Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

micra k11 wycieraczka


Gość Andrew82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie znam sie, ale wydaje mi sie ze jak zamienisz + z - to bedzie oki. silnik wtedy bedzie najpierw sie krecil do gory a potem na dol. do tego musialbys zmienic polozenie silniczka tak aby wycieraczka byla na dole. nie wiem czy mozna manipulowac tym silniczkiem bo nigdy go nie widzialem. odkrec zaslepke blaszana z klapy bagaznika i probuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i trzeba zamienic mase ze stalym zasilaniem. kabel z impulsem do wlaczenia wycieraczki zostaje na miejscu. nie robilem tego, wiec nie daje sobie glowy uciac ze silniczek sie nie spali bo nie mozna mu zmienic biegunow. :) moze spytaj jakiegos elektryka?

daj znac jesli sie czegos dowiesz poza forum, chetnie tez sobie to zmienie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

popatrzcie tutaj

 

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=wycieraczka

 

 

 

Jeszcze takie pytanko, jak ściągnąć zewnętrzną część wycieraczki, śrubę po 10minutowych wzmaganiach odkręciłem :D ale dalej nie idzie :-((( a tak się składa że mam trochę czasu to bym się pobawił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko, jak ściągnąć zewnętrzną część wycieraczki, śrubę po 10minutowych wzmaganiach odkręciłem ale dalej nie idzie a tak się składa że mam trochę czasu to bym się pobawił

 

Tez z tym mialem troche problemu ale podlożyłem kawalek drewnianego klocka ze scierka zeby nie uszkodzis lakieru z jednej strony wyciaraczki a solidny srubokret z drugiej strony od spodu. Taka dzwignia. I poszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

podeszłem do auta i :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: wycierczka wcale nie działa, tak długo jej nie używałem, ani nie zauważyłem. Na dwóch czarnych kablach jest prąd, więc chyba coś z silniczkiem :sad: Wie ktoś może co się mogło stać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podeszłem do auta i :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: wycierczka wcale nie działa, tak długo jej nie używałem, ani nie zauważyłem. Na dwóch czarnych kablach jest prąd, więc chyba coś z silniczkiem :sad: Wie ktoś może co się mogło stać??

sprawdz bezpieczniki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość po_co_mi_nick

:mrgreen: dzisiaj listonoszka przyniosła kartonik :mrgreen:

i nawet działa :mrgreen: teraz mam stary zepsuty, żeby spróbować "położyć" wycieraczkę.

Chodzi oczywiście o silniczek wycieraczki, który znalazłem na allegro :mrgreen: ale jestem happy, znów widzę coś w tylnej szybie i mogę parkować tyłem w garażu :mrgreen:

Aha, kosztował mnie 40zł + przesyłka

 

 

 

 

jak położę, to napiszę jak :/ tylko że stary nie chodzi to nie wiem jak sprawdzę, ale jakoś se dam rady :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

Zbliza się lato, trzeba będzie pokombinować z wycieraczką tylko nie wiem czy mojego 3 stopu nie zasłoni ona :) ale to wszystko jeszcze do zobaczenia. Jak tylko zrobie ją to dać Wam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

No ja nie mam 3 stopu więc nie ma problema :mrgreen: ale jestem happy, czekam na pierwszy deszcz, ale króciutki :)

 

 

****************************

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

****************************

ktoś potrzebował silniczek?? znalazłem następny na allegro http://allegro.pl/item103546075_silnik_wyc...ra_95r_k11.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliza się lato, trzeba będzie pokombinować z wycieraczką tylko nie wiem czy mojego 3 stopu nie zasłoni ona :) ale to wszystko jeszcze do zobaczenia. Jak tylko zrobie ją to dać Wam znać :)

 

Zaciekawiony tym co napisales zrobilem mala symulacje :mrgreen:

 

img3731a1ht.th.jpg

img3733a9zr.th.jpg

 

A tak w temacie wycieraczek dzisiaj zamontowalem nowe wycieraczki - plaskie ALCA

 

przed:

img3734a4jh.jpg

po:

img3737a7du.jpg

Wygladaja fajnie, ciekawe jak beda dzialac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

Symulacja symulacją, wszystko fajnie, ale chyba każdy wie jak to wygląda, ale nikt nie może napisać jak to zrobić :cry: W innym wątku widziałem jak ktoś napisał że ją położył, coś o blaszce w silniczku, ale jak to nie nappisał...

jak ktoś wie, to niech proszę napisze jak to zrobić, a najlepiej jakby dodał fotki :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

Według mnie to trzeba plus z minusem zamienić by chodziła zamiast w dół to w drugą stronę, i wtedy obniżyć położenie do poziomu i wtedy będzie wycierała do gór. Trochę skomplikowane ale przy pracy to wychodzi ładnie. Chyba ze coś źle powiedziałem to prosze o poprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Pablo_Snk mechanizm wycieraczki nie działa w taki sposób... ten sposób nie ma prawa zadziałać.

Do silniczka wycieraczki doprowadzone są trzy kabelki - dwa z nich to zasilanie (+ i - lub jak kto woli prąd i masa), a trzeci to sygnał zwrotny wycieraczki - służy do podtrzymania zasilania, gdy wycieraczka jest w położeniu innym niż spoczynkowe (oczywiście zasilanie podtrzymywane jest przy pomocy przekaźnika). W każdym razie na tym trzecim kabelku jest prąd, gdy wycieraczka jest w położeniu innym niż spoczynkowe. Zamiana + z - spowoduje to, że ... wycieraczka przestanie działać w ogóle.

Żeby zmienić położenie spoczynkowe wycieraczki należy albo

1) obrócić silniczek (raczej nierealne - trzeba by obrócić go tak, aby wycieraczka wypadała wewnątrz auta) lub

2) zmodyfikować sygnał zwortny wycieraczki - tak jak pisali Ci, którzy rozbierali silniczek (ja nie rozbierałem) - odpowiada za to metalowa blaszka (dość logiczne), którą wystarczy przestawić (to też dość logiczne). Aby to zrobić z pewnością należy wycągnąć silniczek z auta i rozebrać. Nie mam pojęcia, gdzie powinna być ta blaszka, ale z całą pewnością powinna być całkowicie odizolowana od obudowy silniczka (masy) i dodatkowo powinna czasem się stykać z czymś, zależnie od położenia wycieraczki... lub

3) (najprostszy, najskuteczniejszy ale i najgorszy sposóB) odłączyć przewód zwrotny (lub odpowiedni) przekaźnik - wycieraczka zatrzymywać się będzie wówczas w momencie jej wyłączenia, gdziekolwiek by to nie było - można mieć wtedy ustawienie wycieraczki zależne od humoru (i przede wszystkim cierpliwości - miałem tak przez jakiś czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

Rozkręciłem mój zepsuty silniczek i tak go pokolei rozebrałem:

 

 

http://img149.imageshack.us/my.php?image=13we3.jpg

 

http://img149.imageshack.us/my.php?image=24fz1.jpg

 

http://img147.imageshack.us/my.php?image=31qk1.jpg

 

http://img147.imageshack.us/my.php?image=48wc1.jpg

 

http://img147.imageshack.us/my.php?image=50ds.jpg

 

http://img147.imageshack.us/my.php?image=65bb.jpg

 

 

ostatnie zdjęcie to obrócone koło zębate. Chyba wszystkim o tą blaszkę chodzi :grin: Ale może ktoś powie co dalej... bo ja nie wiem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że to rzeczywiście ta blaszka no kole zębatym odpowiada za zatrzymywanie się wycieraczki. Należałoby ją obrócić na kole zembatym o jakieś 180 stopni (a może tylko przesunąć o 20 stopni w odpowiednią stronę?). Ewentualnie można zalutować (wstawić blaszkę i zalutować) to wycięcie w blaszce i zrobić nowe gdzie indziej - w fazie eksperymentów byłaby to dobra metoda, ale zamiast wycinania można odizolować kawałkiem taśmy lub farbką (na krótko dobre rozwiązanie - taśmę i farbkę łatwo usunąć tak, aby przywrócić przewodnictwo; na dłużej złe, bo szybko będą się odklejać/ścierać).

Po_Co_Mi_Nick jeśli to ten niedziałający silniczek, to może po prostu spróbuj nim ręcznie pokręcić (złożonym tak jak na pierwszym zdjęciu z przypiętą "wycieraczką" - kawałek czegokolwiek robiący za wskazówkę) i zaznacz na kole zębatym (z góry) która część jest nad stykami, gdy "wycieraczka" jest w interesującej nas pozycji. Tam trzeba będzie zrobić przerwę w blaszce po drugiej stronie koła zębatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

http://img393.imageshack.us/my.php?image=k...z281bate0he.jpg

 

Jakość zdjęcia nie bardzo bo to z komórki :wink:

A więc...

 

Doszedłem do wniosku (po paru próbach), że: czerwony prostokąt1 (wycięcie w blaszce)musi się znaleźć tam gdzie zielony prostokąt(większy), a niebieski kwadrat(2) tam gdzie zielony.

 

PROBLEMY:

 

1. po obróceniu blaszki nie pasują dziury(są 3 i jest to tak jakby obrócić trójkąt do góry nogami.

 

2. Na plastikowym kole zębatym znajduje się wypuklenie(czerwony prostokąt, można zeszlifować, ale trzeba "dorobić" coś w "zielonym prostokącie" żeby bez problemu chodziło.

 

3.Na plastikowym kole zębatym znajduje się wgłębienie(niebieski kwadrat) można jakoś zakleić, ale z drugiej strony(zielony kwadrat trzeba dorobić)

 

 

 

 

Opis "trochę" poplątany ale według mnie tak powinno być, ale proszę sprawdzić czy jest OK. To jest moja prywatna informacja, i nie ponoszę winy, jak komuś będzie wycierało klapę ;-)

 

 

Ale żeby nie było, w następnym tygodniu odkręce silniczek od działającego, podłącze do mechanizmu, który rozkręciłem i dam znać czy na pewno działa, ale najpierw musze se jakoś poradzic z ww. problemami, ale myśle że nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kawałek blaszki zaznaczony na niebiesko ma prawo stykać się z którymś ze styków (te w kolorze złotym na zdjęciu z prawie pustą obudową)? Jeśli nie, to być może łatwiej jest coś zrobić z blaszką:

1) dosztukować czerwony prostokąt z czegoś przewodzącego prąd (tak, aby łączenie z istniejącą blaszką było w miarę gładkie)

2) zaizolować zielony prostokąt ale na blaszce (jeśli miejsce izolowania będzie OK można go potem wyciąć).

 

Przy tym rozwiązaniu nie psujemy plastikowego kółka i nie ma problemu z modyfikacjami w punkcie drugim (przy wybraniu rozwiązania z dłubaniem/doklejaniem plastiku przesunięcie zaznaczonego na zielono prostokąta o np 2mm będzie sporym problemem).

 

Jeśli jest problem z jedynką można spróbować zrobić sam punkt drugi i sprawdzić, czy wycieraczka zatrzymuje się również w pozycji dolnej (czy zamiast tego jakiejś pośredniej). Z samym punktem drugim wycieraczka będzie się zatrzymywać również u góry, ale jeśli dobrze oznaczyłeś prostoką, to też i na dole (jeśli będzie miała szansę tam dotrzeć). (Krótkie włączenie i wyłączenie wycieraczki powinno powodować ruch góra-dół lub dół-góra). Izolacja do testów powinna być taka, aby była skuteczna ale i łatwo usuwalna (w razie, gdyby okazało się, że to jednak nie o to miejsce zatrzymania wycieraczki nam chodzi...)

 

Życzę udanych eksperymentów i z ciekawością czekam na wyniki (tak gdyby kiedyś znudziła mi się leżąca wycieraczka i chciałbym ją z kolei postawić, bo ja mam akurat leżącą (i taka mi się podoba) ;D).

 

________

Dodatkowo wymyśliłem nowe rozwiązanie, dobre dla tych, którym padł cały mechanizm tylnej wycieraczki - kupując nowy można spróbować kupić z aut po lifcie - o ile mocowania i miejsce na bolec do wycieraczki pasują... (a może ktoś wie, czy pasują?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość po_co_mi_nick

ten mały niebieski jest wymiarów 3mm x 3mm i chyba dostaje impuls startujący całe wycieraniemuszę podłączyć kable i sprawdzić kiedy gdzie jest prąd, ale to jutro ;-)

 

[ Dodano: Czw 25 Maj, 2006 10:29 ]

http://img124.imageshack.us/my.php?image=00091qy.jpg

 

Na włączonej tylnej wycieraczce prąd jest na wszystkich stykach, a na wyłączonej na tej zewnętrznej(foto). Teraz pytanie do specjalistów :grin: :czy bez problemu umię wyciągnąć silniczek z działającej wycieraczki i włożyć do tej po modyfikacjach?? Na co muszę uważać?? Wiem, że musze przelutować kabel wchodzący do obudowy silniczka, ale czy coś jeszcze??

 

PS. Jak zamieszczać foty, aby pokazywały sie zaraz na forum bo nie umię :oops:

 

[ Dodano: Czw 25 Maj, 2006 18:13 ]

tak sie bawiłem, kręciłem i doszłem do wniosku, że

1.wycieraczka chodzi jak powinna niezależnie od tego, w którą stronę sie kręci silniczek.

2.trzeba obrócić blaszkę o 180stopni, żeby miejsce startu było z drugiej strony, czyli na dole

3.że trzeba trochę cierpliwości jak się to robi 8)

 

Wszystko co i jak zrobiłem napisze jak dokończe, na razie mam obróconą blaszke i prawie poskladane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

smiałbym zaproponowac taki pomysł.. skoro wszytko to zalezy od smimacznicy (zebatek) przy silkniku ... to moze by tak ktoś stzrelił fotki mocowania silnika w k11 po lifcie.. ejsli sie okazre ze sa tak samo montowane to nejprosciej ebdzie zdobyc za te 40 zł silnik od k11 po lifcie i wkomponowac go do z przed liftu i chyba powinno działac.. co ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...