Gość vqsoft1 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 niestety - katy padają, ale szczególnie wtedy jak się duzo jeździ na cutt-off -ie (hamowanie silnikiem), honda i toyota rozwiązała to podbijaniem obrotów przy zmianie biegów- gwałtownym zdjeciem nogi z gazu (obroty od razu nie spadają tylko wzrastają jeszcze na chwilę) - w nissanach tego nie obserwowałem. Najgorsze dla cata to jazda na odcince i potem zdjęcie nogi z gazu - jak zamknie wtryski, a zasysa duzo powietrza - kat jest przwietrzany i jego temperatura rośnie kilkakrotnie. Efekt taki wynika z bezwładności przepustnicy - jak jest źle zrobiona adaptacja prze[pustnicy - istnieje rozbieżność między jej położeniem a wskazaniem TPS. OBD2 powinno pokazać wtedy - mruganie kontrolki check - oznaczającą przeciążenie kata. Jeśli OBD2 nie łapie błędów - winą należy obarczyć konstrukcję kata, który rozsypuje się sam od siebie a jego cząsteczki dostają sie do cylindra - tylko jak? Nic tak nie niszczy silnika tak, jak ceramika z kata i polipropylen z kolektopra ssącego (zakładanie gazu bez zdejmowania kolektora). Jak chcecie szybko zarżnąć silnik - wsypcie trochę skruszonej cegły do kolektora ssącego - efekt po kilkunastu km. hm u mnie oboroty po zdjeicu nogi z gazu utrzymuja sie powyzej 1krpm, dopiero po chwili spadaja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.