Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wspomaganie w sunnyb12 1.6 GTi


supernissanb12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wspomaganie nie działa prawidłowo, na postoju kierownica kreci sie normalnie ale w czasie jazdy gdy trzeba lekko skrecic czuc silny opór jak przy zgaszonym silniku.

olej jest w zbiorniku . POMOCY :(:( jgawior@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Musze Cie zmartwic bo tego sie raczej nie naprawia. Jezli nie dziala Ci maglownica po wlaczeniu silnika to:

1. Jest uszkodzona pompa i zle podaje

2. Masz cos z zaworkami w samej przekladni (zapchane, przypchane, uszkodzone itp..)

Nie spotkalem sie by to ktos naprawial... jezeli jest to padniete to sie to wymienia. Przkeladnie jezeli sie regeneruje to tylko ze wzgledu na uszkodzone uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciejka_sz dzięki

pompa wydaje się dobra, po max skręceniu kierownicą słychać jak pompuje olej, w obydwie strony to samo

maglownica jest sucha takrze nic nie cieknie

tylko gdy kierownica - koła są prosto to przy minimalnym skręceniu w którąś stronę nie działa

Ogólnie to zauważyłem że sie pogarsza to cholerstwo cały czas bo codziennie robie ok. 70 km do pracy. Dziś zauważyłem że jest coraz gorzej

Może to te zaworki w przekładni. Są jakieś zaworki w maglownicy czy gdzie

Może są przypchane, olej wydaje się czysty

 

[ Dodano: Czw 13 Kwi, 2006 16:41 ]

w grudniu 2005 zarejestrowałem się w tym klubie ale teraz nie chciał działać mój login bo rzadko zaglądałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

No to na bank masz cos przypchane.. byc moze cos sie w srodku ukruszylo i zapkachalo zaworek ktory wtlacza oleum na uszczelniacze dajen stony w ktora sie kreci kierownice.. Trzeby byloby to rozebrac i zobaczyc co jest grane ale lepiej dac to fachowcom bo bardzo ciezko jest zlozyc taka przekladnie. Lepiej rozejrzyj sie za uzywana ale sprawna na allegro np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze masz rację tylko rozebrać pozostaje

Teraz idą święta może w następnym tyg wezmę się za to bede miał nocki a kolegi kolej brac samochód narazie się jeszcze pomęcze tylko że to jest coraz gorzej tak jakby postępuje i coraz bardziej ciężko

Dzięki jak cos to sprawdź swoje gg MaciejkaSz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po świętach wezmę się za to wspomaganie

Moze ktoś juz rozbierał przekładnie?

Nikt chyba nie czyta tych postów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja miałem robioną przekładnie i wymienianą pompę. Racja jak wyżej - regeneracja przekładni tylko przez wymianę uszczelniaczy (koszt u mnie 105 zł). Za całą naprawę - robociznę dałem 150 zł... Ale chyba z poł samochodu przy tym się rozbiera, więc z braku czasu i wiedzy ;) zleciłem to "mechanikowi". Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem maglownice

Maglownica ze wspomaganiem działa na takiej samej zasadzie w każdym samochodzie także ja wzorowałem się na opisie do opla vectry. Ale to nie był najlepszy pomysł gdyż teraz podejrzenia moje i mechaników padają na Pompę. Byłem pewny że winę za niedziałające wspomaganie ponosi rozdzielacz który stanowi jedną całość z maglownicą ale to chyba nie to . Rozebrałem na tłoku rozdzielacza w sunny B12 są 4 uszczelniacze. W rowku jest oring a na nim teflonowy pierścień który jest takze elastyczny. Wszystko tak samo jak w opisie vectry tylko tam ten tłok ma 3 uszczelniacze.

http://p605.foxnet.pl/www/warsztat/war/wspomaganie.htm

to link do strony z której korzystałem. Maglownica poskładana i wlany nowy olej ATF 2D

ale wspomaganie dalej chodzi źle nic nie zmieniło się tylko teraz olej wycieka koło rozdzielacza ogólnie pogarsza się tak myślę. Ale w wczoraj po dokręcałem przewody ciśnieniowe bo okazało się że nie były dokręcone tak jak potrzeba. Więc wina w pompie podobno jest w niej zawór który trzyma ciśnienie ale nie naprawia się tego tyko trzeba wymienić pompę

:(

 

[ Dodano: Nie 23 Kwi, 2006 14:18 ]

Może ktoś pomoze ,jakiś opis pompy w nissannie , gdzie kupić lub szukać bo w Kiecach to nic nie mogłem znaleźć. Uszczelniacze do hydrauliki siłowej są różnorakie jest w kielcach specjalistyczny sklep na ul. Olszewskiego ale takich jak w sunny to nie znalazłem.

Szukam w necie ale też na razie nic. Może ktoś zna takie miejsce.

A i jeszcze co dzisiaj usłyszałem od gości handlarzy na giełdzie w miedziance, że jeśli pompa wspomagania pada to żebym wlał hipolu lub innego oleju porzekładniowego bo jest gęstrzy od ATF i moż epochodzi! :P Czy ktoś słyszał o takim patencie?

Edytowane przez supernissanb12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Wymien pompe na inna (uzywana) i bedzie po klopocie... Zalej porzadnym olejem a nie jakims badziewiem.

Uszczelniacze wszelakiego rodzaju nawet pod indywidualne zamowienie znajdziesz TU

Dorobia Ci kazda uszczelke cisnieniowa i inna jakas tylko chcesz.

Co do pompy to szukaj na szrocie uzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem ustawić wlaśnie kierownice bo mam krzywo odkąd założyłem maglownice ale nie wiem jak ją odkręcic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
chciałem ustawić wlaśnie kierownice bo mam krzywo odkąd założyłem maglownice ale nie wiem jak ją odkręcic

Na drazkach sie to ustawia.. musisz pojechac ustawic zbieznosci bo bedzie Ci darlo opony. Przy okazji kierownica sama sie wyprostuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Problem z kierownicą polegał na tym że gdy założyłem maglownice to nie zwróciłem uwagi na to jak jest kierownica i wał przegubowy kierownicy trafił na wieloklin trochę przesunięty. Stad problem z tym że w trakcie jazdy na wprost kierownica lekko w prawo była skręcona .

Tak więc dziś to zrobiłem problem był spory z ściągnięciem kierownicy . Potrzebny jest nasadowy klucz 19, po odkręceniu kierownica nie schodzi. Musiałem wykonać prowizoryczny ściągacz. No i zeszła, wyjechałem i ustawiłem sobie na wprost.

Ustawianie drążków nie jest potrzebne bo nie rozbierałem całkowicie maglownicy i nie wykręcałem drążków. Ale myślę że podjadę niedługo na to ustawianie profilaktycznie.

............................

 

Koło rozdzielacza jest śrubka którą reguluje się luzy (kasator luzów) w układzie wspomagania. Pokręciłem tym i rzeczywiście jest regulacja ale na razie tyle opisu. Jeśli jutro tez będzie chodzić to znaczy że wszystko w porządku. Dziś trochę pojeździłem i wspomaganie hula jak trzeba jak będzie ok to lepiej opisze co zrobiłem.

 

[ Dodano: Pon 01 Maj, 2006 18:09 ]

Niech mi ktoś napisze jak mam zdjęcia swojego nissanka tu wrzucić

Edytowane przez supernissanb12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojciul

Ja tam kiere już trochę razy ściągałem i to bez rzadnego ściqagacza... Trzeba się tylko trochę nasiłować... no i oczywiście WD40 najpierw... Ono czyni cuda...

 

Zdjęcia daj jako załącznik w poście lub wykożystaj jakiś serwer do zdjęć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciał bym przestrzec wszystkich przed zbyt gorączkowaniem się z naprawą usterek przy nissankach i w ogóle. Przy mojej przygodzie ze wspomaganiem doszedłem do wniosku że niewiele ludzi orientuje się z problemami i usterkami jakie mogą się pojawić w trakcie użytkowania samochodu. Ja prawie kupił bym pompę na allegro a wcześniej szukałem maglownicy. Nie wspomnę już o tym że całą wyjąłem co nie mało mnie kosztowało wysiłku. Nie można jej wyjąc bez odkręcenia przewodów ciśnieniowych bo ja próbowałem na różne sposoby. No i rozebrałem rozdzielacz, a to wszystko niepotrzebnie. Nie było żadnych wycieków z maglownicy ani z pompy a nie było wspomagania. To powinno być pomocne dla wszystkich. Ojciec mojej panny mówi tak: jeśli nie ma wycieków z pompy to musi być ona dobra, jeśli nie ma wycieków z maglownicy to tez nie leży usterka w niej. Rozdzielacz stanowi jedną całość z maglownicą bo w opisie, do którego zostawiłem link na górze obudowę rozdzielacza można odkręcić od maglownicy.

W obudowie rozdzielacza jest wkręcona śrubka która jest za kontrowana nakrętką popycha ona taki grzybek w stronę magla. Przepraszam za taki niechlujny opis bez zdjęć ale nie mam aparatu. W każdym razie pod tym grzybkiem jest sprężynka i to ona prawdopodobnie ponosi winę za usterkę wspomagania w moim słonku. Sprężyna mogła się już trochę wypracować. Odkręciłem trochę śrubkę i kierownica znów leciutko się kręci, nawet odniosłem na początku wrażenie że za lekko. Tak więc na pewno pomogło to że wymieniłem olej na nowy na orlenie kupiłem ATF2, no i manewr ze śrubka w rozdzielaczu. Żaden mechanik z którym rozmawiałem w Kielcach nie podpowiedział mi tego jedynie mój przyszły teśc. Inni mówili różne patenty nawet żeby zalać hipol do układu niby gęsty i lepiej będzie pompa dawać. Ostrzegam jeszcze że hipol w wspomaganiu to lipa bo przecież w zimę w mróz wiadomo co się dzieje ze skrzynią biegów, a co dopiero działo by się ze wspomaganiem kierownicy. Także mam nadzieję że jeśli ktoś będzie miał podobny problem to może trochę mu pomoże moje doświadczenie. Pozdrowienia dla chłopaków którzy wzięli udział w tym forum i podsuwali mi pomysły. Bo ja zawsze próbuję coś samemu zrobić, wymieniałem rozrząd razem z kumplem . Pozdro dla forumowiczów i całego klubu!!! :lol:

 

Nareszcie mogłem wrzucić zdjęcia. Już sie martwiłem, że ten temat został usunięty.

Na zdjęciach zaznaczyłem śrubkę która reguluje luz magla w układzie wspomagania. Można podregulować nie wyjmując maglownicy.

:)

recizx4.th.jpg

 

[ Dodano: Wto 27 Mar, 2007 21:46 ]

reci1hz5.th.jpg

 

[ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 19:16 ]

Odkąd rozebrałem tą maglownice, naprawiłem usterkę ale montując na starych zimeringach zacząłem mieć wyciek od strony rozdzielacza. Tak już 2 rok sobie powoli ciekło a ja dolewałem oleju co jakiś czas. W urlop postanowiłem naprawić i tą usterkę.

Największy problem okazało się był z uszczelniaczami bo dostałem dopiero po 2 dniach, producenci stosują oznaczenia kodowe zamiast wymiarów a takie są 2 uszczelniacze w tej maglownicy. Nie ma takich problemów np w BMW gdzie w przekładni kierowniczej można znaleźć takie same zimery jak w traktorze.

Z tego co ja wiem krążąc po sieci to maglownica w B12 jest taka sama jak w N13.

 

 

 

Możliwe wycieki

c8882952fba1f31fm.jpg

 

A więc wyjmujemy maglownicę na zewnątrz i wygląda ona tak.

2cd1a70208c92973m.jpg

 

 

cabad3322cf9fbaem.jpg

 

Wstawiam zdjęcia takie jak sam rozbieram i z serwis manuala. Zaznaczyłem jakie są typy uszczelniaczy w maglownicy, po wymiarze kodzie producenta i kodzie w katalogach firm z uszczelniaczami.

 

f047f954c748ba76m.jpg

 

Ja zaczynam od odkręcenia wałka rozdzielacza.

eb94e9040d430d9bm.jpg

 

Potem zabieramy się za odkręcenie drążków kierowniczych od magla po uprzednim odgięciu zabezpieczeń.

0f71a93e4dafa69cm.jpg

 

9478bb8d13f47467m.jpg

 

af38da9303f71508m.jpg

 

Następnie zabrałem się za rozebranie rozdzielacza.

af38da9303f71508m.jpg

 

36f8f182dbbdc59dm.jpg

 

3d68a70fbb670cddm.jpg

 

816f8623204eeaaem.jpg

 

ba8afdfb567f4ce3m.jpg

 

93c5c5e942b7a742m.jpg

 

Uszczelnienie wałka rozdzielacza(oring i teflon)

1dbe419a11fbe648m.jpg

 

W oczekiwaniu na na nowe uszczelniacze pomalowałem obudowę przekładni.

092a4fdfcfc0c68bm.jpg

 

Nowe uszczelniacze

8b1dc5ca8ca696e9m.jpg

 

Składamy

f9862caa1ff4e8fem.jpg 7662ef92da683929m.jpg

db4004bdcbe81531m.jpg

db4004bdcbe81531m.jpg

db4004bdcbe81531m.jpg

8c34cd7196a64868m.jpg

 

Gotowa i poskładana maglownica.

d611aeab07f7993em.jpg

 

Teraz fotki z servis manuala

0f71a93e4dafa69cm.jpg

586c0e6c127689e8m.jpg

87dfd54b99588c49m.jpg

3dacac47d0ddd64fm.jpg

 

 

 

 

Usterki w maglownicach firma która regeneruje

Strona z Kodami fabrycznymi zimeringów ich katalogowymi kodami i wymiary

Kolejna strona z oznaczeniami zimeringów i tak jak wyżej do wszystkich marek

Edytowane przez supernissanb12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...