Gość cl600 Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Witam , Mam sunnego z 94 roku i pytanko do was : Czy mozna wymienic sam swożeń dolny wahacza z prawej strony czy trzeba caly wahacz ? Aha i czy to duzy koszt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Witam W Primerze można wymienić sam sworzeń, podejrzewam że w Sunny'm też się da. Do P10 nowy sworzeń firmy 555 kosztował 55,00 zł. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szfystack Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu w swoim sunny. W JC Wola Zażyczyli sobie 60 zł. za japoński ,35 za podróbkę. Ale sworzeń, to sworzeń. Nie warto brać podróbek. Do wymiany trzba odkręcić podobno stabilizator, ale jak jest nie wiem, bo akurat nie miałem czasu patrzeć na łapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cl600 Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Aha to super ze calego wahacza nie trzeba. Dzieki wielkie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilwar00 Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 W JC Auto na Ostrobramskiej firmy 555 w cenie 60- , minus rabcik dla klubowiczów . więcej info warszawa@wimsc.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafalanx Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Ja placilem 50zl za sworzen,nie radze wymieniac bez zdejmowanie wachacza,bo trzeba stary sworzen wybic co nie bedzie takie proste na samochodzie,wszystko zalezy jak mocno siedzi w wachaczu.Ja wolalem poswiecic 10 min dluzej na zdjecie wachacza i zmlotkowalem go ladnie po wyjeciu Ps nie zapomnij wyjac spinki(zabezpieczenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 nie warto kupywać swożni w podróbkach to jest nic nie warte,po miesiącu na naszych drogach "replay"-wymiana.Lepiej dać 50-60 zł. i kupić made in japan. są dużo lepsze. Sam wymieniałem w n14 zrobiłem 50 tyś km. i jak do tej pory OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_24 Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Napewno musisz odkrecić koncówke stabilizatora i koncówke wymieniasz sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Dziś przetrzepałem autko od spodu i wyszło, że lewy sworzeń trzeba wymienić. Tylko chciałbym się Was zapytać, bo mechanik doradził mi, żeby poszukać sworznia razem z używanym wahaczem (jeżeli nie będzie dużej rozpiętości cenowej), z tego względu iż w niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony sworzeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to??? Ps.Nie chodzi mi o odp. "zmień mechanika" tylko, czy komuś się takie coś przytrafiło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony swożeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to??? Hmm.. Michał miałem tak w staruszku Polo ze mi wyskakiwał.Przyczyna było to ze ktos kiedys jezdzil na niedokreconej śrubie (tej co sciska a zarazem zabezpiecza) stukało stukało i wychlebotało.Ja potem próbowalem to zregenerowac ale nie dało efektów na dłuzej. Pomogła zmiana wachacza na ten od nowszej i co sie okazało najpierw stosowali fi 14 a po modach fi 18,jak sie potem dowiedzialem te 14 zawsze lubiały stukac i padać. Po zmianie na fi 18 mialem spokój. To taki mój przyklad. Nie wiem jaką srednice stosuje nissan sworznia.Pewnie mechanik ma troche racji ale mysle ze jakbys kupił sam sworzeń(nowy chyba nie??)to raczej wg mnie powinno być ok.Chyba ze gniazdo sworznia jak wspomniałem juz wczesniej jest zuzyte(wybite).Wtedy moze byc sytuacja z wyskakiwaniem. P.S. Z tym oto postem jestem już nissanmaniakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Zaleca sie wymiane wahacza gdy sie jezdzi długo z rozwalonym sworzniem :553: no nieźle...to jutro zamawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Siemka mam 2 pytania pyt1. czy po wymianie wachacza jest potrzebne ustawienia zbieznosci ?? pyt2. czy po wymianie sworznia jest potrzebna regulacja zbieznosci ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 pyt1. czy po wymianie wachacza jest potrzebne ustawienia zbieznosci ?? tego nie wiem pyt2. czy po wymianie sworznia jest potrzebna regulacja zbieznosci ??? mechanior powiedział mi, że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 w sumie po wymianie swożnia nie zmieniasz geometrii, bo przy poprzednim ustawieniu na sprawnym, zbieżność byla ok wiec na kolejnym nowym tez taka powinna byc. Chyba że ktoś ustawiał zbieżność na luźnych elementach, ale z tego co wiem to oni najpierw robia badanie i jak sa luzy to niebardzo chca to robić. Po wymianie wachacza tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 ...a da radę go samemu wymienić (nie mając prasy), czy muszę dać znów zarobić mechanikowi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy d*pa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 ok dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy d*pa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka ) Dlatego prościej milej i szybciej jest kupić i wsadzić po porstu nowy wachacz, ja już od dawna przestałem się bawić w wymianę samych sworzni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 to ja jeszcze tak zapytam... wlasnie jestem po diagnostyce i diagnosta powiedzial ze w sumie to powinien mi dowod zabrac za stwarzanie zagrozenia dla innych bo prawy przedni sworzeń juz prosi sie o wymiane.... mowicie ze lepiej od razy wymienic caly wahacz... widze ze na sile mozna kupic sworzen za 20 pare zl.. ale mowicie ze lepiej japonski za 60 zl.. znalazlem nowy wahacz na allegro za 80 zl tylko czy jest on cos wart? tak to wyglaada: http://www.moto.allegro.pl/item419984303_n...zedni_nowe.html piszą ze to hatchbacka i sedana.. czy do wersji 3 drzwiowej tez sie nada? z 93' roku aha i jeszcze jak ktos wie niech da znac ile mniej wiecej kosztuje wymiana sworznia, a ile wahacza? bo sam nie mam mozliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 wicie ze lepiej od razy wymienic caly wahacz... widze ze na sile mozna kupic sworzen za 20 pare zl.. ale mowicie ze lepiej japonski za 60 zl.. znalazlem nowy wahacz na allegro za 80 zl tylko czy jest on cos wart? No właśnie, nasuwa się uzasadnione podejrzenie że tenże tani wahacz posiada sworzeń jakości podobnej jak taki dostępny oddzielnie za 20 zł Ja u siebie wymieniałem sam sworzeń. Trochę ciężko wybić, na aucie nie dało rady, trzeba było wyciągać wahacz, solidny młot i kowadło, rurka i puścił. Nowy osadził się ładnie ciasno bez problemów. Od pół roku jeżdżę i wszystko ok. Mój sworzeń - jakiś pośrodku, nie najtańszy nie najdroższy, za trzydzieści parę zł. Wyglądał solidnie. A co do zbieżności warto ją skontrolować po robocie. U mnie się mocno rozjechała i regulacja była niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 no tez tak sadze... mam nadzieje ze teoria o tym ze swierzo zalozone sworznie lubia 'wyskakiwac' jest bledna... a jeszcze jedno, mam tez w niedlugim czasie do wymiany do galki drazkow kierowniczych czy po tym tez trzeba robic zbieznosc, geometrie? bo jak nie to jeszcze sobie dam spokoj a jak tak to trzeba by sie zabrac od razu co by poznieij nie robic zbieznosci/geometrii drugi raz niepotrzebniel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 do wymiany do galki drazkow kierowniczych czy po tym tez trzeba robic zbieznosc, geometrie? Obowiązkowo zbieżność po tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 i po wymianie, powiem Wam ze roznica kolosalna, doslownie masakra, komfort w gore o 200% a juz pogodzilem sie z mysla ze to po prostu twarde autko i musi tak walic na nawet drobnych nierownosiach a tu niespodzianka tam gdzie kiedys jezdizlem 40 i modlilem sie zeby mi sie nie rozlecial teraz wale 60-70 i nic nie czuje a co do zbieznosci to nie sprawdzalem (albo nie sprawdzalem bo trafilem na diagnoste debila) ktos moze powiedziec jak wyglada sprawdzanie zbieznosci ? bo mi koles kazal przejechac do konca kanalu jakies 10-20 m tego bylo.. i zeby kolami nie skrecac pozniej wjechac na szarpaki poszarpal.. powiedzial ze wyszlo 2 (jednostki jaka sie posluzyl nie pamietam) powiedzial ze w sunnym moze byc 1-2 a to 2 co podal ze sie dzieli na 2 jeszcze i ze jest bardzo dobrze nie trzeba robic zbieznosci.... pozniej slyszalem ze nie da sie sprawdzic zbieznosci bez podlaczenia czegostam do kol po bokach... ktos moze to potwierdzic? nie wiem czy mam jechac gdzie indziej sprawdzic czy jednak moze naprawde jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Jak chcesz się sam pobawić w sprawdzanie zbieżności to w jednym z moich postów opisywałem kiedyś precyzyjną metodę samodzielnego sprawdzania/ustawiania zbieżności, bez żadnych specjalistycznych narzędzi. Poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 to rozumiem ze w n15 swozen tez jest wprasowany. Czyli zeby zrobic to samemu bedzie ciezko ? A moze jakims sprawdzonym sposobem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.