Gość Tomiszu Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Witam mam pytanko. wczoraj jadąc około 100 wpadłem w serię dziur... coś mi się dziwnie potem jechało , podjechałem do gumiarza - myślełem że może felga.. niestety coś nie tak z przednim prawym koło delikatnie "chodzi" w pionie.. zdjęłem koło i wygląda tak jakby to chodziło na zwrotnicy.. i teraz pytanie . czy może to być zwrotnica - tzn czy zwrotnica ma taki luz normalnie i czy np. nie śa to końcówki drążka albe co innego... dzięki za informacje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 No ja jak zaliczyłem wyrwe to miałem taki efekt http://i41.photobucket.com/albums/e295/tom...k11/wachacz.jpg Sprawdż i ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 aż rano wlezę pod spód... swoją drogą to musiało być ładne jeee....b dałeś radę potem jechać ?? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 zwrotnica nie moze/ nie powinna miec luzow a i zadne inne elementy zawieszenia - wszystko by sie szybko zuzywalo i niebyloby bezpiecznie!! podnies auto i ruszaj wszystkim lacznie z pomoca jakiegos "lomu", choc czase4m wystrczy dobrze kolo chwycic i ruszac w pionie i w poziomie!! moze zwyczajnie cos skrzywiles?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blandman Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Witam! Do niedawna byłem szczesliwym posiadaczem p10 2.0 b+g. Jedyne problemy jakie mialem to rdza (nadkola i progi...) oraz zawieszenie (wina naszych dróg). Wedłóg mnie masz ten sam problem co Tomaszek. Mianowicie wachacz! koszt max 230 zł + wymiana. Domorosły mechanik powinien sobie poradzic... Pozdrawiam i życze powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 bedzie efekt podobny jak u poprzednika... pęknięty wahacz - zwrotnica rzadko nawala w tych autach - moja nigdy jeszcze nie dawała znaków zuzycia. a ma na liczniku sporo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 aż rano wlezę pod spód...swoją drogą to musiało być ładne jeee....b dałeś radę potem jechać ?? :wink: Całe szczęście było to blisko domu i ledwo na rozjeżdżających się kołach dojechałem 8) Po wymianie wachacza trzeba było ustawić zbieżność Dobrze że tylko wachacz poszedł a nie coś więcej :neutral: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Wachacz wygląda na cały nie widze żadnych odchył .... ale jak ciut podniosłem i zacząłem ruszać kołem w pionie... to mam dziwne wrażenie że "pracuje właśnie na zwrotnicy... i teraz nie wiem.. podobno są jakieś : zestawy naprawcze" tylko co wchodzi w skład ? czy może całą wstawić... boję się dac do mechanika bo mi pół zawieszeia wymieni ( miałem już przygodę że mechanik wymienił mi kilka zupełnie niekwalifikujących się do wymiany rzeczy..) ale chiba niestety wyjścia nie będzie bo sam na 100 % nie stwierdze... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 na zwrotnicy u mnie bylo widac luz - zestaw naprawczy - to wcale nie oryginalne dwa lozyska (napewno jedno stozkowe) - jak rozbierza ci to ktos to trzeba bedzie zamowic w sklepie albo hurtowni z lozyskami na symbol lub "miare" - nie pamietam kosztow ale nie bylo to drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zwrotnica łożyskowana jest na dwóch łożyskach. Na Allegro jest zestaw naprawczy za 60zł który zawiera 2 łożyska i uszczelniacz. Z kupnem łożysk niema problemu. Ja to przerabiałem u siebie. Nigdzie nie mogłem dostać tego uszczelniacza i musiałem kupić w ASO gdzie kosztował 40 zł + 60 zł za łożyska które kupiłem w Otrębusach. Ogólnie miałem problem ze ściągnięciem zwrotnicy z piasty koła. Bez dużego młotka i palnika niedalbym rady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 może kolega Fir powie mi gdzie w otrębusach ?? jestem z podkowy więc mam rzut beretem a przyznam szczerze.. że nie wiem w którym miejscu to może być... Dziękuję za wyjaśnienie "zestawów".. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Jak jedziesz w strone grodziska za stacją petrochemi jakieś 300m na łuku jest zjazd w prawo w taką małą uliczke. Z drogi widać mały szyld i niebieski "barak". Powinien mieć łożyska ale uszczelniacza niema bo jest nietypowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregorij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Witam! Otóż trochę poprzez moje zaniedbanie (brak kontrolowania stanu) elegancko wyrobiło mi się łożysko lub łożyska w wysięgniku (do wahacza górnego) w których siedzi sworzeń zwrotnicy. Obawiam się, że zestaw reperacyjny niewiele pomoże, bo na moje oko nowe łożyska nie będą się tam trzymać. Myslę poważnie o wymianie całego tego wspornika (Hayens str. 264, rys.1.2, element nr 3) tylko czy to gdzieś można dostać? W katalogu JC nie widziałem, zresztą nawet nie wiem jaką to ma cenę, a używany ze szrotu to chyba nie jest dobry pomysł. Tu pytanie do specjalistów czy robić te łożyska (jaka cena?) a może lepiej cały wysięgnik wymienic (jaka cena?)? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Jest dostepny zestaw naprawczy sworznia zwrotnicy ktory kosztuje ok 70 zl. W zestawie powinny byc 2 lozyska i 2 simeringi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 U mnie wysięgnik latał na lewo i prawo i strasznie stukał. Były tylko łożyska do wymiany. Niesądze żeby trzpień i miejsce osadzenia łożysk w wysięgniku były wyrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregorij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Witam! No udało się, sworzeń górny zrobiony! :grin: Kosztowało to razem 250, trochę dużo skoro wcześniej ktoś mówił, że sam zestaw łożysk kosztuje ok70. :? Coż.. Wyszło, że jeszcze przegub lewy się sypie... Coż wybrać??? : HDK 220zł http://eurodriveshafts.pl/sklep/catalogue/...ukt.php?id=2988 150zł czy jakiś 150-200 z JC. Pozostał mi tylko jeden problem, mianowicie na ten sworzeń, a dokładnie na nakrętkę od góry wchodzi taka gumowa osłona. Osadzona chyba jest na takim metalowym pierścieniu, ale u mnie, ani tej gumy, ani pierścienia, który zeżarła rdza. Niestety w zestawie naprawczym nie było tej osłony gumowej. Czy może ktoś się natknął na tą część? Dostępne to gdzieś w sklepach jest? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Jezeli zamierzasz wymieniac jakikolwiek element zawieszenia w swojej primerce to radzilbym ci postawic na sprawdzone elementy renomowanych firm takich jak np firma "555". Oszczedzasz w ten sposob czas ( poniewaz firma "555" zostala juz wielokrotnie sprawdzona w praktyce ) i swoje nerwy ( przy ponownej wymianie tego samego elementu) ,chociaz sa to czesci odrobine drozsze od pozostalych oferowanych na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.