Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

moja wina czy nie ale do wymiany silnik:( N16


Marins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie. Pamietacie jak pisalem o palacej sie kontrolce check engine a potem o dymieniu z rury i braku zaplonu w 4 cylindrze. Otóz okazalo sie ze 2 tłoki sa pekniete cylinder porysowany a katalizatora niema bo go wywialo. Moj mechanik powiedzial ze przyczyny moga byc 2.

1 dostala ostro w dupe i rozwalilem silnik(nie przecze troche dostala odemnie)

2 w zwiazku ze katalizatora niema mogl on roztrzaskac sie na czesci i niektore czasteczki mogly dostac sie do srodka do silika i narobily bajzel.

Ale bardziej obstawia 2 opcje bo jezdzilem ok 1,5 miesiaca na kontrolce ktora wskazywala "za niski katalizator" i on juz w tedy mogl byc uszkodzony i dlatego wymiana sondy nic nie dawala.

 

Koszt naprawy ok 9000zł gdyz niema zamiennikow i trzeba kupowac oryginalne czesci (oczywiscie gdzies poza ASO)

Wiec zdecydowalem sie na kupno silnika dalem za niego 3500zł 78 000przebiegu

Ogólnie zecz biorac jest do kitu , kupilem samochod a tu takie wydatki :evil:

No ale mam nadzieje ze uda mi sie juz dotrzec na bemowo 1maja z nowym silnikiem:)

Ja tam poprostu musze byc:) bo beda 2 zeczy ktore lubie wyscigi na cwiartke i eliminacje modeli off-road modelami zdalnie sterowanymi:)sam mam jeden ale torowy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety tak jest. w p12 wymieniano silniki ze względu na to ,że cząsteczki katalizatora-który jest połączony z kolektorem wydechowym- dostawały się do komory spalania i robiły taki bajzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Pytanie trzeba zadac dlaczego katalizator wywialo przed rozwaleniem silnika?

1. Zle paliwo?

2. Zrypana sonda i przelewanie paliwem kata?

 

Teraz dlaczego tloki popekaly?

Prawdopodobnie brak smarowania, potwierdza to 4rty cylinder... stara oliwa nie wymieniona, podwieszone hydropopychacze - brak szczelnosci na zaworach, ogien walil Ci na kolektor wydechowy i tloki, uszkodzil katalizator i go wydmuchalo i uszkodzil tloki przegrzewajac je temperaturowo po czym pekly robiac demolke w cylindrze.

 

To jedna z teorii.. niekoniecznie tak musialby byc.. trzeba byloby przyjzec sie zniszczeniom i jaki maja charakter i bylibysmy w domu :)

 

Wspolczuje nieprzewidzianych wydatkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem prawie 2 miesiace na kontrolce check engine ktora wskazywala za niski katalizator, samochod mial przejechane 190 000km. Jak na taki przebieg kazdy mechanik byl zdziwiony ze w tym N16 jeszcze nic nigdy niebylo robione. az do czasu kiedy wszystko runeło:) . Mowili ze kata po takim przebiegu ma prawo sie popsuc tym bardziej w N16. Olej był swiezy bo zmieniany 2 miesiace przed tym zdarzeniem, niebylo zaplonu ale olej byl w 4 cylindrze ponadto po wyjeciu swiecy iskra na sucho była. jadac do mechanika na 120km spalil mi 3,5litra oleju:) musialem stawac 2 razy i dolewac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie to poprostu przypadek! przeciez w ukl wydechowym nie ma podcisnienia wiec resztek kata chyba nie zassie!

co do pekniecia tloka to chyba tez przypadek lub pech!

 

[ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 ]

ja w cuda nie wierzę. choćbyś go nawet katował, to nie ma ci prawa nic popękać. jakim cudem? A od katalizatora takie uszkodzenia? nie wierze.

 

heh no to zobacz jak ladnie tutaj tlok kopyto pokazal :(

 

tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w cuda nie wierzę. choćbyś go nawet katował, to nie ma ci prawa nic popękać. jakim cudem? A od katalizatora takie uszkodzenia? nie wierze.

 

prawda, nie ma jak tego rozwalić, chyba że jechałeś na odcince. Coobcio pokazał co się dizje przy takiej jeździe ale to 7500 rpm a almy dają się kręcić do 6500 rpm

 

jak mi pękł pierścień to tylo oleju zaczeło ubywać ale u mne normalaka to 6k rpm i 11,5 l/100km 8)

 

teraz po remoncie to jest miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa trzeba się pozbywać tego pierwszego nieszczęsnego katalizatora i pokąbinować coś z drogą sondą lambda przesunąc ją za drogiego kata a jak to nie pomorze to zamiast niej zastosować emulator sondy - wtedy to nawet dwuch katów mozna się pozbyć :)

 

Ps. nie ma sensu się bawić w remontu silnika poszukaj już od 2,5 zł mozna kupic drogi... Ew. wyremontować tego i przy tej okazji wrzucić jakieś większe tłoki - myślę żę koszt remontu w 2.500zł się zajmie (wymiana tłoków i pierścieni + szlif gładzi + Uszczelki) - jak będizesz potrzebował namiary na super profesjonalny warsztat do spraw nissanów to polecam firme KIVIEGO - Rally Project przy okazji poprawią to i tamto żeby seryjna padaka szła o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no nareszcie silnik wsadzony i juz mam czym jezdzic:) eh troche sie od niej odzwyczailem bo jezdzilem carolla ojca i trudno mi sie teraz znowu przestawic na almere:) cos zgrzyta wali , hm w caroli tego niebyło:) ogolnie jestem zadowolony silnik wydaje mi sie chodzi wporzadku , mechanior powiedzial ze to nie jest samochod ktory moze dostawac w pizde i nalezy jezdzic ostroznie(załamka) ponadto powiedzial ze sprzeglo niedlugo do wymiany bo juz jest w tragicznym stanie i hamulce bo sa 3milimetry mniej niz powinno byc:) noi d*pa bo niemozna wsadzic licznika z nowego silnika bo niepasuja złaczki, (silnik z hatchbecka a ja mam sedana) ogolnie kilka zeczy niepasowalo i musial wsadzac ze starego ale jest ok. niedlugo pojade na hamownie zobaczyc ile ten silniczek ma koni:) stary w serii 123KM:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewno nie lubi wysokich obrotów, może być zle skonstrułowany albo źle wywarzony...

Cholera wie ile jest w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mu o to co podkreslal wiele razy w rozmowie ze mna ze N16 nie sa samochodami niezawodnymi, pracowal w nissanie i mial sporo przypadkow gdzie trzeba było remontowac silnik czy wymieniac zawieszenia itp.tyle ze to zawsze było na gwarancji a ja mialem ten niefart ze gwarancji juz niemam. powedzial ze to niejest samochod przeznaczony do tuningu i ostrej jazdy. i ogolnie byl zdziwiony ze ten model mimo przebiegu 180 000km był sprawny i nic nigdy nie zawiodlo , mowil ze to jakis ewenement bo czesto N16 z przebiegiem 30 000km mialy juz sporo napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety taka prawda.

Ps.tak wogole dzisiaj sprawdzilem na co stac moj silniczek i mijajac honde civic (po tuningu wizualnym i z tego co potem zobaczylem to i tuningu mechanicznym:) ) przy 100km/h zwolnilem i machnalem czy niechce sie poscigac na trasie wawa radom i ruszyl za mna ,przy 170 musialem mu zjechac bo siedzial mi na ogonie i musial miec duzo mocy bo ja z pedalem w podlodze kotluje ile fabryka dala a ten mnie minal jakbym w miejscu stal:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno miał 1,6 na V-tecu B16A2 - pare razy takie hondy na krese objerzdzałem ale narpawde równo się z nimi jechało, to co na starcie nadrogilem to odstęp nie zmieniał się aż do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopa mial i to niezlego wiec napewno to był 1,6 na V-tecu. ale zdolowalem to sie dopiero dzisiaj kiedy z nubira przegrałem na swiatłach a to jest przeciez dewoo:(:(:( :( dojechalem go dopiero przy 120 i potem juz odstawiałem, ale mozliwe ze to on zwolnił juz:)

 

wogóle to boje sie juz tak kotłowac ta moja almerke zeby silnik znowu sie nie popsuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopa mial i to niezlego wiec napewno to był 1,6 na V-tecu. ale zdolowalem to sie dopiero dzisiaj kiedy z nubira przegrałem na swiatłach a to jest przeciez dewoo:(:(:( :( dojechalem go dopiero przy 120 i potem juz odstawiałem, ale mozliwe ze to on zwolnił juz:)

 

wogóle to boje sie juz tak kotłowac ta moja almerke zeby silnik znowu sie nie popsuł.

 

niekoniecznie... moglo to tez byc 1.5 :) tez by cie lyknelo spokojnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha

to co? auto dla emeryta? co to znaczy dostaje, nie dostaje w d...e

rozumiem jak ktos jeździ cały czas 100 km/h na 2 gim biegu to bym sie zgodził - w pozostałym przypadku poszedłbym do sądu.

Katalizator nie może sie od tak rozsypać...

moim zdaniem mieł wypadanie zapłonów wczesniej i przegrzało kata - za ubogą mieszanką.

Może Coobcio ma rację - wywalić kata i zobaczyć co wyjdzie sądzę, że emulator załatwi sprawę.

Jeszcze jedno pytanie - czy w czasie jazdy wcześniej świeciła Ci kontrolka Check, czy może momentami mrugała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka swiecila sie caly czas oznaczala "za niski katalizator" czyli z kata juz cos bylo nie tak a zaczela mrugac jak juz bylo bardzo zle tzn dym z rury samochod sie caly trząsł w tedy wykazalo ze brak zaplonu w 4 cylindrze,

 

Ps. na 2 biegu w 1.8 max 80km/h, wydaje mi sie ze nie katowalem go az tak mocno chociaz czasami zdazalo sie ze jezdilem do odcinki ale to wiadomo jak sie z kims scigalem albo mierzylem czasy lub dawalem popisówke:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety - katy padają, ale szczególnie wtedy jak się duzo jeździ na cutt-off -ie (hamowanie silnikiem), honda i toyota rozwiązała to podbijaniem obrotów przy zmianie biegów- gwałtownym zdjeciem nogi z gazu (obroty od razu nie spadają tylko wzrastają jeszcze na chwilę) - w nissanach tego nie obserwowałem. Najgorsze dla cata to jazda na odcince i potem zdjęcie nogi z gazu - jak zamknie wtryski, a zasysa duzo powietrza - kat jest przwietrzany i jego temperatura rośnie kilkakrotnie. Efekt taki wynika z bezwładności przepustnicy - jak jest źle zrobiona adaptacja prze[pustnicy - istnieje rozbieżność między jej położeniem a wskazaniem TPS. OBD2 powinno pokazać wtedy - mruganie kontrolki check - oznaczającą przeciążenie kata.

Jeśli OBD2 nie łapie błędów - winą należy obarczyć konstrukcję kata, który rozsypuje się sam od siebie a jego cząsteczki dostają sie do cylindra - tylko jak?

Nic tak nie niszczy silnika tak, jak ceramika z kata i polipropylen z kolektopra ssącego (zakładanie gazu bez zdejmowania kolektora). Jak chcecie szybko zarżnąć silnik - wsypcie trochę skruszonej cegły do kolektora ssącego - efekt po kilkunastu km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...