Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] "Harry Potter" na wolnych obrota


Gość Heraklit

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Heraklit

Mam z Nissanem (P14.144 2.0, benzyna, 2001, bez gazu) problem, których nie lubię. Nie lubię, bo nie wskazuje na jakąś konkretną przyczynę.

Odpalam (zimny) silnik wszystko gra, obroty jak jak być powinny, prawie wzorcowo. Po rozgrzaniu się (czyli np. przejachaniu do sklepu), gaszę silnik (robię zakupy), odpalam, wchodzi na obroty i zamista zatrzymać na 980 obrotach, spadają do zera (gaśnie). Dopiero lekkie dodanie gazu sprawia, że nie gaśnie i silnik prawidłowo pracuje na wolnych obrotach.

Sugerowano już, że to może być sonda lambda, silnik krokowy, przepływomierz, ale w Lesznie Wlkp. (tu mieszkam) jeszcze nie znalazłem fachmana mającego doświadczenie w naprawie Nissanów. Może ktoś z Was miał podobną przypadłość i wie co w trawie piszczy??

 

[ Dodano: Czw 23 Mar, 2006 14:41 ]

oczywiście chodzi o P11.144, a nie P14... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was miał podobną przypadłość i wie co w trawie piszczy??

Ja mam!

Ale nie wiem co w trawie piszczy ;)

 

Zauważyłem jednak, że ten efekt ma miejsce jeśli pokonam relatywnie krótki dystans, ledwo wystarczający do zagrzania silnika. Gdy przejadę dłuższą trasę i wyłączę zapłon, problemu nie ma.

Czasem przy pierwszej próbie odpalenia mi zgaśnie, a czasem tylko zanurkuje prawie do 0 obrotów. Gdy zgaśnie, to drugi rozruch jest już wzorowy. Obroty nawet na sekundkę nie spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mieszkam w Lesznie i w przypadku bardziej skomplikowanej "operacji" na mojej Primerze mechanicy raczej opuszczali ręce. Być może warto spróbować w takim warsztacie:

ELEKTROMECHANIKA "M K" MYśLICKI KAZIMIERZ ul.Prusa 18 Tel. 5268409.

Facet ma taki wynalazek zwany Unicheckiem, którym może się podpiąć pod twoją primerę i zdiagnozować.

Nie wiem czy jest dobry w Nissanach, ale powinien nadrobić to ogólnym doświadczeniem :) .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

silnik krokowy ale ten od otwierania bypassu pod przepustnicą, może byc też zablokowany bypass i się nie otwerać mimo dobrego silniczka, poza tym trzeba przeprowadzić jakby "ustawienie podstawowe przepustnicy". Miałem podobny problem i mam naprawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...