Gość ralphi Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Witam, Mam pytanie... Auto ma przejechane pk 160 tys km. W momencie kiedy jest zimne słychać metaliczną pracę łańcucha... Pytanie czy wymienić łańcuch z napinaczem cały komplet czy sobie temat odpuścić. Ewentualne konsekwencje mają bardzo poważne skutki dla kieszeni, a element podobno wg serwisów nie wymaga wymiany. Nawet nie chce myśleć co będzie jak strzeli Pozdrawiam R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Praktycznie łańcuch powinien przeżyć silnik. Może napinacz już nie trzyma ciśnienia i podczas odpalania stuka łańcuch. Jak masz filtr oleju z JC to go wywal i załóż MANA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 nieraz łańcuch ulega przedwcześnie rozciągnięciu, powinieneś dokładnie sprawdzić w dobrym warsztacie jego stan. Wiem że wymiana wraz ze ślizgami to z robocizną 2 tys zł u porządnego mechanika w wawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ralphi Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Tak też słyszałem, co do wytrzymałości. Możliwe że jest to JC... Moim zdaniem nie jest to stukanie, a obcieranie bardziej- taki metaliczny dzwięk pracującego łańcucha, mniej więcej do 2-3 minut na zimnym silniku np, po nocy. Zastanawiam się bo 160 000 to przebieg rzaden, z drugiej strony jak strrzeli to katastrofa, a z koleji wydawać 1000 na wymianę od tak też swoje robi Pozdrawiam R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 przy rozciągniętym łańcuchu obroty bardzo pływają i silnik niestabilnie pracuje. I teraz kwestia że większość silników minimalnie pływa na jałowych obrotach - jak określić granicę czy pływanie jeszcze jest normalne, czy już mocne, spowodowane rozciągniętym łańcuchem? Chyba warto sprawdzić u mechaniora który ma doświadczenie z łańcuchami. A olej jaki lejesz dokładnie i jak czesto zmieniasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ralphi Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 warto,chociaz z tymi mechaniorami to zupełnie róznie bywa niestety... Na obrotach nie pływa na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Praktycznie łańcuch powinien przeżyć silnik. Źle mówisz. TEORETYCZNIE łańcuch powinien przeżyć silnik. A precyzyjniej jego trwałość jest szacowana na jakieś 300 tys. km. Znane są jednak przypadki wymiany łańcuchów jeszcze na gwarancji, albo krótko po niej. To zależy od wielu czynników. ralphi, jeśli postanowisz wymieniać rozrząd, nie ograniczaj się do samego łańcucha i napinacza. Wymieniaj komplet, wraz ze ślizgami i kołami zębatymi. Cena takiego zabiegu to jakieś 1200zł za komplet części i z 600zł robocizna. Oczywiście obie kwoty są dość płynne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Praktycznie łańcuch powinien przeżyć silnik. Źle mówisz. TEORETYCZNIE łańcuch powinien przeżyć silnik. No tak. Pomyliłem się. Sorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ralphi Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 zastanowie się nad tym Dzięki za infos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Na początek radzę spróbować założyć dobry filtr oleju np. MANN FILTER W818/82 lub KNECHT 109/1. Jako, że rozrząd napinany jest ciśnieniem oleju silnika - jakość filtra ma w Nissanach kapitalne znaczenie. Podam przykład - po wymianie rozrządu (komplet oryginalnych części w 1.6DS) - łańcuch górny zaczął delikatnie dzwonić. Zbiegło to się dokładnie z zalaniem silnika olejem LIQUI MOLY MOS2 10W/40 oraz instalacją badziewnego filtra z JC za 12zł. Wpadłem w panikę - tyle pieniędzy... i znów dzwonnik. Skojarzyłem , że zaczęło dzwonić dokładnie po zalaniu nowym olejem. Załóżyłem filtr KNECHTA i nie ma już problemu . Myślę, że na początek możesz spróbować właśnie z prozaiczną rzeczą - sprawdź filtr oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 fir, Jaki dokladnie typ tego filtra Mana czy Knechta?Pytam bo u mnie tez lancuch dzowni ale bardzi na rozgrzanym silniku.Tez mam 2 litry 16V 130KM i jakie 1550 tys przebiegu.Pozdrawiam [ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 13:08 ] Jaki dokladnie typ tego filtra Mana czy Knechta?Pytam bo u mnie tez lancuch dzowni ale bardziej na rozgrzanym silniku.Tez mam 2 litry 16V 130KM i jakie 155 tys przebiegu.Pozdrawiam [ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 13:09 ] zaponnialem dodac ze mam P-11:):).wiec jaki ten filt dokladniej prosze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.