Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Alternator


Gość Ice
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a mi własnie wysiada drugi alternator w ciągu 3 tygodni, dzieje sie to samo co z poprzednim zaczyna swiecic i to mocno kontrolka ładowania na wolnych obrotach,długo juz nie pochodzi :029: gówno włoskie,oczywiscie alternator magneti marelli,spróbuje załozycz altek od sunny hitachi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz walcze juz chyba z 10ty raz ze swoim altkiem oczywiscie angielski Lucas made by Magneti Marelli. Tym razem żadnych zakładów, wszystko robie sam i wymiękłem :P

 

Może macie jakiś pomysł?

Mruga mi światło, tak jakby regulator nawalał. Przyśpiesza mruganie wraz z obrotami.

 

Na innym alternatorze nie mruga. Wymieniłem regulator i mostek na nóweczki i to oryginalne, a nie zamienniki i mruga tak samo :P Zostaje wirnik i stojan. A najpewniej to wymiana na altka na inny bo ile można. Nic w autko mi sie nie psuje jak ten badziewiak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema lisek,te alternatory w primerce to istne dziadostwo,ja szukam i wymieniam od sunny lub 100nx ,tam sa hitachi, na uchwyty na bank pasuje,tylko wtyczke wystarczy przerobic.a jescze nie wiem czy od almery bedzie pasował,bo na szrocie koło mnie almerka z 2000 roku stoi i na oko widze ze uchwyty tez by pasowały zobacze,bo mam juz dosyc tych magneti mareli.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem znam temat, mozna zalozyc hitachi, boscha albo mitsubishi.

żałuje że nie zamieniłem z sunny mojego taty jak go sprzedawaliśmy.

 

szukam też straty na plusie, zastanawiam sie gdzie jest jakies przekaznik na obwodzie ladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zazy sie kontrolka to po co kupowac alternator. jedz do elektryka i wymien diody bo w p10 jest taka wada w tych alternatorach ze diody sa za blisko kolektora i sie przegrzewaja u mnie wymiana diod tak ok 1 raz do roku byla. cena naprawy ok 20 zloty wymiana diod i 40 zeta za diody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby tego nie naprawiac co chwile, ja juz z 10 razy naprawialem, i mam juz w nosie to, co naprawie, pojade gdzies to zalape kaluze i kibel znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze jak jezdzisz do kosciola :P ale ja niestety robie po 40-50tys rocznie i mostek wymieniam czesciej.

 

Pozatym nie ! Nie zaleje sie, bo nie mam zamiaru zakladac takiego samego altka lucasa, bo to badziew. hitachi i bosch są odporne na takie prymitywne awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o to ze sa odporne czy nie tylko o to ze diody w altku sa za blisko kolektora i za bardzo sie przegrzewaja, a co do jazdy do kosciola to niestety nie tylko rocznie wychodzi mi tez ok 30 - 40 tysiakow km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o to ze sa odporne czy nie tylko o to ze diody w altku sa za blisko kolektora i za bardzo sie przegrzewaja, a co do jazdy do kosciola to niestety nie tylko rocznie wychodzi mi tez ok 30 - 40 tysiakow km.

 

z tego co mi wiadomo a moge sie mylic to nie zupełnie o to chodzi. W każdym zakładzie jak pokażesz alternator lucasa to Ci powiedzą wymień to. Takie same problemy maja moi znajomi w transicie i escorcie, mimo, że tam nie idzie już tak blisko kolektor. Alternator sam z siebie sie wystarczająco mocno grzeje, aby przy szybkich schłodzeniu woda sie posypał.

 

I jest tak,że inne alternatory sie tak nie sypią.

 

Kto ma alternator hitachi i wymienia co chwile mostek i regulator?... tak myslalem

 

W sunny miałem hitachi, a przeciez byl zamontowany identycznie na takim samym silniku i jakos od kupna auta do jego sprzedaży nigdy nie zajrzałem do niego. A Primerce jednak zaraz po zakupie auta musiałem i tak musze do dzisiaj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość armiadka

Mam podobny problem z żarzącą się kontrolką ładowania :/ .Zapala się przy ru

szaniu ,jak dodam gazu to przygasa.Przejadę parę kilometrów i niema problemu.Zwlekam trochę z wizytą u elektryka.Na razie to jeden mi mówił,żę to szczotki drugi komutator ,a teraz czytam że to diody.jak się z tym uporam to napiszę przyczynę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

armiadka co dokladnie z twoim alternatorem okaze sie po rozebraniu:) bo moze to byc i np stojan jeszcze ktorego nikt nie wymienil:) albo lozysko:) wiadome bedzie po doglebnych ogledzinach:)

 

[ Dodano: Nie 22 Lut, 2009 16:27 ]

ktos po3ebuje czesci do diesla:) zapraszam:) ps szerokiej drogi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie uporałem już ze swoim na szczęście. Jak ładowanie w normie to i nową baterie kupiłem :P

 

U mnie miałem pecha do regulatorów, którego bym nie zakładał to było źle. Aż w końcu założyłem jeden i wszystko jest malinowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Gość tomaszgr84

Po kupnie od razu mi siadł. Zaprowadziłem do Elkrtyka chwycił 350 zeta wymienił stojan i coś jeszcze po 1,5 miesiąca i 6 tys km. Znowu swięcą się diody ;/. Jade jutro do elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Siema, nie wiecie czy były mocniejsze alter.. do p11 2.0 TD. mam hitachi 90A, ale potrzebuje mocniejszy... a może jakieś mocniejsze pasują do primery, bo mi nie wyrobi ten co mam przy sprzęcie audio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam panowie - mam pytanie - chce wymontować alternator z mojej primerki P10 1.6 - jako że jestem laikiem w tych sprawach mam pytanie jak to zrobić ;)

 

na 1 rzut oka odkręce 3 śruby od alternatora, zdejmę pasek z niego i chyba muszę zdjąć ten wąż gumowy od chłodzenia który zaznaczyłem na obrazku żeby móc wyjąć altka - i teraz czy tam po zdjęciu gumowego węża poleci mi płyn chłodzący ? czy raczej tylko nieznacznie po kapie - i czy później trzeba odpowietrzać układ chłodzenia ? - i czy może na coś jeszcze trzeba uważać lub coś zrobić :)

 

ea432_4638225542.jpg

 

Dziękuje za pomoc 

 

Dobra juz sobie poradziłem - dla potomnosci - odkrecamy 3 sruby od altka - odkrecamy korek od chlodnicy - strzykaweczką z wezykiem sciagamy okolo litr plynu - sciagamy opaske z koncowki weza ktora jest wyzej - juz nic nie pocieknie, i odkrecamy 2 srubki trzymajace chlodnice aby ja lekko przesunąć w prawo i wtedy altek wyjdzie. Dziekuje 

Edytowane przez tojamarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie - mam pytanie - chce wymontować alternator z mojej primerki P10 1.6 - jako że jestem laikiem w tych sprawach mam pytanie jak to zrobić ;)

 

na 1 rzut oka odkręce 3 śruby od alternatora, zdejmę pasek z niego i chyba muszę zdjąć ten wąż gumowy od chłodzenia który zaznaczyłem na obrazku żeby móc wyjąć altka - i teraz czy tam po zdjęciu gumowego węża poleci mi płyn chłodzący ? czy raczej tylko nieznacznie po kapie - i czy później trzeba odpowietrzać układ chłodzenia ? - i czy może na coś jeszcze trzeba uważać lub coś zrobić :)

 

ea432_4638225542.jpg

 

Dziękuje za pomoc

 

Dobra juz sobie poradziłem - dla potomnosci - odkrecamy 3 sruby od altka - odkrecamy korek od chlodnicy - strzykaweczką z wezykiem sciagamy okolo litr plynu - sciagamy opaske z koncowki weza ktora jest wyzej - juz nic nie pocieknie, i odkrecamy 2 srubki trzymajace chlodnice aby ja lekko przesunąć w prawo i wtedy altek wyjdzie. Dziekuje

 

No to ci powiem że ja wyciągam bez odkrecania węża. Wystarczy odkręcić wentylatory od chłodnicy i altek wychodzi szybciej łatwiej i bez spuszczania płynu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...