Gość Derfel Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Witam! Nie znalazłem takiego tematu więc pozwalam sobie zagadać. Mam sunny z 1993r. N14, 16V pełen wtrysk. Założoną instalację gazową (BRC +autronic). Mój problem: czarny dym z wydechu i zuzycie benzyny rzędu 20l na 100km. na jałowym niskie obroty "pływające". Wymienione świece, sprawdzona elektryka, wymieniona sonda lambda. Pomimo tego auto nadal daje czarny dym i pali strasznie. Gazownik powiedział mi, że mam uszkodzony przepływomierz, to powoduje, że sonda lambda "gupieje" i cały czas silnik dostaje bogatą mieszankę - stąd to zużycie i czarny dym. Podobno nie da się wymienić samego przepływomierza, trzeba razem z przepustnicą. Moje pytania: 1. czy diagnoza dotyczaca przepływomierza jest prawdziwa? 2. czy rzeczywiście nie da się wymienić samego przepływomierza, ale trzeba razem z przepustnicą? 3. gdzie takie cudo znaleźć do kupienia? Będę wdzięczny za Wasze uwagi. Pozdrawiam! Derfel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Derfel Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Oleju nie bierze, wymieniam co 10tys. a w międzyczasie sprawdzam. Nie zauważyłem ubytków. Podobno przy "braniu" oleju dym byłby bardziej niebieskkawy niż czarny. Świece i sonda lambda też były strzasznie zakopcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 A na gazie jest dobrze? Czy dzieje się to od założenia gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Falowanie obrotów na biegu jałowym może być przyczyną m.in. dwóch rzeczy: 1) zrąbany zawór pomocniczy 2) uszkodzona wiązka doprowadzająca sygnał do tego zaworu Żeby sprawdzić to 2) wystarczy poszaprpać wiązką w okolicach tego zaworu. Jeśli obroty będą się zmieniały, to znaczy że gdzieś tam sygnał się gubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Podobno nie da się wymienić samego przepływomierza, trzeba razem z przepustnicą. W tym silniku co masz mozna bez problemu wymienic przepływomierz bez konieczności wymiany całej przepustnicy. Przepływka przykręcona jest na 3 małe srubki. w micrach K11 chcąc wymienić przepływomierz trzeba wymienić całą przepustnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Derfel Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Dzięki serdeczne za pomoc, szczególnie uszczęsliwiła mnie informacja, że nie muszę całej przepustnicy wymieniać. Ciężko dostać te części, a w serwisie za komplet przepustnica + przepływomierz (tylko tak sprzedają) chcą, bagatela, 5.800zł :evil: Xzandafer, gdzie zlokalizować ten zawór pomocniczy. Wsytd się przyznać, ale mechanik ze mnie żaden... :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Nie wiem jak w pozostałych modelach ale w 2.0 jest koło kolektora ssącego. Stojąc na przeciwko silnika, po lewej stronie od kolektora. Wchodzi do niego wtyczka. Zawór pomocniczy ma podłużny kształt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sieszput Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Witam chyba moge tobie pomuc.Mam takie same auto jak ty NISSAN SUNNY 1.4 LX 16v na wtrysku. W zeszłym roku miałem to samo, identyczne objawy,palił 20L/100km, z tłumika czrny dym. Wszyscy ele. kierowali mnie do serwisu wiec pojechałem, i stwierdzili w serwisie ze to jest przepływomierz lecz niesprzedawali tej kostki samej tylko wlasnie z cała przepustnica i zazyczyli sobie 3900zł bez robocizny sama częsc-I wtedy zwatpiłem. Lecz była nadzieja pojechałem do Lodzi i tam znalazłem złomowisko czy cos w tym stylu, japonskich i koreanskich aut, i tam ta cześc kupiłem za 200zł i do dzis działa. Wiec jak w twoim miescie jest jakies zlomowisko z japonczykami to warto tam zajżec powinni miec ten przepływomież. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Derfel Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Dzięki wielkie! Też się już upewniam, że jednak to jest ten przepływomierz, zaczynam szukac po szrotach i allegro (choć tutaj mam trochę obiekcji - co dostanę). Pozdrawiam i raz jeszcze szięki za zainteresowanie. :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 zazyczyli sobie 3900zł bez robocizny :shock: :shock: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 chciałbym nieco odgrzać temat. W dziale primera przeczytałem, że ktoś odmłodził sobie przepływkę poprzez wymycie jej w zmywarce. Podobno tam przepływomierz jest na to odporny. Czy przepływka od N14 też to wytrzyma??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.