Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opinie na temat silnika 2.2 DTi


Gość czex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hmm czyli sprawa prosta, tylko ze intercooler od N16 fl nie wiem czy bedzie pasował przeciez tam jest inny silnik, inny zderzak, a do tego sa chyba dwa rodzaje intercoolera taki jak wkleiłes z alegro i taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=94340000

ale z tym jakos sobie poradzimy i teraz pytanie do posiadaczy N16 fl 1.5dci- gdzie zamontowany jest intercooler- mile widziane fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem dlaczego tych motorków nie wkładali do P11 144? dowalili by intercooler i Primera fajnie by śmigała a nie zwykły TD który jest stanowczo za mały.

Gdyby silinik 2.2 seryjnie wyposażyć w intercooler i kompa delikatnie przeprogramować tak żeby było max. 140-150KM (i analogicznie momęt )tak żeby silnik nie był bardzo obciążony to P11 144 sprzedawały by sie jak świeze bułeczki ja bym bez zastanowienia taką kupił!!!

A osiągi były by zbliżone do 2.0 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale P11.144 to jeszcze nie taki 100% francuz, w P12 już są 2,2 diselki...

 

ja wiem dlatego uważam że P11 144 z japońskim motorkiem 2.2 zrbiłby furore lepszą niz tandetna P12-ka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzwoniłem do zawodowców zajmujących się tuningiem jak to wygląda. I sprawa ma się tak:

InterCooler ok 400 zł (faktycznie polecają od Iveco)

zamontowanie ok 450 zł

 

Przy takie zmianie polecają również:

zmianę programu ze względu na sterowanie ilością powietrza 1500 zł

zmianę dolotu z tego samego względu 650 zł (chromowany - polerowany)

no i niestety najcięższa sprawa (przynajmniej dla mnie) ze względu na zwiększone ilości powiertrza wycięcie katalizatora.

 

No i teraz się trzeba z tym przespać.

 

Oczywiście można założyć sam IC ale nie wiem jak to się będzie zachowywalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ojca w Skodzie jedną z pirewszych rzczy które zrobiłęm to wywalenie tego choelrnego katalizatora - odrazu bylo czuć szybszą reakcje na gaz i turbo zaczynało wczesniej swoją pracę.

 

Co do dolotu to nie ma znaczenia przy takich mocach jaki on jest.

 

Jakbym miał Nissana z takim silnikiem to peirwsze co bym zrobił to Dołorzył Intercooler potem zmienił cały wydech na odpowiednio luźniejszy i dopiero potem bawił się w strojenie silnika żeby wykorzystać to co wzniosły nowe mody.

Ew. dla tych którzy poważnie myślą o dłubaniu tego motoru - wsadził bym większe turbo i zastanowił się jak usprawnić system zasilania no i na koncu wystroił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie bedzie problemu po wycieciu katalizatora? tzn jakies błedy nie wyskocza? kiedys rozmawiałem z chłopakami z Siemianowic (robia naprawde dobre wydechy) i pierwsze słowa ich były''jak wywalisz katalizator zobaczysz ze autko duuzo lepiej jezdzi :)

Coobcio tak sie zastanawiam nad moca ktora obstawiasz po załozeniu IC 20 KM a ile niutków moze przybyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dobrą sprawę to tylko hamownia prawdę powie, na pewno zamontowanie IC będzie zdrowsze dla głowicy silnik - niższa temperatura poweitrza wpychanego do silnika, różnica będzie na pewno odczówalna.

 

Co do wydechu to się jeszcze nie spotkalem żeby w Turbo diselu były montowane sondy lambda tak więc mozna z wydechami działać do woli.

 

Nie warzne jakim paliwem zasilany silnik ale przy dołądowaniu ukłąd wydechowy powinien stawiać możliwie jak najmniejsze opory, kolega w Golfie III TDI poprostu machną 65mm rurę od trubiny po końcowy zderzak bez żadnego tłumika - głośność pozostała na poziomie znośnym - w końcu turbina bardzo wycisza, co do mocy to przybylo mu 8KM i 34Nm i ciutke samo z siebie podniosło się doładowanie.

 

[ Dodano: Pon 03 Kwi, 2006 ]

Wykresu kolegi od Golfa nie mam ale za to mam inengo kolegi wykrs całkowicie seryjnej Skody Octavi 130KM TDI, doskonale widać jaki pozytywnie wpłynął luzniejszy wydech na przebieg mocy i momentu, prosze:

wydech25przelot.jpg

 

[ Dodano: Pon 03 Kwi, 2006 ]

Jeszcze mam jakby kogoś interesował wpływ zmiany wtrsyków na prace silnika, u ojca zmieniłem wtrsyki na wtrsyki z mocniejszej wersji oto jaki to przyniosło rezultat:

TataDISELplusASV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zawirusowanie silnika. Można wtedy mieć ze 135 koni i 300 Nm. Bez zabawy z intercoolerem i całą resztą. Tym bardziej, że jeśli napchamy pod maskę całą resztę i będziemy mieli 150-160 koni i do tego 340-350 Nm to zaczną się jaja ze sprzęgłem i skrzynią.... Zabawa okaże się wtedy bardzo kosztowna. Półosie też się wcześniej zamęczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cooler z tej aukcji allegro jest z Almerki 1.5Dci, ja będe zakładał raczej jakiś większy i potem remap komputera, tamta niebieska Almerka niestety mi uciekła i jutro jadę po swoją nową almerkę aż do Kalisza. Dziś była na testach w ASO i stwierdzili ze stan idealny, ale jest jakiś purchelek rdzy na dzwiach, oczywiście nie będe się tym przejmował. Najważniejsze ze jest w świetnym stanie, przebieg 90tys km, 3d, niebieska w full opcji wersja comfortt. Ma nawet dołożone Webasto :) Więc czekam z niecierpiwością do niedzieli, przejade się nia i stestuje i wreszcie stane się pełnoprawnym członkiem nissanklubu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulik,jezeli załozysz chipa bez IC szybciej poleci Ci głowica, a z drugiej strony ogladałem silniczek wczoraj i musze powiedziec ze troszke mało tam jest miejsca na załozenie IC tzn IC moznaby wcisnac ładnie w zderzak tylko ktoredy poprowadzic przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulik,jezeli załozysz chipa bez IC szybciej poleci Ci głowica

 

O ile wiem głowica leci jak jej naprawdę gorąco. A podniesienie momentu i mocy o 20 % nie powinno spowodować tego rodzaju przykrości.

Poza tym jak pisałem poważniejsze mody to ryzyko usterek, więc albo pakujemy 6-7 tysięcy tak by było Ok, albo odpuśćmy sobie takie operacje. Chyba :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica to się dopiero podgrzewa jak np. jest nie sprawny przepływomeirz i w efekcie mamy zbyt ubogą mieszankę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed kupnem Almery Tino 2,2di przebieg 106000km. Proszę wszystkich którzy mają Almerki z takim silnikiem o informacje na ich temat (niezawodność, usterki, na co zwracać uwagę, przy jakim przebiegu zmienić rozrząd, świece, co ile się zmienia olej i jaki jest najlepszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

__Ali__, co do silnika jest malina tzn nie ma intercoolera(choc moze w Tino jest) ale i tak fajnie sie jezdzi, rozrzad jest podobno dozywotni-ale trzeba dbac o napinacze, swiece zmienia sie jak autko słapo pali w chłodne dni, olej podobno co 20.000 ale ja robie do 15.000km na oleju filtr powietrza najlepiej nasaczany a co do oleju sa rozne gusta ja jezdze na vavolinie i nie narzekam i chyba jako jedyny producent ma oleje dla silników z przebiegiem powyzej 100000km- a czym sie rozni od normalnego niewiem.Zwroc uwage na turbinke czy nie cieknie z niej olej i jak zapala na zimnym silniku, czy kopci z rury a jak tak to na jaki kolor.

Co do samego autka, sa rozne opinie podobno jest głosna.Moj sasiad ma taka i sobie ja bardzo chwali.

 

ps. poszukaj na forum bo temat TINO był juz wałkowany.

pozdrawiam zycze udanych zakupów :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,przylacze sie do dyskusji bo widze ze poruszany byl temat dodania intercoolera do di.mam prosbe bo ktos mowil ze nosi sie z takim zamiarem,aby ejsli to wykona napisal co i jak.bo kuzwa ja tez sie nad tym zastanawiam a jak oblukalem miajsce za zdezakiem i ogolnie dojscie dla ewentualnych rur to ciazka sprawa.co do samego samochodu bo w sumie taki jest temat to jest calkiem spoko tylko wlasnie ten brak intercoolera troche przeszkadza.dodam tylko ze jak bylem u mastersa to marek wytlumaczyl mi co i jak i wlasnie stwierdzil ze podstawa to ic a potem mozna myslec o chipowaniu,tak wiec nosze sie z zamiarem:ic+dolot +ewentualnie wydech (o ile uda mi sie go pospawac wlasnym nakladem)+chip,aha i dodam ze chipuje sie je bezproblemowo,zadnej ingerencji w komp tylko wirus przez kabel i ogien:) wracajac jeszcze do autka to predkosci rzeczywiscie ma spoko,lecac w weekend po felgi predkosci rzedu 180-200 to luz i prowadzi sie za***iscie choc fakt ze dobila do 200 a potem te prawie 210 to akurat troche z gorki bylo...niestety to w jedna strone wracajac na 17-tkach - 20 km/h :( choc kurde moze to jakies przeklamanie licznika bo ja nadal mialem wrazenie ze zapier... ostro.kolejna kwestia to spalanie bo czytam ze wiekszosci to to cudo pali ok 7 litrow a mi 9 niewyjete choc fakt ze wogole nie oszczedzam jej,ale to i tak chyba za duzo.powracajac do tematu wydechow i dolotow macie moze namiar na jakies dobre miejsce do zakupu kwasowki w warszawie?.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa to że na większych kołach wolniej auto idzie i wolniej przyspeisza - są one poprsotu cięzsze.

Co do Wirusowania to pocieszyłeś chłopaków że idzie wszytko za sprawą OBDII zrobić - może wreszcie w klubie będzie mocny Diselek a tak to same beznyki i powoli turbo beznynki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pocieszylem bo i masters troche mnie pocieszyl,dodam tylko ze powiedzial ze mozna podkrecic tam jeszcze pare parametrow manualnie co jeszcze poprawi osiagi,choc powiedzial tez ze niestety nigdy nie dorowna to tdi,a to z powodu roznic w budowie turbo dlatego dziwie sie ze nietkorzy pisza ze objezdzaja tdi z grupu vw,ale moze to ja jezdzilem jakimis zamulonymi niemcami badz hiszpanami kto wie.tak czy tak z tego wlasnie powodu chcialem sprzedac almerke ale teraz jak zalozylem te kola to cos ujelo mnie za serce i chyba predzej pogrzebie przy niej niz ja sprzedam:) a jak u ciebie coobcio bo widze ze masz uturbiona furke,na forum widzialem foty jak byla robiona wiec wnioskuje ze sam cos grzebales,chodzi mi o ten ic sam montowales czy mozesz kogos polecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monatarz - tzn ciecie blach, zderzaków i umocowanie IC to samemu, ale robienie do tego orurowania to już robił to Pan.

 

Co do suszarek to w Nissanie są o zmiennej geometrji nie widze najmneijszego problemu zeby zastąpi je bajdziej wydajnymi np. GT20V łątwo dostępne i do 160-170Km spokojnie wydadzą, tylko czy układ paliwowy wyda i czy da się go jakoś zmodyfikować żeby był wydajniejszy - pomęcz mastersa ciekawe co doradzi.

Ew. Diagtronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...