lukas Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Na co ma wpływ w autku geometria podwozia, ustawienie zbieżności oraz ustawienia kątów zawieszenia??? Potrzebuję też opinii jakie wartości ustawić na kątach primerka kepiej trzymała się drogi[a przy tym nie ścinała opon]generalnie chodzi o ustawienie tylnych kół w tzw NEGATYWIE[tak miałem w poprzedniej p10 i było świetnie] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Generalnie to z takich bardziej zauważalnych rzeczy geometria ma wpływ na zużywalność opon, jazdę na wprost, zużycie paliwa i lekkość kierowania. Źle ustawiona geometria może spowodować szybką utratę bieżnika, wzrost spalania, ściąganie samochodu podczas jazdy na wprost w jedną lub drugą stronę, utrudniać pracę układu kierowniczego oraz powodować szybkie zużycie jego elementów. No i z tego co pamiętam to jeszcze zła geometria może powodować trzeszczenie nadwozia. No i pewnie kilka innych, mniej zauważalnych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Kilka podstawowych zasad (przynajmniej te stosowane w sporcie) : 1) Przyklad:Dlaczego Alfa Romeo sa chwalone we wszystkich programach motoryzacyjnych ze swietnie sie prowadza na zakretach ? > Bo seryjnie maja spore negatywy , na zakretach prawie cala powierzchnia opony przylega do podloza . Ale szybciej koncza sie gumy, a do tego latwiej jest taki zawias `rozjechac` na boki (np. gdy wpadniemy w b. duza nierownosc, albo dziure) 2)Zbieznosc > W autach cywilnych, im blizej zera tym lepiej kola rozbiezne to problemy z nadsterownoscia , hamowaniem, przyspieszaniem , itd itp . Nic dobrego nie daje . 3)Zmiany kątow (czyli wyzej opisany `negatyw`) to najlepszy sposob na poprawe wlasciwosci trakcyjnych , oczywiscie TYLKO wtedy gdy amortyzatory i sprezyny sa twarde . Nie powinno byc problemow z utrzymywaniem kierunku `na wprost` , gorzej sie jedzie w koleinach ale nie jest to bardzo odczuwalne, opony nie beda sie zuzywaly za mocno (tzn. bardziej niz przy seryjnym zawiasie , ale mozna przelozyc je stronami po jakims czasie) na `rantach` wewnetrznych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 dzięki za wykładnie, właśnie tak miałem w poprzedniej p10 w negatywie,opon nie ścinało a trzymała się świetnie drogi a może ktoś wie gdzie zrobić takie ustawienia w WARSZAWCE?potrzebny mi komplet geometria,zbieżność i kąty :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Np. CARMAN albo NORAUTO - tylko bardzym prostym i stanowczym językiem musisz im poweidzieć co chcerz osiągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 na takich stacjach obsługi niestety pracują niedoświadczeni ludzie[głownie po szkołach] a tu potrzeba kogoś z dużym doświadczeniem,sama maszyna tego nie ustawi w stopniu idealnym,,,będę szukał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 co za problem to ty wszystko wiesz i co cherz osiągnąć powiesz im jak mają zrobić i tak zrobią - proste i oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.