Marins Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Witam jak w temacie. Pamietacie jak pisalem o palacej sie kontrolce check engine a potem o dymieniu z rury i braku zaplonu w 4 cylindrze. Otóz okazalo sie ze 2 tłoki sa pekniete cylinder porysowany a katalizatora niema bo go wywialo. Moj mechanik powiedzial ze przyczyny moga byc 2. 1 dostala ostro w dupe i rozwalilem silnik(nie przecze troche dostala odemnie) 2 w zwiazku ze katalizatora niema mogl on roztrzaskac sie na czesci i niektore czasteczki mogly dostac sie do srodka do silika i narobily bajzel. Ale bardziej obstawia 2 opcje bo jezdzilem ok 1,5 miesiaca na kontrolce ktora wskazywala "za niski katalizator" i on juz w tedy mogl byc uszkodzony i dlatego wymiana sondy nic nie dawala. Koszt naprawy ok 9000zł gdyz niema zamiennikow i trzeba kupowac oryginalne czesci (oczywiscie gdzies poza ASO) Wiec zdecydowalem sie na kupno silnika dalem za niego 3500zł 78 000przebiegu Ogólnie zecz biorac jest do kitu , kupilem samochod a tu takie wydatki :evil: No ale mam nadzieje ze uda mi sie juz dotrzec na bemowo 1maja z nowym silnikiem:) Ja tam poprostu musze byc:) bo beda 2 zeczy ktore lubie wyscigi na cwiartke i eliminacje modeli off-road modelami zdalnie sterowanymi:)sam mam jeden ale torowy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 jakos nie chce mi sie wiezyc ze uszkodzenia katalizatora moze spowodowac taka powazna awarie. No ale mam nadzieje ze teraz Alma bedzie juz działac ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 jakos nie chce mi sie wiezyc ze uszkodzenia katalizatora moze spowodowac taka powazna awarie mi też cos kiepska ta teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 niestety tak jest. w p12 wymieniano silniki ze względu na to ,że cząsteczki katalizatora-który jest połączony z kolektorem wydechowym- dostawały się do komory spalania i robiły taki bajzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 a moze bys chcial sprzedac kolektor dolotowy ze starego silnika? i co zrobisz z blokiem silnika? moze tez bylbym zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Pytanie trzeba zadac dlaczego katalizator wywialo przed rozwaleniem silnika? 1. Zle paliwo? 2. Zrypana sonda i przelewanie paliwem kata? Teraz dlaczego tloki popekaly? Prawdopodobnie brak smarowania, potwierdza to 4rty cylinder... stara oliwa nie wymieniona, podwieszone hydropopychacze - brak szczelnosci na zaworach, ogien walil Ci na kolektor wydechowy i tloki, uszkodzil katalizator i go wydmuchalo i uszkodzil tloki przegrzewajac je temperaturowo po czym pekly robiac demolke w cylindrze. To jedna z teorii.. niekoniecznie tak musialby byc.. trzeba byloby przyjzec sie zniszczeniom i jaki maja charakter i bylibysmy w domu Wspolczuje nieprzewidzianych wydatkow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 jezdzilem prawie 2 miesiace na kontrolce check engine ktora wskazywala za niski katalizator, samochod mial przejechane 190 000km. Jak na taki przebieg kazdy mechanik byl zdziwiony ze w tym N16 jeszcze nic nigdy niebylo robione. az do czasu kiedy wszystko runeło:) . Mowili ze kata po takim przebiegu ma prawo sie popsuc tym bardziej w N16. Olej był swiezy bo zmieniany 2 miesiace przed tym zdarzeniem, niebylo zaplonu ale olej byl w 4 cylindrze ponadto po wyjeciu swiecy iskra na sucho była. jadac do mechanika na 120km spalil mi 3,5litra oleju:) musialem stawac 2 razy i dolewac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 ja w cuda nie wierzę. choćbyś go nawet katował, to nie ma ci prawa nic popękać. jakim cudem? A od katalizatora takie uszkodzenia? nie wierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 wedlug mnie to poprostu przypadek! przeciez w ukl wydechowym nie ma podcisnienia wiec resztek kata chyba nie zassie! co do pekniecia tloka to chyba tez przypadek lub pech! [ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 ] ja w cuda nie wierzę. choćbyś go nawet katował, to nie ma ci prawa nic popękać. jakim cudem? A od katalizatora takie uszkodzenia? nie wierze. heh no to zobacz jak ladnie tutaj tlok kopyto pokazal tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 ja w cuda nie wierzę. choćbyś go nawet katował, to nie ma ci prawa nic popękać. jakim cudem? A od katalizatora takie uszkodzenia? nie wierze. prawda, nie ma jak tego rozwalić, chyba że jechałeś na odcince. Coobcio pokazał co się dizje przy takiej jeździe ale to 7500 rpm a almy dają się kręcić do 6500 rpm jak mi pękł pierścień to tylo oleju zaczeło ubywać ale u mne normalaka to 6k rpm i 11,5 l/100km 8) teraz po remoncie to jest miodzio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Prosta sprawa trzeba się pozbywać tego pierwszego nieszczęsnego katalizatora i pokąbinować coś z drogą sondą lambda przesunąc ją za drogiego kata a jak to nie pomorze to zamiast niej zastosować emulator sondy - wtedy to nawet dwuch katów mozna się pozbyć Ps. nie ma sensu się bawić w remontu silnika poszukaj już od 2,5 zł mozna kupic drogi... Ew. wyremontować tego i przy tej okazji wrzucić jakieś większe tłoki - myślę żę koszt remontu w 2.500zł się zajmie (wymiana tłoków i pierścieni + szlif gładzi + Uszczelki) - jak będizesz potrzebował namiary na super profesjonalny warsztat do spraw nissanów to polecam firme KIVIEGO - Rally Project przy okazji poprawią to i tamto żeby seryjna padaka szła o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 silnik juz kupilem za 3,5 tys za jakies 9 dni powiniennem juz miec furke zrobiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilwar00 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 W Jc Auto przy Ostrobramskiej jest nowy silnik QG15 do sprzedania za 5500 brutto warszawa@wimsc.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 no nareszcie silnik wsadzony i juz mam czym jezdzic:) eh troche sie od niej odzwyczailem bo jezdzilem carolla ojca i trudno mi sie teraz znowu przestawic na almere:) cos zgrzyta wali , hm w caroli tego niebyło:) ogolnie jestem zadowolony silnik wydaje mi sie chodzi wporzadku , mechanior powiedzial ze to nie jest samochod ktory moze dostawac w pizde i nalezy jezdzic ostroznie(załamka) ponadto powiedzial ze sprzeglo niedlugo do wymiany bo juz jest w tragicznym stanie i hamulce bo sa 3milimetry mniej niz powinno byc:) noi d*pa bo niemozna wsadzic licznika z nowego silnika bo niepasuja złaczki, (silnik z hatchbecka a ja mam sedana) ogolnie kilka zeczy niepasowalo i musial wsadzac ze starego ale jest ok. niedlugo pojade na hamownie zobaczyc ile ten silniczek ma koni:) stary w serii 123KM:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primavera Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 mechanior powiedzial ze to nie jest samochod ktory moze dostawac w pizde i nalezy jezdzic ostroznie(załamka) a mozesz te mysl rozwinac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 pewno nie lubi wysokich obrotów, może być zle skonstrułowany albo źle wywarzony... Cholera wie ile jest w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 chodzilo mu o to co podkreslal wiele razy w rozmowie ze mna ze N16 nie sa samochodami niezawodnymi, pracowal w nissanie i mial sporo przypadkow gdzie trzeba było remontowac silnik czy wymieniac zawieszenia itp.tyle ze to zawsze było na gwarancji a ja mialem ten niefart ze gwarancji juz niemam. powedzial ze to niejest samochod przeznaczony do tuningu i ostrej jazdy. i ogolnie byl zdziwiony ze ten model mimo przebiegu 180 000km był sprawny i nic nigdy nie zawiodlo , mowil ze to jakis ewenement bo czesto N16 z przebiegiem 30 000km mialy juz sporo napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 bo czesto N16 z przebiegiem 30 000km mialy juz sporo napraw Dobra ocena nissanów po 99 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 no niestety taka prawda. Ps.tak wogole dzisiaj sprawdzilem na co stac moj silniczek i mijajac honde civic (po tuningu wizualnym i z tego co potem zobaczylem to i tuningu mechanicznym:) ) przy 100km/h zwolnilem i machnalem czy niechce sie poscigac na trasie wawa radom i ruszyl za mna ,przy 170 musialem mu zjechac bo siedzial mi na ogonie i musial miec duzo mocy bo ja z pedalem w podlodze kotluje ile fabryka dala a ten mnie minal jakbym w miejscu stal:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Pewno miał 1,6 na V-tecu B16A2 - pare razy takie hondy na krese objerzdzałem ale narpawde równo się z nimi jechało, to co na starcie nadrogilem to odstęp nie zmieniał się aż do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 kopa mial i to niezlego wiec napewno to był 1,6 na V-tecu. ale zdolowalem to sie dopiero dzisiaj kiedy z nubira przegrałem na swiatłach a to jest przeciez dewoo:(:( dojechalem go dopiero przy 120 i potem juz odstawiałem, ale mozliwe ze to on zwolnił juz:) wogóle to boje sie juz tak kotłowac ta moja almerke zeby silnik znowu sie nie popsuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 kopa mial i to niezlego wiec napewno to był 1,6 na V-tecu. ale zdolowalem to sie dopiero dzisiaj kiedy z nubira przegrałem na swiatłach a to jest przeciez dewoo:(:( dojechalem go dopiero przy 120 i potem juz odstawiałem, ale mozliwe ze to on zwolnił juz:) wogóle to boje sie juz tak kotłowac ta moja almerke zeby silnik znowu sie nie popsuł. niekoniecznie... moglo to tez byc 1.5 tez by cie lyknelo spokojnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 ha ha to co? auto dla emeryta? co to znaczy dostaje, nie dostaje w d...e rozumiem jak ktos jeździ cały czas 100 km/h na 2 gim biegu to bym sie zgodził - w pozostałym przypadku poszedłbym do sądu. Katalizator nie może sie od tak rozsypać... moim zdaniem mieł wypadanie zapłonów wczesniej i przegrzało kata - za ubogą mieszanką. Może Coobcio ma rację - wywalić kata i zobaczyć co wyjdzie sądzę, że emulator załatwi sprawę. Jeszcze jedno pytanie - czy w czasie jazdy wcześniej świeciła Ci kontrolka Check, czy może momentami mrugała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 kontrolka swiecila sie caly czas oznaczala "za niski katalizator" czyli z kata juz cos bylo nie tak a zaczela mrugac jak juz bylo bardzo zle tzn dym z rury samochod sie caly trząsł w tedy wykazalo ze brak zaplonu w 4 cylindrze, Ps. na 2 biegu w 1.8 max 80km/h, wydaje mi sie ze nie katowalem go az tak mocno chociaz czasami zdazalo sie ze jezdilem do odcinki ale to wiadomo jak sie z kims scigalem albo mierzylem czasy lub dawalem popisówke:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 niestety - katy padają, ale szczególnie wtedy jak się duzo jeździ na cutt-off -ie (hamowanie silnikiem), honda i toyota rozwiązała to podbijaniem obrotów przy zmianie biegów- gwałtownym zdjeciem nogi z gazu (obroty od razu nie spadają tylko wzrastają jeszcze na chwilę) - w nissanach tego nie obserwowałem. Najgorsze dla cata to jazda na odcince i potem zdjęcie nogi z gazu - jak zamknie wtryski, a zasysa duzo powietrza - kat jest przwietrzany i jego temperatura rośnie kilkakrotnie. Efekt taki wynika z bezwładności przepustnicy - jak jest źle zrobiona adaptacja prze[pustnicy - istnieje rozbieżność między jej położeniem a wskazaniem TPS. OBD2 powinno pokazać wtedy - mruganie kontrolki check - oznaczającą przeciążenie kata. Jeśli OBD2 nie łapie błędów - winą należy obarczyć konstrukcję kata, który rozsypuje się sam od siebie a jego cząsteczki dostają sie do cylindra - tylko jak? Nic tak nie niszczy silnika tak, jak ceramika z kata i polipropylen z kolektopra ssącego (zakładanie gazu bez zdejmowania kolektora). Jak chcecie szybko zarżnąć silnik - wsypcie trochę skruszonej cegły do kolektora ssącego - efekt po kilkunastu km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.