Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swożeń dolny wahacza-N14


Gość cl600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W Primerze można wymienić sam sworzeń, podejrzewam że w Sunny'm też się da. Do P10 nowy sworzeń firmy 555 kosztował 55,00 zł.

 

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu w swoim sunny.

W JC Wola Zażyczyli sobie 60 zł. za japoński ,35 za podróbkę. Ale sworzeń, to sworzeń. Nie warto brać podróbek.

Do wymiany trzba odkręcić podobno stabilizator, ale jak jest nie wiem, bo akurat nie miałem czasu patrzeć na łapy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja placilem 50zl za sworzen,nie radze wymieniac bez zdejmowanie wachacza,bo trzeba stary sworzen wybic co nie bedzie takie proste na samochodzie,wszystko zalezy jak mocno siedzi w wachaczu.Ja wolalem poswiecic 10 min dluzej na zdjecie wachacza i zmlotkowalem go ladnie po wyjeciu :D Ps nie zapomnij wyjac spinki(zabezpieczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie warto kupywać swożni w podróbkach to jest nic nie warte,po miesiącu na naszych drogach "replay"-wymiana.Lepiej dać 50-60 zł. i kupić made in japan. są dużo lepsze.

Sam wymieniałem w n14 zrobiłem 50 tyś km. i jak do tej pory OK :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dziś przetrzepałem autko od spodu i wyszło, że lewy sworzeń trzeba wymienić. Tylko chciałbym się Was zapytać, bo mechanik doradził mi, żeby poszukać sworznia razem z używanym wahaczem (jeżeli nie będzie dużej rozpiętości cenowej), z tego względu iż w niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony sworzeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to???

Ps.Nie chodzi mi o odp. "zmień mechanika" tylko, czy komuś się takie coś przytrafiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony swożeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to???

 

Hmm.. Michał miałem tak w staruszku Polo ze mi wyskakiwał.Przyczyna było to ze ktos kiedys jezdzil na niedokreconej śrubie (tej co sciska a zarazem zabezpiecza) stukało stukało i wychlebotało.Ja potem próbowalem to zregenerowac ale nie dało efektów na dłuzej.

Pomogła zmiana wachacza na ten od nowszej i co sie okazało najpierw stosowali fi 14 a po modach fi 18,jak sie potem dowiedzialem te 14 zawsze lubiały stukac i padać.

Po zmianie na fi 18 mialem spokój. To taki mój przyklad.

 

 

Nie wiem jaką srednice stosuje nissan sworznia.Pewnie mechanik ma troche racji ale mysle ze jakbys kupił sam sworzeń(nowy chyba nie??)to raczej wg mnie powinno być ok.Chyba ze gniazdo sworznia jak wspomniałem juz wczesniej jest zuzyte(wybite).Wtedy moze byc sytuacja z wyskakiwaniem.

 

P.S. Z tym oto postem jestem już nissanmaniakiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleca sie wymiane wahacza gdy sie jezdzi długo z rozwalonym sworzniem

:553: no nieźle...to jutro zamawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam 2 pytania :D

 

pyt1. czy po wymianie wachacza jest potrzebne ustawienia zbieznosci ??

 

 

pyt2. czy po wymianie sworznia jest potrzebna regulacja zbieznosci ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pyt1. czy po wymianie wachacza jest potrzebne ustawienia zbieznosci ??

tego nie wiem :P

pyt2. czy po wymianie sworznia jest potrzebna regulacja zbieznosci ???

mechanior powiedział mi, że tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie po wymianie swożnia nie zmieniasz geometrii, bo przy poprzednim ustawieniu na sprawnym, zbieżność byla ok wiec na kolejnym nowym tez taka powinna byc. Chyba że ktoś ustawiał zbieżność na luźnych elementach, ale z tego co wiem to oni najpierw robia badanie i jak sa luzy to niebardzo chca to robić.

 

Po wymianie wachacza tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy d*pa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy d*pa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka :D )

Dlatego prościej milej i szybciej jest kupić i wsadzić po porstu nowy wachacz, ja już od dawna przestałem się bawić w wymianę samych sworzni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

to ja jeszcze tak zapytam...

 

wlasnie jestem po diagnostyce i diagnosta powiedzial ze w sumie to powinien mi dowod zabrac za stwarzanie zagrozenia dla innych :P

 

bo prawy przedni sworzeń juz prosi sie o wymiane....

 

mowicie ze lepiej od razy wymienic caly wahacz... widze ze na sile mozna kupic sworzen za 20 pare zl.. ale mowicie ze lepiej japonski za 60 zl..

 

znalazlem nowy wahacz na allegro za 80 zl tylko czy jest on cos wart?

 

tak to wyglaada:

 

http://www.moto.allegro.pl/item419984303_n...zedni_nowe.html

 

piszą ze to hatchbacka i sedana.. czy do wersji 3 drzwiowej tez sie nada? z 93' roku

 

aha i jeszcze jak ktos wie niech da znac ile mniej wiecej kosztuje wymiana sworznia, a ile wahacza? bo sam nie mam mozliwosci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wicie ze lepiej od razy wymienic caly wahacz... widze ze na sile mozna kupic sworzen za 20 pare zl.. ale mowicie ze lepiej japonski za 60 zl..

 

znalazlem nowy wahacz na allegro za 80 zl tylko czy jest on cos wart?

 

No właśnie, nasuwa się uzasadnione podejrzenie że tenże tani wahacz posiada sworzeń jakości podobnej jak taki dostępny oddzielnie za 20 zł :(

 

Ja u siebie wymieniałem sam sworzeń. Trochę ciężko wybić, na aucie nie dało rady, trzeba było wyciągać wahacz, solidny młot i kowadło, rurka i puścił. Nowy osadził się ładnie ciasno bez problemów. Od pół roku jeżdżę i wszystko ok. Mój sworzeń - jakiś pośrodku, nie najtańszy nie najdroższy, za trzydzieści parę zł. Wyglądał solidnie.

 

A co do zbieżności warto ją skontrolować po robocie. U mnie się mocno rozjechała i regulacja była niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez tak sadze... mam nadzieje ze teoria o tym ze swierzo zalozone sworznie lubia 'wyskakiwac' jest bledna...

 

a jeszcze jedno, mam tez w niedlugim czasie do wymiany do galki drazkow kierowniczych czy po tym tez trzeba robic zbieznosc, geometrie? bo jak nie to jeszcze sobie dam spokoj a jak tak to trzeba by sie zabrac od razu co by poznieij nie robic zbieznosci/geometrii drugi raz niepotrzebniel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po wymianie, powiem Wam ze roznica kolosalna, doslownie masakra, komfort w gore o 200% :D

 

a juz pogodzilem sie z mysla ze to po prostu twarde autko i musi tak walic na nawet drobnych nierownosiach a tu niespodzianka :) tam gdzie kiedys jezdizlem 40 i modlilem sie zeby mi sie nie rozlecial teraz wale 60-70 i nic nie czuje :D

 

a co do zbieznosci to nie sprawdzalem (albo nie sprawdzalem bo trafilem na diagnoste debila)

 

ktos moze powiedziec jak wyglada sprawdzanie zbieznosci ?

 

bo mi koles kazal przejechac do konca kanalu jakies 10-20 m tego bylo.. i zeby kolami nie skrecac pozniej wjechac na szarpaki poszarpal.. powiedzial ze wyszlo 2 (jednostki jaka sie posluzyl nie pamietam) powiedzial ze w sunnym moze byc 1-2 a to 2 co podal ze sie dzieli na 2 jeszcze i ze jest bardzo dobrze nie trzeba robic zbieznosci....

 

pozniej slyszalem ze nie da sie sprawdzic zbieznosci bez podlaczenia czegostam do kol po bokach...

 

ktos moze to potwierdzic? nie wiem czy mam jechac gdzie indziej sprawdzic czy jednak moze naprawde jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się sam pobawić w sprawdzanie zbieżności to w jednym z moich postów opisywałem kiedyś precyzyjną metodę samodzielnego sprawdzania/ustawiania zbieżności, bez żadnych specjalistycznych narzędzi. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...