowym. Kupiłem dokładnie 3 l i weszło do przelania prawie wszystko, wlewałem przez lejek z rurki i butelki, chyba z pół godziny wpływał bo średnica rurki była symboliczna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...