Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] ABS działa tylko przy bardzo wolnej jeździe po rus


Gość Dejw1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odpalam autko i jest ok, ABS działa (sprawdzałem na lodzie przy wolnej jeździe - odblokowuje koła przy poslizgu). Jednak gdy rozpędzę się powyżej 15-20 km/h lampka ABS zaświeca się i juz nie działa (czasem lampka włącza się przy większej prędkości).

Wyczyściłem "zębatki ABSu" we wszystkich kołach ale nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat juz był wiele razy poruszany skorzystaj z wyszukiwarki.

Ps. czujniki raczej w tych autkach nie padaja to wina kabla łaczacego czujnik. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje to w 100% czujnik ABS-u ten przy kole(kturymś) 8)

podpinaj złączki od czujników i zmierz oporność po czym kręć kołem (wystarczy troszkę poruszać) i sprawdż czy oporność się zmienia jeśli tak to następne i następne --zwruć uwagę na wartości wskazane przez miernik powinny być bardzo zbliżone we wszystkich kołach -jeśli nie to ten odstający pomiar od normy też wskazuje na wadliwość danego czujnika---------nie mogę podać wartości oporowych bo w każdym aucie są nieco inne 8)

sprawdż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz oporność po czym kręć kołem (wystarczy troszkę poruszać) i sprawdż czy oporność się zmienia jeśli tak to następne i następne

Oporność podczas ruchu obrotowego koła, się nie zmieni - przynajmniej w znaczacym zakresie.

Czujnik bedzie natomiast indukował napięcie od 0 do 4,5 V w zalezności od predkości obrotowej koła.

Najlepiej to zmierzyć podczas jazdy autem z podłączonym miernikiem napięcia. W ten sposób można szybko sprawdzić same czujniki, notując wskazania na każdym czujniku dla róznych prędkości. Potrzebna jest druga osoba do pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgadzam się :evil: wcale nie trzeba jeżdzić z miernikiem :!: naprawdę wystarczy lewarek i niewielkie ruchy kołem tam jest czujnik działający na zasadzie kontraktonu lub czujnika magnetycznego,który pod wpływem zbliżania się wypustki pierścienia ABS zmienia oporność i ten sygnał stanowi treść porównania poślizgu koła :!: ---brak zmiennej oporowej znaczy koło w poślizgu i przychamowanie innych :!: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewielkie ruchy kołem tam jest czujnik działający na zasadzie kontraktonu ,który pod wpływem zbliżania się wypustki pierścienia ABS zmienia oporność

Z całym szacunkiem dla Ciebie:

To skoro wiesz lepiej to wymień sobie ten kontraktron który ma zmienną oporność :D:D:lol:

ps: czy wiesz jakie "kocioboły" piszesz? A może kiedyś słyszałeś co to prądniczka tachometryczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) kolego piszę możliwie najbardziej moim zdaniem obrazowo i prosto o sposobie -skutecznym- lokalizacji wadliwego czujnika ABS :roll:

naprawiłem już sporo aut i za każdym razem właściwie typowałem odpowiedni czujnik i po wymianie problemmijał i wcale nie urządzałem sobie przejażdżek z podłączonym miernikiem :twisted:

skoro nie przyjmujesz do wiadomości innych prób skutecznej pomocy to przynajmniej nie wyśmiewaj a dokonaj sprostowania lub bardziej precyzyjnie wyjaśnij problem----moim zdaniem nie ma potrzeby używania niezrozumiałych terminów bo to nie o to chodzi----mamy pomóc 8)

 

[ Dodano: Pią 07 Kwi, 2006 ]

Historia jest związana z moim własnym samochodem Nissan Primera 2.0 GX z 1996 r., w którym pewnego dnia zauważyłem niebezpieczne zachowania się układu ABS. Polegały one na niekontrolowanym włączaniu się ABS w czasie hamowania przy małej prędkości jazdy do ok. 30 km/h i jednoczesnym skręcie kół w lewo. Muszę koniecznie dodać, że nawet z chwilą zadziałania czujnika nacisku pedału hamulca, bez efektywnego hamowania słyszalna była praca elektrycznego silnika pompy, oczywiście tylko przy skręcie w lewo.

 

Moje wielokrotne wizyty w kilku autoryzowanych serwisach nic nie dały, gdyż oprogramowanie komputera nie wykazywało żadnego błędu. Niemniej po dokonanych jazdach próbnych mechanicy potwierdzali moje spostrzeżenia (sam jestem z zawodu mechanikiem pojazdów samochodowych), co do niewłaściwego działania systemu ABS. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że przeszkadzała w efektywnym hamowaniu, na przykład podczas parkowania lub na objeździe ronda. Samochód wydłużał drogę hamowania, co w jednym przypadku mogło skończyć się sporą stłuczką.

 

Sugestie mechaników były różne. Jedni wskazywali na modulator (czyli hydrauliczny regulator ciśnienia) i jego zawory, inni na czujniki przy kołach, czy wreszcie na elektroniczny sterownik ABS. Wydawało się, że to właśnie sterownik jest winien tej sytuacji, gdyż powinien zasygnalizować błąd i odłączyć ABS z jednoczesną sygnalizacją na kontrolce zestawu wskaźników. Nic takiego jednak nie miało miejsca.

 

Muszę dodać, że w wyniku jazd próbnych z podłączonym testerem diagnostycznym, wszystkie czujniki przy kołach wskazywały prawidłowe prędkości kół w każdym przypadku, skrętu lub hamowania, z jednoczesną sygnalizacją zadziałania modulatora bez podania przyczyny. Wykonałem również obowiązkowe badanie stanu zawieszenia, amortyzatorów i luzów łożysk kół, nie omijając kontroli wieńca zębatego na przegubach półosi przedniej. Po odłączeniu złącza od sterownika ABS wykonałem jazdy testowe, z podłączonym miernikiem napięcia do poszczególnych czujników prędkości kół. Wszystkie wskazania na każdym z czujników były porównywalne i dla różnych, coraz większych prędkości, wskazywały odpowiedni wzrost napięcia indukowanego w ich uzwojeniach. Miernik ani razu nie pokazał przerwy w obwodzie któregokolwiek czujnika.

 

Rozwiązanie problemu tkwiło w oporności czujnika przedniego prawego koła. W stanie spoczynku (koła nie obracają się), trzy czujniki wskazywały oporność ok. 2 kOhm, jeden z nich wartości ok. dziesięciokrotnie większe.

 

W czasie wykonywania skrętu kół wartość ta zmieniała się w sposób przypadkowy nawet do 60 kOhm. Nie odłączając miernika oporności odkręciłem przewód łączący czujnik (prawy przedni) przy kole z instalacją samochodu, sądząc, że znajdę przyczynę takiej nieprawidłowości. Z chwilą odkręcenia przewodu z dwóch uchwytów przy kolumnie zawieszenia i nadkola koła wszystkie parametry wróciły do normy. Miernik przy pomiarze czujnika pokazuje do dnia dzisiejszego oporność ok. 2 kOhm. Wszelkie próby naginania, rozciągania, ściskania przewodu nie przyniosły efektu. Wszystko wróciło do normy - ABS zaczął działać poprawnie!

 

Okazuje się, że życie pisze scenariusze o wiele bardziej ciekawe i różnorodne niż mogli przewidzieć programiści z firmy Bosch, układając algorytm kontroli czujników i nie przewidując możliwości zmiany ich oporności.

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=#99936

sam piszesz o oporności a nie o napięciu :twisted:

a tak wogule to ładnie piszesz tak książkowo ---tylko skoro jesteś mechaniorem to po co jeżdzisz do innych :roll: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko skoro jesteś mechaniorem to po co jeżdzisz do innych :roll: :lol:

Bogatemu wolno :mrgreen:

Co do tekstu niedokłdnie czytałeś. Oporność kiedy koło jest w spoczynku - prądniczka nie generuje napięcia. Napięcie kiedy jest w ruchu - obraca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) proponuję abyś sprubował sprawdzić moje sposoby sprawdzania czujników i napisz ewentualnie podumowanie zasadności moich teorii 8)

może zaoszczędzisz paliwo ----ups zapomniałem ,że nie oszczędzasz bo jesteś bogaty :twisted: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Z chwilą odkręcenia przewodu z dwóch uchwytów przy kolumnie zawieszenia i nadkola koła wszystkie parametry wróciły do normy. Miernik przy pomiarze czujnika pokazuje do dnia dzisiejszego oporność ok. 2 kOhm. Wszelkie próby naginania, rozciągania, ściskania przewodu nie przyniosły efektu. Wszystko wróciło do normy - ABS zaczął działać poprawnie!

I to mi pomogło, na tych mocowaniach przewody się zaginają i tworzy się przerwa. U mnie zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...