Gość Ice Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Witam Niestety zazy sie u mnie kontrolka ładowania w P10. Z tego co znalazłem na forum to niestety wskazuje to na uszkodzenie alternatora. Nie wiecie może gdzie w Wawie mozna poddac go regeneracji, albo kupic regenerowany ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość makow Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 u mnie też coś takiego występowało, tzn. po jeździe na krótkich odcinkach palił bardzo słabo- nie chciał kręcić, no i wszystko przygasało na tablicy. Okazało się, że alternator dawał o 1-2V za mało napięcia - mostek prostowniczy do wymiany. Koszt w moim przypadku 140pln. Mechanik nie omieszkał stwierdzić, że alternatory w Primerach to kicha, ponieważ są produkcji GB - konstrukcja ta sama co w Fordach. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 są produkcji GB Na moim jest napisane mgneto morelli czyli wloch. Teraz nie wiem czy u mnie jest jakis dziwny alternator czy moze wystepowaly wloskie magneto i jeszcze jakies? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 firma LUKAS z badziewiastym regulatorem napięcia (ten regulator zarówno we włoskich angielskich, "polskich" Valeo widziałem ten sam - ma bardzo nieodporną zenerowską diodę na przebicia i szlag go trafia) - pali sie regularnie toto przy nawet niewielkim plusnięciu w kałużę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vipos Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 czy do p10 z silnikiem 1,6 mozna zastosować z innego modelu alternator . Jesli tak to z jakiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Ice.... nie wiem jaki masz silnik jeśli diesel to tam sa dwa alternatory w sumie to występuja trzy: magneti czy coś , bosch i cos jeszcze ... Padł u mnie w zimie i wymieniałem regulator wraz z układem prostowniczym jeżdziłem tydzień na żarzączym sie ładowaniu i chyba przez to spalił mi sie stojan Proponował bym Ci zabrać sie szybko za naprawe bo jak podł układ prostowniczy to działa jak odbiornik i dalej bedzie sie uszkadzał stojan albo wirnik za naprawe stojana dałem 100 a ch... mechanik nie powiedział mi ze nowy zamiennik kosztuje 60 zł ja dałem: 35 - regulator 60 - układ prostowniczy ale to ceny z 35 % upustem pytaj o upust jak bedziesz sam robił bo kroją ludzi z ulicy ps. jeśli nie masz diesla to masz lepiej bo nie masz chyba pompy vacu na alternatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emiliano66 Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Przed chwilą wróciłem od elektryka. Pierwsza awaria .Nie ładował alternator .Wymiana mostka . ( 9-cio diodowy ) Koszt 80 zł. Z tym ,że sam go wyjmowałem i wkładałem (alternator) .Dodatkowo, przy okazji wymieniłem szczotki .Były na wykończeniu. Jestem ciekaw czy nie przepłaciłem . Jeżeli ktoś wie proszę o odpowiedź .Dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość durom Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Moim skromnym zdaniem nie przepłaciłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Tak żeby było wesoło w święta, zdaje się że mam podobny przypadek do tego z pierwszego posta. Wracając od rodzinki około 10 km od domu zaczęła mi się żarzyć kontrolka ładowania, co ciekawe na wolnych obrotach przygasa (ale nie gaśnie) a jak dodam gazu to się rozjaśnia. Awaria jest szczególnie wkurzająca bo mamy wolny okres a ja tym autem pracuję (Taxi). Rano zabieram się za badanie napięć ale sądzicie że to regulator albo mostek :?: I kierować się ku temu od razu :?: Tak przy okazji to kiedyś elektryk mi mówił że dobrze by było żeby z racji specyfiki mojej pracy założyć jakiś mocniejszy regulator, czy ktoś mógłby mi takowy pokazać na jakimś zdjęciu :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Ja ostatnio naprawiałem żonie ( Asiek-ol ) alternator. Samochód P10 silnik 1,6 . Alternator Lukas. Koszt niewielki , bo regulator ze szczotkotrzymaczem 22 zł i mostek prostowniczy 28 zł. Robota moja więc wyszło niewiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 można za zewnątrz trzeba kable wyprowadzić i taki zwykły do żuka za 15 zł np ale to kąmbinacje zobacz czy układ wyłączania świec żarowych ci prawidłowo działa bo mi 3 sie przepalił bo swiece ciągle grzały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 cyfer to na 100% mostek prostowniczy mialem to samo przepalilasie dioda ujemna i na wolnych obr przygasa bo masz wiekszy prad jesli potrafisz sam to wymienic nic prostrzego wyciagasz alternator rozbierasz wyciagasz stara plytke zakladasz nowa i po bulu czas roboty okolo 1,2godz jak masz garaz :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismoMan Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Z tego co sie orientuje to regulator sie lutuje tak?? a mostek wpina czy jakos tak?? u mnie tez sie zarzy kontrolka w nysce p10 1.6 w niedziele wazny wyjazd obym dojechał Jak wroce odrazu sie za to zabieram :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 regulator sie wykreca i wklada nowy o mostek diodowy rozbierasz alternator wyciagasz stary i wkladasz nowy bez lutowania [ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 12:28 ] ja przejachalem 300km na zarzacej kontrolce ale zero radia went na mini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 ice ... nie wiem jaki masz silnik u siebie ale wystepują 3 rodzaje alternatorów w tych modelach hitashi, magneli i coś jeszcze. Te dwa pierwsze rozbieralem i regulator jest wlutowany. Podejżewam że w tym 3 też nie jest na śrubki (jak np. w VW czy Mercedesie) tylko trzeba wyjąć całość i wylutować. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Alternator Lukasa też ma lutowany mostek prostowniczy. Łatwe do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 w moim hitachi mostek poprosty wyciagalo sie i wpinalo nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 ja w p10 mam altka z p11.144 ale jak padł regulator to nie sposob taki dostac albo za 300zl albo przerabiac z seicento... więc kupiłem używke, taniej wyszło... jest inny ale pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Z uwagi na dość specyficzny okres w którym wystąpiła ta awaria postanowiłem wymienić cały alternator, z uwagi na to że mam zaprzyjaźnionego "szrociarza" który specjalizuje się tylko w Primerach (sporadycznie coś innego) alternator dostałem od ręki i to dzisiaj - II Święto. Za altek dałem 150zł tetrałem to ok 2 godzin ale dlatego że brakowało mi 1 ręki i przy okazji poprawiłem poduszkę bo wkład wyjechał z obudowy. Teraz alternator wsadziłem z P11 Magnetti Marelli, zdemontowany to Bosch. Definitywnie zdecydowałem się na wymianę jak po wyjęciu starego okazało się że wystąpiło uzasadnione podejrzenie że mostek to nie wszystko - spore opory od łożysk( pierścieni) czy co to tam jest. Wprawdzie poszedłem dość szeroko ale przynajmniej jutro mogę jechać do pracy a nie do elektryka (tego jeszcze trzeba znaleźć akurat w taką sobotę dość specyficzną), a jak będę miał ochotę to wyjęty alternator sobie wyremontuję i będę miał prawie nowy. Aha teraz napięcie na wolnych obrotach to zdaje się 14,2V (o ile nie pokręciłem), jutro sprawdzę dokładnie i pod obciążeniem (jak nie zapomnę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 cyfer, to że masz sprawny altek to super. jednak pokuś się o zmiane tulejek i uszkodzonych elementów. magneti to samo zło... ja wprawdzie miałem lukasa (ten sam szajs) i go naprawiałem. za koszt napraw miałbym nowy alternator. w końcu kupiem boscha na allegro, pierwszy lepszy i super tani (chodziło o czas) = koniec kłopotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiLGT Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Z jakich innych modeli nissana podejdzie alternator do mojego 1.6 ? domyslam sie ze od wszytskich modeli z silnikiem 1.6 ale czy z 1.4 albo 2.0 tez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturc80 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 miałem ten sam problem po wymontowaniu okazało sie ze mam wytarty komutator czyli tam gdzie pracuja szczotki miałem regenerować ale trafiła mi sie okazja na allegro za 50 zł kupiłem boscha tak więc najprawdopodobniej jest to komutator możesz wymienic szczotki ale w zależności od stopnia wytarcia komutatora nie gwarantuje długiego działania wiec poszukaj na allegro zwróć uwage tylko na rozkład śrub ja mam p10 alternator mam od p11 i jest mocniejszy to nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drwal89 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 ja natomiast mialem tak ze podczas jazdy przygasało mi auto i podczas jazdy zaswiecila mi sie lampka akumulatora.akumulator mam nowy z centry(future) kupiony dokladnie miesiac temu i rozladowany jest i nieda sie odpalic auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 dziś moje auto niezapaliło, a od paru dni coraz gorzej .Pojechałem do mechaniora wymienic pompe wody a i sprawdziłem ładowanie -12v mechanik mówi lipa,no i alternator do roboty-dodatkowo.Jestem ciekaw ile reanimacja będzie mnie kosztowac:(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drwal89 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 lepiej kupic wyregenerowany alter. czy wyregenerowac swoj? Aha i czy alternator z p10 2.0 bedzie pasowal do 1,6 albo z p11 1,6? Bo z p11 1,6 pasuje,ale czy z 2litrowego silnika tez pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.