Gość Marek Ł. Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Koszty regeneracji ładnie opisał lisek w tym temacie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...7a3fe570#585732. Alternatywą może być np.: http://www.aps.net.pl/sklep/product_info.p...oducts_id=50100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 no i już wiem 220 zł regeneracja z gwarancją za alternator + pompa wody 100zł no i robocizna za założenie wszystkiego 100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 a mi własnie wysiada drugi alternator w ciągu 3 tygodni, dzieje sie to samo co z poprzednim zaczyna swiecic i to mocno kontrolka ładowania na wolnych obrotach,długo juz nie pochodzi :029: gówno włoskie,oczywiscie alternator magneti marelli,spróbuje załozycz altek od sunny hitachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 ja teraz walcze juz chyba z 10ty raz ze swoim altkiem oczywiscie angielski Lucas made by Magneti Marelli. Tym razem żadnych zakładów, wszystko robie sam i wymiękłem Może macie jakiś pomysł? Mruga mi światło, tak jakby regulator nawalał. Przyśpiesza mruganie wraz z obrotami. Na innym alternatorze nie mruga. Wymieniłem regulator i mostek na nóweczki i to oryginalne, a nie zamienniki i mruga tak samo Zostaje wirnik i stojan. A najpewniej to wymiana na altka na inny bo ile można. Nic w autko mi sie nie psuje jak ten badziewiak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 siema lisek,te alternatory w primerce to istne dziadostwo,ja szukam i wymieniam od sunny lub 100nx ,tam sa hitachi, na uchwyty na bank pasuje,tylko wtyczke wystarczy przerobic.a jescze nie wiem czy od almery bedzie pasował,bo na szrocie koło mnie almerka z 2000 roku stoi i na oko widze ze uchwyty tez by pasowały zobacze,bo mam juz dosyc tych magneti mareli.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 wiem znam temat, mozna zalozyc hitachi, boscha albo mitsubishi. żałuje że nie zamieniłem z sunny mojego taty jak go sprzedawaliśmy. szukam też straty na plusie, zastanawiam sie gdzie jest jakies przekaznik na obwodzie ladowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybek Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 jak zazy sie kontrolka to po co kupowac alternator. jedz do elektryka i wymien diody bo w p10 jest taka wada w tych alternatorach ze diody sa za blisko kolektora i sie przegrzewaja u mnie wymiana diod tak ok 1 raz do roku byla. cena naprawy ok 20 zloty wymiana diod i 40 zeta za diody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 po to zeby tego nie naprawiac co chwile, ja juz z 10 razy naprawialem, i mam juz w nosie to, co naprawie, pojade gdzies to zalape kaluze i kibel znowu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 a nowego alternatora to nie zachlapiesz? i tez diody sie posypia z przegrzania - po wymianie diod jezdzi sie ok 8 - 9 miesiecy bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 moze jak jezdzisz do kosciola ale ja niestety robie po 40-50tys rocznie i mostek wymieniam czesciej. Pozatym nie ! Nie zaleje sie, bo nie mam zamiaru zakladac takiego samego altka lucasa, bo to badziew. hitachi i bosch są odporne na takie prymitywne awarie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybek Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 tu nie chodzi o to ze sa odporne czy nie tylko o to ze diody w altku sa za blisko kolektora i za bardzo sie przegrzewaja, a co do jazdy do kosciola to niestety nie tylko rocznie wychodzi mi tez ok 30 - 40 tysiakow km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 U mnie przez 150 tys.zepsul sie dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 tu nie chodzi o to ze sa odporne czy nie tylko o to ze diody w altku sa za blisko kolektora i za bardzo sie przegrzewaja, a co do jazdy do kosciola to niestety nie tylko rocznie wychodzi mi tez ok 30 - 40 tysiakow km. z tego co mi wiadomo a moge sie mylic to nie zupełnie o to chodzi. W każdym zakładzie jak pokażesz alternator lucasa to Ci powiedzą wymień to. Takie same problemy maja moi znajomi w transicie i escorcie, mimo, że tam nie idzie już tak blisko kolektor. Alternator sam z siebie sie wystarczająco mocno grzeje, aby przy szybkich schłodzeniu woda sie posypał. I jest tak,że inne alternatory sie tak nie sypią. Kto ma alternator hitachi i wymienia co chwile mostek i regulator?... tak myslalem W sunny miałem hitachi, a przeciez byl zamontowany identycznie na takim samym silniku i jakos od kupna auta do jego sprzedaży nigdy nie zajrzałem do niego. A Primerce jednak zaraz po zakupie auta musiałem i tak musze do dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość armiadka Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Mam podobny problem z żarzącą się kontrolką ładowania :/ .Zapala się przy ru szaniu ,jak dodam gazu to przygasa.Przejadę parę kilometrów i niema problemu.Zwlekam trochę z wizytą u elektryka.Na razie to jeden mi mówił,żę to szczotki drugi komutator ,a teraz czytam że to diody.jak się z tym uporam to napiszę przyczynę :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaskal Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 armiadka co dokladnie z twoim alternatorem okaze sie po rozebraniu:) bo moze to byc i np stojan jeszcze ktorego nikt nie wymienil:) albo lozysko:) wiadome bedzie po doglebnych ogledzinach:) [ Dodano: Nie 22 Lut, 2009 16:27 ] ktos po3ebuje czesci do diesla:) zapraszam:) ps szerokiej drogi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 ja sie uporałem już ze swoim na szczęście. Jak ładowanie w normie to i nową baterie kupiłem U mnie miałem pecha do regulatorów, którego bym nie zakładał to było źle. Aż w końcu założyłem jeden i wszystko jest malinowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość armiadka Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 W moim alternatorze padła jedna dioda,elektryk wymienił cały mostek i szczotki.Koszt naprawy to 180zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszgr84 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Po kupnie od razu mi siadł. Zaprowadziłem do Elkrtyka chwycił 350 zeta wymienił stojan i coś jeszcze po 1,5 miesiąca i 6 tys km. Znowu swięcą się diody ;/. Jade jutro do elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zylozbindugi Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Siema, nie wiecie czy były mocniejsze alter.. do p11 2.0 TD. mam hitachi 90A, ale potrzebuje mocniejszy... a może jakieś mocniejsze pasują do primery, bo mi nie wyrobi ten co mam przy sprzęcie audio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tojamarcin Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 (edytowane) Witam panowie - mam pytanie - chce wymontować alternator z mojej primerki P10 1.6 - jako że jestem laikiem w tych sprawach mam pytanie jak to zrobić na 1 rzut oka odkręce 3 śruby od alternatora, zdejmę pasek z niego i chyba muszę zdjąć ten wąż gumowy od chłodzenia który zaznaczyłem na obrazku żeby móc wyjąć altka - i teraz czy tam po zdjęciu gumowego węża poleci mi płyn chłodzący ? czy raczej tylko nieznacznie po kapie - i czy później trzeba odpowietrzać układ chłodzenia ? - i czy może na coś jeszcze trzeba uważać lub coś zrobić Dziękuje za pomoc Dobra juz sobie poradziłem - dla potomnosci - odkrecamy 3 sruby od altka - odkrecamy korek od chlodnicy - strzykaweczką z wezykiem sciagamy okolo litr plynu - sciagamy opaske z koncowki weza ktora jest wyzej - juz nic nie pocieknie, i odkrecamy 2 srubki trzymajace chlodnice aby ja lekko przesunąć w prawo i wtedy altek wyjdzie. Dziekuje Edytowane 28 Września 2014 przez tojamarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Witam panowie - mam pytanie - chce wymontować alternator z mojej primerki P10 1.6 - jako że jestem laikiem w tych sprawach mam pytanie jak to zrobić na 1 rzut oka odkręce 3 śruby od alternatora, zdejmę pasek z niego i chyba muszę zdjąć ten wąż gumowy od chłodzenia który zaznaczyłem na obrazku żeby móc wyjąć altka - i teraz czy tam po zdjęciu gumowego węża poleci mi płyn chłodzący ? czy raczej tylko nieznacznie po kapie - i czy później trzeba odpowietrzać układ chłodzenia ? - i czy może na coś jeszcze trzeba uważać lub coś zrobić Dziękuje za pomoc Dobra juz sobie poradziłem - dla potomnosci - odkrecamy 3 sruby od altka - odkrecamy korek od chlodnicy - strzykaweczką z wezykiem sciagamy okolo litr plynu - sciagamy opaske z koncowki weza ktora jest wyzej - juz nic nie pocieknie, i odkrecamy 2 srubki trzymajace chlodnice aby ja lekko przesunąć w prawo i wtedy altek wyjdzie. Dziekuje No to ci powiem że ja wyciągam bez odkrecania węża. Wystarczy odkręcić wentylatory od chłodnicy i altek wychodzi szybciej łatwiej i bez spuszczania płynu ☺:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.