Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] obroty i prędkość --- chwalcie się będzie porównanie


Gość rumun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie kaszana bo 110km=3,2tys. obrotów. Jazda w trasie z wieksza predkoscia jest uciazliwa ze wzgledu na hałas i spalanie.

 

Mój to od 3 tysiów ryczy tak samo czyli z...ście głośno (silnik to u mnie tylko na wolnych obrotach słychać).

 

A co do oponek to mało komu cokolwiek będzie przekłamywać, bo mało kto ma niedopasowane oponki do felg i tego co fabryka dała, ja np. mam na lato 205 i 215/40/17 i są one tej samej wielkości co zimówki 185/65/14 (215 jest takiej samej wielkości), takie jak na naklejce napisane, czyli seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przykatowalem moja n15 z 98roku, przy 7000 obrotow na trzecim biegu 140km/h, strasznie plakalo auto ale odciecia przy 7000 nie bylo. czy pojdzie wiecej i w takim razie kiedy bedzie odciecie? opny 205 felgi 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie jest tak, że przy licznikowych 190 km/h mam obroty dokładnie 5500 rpm. I to jest max króty udało mi się w połowie lipca 2006 uzyskać (mam filmik) - ale był niemożebny upał (36 st.C) więc i powietrze silnik zasysał ciepłe i rzadkie powietrze.

 

Ale dwa lata temu, świeżo po jendym z przeglądów (nowy olej, swiece i filtry) zimową porą na katowickiej (temp. +5 st.C) na prostej drodze wyciągnąłem dokładnie 220km/h licznikowe. I co ciekawe, w taki sam sposób wtedy doszedł do tych 220 co niedawno do 190. Niełatwo, ale jednak doszedł.

 

Wniosek: almerka lubi zimę. Latem się rozleniwia...

 

Acha - wszelkie odcięcia mam fabrycznie dokładnie przy 6500rpm. Ale jazda pod odcięcie to głupota - w okolicach 6000 silnik mniej ciągnie więc lepiej zmienić bieg. A na ostatnim biegu nie ma szans by odcięło, bo opory stwarzane przez wiatr, opony itp skutecznie wygrywaja z mocą - prędkość max nie jest w tym aucie uzyskiwana przy obrotach odcięcia na 5-tce, ale po prostu gdziś w okolicach 6100 - brak siły silnikowi, by wkręcić się wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość drmichcio1

witam. Moja almerka z 97 (sprowadzona z niemiec) cos slabo sie spisuje 160 to wszystko co narazie udalo mi sie osiagnac;( nawet przy tej predkosci juz strach mi bylo jechac bo kierownica drzala jak nie wiem:( czy u Was jest tak samo? gaz mialem juz w podlodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drmichcio1

echh, wczoraj wracajac z Warszawy na drodze ekspresowej kolo Białobrzeg wycisnalem 190km/h tyle ze bylo z gorki, jak jechalem w przeciwna strone to 160 i ani grama wiecej. ale niestety bicie kierownicy jest okropne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27

Moja almerka więcej jak 190km/h nie che pójść, dodam że wracając katowicką z Zakopanego na liczniku było 190km/h, nawigacja (Garmin nuvi 350) pokazywała 180km/h.

Co myślicie, bo ja sądzę że nawigacja chyba jest dokładniejsza? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niestety bicie kierownicy jest okropne

 

Proponuję wyważyć koła na dobrej wyważarce a na deser doważyć na samochodzie no chyba że masz felgi kwadratowe :) u mnie nawet przy 200 nic nie bije :diabel2: takie prędkości osiągam licznikowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niestety bicie kierownicy jest okropne

 

Proponuję wyważyć koła na dobrej wyważarce a na deser doważyć na samochodzie no chyba że masz felgi kwadratowe :) u mnie nawet przy 200 nic nie bije :diabel2: takie prędkości osiągam licznikowe

 

wywazarka może nic nie dac. mi koła cały czas biły, nikt nie mógł sobie poradzić (a specjalnie sprowadziłem yokohama made in japan) i też nie pomoglo. Dopiro mechanik z aso nissana stwierdził, że nissan maja dziadowskie felgi stalowe i zebym jechał do TUJKO super fachopwcy od kół (mają coś wspólnego z wyścigami podobno) no i goście stwierdzili, że wszystkie fele są da śmieci (pomimo, że inni stweirdzali, że ok) i że wszystke muszą być walone. wyprostowali jak nalezy i teraz absolutnie 0 bicia. Teraz będę jeździć tylko do nich z kołami. Tak że koledzy z trójmiasta zdecydowanie polecam.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drmichcio1

no wlasnie nie wiem co z tym fantem poczac, bo bylem nie w jednym zakladzie z tym klopotem i kazdy mowil ze wszystko ok, felgi proste i cisnienie w kolach tez dobre wiec teraz to juz sam nie wiem, koles od wulkanizacji kazal mi sie zglosic na ustawianie zbierznosci kol, ale nie chce mi sie wierzyc ze to jest to... moze ktos zna jakis porzadny zaklad w ktorym by dalo rade to zrobic(w miare blisko) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

ja mam na 3, 140km i odcinke na 7 tys wiec mysle ze liczniki przeklamuja... ostatnio jechalem za ojcem- passat b6 tdi i on lecial 170 a ja za nim i u mnie pokazywalo 180 wiec mysle ze liczniki troche przeklamuja

aha moze ma ktos N15 1.4 90 konna i powie mi jakie ma obroty na 5 biegu jak jedzie 100?? moze w ten sposob da rade sprawdzic ile mocy ma moja almerka??(chociaz przy tych nie pewnych licnikach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaceksuszek

to ja tez troche sie pochwale,chociaz moja kosiarka 1.5 dCi z 2004 (podobno 82 kucyki) nie ma co szarzowac ale z 4 osobami na pokladzie no powiedzmy z malej goreczki 190km/h ale ciezko bylo sie rozpedzic i prosta bylla na prawde DLUUUUUUUUUGA

 

[ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 20:10 ]

zapomnialem dodac ze to N16 (hatchback)

 

[ Dodano: Pon 12 Lut, 2007 20:14 ]

ktos pisal cos o nawigarach wiec moge tylko dodac ze TOMTOM 700 zaniza predkosc o ok. 10 km/h tylko ze laczenie sie z satelita i przesylanie z powrotem inf do nawigary troche zajmuje wbrew pozorom wiec na pewno jest tak a nie inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł z katowaniem do odcięcia uważam za poroniony. Szkoda mi samochodu na takie katowanie. Nawet jakby to był maluch;) Po prostu mija sie to z celem. Co to ma dać?

 

odnośnie prędkości- na V biegu przy 3000 obrotow mam 110 km/h. Opony 175/65/r14, oryginalne felgi nissana.N15 1,4

 

Odnośnie bicia przy wysokich prędkościach- zdecydowanie macie coś z oponami. Przy 190km/h u mnie zero bicia. To nie powinno się zdarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

nie chozi o katowaie przeciez nikt nie robi tego regularnie- chyba bo ja nie:)

bicie opon u mnie tez nie wystepuje

nedd a masz 90KM?? bo u mnie przy 3000 mam 100???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha moze ma ktos N15 1.4 90 konna i powie mi jakie ma obroty na 5 biegu jak jedzie 100?? moze w ten sposob da rade sprawdzic ile mocy ma moja almerka??(chociaz przy tych nie pewnych licnikach)

Ludzie! Obroty przy danej prędkości nie zależą od mocy!

Jeśli mamy dwie fury z takimi samymi kołami i skrzyniami biegów, to przy tej samej prędkości będą miały te same obroty. Nawet jeśli jedno auto będzie miało 75 KM, a drugie 175 KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andy - nie wiem czy mam 90 konną almerkę. Jest z niemiec sprowadzona.

Podejrzewam że raczej 90 konna bo poprzedni własciciel w niemczech miał na jej punkcie hopla- min powymieniał elementy zawieszenia na sportowe. Podejrzewam ze nie robiłby tego dla samochodu wykastrowanego z części mocy.

 

maras możesz mi szerzej wyjaśnić dlaczego "Jeśli mamy dwie fury z takimi samymi kołami i skrzyniami biegów, to przy tej samej prędkości będą miały te same obroty. Nawet jeśli jedno auto będzie miało 75 KM, a drugie 175 KM..."??

Koła i skrzynie biegów jak najbardziej rozumiem, ale dlaczego moc silnika nie ma tu żadnego wpływu? Wydaje mi się że przy większej mocy 175 konny silnik mogłby już przy 2500 obr rozpędzić samochód do 120...a w tym samym czasie na tych samych obrotach ten 75 konny tylko do 90 (powiedzmy- czysto hipotetycznie) Jeśli możesz, rozjaśnij mi w głowie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że przy większej mocy 175 konny silnik mogłby już przy 2500 obr rozpędzić samochód do 120...a w tym samym czasie na tych samych obrotach ten 75 konny tylko do 90 (powiedzmy- czysto hipotetycznie)

 

Więc załóżmy że wkręcimy silnik na 2500 obr na V biegu, tak? Dla ułatwienia przyjmijmy że przełożenie skrzyni jest 1:1. Więc koła będą się też kręcić 2500 obr/min, co da nam jakąś tam prędkość.

I gdzie tu wpływ mocy? Nigdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Więc załóżmy że wkręcimy silnik na 2500 obr na V biegu' date=' tak? Dla ułatwienia przyjmijmy że przełożenie skrzyni jest 1:1. Więc koła będą się też kręcić 2500 obr/min, co da nam jakąś tam prędkość.

I gdzie tu wpływ mocy? Nigdzie :)[/quote']

 

Maras ma racje jedyne co ci dadzą te konie to ze tą prędkość osiągniesz dużoooooooo :diabel: szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27
aha moze ma ktos N15 1.4 90 konna i powie mi jakie ma obroty na 5 biegu jak jedzie 100?? moze w ten sposob da rade sprawdzic ile mocy ma moja almerka??(chociaz przy tych nie pewnych licnikach)

Ludzie! Obroty przy danej prędkości nie zależą od mocy!

Jeśli mamy dwie fury z takimi samymi kołami i skrzyniami biegów, to przy tej samej prędkości będą miały te same obroty. Nawet jeśli jedno auto będzie miało 75 KM, a drugie 175 KM...

Witam! Tutaj się z Tobą niezgodzę,że moc nie ma znaczenia , moc ma znaczenie i przełożenie skrzyni biegów, brat mój ma Volvo 850 2.4 20v z 170km. Moje auto osiągą prędkość maksymalną 190km/h a jego 235 km/h to chyba logiczne że np. na III biegu będzie miał wyższą prędkość niż ja, zresztą nie tylko na III biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów (a żeby osiągnąć 235 km/h to musi mieć), to oczywiście że przy danych obrotach będzie miał większą prędkość niż Ty.

Ale jeśli Ty byś wziął jego skrzynię i rozbujał się Almerą do tych obrotów, to uwierz mi ale jechałbyś z tą samą prędkością co on.

 

Myślałem że to oczywiste, ale chyba nie... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o odcięcie to moge porównać dwie n15:pierwsza 97 rok sprowadzona z niemiec moc z TUV 75km, druga 98 zPolskiego salonu moc z faktury 87km ta sama buda 3d. 1 z nich 6700 obr/min odcięcie, druga 7200obr/odciecie(sprawdzane na biegu jałowym) Najdziwniejsze jest to że ta pierwsza lepiej się zbiera :027: (opony i felgi ten sam rozmiar)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...