Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Z CZYM SIĘ JE USTAWIENIA ZAWIESZENIA?


lukas

Rekomendowane odpowiedzi

Na co ma wpływ w autku geometria podwozia, ustawienie zbieżności oraz ustawienia kątów zawieszenia???

 

Potrzebuję też opinii jakie wartości ustawić na kątach primerka kepiej trzymała się drogi[a przy tym nie ścinała opon]generalnie chodzi o ustawienie tylnych kół w tzw NEGATYWIE[tak miałem w poprzedniej p10 i było świetnie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to z takich bardziej zauważalnych rzeczy geometria ma wpływ na zużywalność opon, jazdę na wprost, zużycie paliwa i lekkość kierowania. Źle ustawiona geometria może spowodować szybką utratę bieżnika, wzrost spalania, ściąganie samochodu podczas jazdy na wprost w jedną lub drugą stronę, utrudniać pracę układu kierowniczego oraz powodować szybkie zużycie jego elementów. No i z tego co pamiętam to jeszcze zła geometria może powodować trzeszczenie nadwozia. No i pewnie kilka innych, mniej zauważalnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka podstawowych zasad (przynajmniej te stosowane w sporcie) :

 

 

1) Przyklad:Dlaczego Alfa Romeo sa chwalone we wszystkich programach motoryzacyjnych ze swietnie sie prowadza na zakretach ? > Bo seryjnie maja spore negatywy , na zakretach prawie cala powierzchnia opony przylega do podloza . Ale szybciej koncza sie gumy, a do tego latwiej jest taki zawias `rozjechac` na boki (np. gdy wpadniemy w b. duza nierownosc, albo dziure)

 

2)Zbieznosc > W autach cywilnych, im blizej zera tym lepiej kola rozbiezne to problemy z nadsterownoscia , hamowaniem, przyspieszaniem , itd itp . Nic dobrego nie daje .

 

 

3)Zmiany kątow (czyli wyzej opisany `negatyw`) to najlepszy sposob na poprawe wlasciwosci trakcyjnych , oczywiscie TYLKO wtedy gdy amortyzatory i sprezyny sa twarde . Nie powinno byc problemow z utrzymywaniem kierunku `na wprost` , gorzej sie jedzie w koleinach ale nie jest to bardzo odczuwalne, opony nie beda sie zuzywaly za mocno (tzn. bardziej niz przy seryjnym zawiasie , ale mozna przelozyc je stronami po jakims czasie) na `rantach` wewnetrznych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wykładnie, właśnie tak miałem w poprzedniej p10 w negatywie,opon nie ścinało a trzymała się świetnie drogi

 

a może ktoś wie gdzie zrobić takie ustawienia w WARSZAWCE?potrzebny mi komplet geometria,zbieżność i kąty :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. CARMAN albo NORAUTO - tylko bardzym prostym i stanowczym językiem musisz im poweidzieć co chcerz osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na takich stacjach obsługi niestety pracują niedoświadczeni ludzie[głownie po szkołach]

a tu potrzeba kogoś z dużym doświadczeniem,sama maszyna tego nie ustawi w stopniu idealnym,,,będę szukał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za problem to ty wszystko wiesz i co cherz osiągnąć powiesz im jak mają zrobić i tak zrobią - proste i oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...