Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

i kolejna skrzynia idzie sie j$$ac...


Lawina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam jakis niefart do skrzyn w k10... najpierw ojciec mi zalatwil ta co byla... a teraz druga dzisiaj pokazala, ze juz niewiele jej zostalo zycia :evil:

 

chcialem wycofac... wrzucilem wsteczny... wycofalem... chce jechac do przodu... a tu psikus... wsteczny nie chce wyjsc... nie moglem za chiny wyrzucic wstecznego... ale co mialem robic zastawiajac wjazd do stacji benzynowej... przywalilem z calej sily w lewarek tak ze myslelem ze sie zlamie... ale bieg wyskoczyl... po czym okazalo sie ze wchodzi tylko 2 i 4 :evil: :evil: :evil:

wrzucilem jeszcze raz wsteczny... wyrzucilem juz bez problemu i biegi normalnie zaczely wchodzic... przyjechalem na parking pod domem... zaparkowalem tylem i znowu to samo... wsteczny sie zablokowal i nie chcial wyskoczyc...

 

co tam moglo sie znowu spier$olic??????

jak nie lozyska i dyfro w jednej, to ku$wa jakies inne gowno w drugiej...

 

czy ktos moglby mi zaprognozowac ile jeszcze przejezdze na tej skrzyni zanim kompletnie sie rozsypie... najgorsze jest to ze potrzebuje przez najblizsze 1,5 miesiaca samochod do pracy :evil:

 

 

przepraszam, za uzyte slownictwo, ale to w pelni odzwierciedla to co sie dzieje w mojej glowie w dniu dzisiejszym... :evil: :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz jeszcze te stara skrzynie? proponuje w twojej starej wymienic lozyska bo to koszt lozysk max 80zl i zamienic dyfer z tej co teraz ci sie zepsula i zalac nowym olejem. jak kupisz znowu jakas uzywke to nigdy nie bedziesz wiedziec czy dobrze zrobiles... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie w tym sek... ze stara zostala u mechanika, nie mialem gdzie jej zabrac... i pewnie juz gdzie na jakims skupie zlomu lezy,a mechannik mial za nia za co pochlac 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam problem ze skrzynia blokował mi sie 1 i wsteczny bieg. Gdy pewnego razu szarpnołem ze wstecznego za drązek znikł mi 1 bieg ale po wymianie oleju 2x w ciagu 3 miechów znowu go mam tylko występuje szumienie. Chciałem zapytac gdzie mógłbym kupic takie łożyska bo u mnie w miescie nie moge nic takiego dostac zgóry dziekuje moga byc linki aha i jescze jedno ile wyszła was naprawa skrzyni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz czekam na nastepna skrzynie... bedzie z micry z prezbiegiem 126tys. km i bedzie mnie kosztowac cale 180zl 8)

obym tylko do niedzieli pojezdzil na tej...

 

a webcio i Lexan... powedzcie jaki olej lejecie do skrzyn swoich?

mi polecil "specjalista" od skrzyn olej Texaco Multigear S... SAE 75W-90... full syntetyk... drogi strasznie, ale mial byc super... zeby zalac skrzynie wybulilem na niego 150zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem co to był za olej bo ojciec jechał na wymiane bo byłem na uczelni ale za wymiane i olej zapłaciłem 70 zł teraz zastanawiam sie nad kupnem preparatu MILITEC-1 był link na forum niby zmniejsza zuzycie skrzyni moze by cos pomógł w szumieniu mojej ale szkoda mi wyzucic kase w błoto jakby to nic nie dało moze ktos juz go lał do do skrzyni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez nad tym myslalem... ale watpie w to ze jakis preparat mi stan zuzytych lozysk i powycieranych zebatek poprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysk szukaj w hurtowni łożysk a nie w motoryzacyjnych to dużo zaoszczedzisz kasiorki ja za 3 łożyska zaplacilem chyba kolo 60zl (łożyska SKF czyli wg mnie najlepszejsze na świecie) tylko stare musisz miec na wzór a olej mam jakis Elf Tranself 80W90 cos kolo 20zl/l czyli 60zl za całość bo trzeba 2,8 l :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko Lexan - jak to jest z przekladaniem roznicowego - to tak latwo idzie? Bo tam zdaje sie ustala sie pozycje walkow na tej duzej zebacie i nie wiem czy tak da sie przelozyc. I druga sprawa - jakie uszczelki potrzebne sa do zlozenia skrzyni po rozebraniu. U mnie w Micrze prawdopodobnie dyfer siada i nie wiem ile z tym bedzie roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemam pojęcia jak sie różnicowy przeklada bo tego nie robilem ale skrzynie po rozebraniu skladałem na takim czerwonym wysokotemperaturowym silikonie do uszczelniania silników. robił mi to taki znajomy mechanik u mnie w garażu i za rozebranie skrzyni, wymiana łożysk i złożenie skasowal chyba 80zl, a wyjmowanie i wkładanie skrzyni to razem z innym kumplem robiłem i kosztowało mnie to coś koło 2 butelki :mrgreen: no i zajeło nam to 3 dni bo w 1 dzień żeśmy to wyjeli i przyjechał specjalista co ją rozebrał, wyjął łożyska i ja na drugi dzień kupiłem co trzeba i on mi to złożył no i na 3 dzień wkładanie skrzyni i nowej tarczy sprzegłowej i uszczelniacza wału bo sie pocił lekko 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. Do lata mysle jezdzic, zobacze jak to bedzie. Teraz zmienie olej i moze przejdzie :)

 

Edit

Pytanie - jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni? Ma byc centymetr liczac od tej zebatki? na rysunku sa jakies linie, u mnie na tej czesci od predkosciomierza nie ma nic takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK...skrzynia wymieniona... zeszlo sie samemu ~10h... skrzynia dziala ok... rece domyje chyba dopiero za tydzien 8)

lepiej chyba wyciagnac obie polosie niz tylko lewa... latwiejszy dostep do niektorych srub...

 

no i najwazniejsze...

skrzynia ktora teraz mialem jest inna niz ta ktora teraz wsadzilem... z wygladu sie niczym nie roznia (obie 5 biegowe), ALE ta ktora teraz mialem miala krotsze przelozenia...

jak to wyglada w praktyce?

(S) - stara (N) -nowa

w (S) dochodzilem do 3'000 RPM na piatce => predkosc 90km/h

w (N) dochodze do 3'000 RPM na piatce => predkosc 110km/h (90km/h przy 2'500)

 

w (S) wciskam gaz do oporu na piatce przy 3'000 RPM => wskazowka predkosciomierza ladnie leci dalej a ja czuje ze mnie jeszce lekko wciska w fotel

w (N) wciskam gaz do oporu na piatce przy 3'000 RPM => wskazowka predkosciomierza slimaczym tempem leci dalej a ja czuje... hmm... nic :cry:

 

w (S) jechalem 160km/h* => ~5'600 RPM

w (N) jade 160km/h* => 4'000 RPM

* - wg predkosciomierza ;)

 

zatem wychodzi na to ze niby moge teraz jezdzic szybciej przy takim samym spalaniu jak wczesniej, ale za to wolniej teraz przyspieszam :cry:

nie wiem czy sie cieszyc czy plakac...

w sumie wolalbym chyba lepiej przyspieszac :evil:

ale w sumie ceny paliw rosna... 8)

 

myslalem tez nad tym zeby ta z krotszymi przelozeniami sobie powoli remontowac... i niech sobie czeka na swoja kolej... bo cos czuje, ze za jakis czas i trzecia skrzynia pojdzie wp***u 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiechowe to co piszesz :) A ja pytalem na forum przy jakich obrotkach jaka predkosc :) Dobrze ze nie cisnalem bo jak mam krotkie przelozenia :

 

Tak pomyslalem ze moze nie predkosc sie zmienila tylko inne przelozenie na licznik?? Choc jak mowisz ze kopara mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie.... napewno predkosc... strasznie ja zamulilo (odczuwalne najbardzije na piatce, 1-4 juz mniej naszczescie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko zauważyłem ze od spodu autka z prawej strony jest jakis gwint odstający a w około niego zapaćkane olejem czy ten gwint przypadkiem niejest od skrzyni biegów i czy powinna sie tam znajdowac nakretka bo jak tak to jade do mechanika i trzaskam go pogebie bo był wymieniany olej w skrzyni no i niewiem czy przypadkiem nie zapomniał założyc korka i czy mogło to spowodowac wyciekniecie oleju ze skrzyni nie moge tego odczuc bo skrzynia mi szumiała przed wymiana prosze o szybka odpowiedz bo niechce jezdzic na suchej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej strony patrzac na samochod od przodu??? jesli tak to skrzynia....

piszac gwint masz na mysli nagwintowana dziure? czy kawalek gwintu (cos jak sruba bez lebka) wystajacego z obudowy? (na jakis milimetr albo dwa)... jesli dziura to nie masz korka. Korkiem jest wlasnie taki gwint wkrecany w obudowe skrzyni na kwadrat (10mm bodajze)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jaką ja mam skrzynię w SuperS-ce, skoro na 5. biegu przy 110kph mam ~3krpm, przy owych 110kph wcisnę lekko gaz, to autko się zbiera aż miło, a mimo to 160kph autko jedzie w granicach właśnie 5,5krpm...

 

Swoją drogą, że ta skrzynia z wysokim 5. przełożeniem to ładny bajer i osobiście wolałbym żeby autko tak się na piątce nie zbierało (bo i bieg przecież do wyprzedzania nie służy) ale za to paliło mniej...

 

Jako, że moje "mechaniczne" doświadczenie jest niewielkie, to mam trzy pytania do szanownych klubowiczów odnośnie skrzyń:

1)co może być powodem sporadycznych trudności z wrzuceniem biegu (jedynka, dwójka) oraz "wyskakiwania" biegów? (szczególnie dwójki, gdy gwałtowniej puszczę gaz); nadmienię, że problem wyskakującej dwójki występował przy dwóch skrzyniach - starej (posypała się biedaczka) i obecnej.

2)dlaczego po wrzuceniu 5. biegu słychać charakterystyczny dźwięk dobiegający ze skrzyni? (ciężko sprecyzować, ale jeśli to normalne, to pewnie będziecie wiedzieli co mam na myśli)

3)czy można sobie samodzielnie zmontować np. z dwóch skrzyń jedną, dobierając sobie przełożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Piszę tutaj drugi post, tym razem jednak mam duży problem...

Przestały mi wskakiwać biegi 1, 3 i 5.

2, 4 i R wchodzą bez zarzutu.

Co dziwne - w jednej minucie wszystko działało, w drugiej już nie dało się wrzucić biegów nieparzystych.

Czy jest na to jakaś rada? Czy skrzynia się posypała, czy wystarczy tylko coś w niej wymienić ? (łożyska?)

Proszę o szybką pomoc, bo autko będzie mi potrzebne za kilka dni i musiałbym mieć je sprawne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przeczytales caly watek od poczatku? 8)

bo napisalem o dokladnie tym samym w pierwszym poscie :)

moim rozwiazaniem problemu byla wymiana skrzyni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, tylko że była mowa o niemożności wyrzucenia biegu, a nie (tylko/aż) jego wrzuceniu.

Ale jeśli tylko wymiana wchodzi w grę, to gdzie mógłbym dostać jakąś skrzynię, która mnie nie będzie kosztowała majątku? Za obecną dałem z wymianą ok. 700zł (niektórzy śpiewali 900zł za samą skrzynię... sic!) a w temacie była mowa o 180...

Nie giełdzie Gliwickiej szukałem i o ile w ogóle skrzynie oczywiście są, to ceny podobne... w granicach 500-600zł. Skąd załatwiałeś tą skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj na allegro... ale nie tylko skrzyn, ale tez micr na czesci... dzwon i popytaj po ile chca ludziska za skrzynie... pytaj sie o przebieg i o to czy samochod byl na chodzie i jesli tak to jak pracowala skrzynia... czy latwo biegi wchodzily, czy nie szumialy lozyska i czy dadza ci na nia jakas gwarancje... no i negocjuj ceny :) ja w chwili obecnej jakbym mial kupowac skrzynie to bym mowil jakby mi krzykneli jakos duzo ze maks o moge dac to 200zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Póki co autko wylądowało u mechanika... jak dobrze pójdzie to w sobotę będę wiedział co i jak... jak gorzej, to w poniedziałek... ciekawe jaką wystawi diagnozę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/item107514707_nissan_mic...sci_tanio_.html proboj u tego goscia ma skrzynie , niedawno rozkrecal micre mozesz sie go spytac ja kupowalem u niego kolo zamachowe ,srzedal mi za 50 zł inni chcieli od okolo 150 w gore, pozdro, dasz rade;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co się dowiedziałem... podczas uszczelniania skrzyni (bo chłopcy w innym warsztacie po wymianie starej skrzyni na obecną nie podokręcali śrub) skaszanili robotę. Jedno dokręcili (nie ciekł olej ze skrzyni) ale poluzowali jakieś inne śruby. Efekt jest taki, że śruby poskręcało i połamało i to blokło mi trzy biegi... Jutro autko będzie bogatsze o 3 biegi, a ja uboższy o 3,5 stówy :/ ała... Coś czuję, że sobie z chłopcami z tego poprzedniego warsztatu pogadam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...