Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] obroty i prędkość --- chwalcie się będzie porównanie


Gość rumun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moja N15 na trzecim biegu przy 7 tyś/ob dojechała do 150 km/h i się skończył asfalt i trzeba było hamowac a mysle że jeszcze by ciute poszła , ktos wcześniej pisał że jego maleństwo odcina się przy 6500 :arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi odcina przy 6,5... na III nie więcej jak 145 pojadę ale kiedyś miałem N14 GA14DE na wtrysku i bez odcinki na 2 przechodziłem powyżej 8 tyś!!! prędkość 108-110 to były czasy... miało się wtedy 18 lat :D szkoda że tego nie udokumentowałem :( ale mam kumpla który to widział :) a P10 GA16DE na III 160 luzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam almerke N15 silnik GA16DE i mi odcina licznikowo przy 7200 obr/min. Na dwojce leci 110 km/h a predkosc maksymalna 205 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam almerke N15 silnik GA16DE i mi odcina licznikowo przy 7200 obr/min. Na dwojce leci 110 km/h a predkosc maksymalna 205 km/h.

 

niemożliwe żeby 1,6 miał odcinkę przy 7200 coś masz z licznikiem nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi pokazoje jak jade 205km/h to 6000obr/min z tego co wiem to GA16DE ma odciencie przy 6900obr/min

przy 4000obr/min mam 140 km/h

przy 3000obr/min mam 105 km/h

wszystko na 5 biegu

on tak pokazoje od nowosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230 ?!?! chyba licznik oszalał...chociaż....

 

ja na 1.4 miałem ok. 190 na liczniku i ponad 6000 obrotów na 4 biegu (nie wiem dokładnie bo zastanawiałem się czy zaraz niebieskich lampek nie zobaczę bo obok komisariatu na drodze LBN - Krasnystaw przejechałem, a tam często stoją)

 

PS Odcinka w N15 jest na 6900, za to czerwona linia zaczyna się od 6500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz 190 na czwórce zapinasz 5 i prędkość odrazu spada do 185 :D przerabiałem to ostanio a w 230 km/h w N16 1,8 nie wierzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczniki oszukują jak trzeba - najczęściej zawyżają. Jeżdżę ostatnio często z nawigacją i kiedy włączę pozycjonowanie co 1 sek. wtedy wyskakują różnice rzędu 5-7 km/h. Dodając do tego poślig przy większych prędkościach jest to nawet do 10 km/h. Sprawdzałem to na suszarkach - na zegarze około 65 w terenie zabudowanym na nawigacji 58 - nigdy nie machali.

Kiedy natomiast odcina nie wypowiem się bo nie praktykuję takich testów - auto mam kupione za swoją charówke i zamierzam nim pojeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy natomiast odcina nie wypowiem się bo nie praktykuję takich testów - auto mam kupione za swoją charówke i zamierzam nim pojeździć

Ja podobnie chociaz nie powiem parę razy mi odcieło ale nie patrzyłem na obroty bo nie o to chodziło więc nie wiem.

5-230km/h i nie odcieło a dalej było pd górkę więc nie wiem

Też twierdze, że to niemozliwe a tez mam N16 1.8 więc wiem co piszę no chyba że przed ta górką było porzadnie z górki. Kiedyś mój kolega zmieniał sobie tarcze zegarów i zrobił to tak, że po tej operacji "osiągi" miał prawie takie jak w DTM :grin: . Ciekawe czy ten co później kupił od niego auto wierzył w to co widzi czy był realistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziutek te silniki uwielbiają wysokie obroty a samochody po przedstawicielach handlowych i firmowe mają lepsze parametry silnika jak od starego dziadka który nie przekracza 2500 tys obrotów na każdym biegu,

A prędkści macie różne bo gumy różnej wielkości zakładacie ,licznik pokazuje prawdę przy gumach fabrycznych rozmiarów u mnie 175/70/14 jest jak w pysk strzelił do 100 km/h przy wiekszych prędkosciach jest minimalny odchył ale max +5km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochody po przedstawicielach handlowych i firmowe mają lepsze parametry silnika jak od starego dziadka który nie przekracza 2500 tys obrotów na każdym biegu,

A żywotność też ?Moje doświadczenie mówi mi że niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega jeżdził w firmie w Kielcach po pięciu latach odkupił N15 od firmy miała przejechane prawie 200 tyś wcale jej nie oszczędzał i nie oszczędza do tej pory silniczek 1.4 zbliza sie do 350 tyś i nic nic sie nie dzieje tylko ruda wciąga pod uszczelkami ,progi i przy klapie bagażnika, około 300 tys jakieś problemy ze skrzynią biegów ,,naprawa 350 zł"" i dalej katuje ja bez litości ,wlewa 10W60 castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E...., to nie był najlepszy przykład bo Twój kolega kupił auto którym sam jeździł a po za tym wyjatki zawsze sie zdarzają :lol: .

Rekord jakiego byłem swiadkiem to zarżniety motor przy 100 tys. co prawda to był fiat CC ale i tak to za mało aby kostucha go zwinęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziutek te silniki uwielbiają wysokie obroty a samochody po przedstawicielach handlowych i firmowe mają lepsze parametry silnika jak od starego dziadka który nie przekracza 2500 tys obrotów na każdym biegu,

Masz rację cd tego żę charakterystyka tych silników jest odmienna do europejskich odpowiedników. Jednak jazda z butem w podłodze może nie przekona mnie do niczego oprócz:

1. szybszego zużycia układu napędowego

2. potwornego spalania

3. zarzynania auta ogólnie rzecz biorąc.

W firmie był sobie Lanos ... każdy nim deptał i go testował wytrzymał 150 tys i trzeba było robić remont od silnika na przegubach kończąc. Nie jest to to samo co Nissan ale w naszych warunkach dobra noga zarżnie wszystko. :)

 

A prędkści macie różne bo gumy różnej wielkości zakładacie ,licznik pokazuje prawdę przy gumach fabrycznych rozmiarów u mnie 175/70/14 jest jak w pysk strzelił do 100 km/h przy wiekszych prędkosciach jest minimalny odchył ale max +5km/h

Mam założony rozmiar producenta dla sedana 170/70R13 i oszukuje :) A może mam walnięty prędkościomierz ? Nie wiem. Grunt ze na 150 km przejechanych z zegara nawigacja pokazuje 8-12 km mniej zależnie od prędkości. Takie są prawa fizyki i tego nie zmienimy. Poślizg o którym mówiłem + jazda wężykiem (wyprzedzanie, ustępowanie drogi) dodają nam km na zegar a nawigacja mierzy od punktu A do B wg prostych zsumowanych odcinków.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zaskoczyło ze ten silnik jest tak żwawy na wysokich obrotach. im wyzej tym szybciej sie rozkręca. kumpel co ma mondeo 1.8 115km nie mógł uwierzyc.

wiadomo ze czerwone pole niczemu nie słuzy, ale jazda na wyzszych obrotach jest lepsza niz na zbyt niskich (maniera większosci kierowców)

nie pamiętam moich osiągniec na poszczególnych biegach ale trzeci bieg mnie zachwyca. do odcięcia nie dotarlem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz 190 na czwórce zapinasz 5 i prędkość odrazu spada do 185 :D przerabiałem to ostanio a w 230 km/h w N16 1,8 nie wierzę :D

 

ja też ale tyle było

 

na lekkim zjeździe

 

pewnie w rzeczywistości to może realnie było 210

 

btw na prostej to spoko idzie do 205

 

[ Dodano: 04 Kwi 2006, 14:12 ]

Ziutek te silniki uwielbiają wysokie obroty a samochody po przedstawicielach handlowych i firmowe mają lepsze parametry silnika jak od starego dziadka który nie przekracza 2500 tys obrotów na każdym biegu,

A prędkści macie różne bo gumy różnej wielkości zakładacie ,licznik pokazuje prawdę przy gumach fabrycznych rozmiarów u mnie 175/70/14 jest jak w pysk strzelił do 100 km/h przy wiekszych prędkosciach jest minimalny odchył ale max +5km/h

 

no fakt ma 205/50r16 i tu może być sukces moich prędkości a zgórki to było ale nikt nie mówił że na prostej tylko jakie obroty więc piszę.

 

za mc znowu jedę do monachium to się bujne jeszcze raz i może ktoś fotkę walnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem katowany samochod ma mniejsza zywotnosc. ja swoim raz jechalem na 2 maxa i 2 razy wogole maxa zyli 205 a normalnie biegi zmieniam przy 3 lub 3.5 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem katowany samochod ma mniejsza zywotnosc. ja swoim raz jechalem na 2 maxa i 2 razy wogole maxa zyli 205 a normalnie biegi zmieniam przy 3 lub 3.5 obr/min

 

a ja swój kręce do 6k

 

jak był na szlifie to poprosiłem o ocenę środka - to wszystko było w doskonałym stanie

 

szlif był wynikiem fabrycznego bublowatego pierścienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odcinka 6,7tys. obr.

u mnie w N16 1.8 sedan na

1 - 45km/h

2 - 90km/h

3 - 130km/h

4 - niewiem nie sprawdzalem:)

5 - max jechalem 205km/h do 210 by polecial ale przynajmniej po 5 minutach rozpedzania:) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...