Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana silnika


Gość Czarnomag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czarnomag

witam

prosilbym o rady w tym dokladnie przykladzie czyli moim.

posiadam nyske 1.6 gaznik + LPG. chcialbym przed wakacjami zmienic silnik na wiekszy.

1. zastanawiam sie nad primera 2,0 GT. jak bylem u mechanika powiedzial ze z przelozeniem nie powinno byc klopotow. co wy uwazacie o tym silniku. koszt na allegro ok. 2600

2. jest nyska "hybryda" ktora ma silnik od hondy legend, moze ktos wiecej by napisal jak to chodzi, moze ktos wie wiecej na temat tego wozu.

3. co bym usial dokladnie wymienic razem z silnikiem? półośki, sprzeglo, skrzynie, komputer, zegary, cale zawieszenie? jak wglada sprawa z LPG mozna przerobic?

4. moze macie inne propozycje na silniki ktore mozna by kupic i ktore by pasowaly i dobrze chodzily ;)

5. ile kosztuje wymiana (robocizna) oraz poszczegolne rzeczy ktore musialbym wymienic.

6. ile dostal bym za swoj silnik ok 200 tys km przejechane

 

PS

prosze nie pisac aby zmienil na nyske 2,0 albo na inny samochod bo nie wchodzi to w gre. wlozylem w swoja nyske duzo pieniedzy, duzo wymienilem i uwazam ze jest w dobrym stanie i wiem co gdzie stuka i co ja boli ;).

z gory dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
witam

prosilbym o rady w tym dokladnie przykladzie czyli moim.

posiadam nyske 1.6 gaznik + LPG. chcialbym przed wakacjami zmienic silnik na wiekszy.

1. zastanawiam sie nad primera 2,0 GT. jak bylem u mechanika powiedzial ze z przelozeniem nie powinno byc klopotow. co wy uwazacie o tym silniku. koszt na allegro ok. 2600

Ten silnik o ktorym piszesz to chyba najlepsza wersja, jest najmocniejszy z SR20, bo ma 150hp.

2. jest nyska "hybryda" ktora ma silnik od hondy legend, moze ktos wiecej by napisal jak to chodzi, moze ktos wie wiecej na temat tego wozu.

Silnik to 2.2 Byly problemy z urywaniem sie osiek w nim. Przerobiony byl ze zwyklego 1.6, wiec nie ma sie co dziwic, ze ukl. napedowy nie dawal rady.

3. co bym usial dokladnie wymienic razem z silnikiem? półośki, sprzeglo, skrzynie, komputer, zegary, cale zawieszenie? jak wglada sprawa z LPG mozna przerobic?
najlepiej kup jakis walony czy z kiepska blacharka NX Gti, przydało by sie oprocz calego ukl. napedowego przelozyc tez ukl.hamulcowy oraz zawieszenie. Taniej wyszloby Ci zamiana na NXa GTi, ale skoro sie upierasz, ze nie sprzedasz to musisz wydac kase na modernizacje
4. moze macie inne propozycje na silniki ktore mozna by kupic i ktore by pasowaly i dobrze chodzily ;)?
Po co kombinowac :?: Bierz SR20DE i ciesz sie posiadaniem 8)
6. ile dostal bym za swoj silnik ok 200 tys km przejechane;)?
z 600 zl chodza na allegro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Endriu 2.0 150KM jest najlepszą jednostką do wsadzenia. Możesz też sobie sprawdzić czy np. nie wszedłby Ci silnik z 200SX'a 1.8T 170KM w nominale. Niestety oprócz silnika musisz wymienić skrzynie, półosie, sprzęgło, komputer z całą wiązką. Do tego musisz mieć co najmniej taki układ hamulcowy i całe zawieszenie jakie było w 100NX'sie 2.0, ale lepiej będzie jak wsadzisz coś lepszego. Nie zapominaj, że zanim zrobisz mocne auto zrób takie które będzie się zatrzymywało i dobrze drogi trzymało, bo nie jest sztuką szybko przyspieszać i jeździć z dużymi prędkościami, lecz jest sztuką przy takich prędkościach dobrze się drogi trzymać i hamować tak by zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo.Gazu niestety raczej nie przełożysz, bo jedyne co będzie pasowało to butla. Reszte musisz zmienić. Jak to wszystko podliczysz to wsadzisz conajmniej tyle ile jest wart Twój NX na dzień dzisiejszy. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
. Możesz też sobie sprawdzić czy np. nie wszedłby Ci silnik z 200SX'a 1.8T 170KM w nominale.
ciekawe jakby rozwiazal napedu, bo raczej tylnonapedowki by nie zrobil :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
ciekawe jakby rozwiazal napedu, bo raczej tylnonapedowki by nie zrobil

Banalnie. Skrzynia z sunnego N13 lub B12 coupe w wersji GTi (Silnik CA16DE lub CA18DE) i ma naped na przód. Ta opcja to akurat moj konik :)

myslisz, ze dalaby taka skrzynia rade :?: Ile N13 w wersji GTI ma koni :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriu 1.8T podejdzie na skrzynie od 2.0GT, ponieważ jest o ile pamiętam na podobnym bloku. W 200SX'sie jest poprostu założony wzdłużnie (bo taką ma skrzynie), ale nie ma raczej żadnych przeciwskazań żeby założyć go poprzecznie na takich skrzyniech jakie my mamy. I jak by niepatrzeć to ma 170KM w nominale a każdy raczej wie jaki ten silnik ma potencjał. Zakładasz skrzynie od 2.0 GT z półosiami i raczej nie powinno być problemu z przeniesieniem napędu. Elo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Endriu 1.8T podejdzie na skrzynie od 2.0GT, ponieważ jest o ile pamiętam na podobnym bloku. W 200SX'sie jest poprostu założony wzdłużnie (bo taką ma skrzynie), ale nie ma raczej żadnych przeciwskazań żeby założyć go poprzecznie na takich skrzyniech jakie my mamy. I jak by niepatrzeć to ma 170KM w nominale a każdy raczej wie jaki ten silnik ma potencjał. Zakładasz skrzynie od 2.0 GT z półosiami i raczej nie powinno być problemu z przeniesieniem napędu. Elo
no nie wiem czy wszedlby do NXa z tego co pamietam sporo zajmuje pod maska SXa. A co do skrzyn z tego co mowisz to myslisz, ze silnik CA18... bedzie pasowac skrzynia z SR20DE :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

[quote name="Bombel Tu sie nie zgodze. SR20 i CA18 to zupelnie inne bloki. Co do mocy 1' date='8 GTi w sunnym ma 130 KM, wiec nie wiele mniej niz 200 SX.

Co do N13 z silnikami od 200SX;a to w Polsce sa dwie a na forum w Australii co drugi :)

 

 

 

Pozdrawiam[/quote]Tez tak uwazam dlatego zdziwilem sie tym co napisal Mrozu o pasowaniu skrzyni z SR20 do CA18.

 

Bombel masz jakies materialy o tych N13 z silnikami z s13 :?: To musi niezle zasuwac :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel, ale chyba nie ma znaczenia czy silnik siedzi wzdłużnie czy poprzecznie, więc z S13 (wzdłużny) można raczej śmiało założyć do 100NX'a (poprzecznie). To czy silnik siedzi wzdłużnie czy poprzecznie to reguluje skrzynia biegów a dokładniej jej konstrukcja. Np. w renaultach te same silniki siedzą wzdłużnie i poprzecznie. Co do półosi to pisałem żeby wziąść razem ze skrzynią np. od 2.0GT (ze 100NX'a, Sunny, Almera, itp.)

 

Endriu to, że 1.8T wydaje się większy nie znaczy, że taki jest. Trzeba poprostu dokładnie to sprawdzić. Podejżewam, że bez osprzętu są dokładnie takie same. Najlepiej by było dokładnie zobaczyć zarówno jeden jak i drugi wyjęte z auta i sprawdzić czy mają taki sam rozstaw śrub na skrzynie biegów. Jeżeli tak to raczej na 99% podejdzie 1.8T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
sprawdzić czy mają taki sam rozstaw śrub na skrzynie biegów. Jeżeli tak to raczej na 99% podejdzie 1.8T.
gadalem z Coobciem powiedzial, ze nie podejda. Z reszta wiadomo kazdy z nich pochodzi z innej rodziny i tak samo jak do naszych GA16 skrzynia z SR20 nie podchodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup 100NX GTI trupa albo Sunnego GTI i poprzekładaj z nich grata - tak najtaniej wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do naszych GA16 skrzynia z SR20 nie podchodzi.

 

To akurat wiem, ale zdawało mi się, że 1.8T i 2.0 mają ten sam rozstaw śrub na skrzyni. Niestety a może i stety nie jestem chodzącą encyklopedią i nie wszystko wiem, ale dobrze, że są tacy ludzie jak Coobciu którzy conieco wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki nie podejdzie nie ma takiej Opci.

Skrzynie w 2.0 oraz 1,4 i 1,6 mają zupelnie inne kołnierze, inny wieloklin na tarczę sprzegłową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobciu, ale ja nie mówiłem żeby założyć 1.8T na skrzynie od 1.4 czy 1.6, bo to wiem, że nie będzie działało lecz pisałem żeby założyć na skrzynie od 2.0GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Chłopaki nie podejdzie nie ma takiej Opci.

Skrzynie w 2.0 oraz 1,4 i 1,6 mają zupelnie inne kołnierze, inny wieloklin na tarczę sprzegłową.

 

Ale sie rozchodzi czy skrzynie od sr20de z napedem na przod da sie wrzucic pod SR20DET z S14??

nie, rozchodzi sie czy Ca18...da sie polaczyc ze skrzynia SR20DE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki wiele razy widziałem skrzynie biegów od 200SX S13 i od mojej primy czy od kolegi sunnego GTI, nie raz lerzały koło siebie - na oko było widać że to nie będzie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki wiele razy widziałem skrzynie biegów od 200SX S13 i od mojej primy czy od kolegi sunnego GTI, nie raz lerzały koło siebie - na oko było widać że to nie będzie pasowało.

 

Ale nie pasuje, bo kołnież ze śrubami się nie zgadza czy tylko dlatego, że jedna jest do mocowania silnika wpoprzek a druga wzdłuż :?:

 

A czy silnik od np S14 nie jest przez przypadek rozwinięciem silnika 2.0GT czy jest to zupełnie nowa jednostka :?: ,bo jeżeli jest tylko rozwinięciem to powinien pasować pod skrzynie od GT.

 

Czy przez przypadek w Sunny GTI-R nie siedzi 2.0T mocowany poprzecznie :?: To jest chyba ten sam silnik co w S14. Co prawda Sunny ma napęd 4x4, ale podejrzewam, że podejdzie na zwykłą skrzynie od GT.

564319_6_full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20DET w autach FWD także ma inne mocowanie pod skrzynei jak typowe SR20...

Siedzi w nim poweim tarcze sprzeglowa 240mm połączona z większym kolem zamachowym - fizycznie się to nie miesci w standardwoej skrzyni.

 

Natomias silniki z rodziny CA16 i CA18 pasują do Siebie pod wzgledem mocowania skrzynie biegów, niezalerzne czy to będzie CA18DET czy CA16DE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20DET w autach FWD także ma inne mocowanie pod skrzynei jak typowe SR20...

Siedzi w nim poweim tarcze sprzeglowa 240mm połączona z większym kolem zamachowym - fizycznie się to nie miesci w standardwoej skrzyni.

 

Natomias silniki z rodziny CA16 i CA18 pasują do Siebie pod wzgledem mocowania skrzynie biegów, niezalerzne czy to będzie CA18DET czy CA16DE...

 

Czyli jeśli dobrze rozumiem to 1.8T da się założyć do 100NX'a :?: Druga rzecz. Mówisz, że od S14 nie będzie pasował ze względu na sprzęgło, czyli teoretycznie wystarczyło by wymienić w standardowej skrzyni od 2.0GT kołnież od sprzęgła (obudowe), lub założyć mniejsze koło zamachowe wraz ze sprzęgłem (przy okazji troszke lżejszy :wink: i było by po kłopocie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 100Nx jest silnik nie z rodziny CA lecz GA, mowa o 1,6...

Co do kolnierza samego ze skrzyni w SR20DET to dobra sprawa ale trzeba będzie jeszcze do tego zrobić kąbinowną tarcze sprzęgłową tzn żeby wewnętrzny wieloklin miała taki jak w skrzyni FWD a okladziny cierne takie jak w SR20DET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 100Nx jest silnik nie z rodziny CA lecz GA, mowa o 1,6...

Co do kolnierza samego ze skrzyni w SR20DET to dobra sprawa ale trzeba będzie jeszcze do tego zrobić kąbinowną tarcze sprzęgłową tzn żeby wewnętrzny wieloklin miała taki jak w skrzyni FWD a okladziny cierne takie jak w SR20DET.

 

Czyli w teorii wykonalne. Ciekawe jak z praktyką, ale uważam, że dla chcącego nic trudnego i jest to do osiągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...