Gość mistrz_1 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Witam jestem na tym forum nowy. Więc jeśli popełnię jakąś gafę to wybaczcie. Mam małe pytanko Ostatnio stałem się posiadaczem MICRY k10. Jest to mój pierwszy samochód także nie mam wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o sprawy techniczne. Przez jakiś czas jeździłem nim zakładając, że jest to mały bardzo wolny miejski samochodzik nie osiągający zbyt wielkich prędkości, dopóki ktoś znajomy nie uświadomił mi, że jaki mały by on nie był nie powinien być aż tak "mułowaty". No i faktycznie chyba miał rację- moja MICRA do 90 km/h dochodzi tak długo, że jeśli nie znajdę naprawdę długiej prostej to nie ma na to szans!! Przyznam że z 2 osobami na pokładzie (kierowca i pasażer) 100 to chyba nie osiągnie(chyba że na autostradzie). Zazwyczaj jeżdżę po mieście więc pewnie bym przeżył takie jej osiągi, ale kiedy widzę Malucha który ledwo bo ledwo ale z 3 osób dochodzi do 100 km/h to trochę dostaje kompleksów Proszę o radę czego to może być wina, i co zrobić żeby jeździł lepiej. Dodam ze na niskich biegach jest bardzo dynamiczny, zaczyna mulic na wyższych, silnik chodzi idealnie -zapala odrazu nawet w dużych mrozach-jednym słowem wszystko w jak największym porządku, poza ta jedną rzeczą. A właśnie….. nie napisałem jeszcze jaki to model, a więc jest to micra z silnikiem 1l i z 5 biegową skrzynią z 91r Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio1987 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Wymien filtr i świece przeczyść kopułkę zapłonową wymień kable WN. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 A może Ci się w pełni nie otwiera przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 a to jest wersja z gaźnikeim elektronicznym czy zwykłym :] Jeśli elektronik to może kata masz zapchanego albo coś z gaźnikiem Ja pozbyłem sie w swojej katalizatora i w 4 osoby na pokładzie 120 na gazie wyciągam :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiar31 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 nie osiągi micry to nie przesada 90 km/h wyciągam nią na 2 biegu a do 100 w ok. 14 s. a z 4 osobami na pokładzie zamknąłem licznik też miałem taka sytuację i okazało sie ze 3 zawory mam krzywe zpowodowane to było tym że miałem felerny pasek rozrządu i miał znaki przestawione o jeden ząbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 niezle krecisz ten silniczek tylko uwazaj zebys nie przekrecil bo 90km/h na 2 biegu to sporo powyzej 6500rpm Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 a ja kiedyś osiągnołęm swoją mikrunią 150km/ha ale ja mam 1.2L wiec mozę być też powó ustawienie zapłonu ostatnio mechanik mi poprawiał i ustawił niby tak jak trzeba bo miałem minimalnie przestawiony i tera mi gorzej stasrtuje eh i bedzie trzeba powrucić do poprzednich ustawień, teraz tez mozę być ze jakiś kabel na świecy jest lużny sprawdz i świece równierz, filtr powietrza obowiązkowo. wiecej nie poradze bo dopiero 1,5 roku mam swoją micre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiar31 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 kiedy wymieniałeś pasek rozrządu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Winar gadaliśmy o tym na gg jak wymienie to dam znać [ Dodano: 30 Mar 2006, 12:03 ] ale pasek nie wygląda na zniszczony i jest napiety , brak luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 filtr paiwa sprawdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 micry K10 mogą jeździć na 91 oktanowym paliwku :] i przez co mają troszke opuźnione zapłony :] jak jeździsz na 95 oktan to możesz spokojnie wyprzedzić zapłon o 5 stopni :] ja mam zamontowany gaz wywalony jeden kat odłączony EGR i zapłon wyprzedzony o około 12 stopni przy takich ustawieniach autko mi niesamowicie śmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 to ja tez mam jakis bzdurny egr???? ja jezdze na 98;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 hm jak 95 to o 5 stopni a jak na 98 to o 12 stopni przestawić zapłon hm ciekawe zanotuje to i wykonam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 miałem kiedyś ustawiony na 15 stopni ale z tego co odczułem najlepiej sie zbierał przy 12 :] PS. ja mam gaz w autku a gaz ma od 102 do 104 oktan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 A te 10-12 stopni to ustawiane ze wszystkim podlaczonym czy z odlaczonym pneumatykiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 ja mam teraz ustawione na 8 ale troszke jescze brakuje do ideału wieć najlepiej będzie 9 lub 10 a nie wiem o co ci biega z tą pneumatyką ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Zaplon przestawia sie w zaleznosci od predkosci obrotowej i podcisnienia w kolektorze dolotowym. Sa ksiazki ktore podaja wartosc kata wyprzedzenia zaplonu przy odlaczonym urzadzeniu podcisnieniowym. Ale skoro tego nie kojarzysz to znaczy ze ustawiasz bez odlaczania Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 poza tym ja nie mam katalizatora i widać przejrzałeś mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jakub_dalecki Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Nie wiem czy 1.0 jest tak samo jak w 1.2, ale ja w swojej miałem zapchane wyjście (pod / w gaźniku) podciśnienia które otwiera drugą gardziel w gaźniku, auto nie miało mocy, po przedmuchaniu sprężarką wszystko jest ok. Co do osiągów to auto rozpędza się do 100 bez problemu nawet z 5 osobami, a z dwiema spokojnie śmiga 150 (jechałem kiedyś 160 ale z lekkiej górki). Mam jedno pytanie, ile palą wasze micry (1.2) po mieście benzyny / gazu, bo mi benzyny mniej niż 7,5 palic nie chciała, więe założyłem gaz i łyka 9,5-10, jak słysze że komuś pali poniżej 5,5 benzyny po mieście to kompleksów dostaje, a auto było wielokrotnie sprawdzane pod tym kontem na stacji diagnostycznej i u mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Nie powinienes porownywac spalania po miescie bo to kiepski wskaznik, zalezy od miasta, stylu jazdy, odleglosci. Bardziej miarodajne jest spalanie na trasie - podajesz srednia predkosc i wszystko jasne. I jesli na trasie nie schodzisz bez problemu ponizej 6l przy predkosci okolo 100km/h to bym zaczal szukac - oczywiscie przy suchym asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość medicb Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Ja tam jak autor tego postu zaczełem od micrusa i to moje pierwsze auto. Miałem do niedawna ten sam problem. 3 osoby na pokładzie i leciał ... 90km max. Szok! Powiem Wam choć będziecie pytać jak to się stało że tego nie zauważyłem i bedziecie się śmiać ... hamowało mi lewe koło. Zanim do tego doszedłem to zdążyłem przejechać dobre 4000km i w końcu klocek zaczął mi piszczeć to mnie już zaczeło zastanawiać. W miedzyczasie miałem wycieki oleju i dziwiłem sie dlaczego ... tak to jest jak ciągnie sie za sobą "przyczepe piachu". W następnej kolejności otworzyłem gaźnik i koledze też zalecam wykonać to samo ... cały przeczyścić! Syfu będzie tyle że posadzisz rzodkiewke. Na paliwo jakie sprzedają na stancjach benzynowych w polsce to nawet chińczyki jeszcze takiego skutecznego filtra paliwa nie wymyślili. Zapłonu jeszcze odkąd mam to auto nie ruszałem i nie wymieniałem paska, a powinienem już dawno. A i raz jak mi coś podkręcili na gaźniku to bałem się nogą dotknąć pedału gazu bo po chwili leciał 120km/h Teraz znów jest słabszy ale spokojnie rozpedza się do 110km i trzeba kawałek pedał wcisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 a czy do tego można liczyć żę swiece sa kiepskie ?? a wogóle co jaki czas wymienia się świece i jakie polecacie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość medicb Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Świec od "nowości" (odkąd go mam) też nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 nie polecam Boscha są za zimne jak na Polskie warunki (zbiera sie nagar) :] no chyba że śmigasz ciągle z pedałem w podłodze albo jakieś trasy bo jak tylko po 5-10 kilosów dziennie to nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 to skoro nie boscha to jakie polecacie i ajkie te świece mają parametry ?? żeby poszukać podobnych albo minimalnie parametrami lepszymi na Polskie warunki i mi by się przydały na takie krótkie odcinki czasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.