Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opinie na temat silnika 2.2 DTi


Gość czex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja nie chce szalec z wymiana sprezarki,narazie mysle nad tym ic plus ewentualnie reszta standardow czytaj wydech i dolot,no i oczywiscie wirus,mysle ze jezeli sie na to zbiore to i tak autko ladnieby poginalo.narazie musze zrobic rekonesans w cenach kwasowki i wykonania orurowania do ic,potem pomysle co zrobic,tyle ze bylbym wdzieczny za polecenie kogos kto sie na tym zna bo masters powiedzial zebym z orurowaniem pojechal do traxa ale choc jeszcze nawet nie dzwonilem tam wydaje mi sie ze kwote krzykna mi odpowiednia,zreszta to sie okaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś ciekawego apropo IC, poniżej jest przykład dołożenia IC do seryjnego TD 1,6 z Golfa II - strasznie starusieński silniczek ale doskonale widać jaki wpływ dało mu dołożenie Intercoolera w połączeniu z większa turbiną i regulacją pompy:

imgp25981vn.jpg

 

Serja 58KM/117Nm:

13ts3.jpg

 

IC + większe turbo + regulacja pompy 82/169Nm:

45up.jpg

 

[ Dodano: Wto 11 Kwi, 2006 ]

Ps. Serysjna sprężarka N16 można swobodnie zastąpić tą z P12 którą można spokojnie znaleść w cenie ok 500-700zł.

Nie wiem jaką moc chciałbyś docelowo osiągnąc, ale przy IC + wydech i strojenie na hamowni jakieś 140-150KM powinno się udać osiągnąć - autem powinno już dawać troche radości na drodze :D

 

[ Dodano: Wto 08 Sie, 2006 ]

Po jazdach próbnych ALmerką N16 CZEXA (obstawiam że jest to najmocniejsza 2,2 Di seryjna w klubie), pastanowiłem krótko sharakteryzować ten silnik:

 

- bardzo toporne wchodzenie na obroty (redukcja biegu na międzygazie to rzecz wręcz niewykonalna a na luzie wkręca się jakby coś go hamowalo...)

- bardzo duża turbo dziura (ciągnie dopiero powyżej 2500obr.min)

- źle zestopniowana srzkynia biegów (żeby płynnie przyspeiszać trzeba biegi zmieniać przy ok. 3900-4100obr.min)

- straszna zadyszka po zmianie biegu (jak ostro jedziemy i zmienimy bieg auto łapie na chwile muła, dopiero po chwili załapuje i ciągnie - dobra rada dlamiłośników sprintu samochodowego to zmiana biegów bez odpuszczania gazu z deski)

 

Ponadto dobre jest to że bez dodawania gazu auto ma siłe bez problemu ruszyć :)

 

Ps. myślę że większość tych problemów rozwiąrze CHIP nawet już nie chodzi tu o max wartości mocy i momętu ale przede wszystkim na zredukowanie turbodziury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...