Gość czex Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Jestem zdecydowany na kupno Almerki z silnikiem 2.2DTi o mocy 110KM. Spotkałem się z opiniami, że jest dość awaryjny. Czy to prawda ? Proszę o opnie wszystkie osoby, które miały doczynienia z tym silnikiem. Jakie są osiągi, spalanie, czy ktoś zakładał chip itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Awaryjne to są bardziej silniki dci po połączeniu z Renault. Jam ma taki silniczek i przejechałem na nim już 44 000 km. Praktycznie żadnych problemów. potrafi wypic 1l oleju przez 20 000 km ale to norma. Silnik bardzo przyjemny, nie zachłanny na paliwo. Oczywiście wszystko zależy jak się z nim obchodzić. Ja zawsze leję Shell Helix Racing a paliwo tylko z markowych stacji Shell lub Statoil. Niektórym się wyda, że dość drogo ale moim zdaniem oddaje to co się w niego włoży. Nigdy jeszcze mnie nie zawiódł, a robiłem jednorazowo nawet po 2000 km prawie bez przerwy, ze średnimi prędkościami około 160 - 180 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czex Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Czyli silnik z 2000-2001 roku o mocy 110KM nie jest produkcji francuskiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 z tego co wiem jest to japonskiej konstrukcji silnik, jeszcze przed fuzja z renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Kilka razy widziałem w ogłoszeniach N16 2.2 z podawana mocą 138KM, ale coś nie wydaje mi sie zeby montowali silnik o takiej mocy? Może ktos wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 w ofercie na rynek europejski byly 2 jednostki 2.2 jedna: o 112HP i 248Nm i druga: 136HP i 304Nm (pierwszy z 5 biegowa przekladnia a drugi z 6 lub 4 biegowym automatem) to dane z katalogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czex Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 http://www.trader.pl/details,29850,100388794.asp To jest Almera, którą wczoraj już oglądałem, a jutro będzie dokładnie sprawdzona w warsztacie. Na co zwrócić dokładną uwage ? Co jest typowymi usterkami tego auta poza parującymi lampami ? Słyszałem o rdzewiejących fotelach, ale ta w wersji SPORT ma troszke inne fotele. Cena jest wyjątkowo atrakcyjna, przebieg aż za mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 nie slyszalem o parowaniu lamp w wersji przed liftem i o rdzewiejacych fotelach te wszystkie usterki to raczej almy po FL. poza normalnymi sprawami odnosnie przegladu auta zwroocil bym uwage na klimatyzacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kulik Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Cena jest raczej normalna - pewnie nie obejmuje kosztów rejestracji, więc musisz doliczyc z 1700 PLN. Samochodzik wygląda ładnie, natomiast przebieg mało prawdopodobny ( kto jeździ po 10 tyś. rocznie dizlem ? ). Taki silnik jest od tego by tłuc kilometry. Co do samego samochodu to ja mam taki sam z września 2000 i jestem zadowolony. Jeżdżę nim od września 2005 i jedyna nieprzewidziana rzecz to wymiana łożyska w kole. Silnik suchutki i nie bierze grama oleju. Przebieg 120 tyś, choć tak naprawdę to cholera wie. Ogólnie polecam, będziesz zadowolony jeśli wybierzesz dobry egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czex Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 No dokładnie cena jest bez opłat. Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie faktycznego przebiegu auta ?? Podobno podłączenie pod komputer nic nie daje. Jakie osiągi ma twoja 2.2Di i jak to jest z tymi silnikami ? Ten jest produkcji japońskiej a po lifcie wstawiwali od Laguny 2.2 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 Witam,z silnikami jest dokładnie tak jak piszesz. Do 2003 roku czyli przed liftem silniki diesla były tylko 110 konne nie spotkalem sie z silnikiem o mocy 138 koni chyba ze po lifcie(6 biegów) lub po chipie ale to na niemieckich stronkach.Silnik 2.2 Di jest japonski i wychodziły wersje 81 kW i 82 kW, w polskim salonie słyszałem ze takze z intercolerem lecz takiej tez jeszcez nie spotkałem.(Silnik 2.2 dci jest to nissanowski silnik ulepszony przez francuzów.) silnik polecam bo naprawde dobrze jezdzi nie pije za duzo a przyjemnosc z jazdy jest duza szczególnie przy wyprzedzaniu . Jezeli chodzi o osiagi powiem ci tak na 4 biegu rozpedza sie do 170km/h a max prekosc jaka leciałem to 210/h , stajac na swiatłach z almerka 1.5 kilujesz ja bez problemu :mrgreen: a np octavia kumpla 1.9 tdi 110 kM ma ciezko mnie dogonic. Faktycznego stanu licznika nie sprawdzisz jezeli dobrze jest zrobiony,ale mozesz to ocenic po wygladzie wewnetrznym autka(kierownica,siedzenia,gałka zmiany biegów,nakładki na pedały)Poogladaj srubki ktorymi jest licznik przykrecony czy nie sa poobdzierane. Tylne lampy paruja u mnie ale tylko kiedy myje autko kercherem, poza tym zerknij czy nie rdzewieje tylna klapa koło wycieraczki i spryskiwacza, odpal autko na zimnym silniku i posłuchaj czy nie za głosno chodzi rozrzad.Zerknij na turbinke czy nie cieknie z niej olej, sprawdz czy działa klimatyzacja. Co do wersji sport hmm niczym sie nie rozni od normalnej, poza tylna lotka nad szyba, pomalowanych na srebrno zegarów i srodkowego tunelu, a siedzenia sa takie same jak w podstawowej wersji kupionej w polsce ktore potrafia rdzewiec :neutral: dziwi mnie tylko kontrola trakcji- takiej opcji w N16 chyba nie było. Bardzo ładne autko polecam bo naprawde bedziesz zadowolony :-))) ps. ogladajc zdjecia wnetrza wydaje misie, ze brakuje schowka pod panelem klimatyzacji tzn tej wewnetrznej czesci bo cos tam wystaje, i jeszcze jedno co to jest ''to'' z lewej strony kierownicy obok regulacji swiateł :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czex Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 To po lewej stronie to jest Parktronik, a co do foteli to oglądałem kilka innych almer i miały takie miękkie welurowe fotele, a ta sport ma napewno inną tapicerkę, ale czy fotele są inne tego nie wiem na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kulik Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Nie wiem czy już sprawdzałeś samochód ale warto jest sprawdzić zbieżność i geometrię. Zwróć też uwagę czy silnik był myty. Jeśli był to pewnie coś z niego cieknie. Te silniki są suche jak pieprz i nikt normalny ich nie myje bo nie musi. Sprawdź też stan amorów, jeśli są jeszcze naprawde sprawne ( ok 80 % ) - to przebieg jest prawdopodobny. Spójrz też na tarcze z tyłu. Mechanik z Nissana mówił mi, że kończą się najczęściej przy przebiegu 100 -110 tyś km. Więc masz następną sugestię co do przebiegu. Daj znać czy kupiłeś. Co do osiągów to potwierdzam słowa Bartka - nie pije dużo - mnie po Warszawie 7 litrów na 100. W trasie udało mi się zejść do 5,7 jadąc równo 110 km/h po pustej drodze nocą, zbiera się przyzwoicie, szczególnie wyprzedzanie na trasie idzie gładko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czex Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 almera została przejrzana od góry do dolu przez mechaników i jest wszystko ok, natomiast silnik się leciutko poci...więc określenie suchy jak pieprz nie dotyczy mojej nowej almery...czy to nie dziwne przy przebiegu 62000 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kulik Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Jedynym miejscem gdzie widziałem odrobinę oleju był przewód olejowy, który idzie do turbo. Jak podniesiesz maskę to zobaczysz go niemal po środku przy samym pasie przednim. Mokre było u mnie w miejscu gdzie przewód gumowy wchodzi na stalowy. Po prostu opaska była niedokręcona i pochlapało. Jeśli widzisz źródło wycieku i jest to tego rodzaju banał to temeatu nie ma. Natomiast jeśli nie wiesz skąd kapie to po prostu to ustal, chyba, że mechnicy kazali to z jakiegoś powodu zignorować. A jak wyszła geometria? Prosty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Potwierdzam słowa kulika u mnie dokładnie to samo lekki wyciek na tym wezu dokrecenie opaski pomogło, czex opowiadaj dawaj zdjecia no pochwal sie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 co do tych foteli to mnie zdziwilies :roll: nie to zebym sie czepial ale raczej wszystkie almy przed liftem mialy mieciutkie welurowe siedzenia dopiero po lifcie zaczeli montowac te z tapicerka z jakiegos innego materialu...moze warto byloby sie temu przyjrzec (np. przebieg fury duzy i siedzenia byly wysiedziane to je ktos wymienil ) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 GIO, mam wersje sport sprowadzana od sasiadow i siedzenia sa dokładnie takie same jak w autku czexa, nie sa złe, sa wygodne po przejechaniu 1000km nie czułem wiekszego zmeczenia jak np w focuse, ale z miła checia zamienilbym sie na welurowe bo kolorystyka moich siedzen mnie rozwala :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 skoro i u cibie tak jest Bartek to pewnie tak powinno byc ale osobiscie mnie to dziwi. bo nie widzialem jeszcze takich foteli w wersji przed FL. u mnie byly jasno-szare welurowe siedzenia teraz mam ciemno-szare z jakiegos innego materialu. komfort jest taki sam mysle ze to tylko kwestia tapicerki. a mam pytanko odnsnie zagloowkoow. u mnie w wersji przed FL byly z "dziura" a teraz obecnie mam pelne. jak jest np. u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 No halo, komfort jest ten sam, ale jakos lepiej sie siedzi na welurze a co do dziury w zagłówkach sa napewno w przednich siedzeniach w tylnych niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 fakt ale jak sie ma jasny to nie jest latwo utrzymac go w nienagannym stanie i czystosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 O tym przebiegu 62 tys. to raczej zapomnij! Ja stawiam, ze został cofniety o 100 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 skoro i u cibie tak jest Bartek to pewnie tak powinno byc ale osobiscie mnie to dziwi. bo nie widzialem jeszcze takich foteli w wersji przed FL. u mnie byly jasno-szare welurowe siedzenia teraz mam ciemno-szare z jakiegos innego materialu. komfort jest taki sam mysle ze to tylko kwestia tapicerki. a mam pytanko odnsnie zagloowkoow. u mnie w wersji przed FL byly z "dziura" a teraz obecnie mam pelne. jak jest np. u Ciebie? Ja w swojej N16 2000 r w wersji sport też miałem takie siedzenia i taką tapicerkę - potwierdzam, że są wygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 A mechanicy nie stwierdzili, że był gdzieś stuknięty? Troszkę dziwi brak schowka pod radiem oraz osłony kolumny przy pedale gazu. W przebieg raczej bym niewieżył. Choć nie mogę powiedzieć. Bo w mój też by nikt nie uwierzył. Ale ja wiem, ze mój wózek BYŁ walony i przez to dość długo stał i nie jeździł. Tak więc masz do wyboru, że wózek albo ma cofnięty licznik albo był walony. Bo w cuda nie wierzę. Co do śliników to były robione 3 rodzaje, a właściwie 2 rodzaje 3 moce Y22DDT 110 koni Y22DDTi 112 koni Y22 136 koni http://www.filtron.com.pl/2005/katalog/ind...IK1=2.2DI%2016V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Co do śliników to były robione 3 rodzaje, a właściwie 2 rodzaje 3 moce Y22DDT 110 koni Y22DDTi 112 koni Y22 136 koni http://www.filtron.com.pl/2005/katalog/ind...IK1=2.2DI%2016V Łoooo to sie zdziwiłem bo nigdy nie widziałem z takim silnikiem almerki przed liftem :shock: A co do Twojej almerki czex cuda sie zarzaja i przebieg moze byc taki ale cos w niej było grzebane.Wiesz juz skad masz ten wyciek oleju? czy to cos powaznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.