Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 2,2 Di - problem z piskiem


Gość Greg74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem nowym użytkownikiem forum i pozdrawiam tych już tu obecnych.

Nie jest to jednak niestety jedyny powód postu, gdyż mam mały problemik ze swoją Almerką, który zdecydowanie mnie już drażni (szczególnie uszy...). Mam n16 2,2 Di z 2000r., która wydaje pisk z przodu podczas jazdy. Jednak warunki jego usłyszenia są dość specyficzne. A więc tak: pisk nie jest jednostajny (pojawia się i znika), pojawia się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (lub kilkunastu minut ) w cyklu miejskim przy dużym ruchu (a żeby było śmieszniej nie pojawia się za każdym przejazdem tylko w większości wypadków), jakby dopiero wtedy "coś" się "rozgrzewało" i dawało o sobie znać. Zaczyna się od cichego popiskiwania i przechodzi w coraz głośniejsze dźwięki,ale z kolei po kolejnych kilkunastu minutach takiej jazdy potrafi zaniknąć. Podczas jazdy po trasie praktycznie nie występuje ale może ma to związek z tym, że daje o sobie znać tylko przy niższych prędkościach, a powyżej ok 90 km/h zanika. Piszczy tylko przy jeździe na wprost lub przy minimalnych odchyleniach kierownicy, a zanika przy hamowaniu oraz skręcaniu. Do tej pory byłem przekonany, że pisk wydobywa się z przedniego lewego koła, ale siedząc na miejscu pasażera nie jest to już takie pewne (ale to może być złudzenie słuchowe). Dodatkowo tarcza w przednim lewym kole moim zdaniem jest dużo bardziej rozgrzana niż w prawym po zakończeniu jazdy. Jak na razie wymieniono w Almerce klocki, gdyż jeden się odklejał, ale na pisk w żaden sposób to nie wpłynęło. Czy ktoś może miał już ten problem i może się podzielić swoją wiedzą? Czy może to być wina łożyska? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie popiskiwanie to chyba jednak hamulce. Łożysko raczej by moim zdaniem nie piszczało tylko wydawało dźwięk podobny do jakiegoś szumu albo wycia. To że wymieniono klocki to dobrze, ale czy sprawdzono jak chodzą w prowadnicach zacisków? Co z tłoczkami hamulcowymi? Kiedy wymieniany płyn hamulcowy? Czy tarcze hamulcowe nie są aby pokrzywione? Tak dodam, że u mnie w N16 przegląd hamulców to rytuał podczas zmiany ogumienia z letniego na zimowe i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrzywione tarcze raczej powodują bicie na kierownicy. Też bym stawiał na zaciski i ich położenie. Może np. zacinają się tłoczki i nie odbijają dobrze. Dopiero większa prędkość je odpycha na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce Hamulce Hamulce. Miałem dokładnie to samo w prawym przednim kole. Wszystko ustało po przełożeniu klocków i poruszeniu tłoczków. Zapieczone były na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hamulce - proponuje sprawdzic w jakim stanie sa tloczki a dokladniej je nasmarowac- pewnie masz zapieczone.

Mozesz to sprawdzic lewarujac jedno przednie kolo i nim pokrecic - powinno bez wiekszych oporow sie toczyc - w innym wypadku zapieczone hamulce

PS. Smarowanie sloczkow powinno sie robic po kazdej zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Hamulce Hamulce Hamulce. Miałem dokładnie to samo w prawym przednim kole. Wszystko ustało po przełożeniu klocków i poruszeniu tłoczków. Zapieczone były na amen.

 

Przyłączam się. Kiedyś w innym aucie mialem jakies badziewne klocki co wsadzili poprzedniej wlascicielce w ASO. Jak je wyjmowałem to sie dziwilem ze w ogóle tam weszly. W prowadnicach siedziały bardzo ciasno, jakby byly za duze. Po wymianie na markowe klocki problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...