Gość Silent Bob Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Witam... Primera P11 98 100 tys. przebiegu, poprzedni właściciel stosował syntetyk Havoline. Jaki olej byście zastosowali? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Lej dalej syntetyk taki jaki był , i jesli cisnienie na tl;okach bedzie nadal O.K. trzymaj nadal tkai olej - jak cos zacznie przepuszczac zmien na polsysntetyk - najlepiej Mobil 1 10 w40 lub jakiegos polsytetyka ELF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Jeśli silnik nie bierze oleju to jeździj dalej na tym co teraz i nic nie zmieniaj. Pamiętaj o wymianie filtra oleju i nie skąp na niego kasy - nie bierz najtańszego jaki będą mieli w sprzedaży. Jeśli masz diesla to polecam filtr MANN'a. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aquator Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Witam Wszystkich Speców i nie tylko. Kupiem wlaśnie p10 95' 2.0 piękna i ladnie śmiga. Ale nie pokoi mnie jedna rzecz,że gość twierdzi,że ostatnio wlany ma olej mineralny 15w40 helix-jeszcze w belgii.Z tego co wiem to powinien mieć conajmniej pólsyntetyk! Przebieg 207tys.bez gazu i nie mam zamiaru zakladać.Ale olej chyba trzeba wymienić jak najszybciej tylko jaki proponujecie-ELF,CASTROL,....???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Witam Wszystkich Speców i nie tylko.Kupiem wlaśnie p10 95' 2.0 piękna i ladnie śmiga. Ale nie pokoi mnie jedna rzecz,że gość twierdzi,że ostatnio wlany ma olej mineralny 15w40 helix-jeszcze w belgii.Z tego co wiem to powinien mieć conajmniej pólsyntetyk! Przebieg 207tys.bez gazu i nie mam zamiaru zakladać.Ale olej chyba trzeba wymienić jak najszybciej tylko jaki proponujecie-ELF,CASTROL,....???? Zalej mobilem 10W40, do tego filtr Mann`a i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aquator Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 mobil mówisz i pólsyntetyk. Pewnie masz rację. Pod klapą jest naklejka 15w40 helix. Nic nie cieknie,wszystko gra,ale slyszalem że szkoda jeżdzić na mineralu. Jaka to różnica? I co to daje,że będzie pólsyntetyk. Polecasz Mobil,a co myślisz o CAstrol, elf... [ Dodano: 28 Kwi 2006, 11:12 ] Widzę,że nikt nie wie. A dla mnie to ważne jest!!! Piszcie ludzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Wybór oleju to rzecz gustu. Ja leje MIDLAND-a i żadnego innego. Półsyntetyk ma lepsze właściwości smarne od oleju mineralnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roe Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Witam. Mam podobne pytanie. Jaki olej wlać do mojej Primery P11 160tys. przebiegu? Poprzednik wlał półsyntetyk DURON XL. Zastanawiałem się nad syntetykiem, ale patrzcie co wyczytałem na pewnej stronie: Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy. Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny. Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny. Teraz sam już nie wiem, czy syntetyk bardziej by nie zaszkodził mojemu silnikowi. Pozdrawiam :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Skrzyni biegów też to dotyczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Witam. Mam podobne pytanie. Jaki olej wlać do mojej Primery P11 160tys. przebiegu? Poprzednik wlał półsyntetyk DURON XL. Zastanawiałem się nad syntetykiem, ale patrzcie co wyczytałem na pewnej stronie: Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny. Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny. Teraz sam już nie wiem, czy syntetyk bardziej by nie zaszkodził mojemu silnikowi. Pozdrawiam :? Czyi strzeżcie się olejów mineralnych jak ognia, chyba że silnik wymaga remontu i ma iść do żyda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roe Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Skrzyni biegów też to dotyczy? Artykuł przeze mnie przytaczany dotyczył tylko olejów silnikowych, ale mylę że przez analogię można się pokusić o podobne wnioski w przypadku skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gjokin Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Dawno, dawno temu kiedy miałem taki kompresor 126p z przebiegiem około 98.000 km bez remontu to zalali mi taki specyfik HPX i autko jeździło jeszcze do około 126.000 km, a później poszło w świat. Co do olei mineralnych to słyszałem, że wszystkie nowe silniki są nimi zalewane, a to z takiego względu, iż syntetyki mają tak doskonałe właściwości smarujące, że nie doszło by do dotarcia silnika i z tego powodu potrzebna jest wymiana oleju po przejechaniu pierwszych kilku tysięcy km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Ciekawa teorja, mi sie prędej wydaje żę poto walą minerała żeby więcej zarobić na przeglądach. Generalnie na śweicie jest taka zasada żę autoa co 2-3 lata się zmienia. Nowy silnik powinnien być sprawny po tych dwuch latach ekspoloatacji na syfnym minerale... Swojego Czasu pracwałem w dosyć znanej firmie zajmującej się usprawnieniami BMW. Silniki docieraliśmy właśnie na oleju mineralnym - bo tylko do tego się on nadaje i wyglądało to tak: Silnik po remoncie zalany minerałem... Pracował na luzie do uzyskania normalnej temperatury pracy nasptępnie olej zlewaliśmy i laliśmy nowy także minetralny wraz z nowym filtrem oleju. Poczym bardzo delikatna przez ok 200-300Km po czym znowu nowy minerał i filtr i kolejne 1000Km... Wtedy dopiero przechodziło się na syntetyka. Miedzyinnymi tak była docierana 700 Konna "Mandaryna" i wiele wiele innych mocnych aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nosgoth Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Wrocilem Nissanem primera Invitation z niemiec, dzisiaj zmienialem olej na pol syntetyk mobil 1, 10 W 40, jezeli mozecie mi wytlumaczyc, wiem ze jakosc oleju jest podawana w HPI i jestem ciekawy jaka jednostke ma mobil 1, jednostki to podobno SH, i SL, jakby ktos wiedzial, to prosze o odpowiedz, NISSAN PRIMERA 1.6 INVITATION, mam cala instrukcje z NISSANA oryginalna w PDF. wymiana oleju 3.4 l Oleju ze zmiana filtra 3.2 l bez mziany filtra to tak informacyjnie jakby ktos niewiedzial, wlascicielem byl niemiec i zmienial olej co 8000 km, maniak, ale to wlasnie widac jak trzeba dbac o auto, na autostradzie 180km/h gonilem a tu jeszcze 1/2 gazu w zapasie, dlugo szukalem takiego auta, ale podobno jest takie powiedzienie, szukajcie a znajdziecie, pozdra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Nowe oleje Mobil1 sprzedawane w USA mają już indeks SM!! Oleje Mobil1 sprzedawane w Polsce - SL. Z tego co pamiętam do P10 najniższa klasa oleju to SH. Pozdrawiam. SH,SJ,SL,SM - takie indeksy olejów możesz stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 zmienial olej co 8000 km W Serwisówce jest napisane że olej powinno się wymieniać co 7500km, więc jaki z niego maniak skoro wymieniał olej 500km po terminie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 maniak oszczędności 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macias-1981 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 I wciąż odwieczne pytanie o olej... Archiwum i jeszcze raz archiwum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 No witam Owszem pytanie o olej pojawia się z częstotliwością super buuuumeranga ale jak ma nie wracać skoro każdy ma jakieś swoje zdanie :smile: Byłem u kilku mechaników, którzy stawiali inne diagnozy jeśli chodzi o moją P10, ostatnio mechanik już chciał mnie umawiać na wymianę napinacza górnego łańcuszka rozrządu, powiedziałem, że nie mam kaski. Wydałem w owym warsztacie dosyć dużo za regulacje i czyszczenie gaźnika (szczegóły w Warsztaty-gdzie naprawiać), dzisiaj inny mechanik posłuchał, posłuchał i poradził zalać jakis dobry olej+ wymiana filtra (ciekawe ale mówił, że filtr nie ma takiego dużego wpływu na hałas z rozrządu - jak sugerują Klubowicze :?: I kto ma rację?? zgodził się, że w pierwszej fazie rozruchu olej może mieć problemy aby szybko dotrzeć do punktów smarnych, dlatego kontrolka świeci się kilka sekund no i cierpią elementy bo nie są smarowane :sad: ), polecił Mobila, Castrola, Valvoline, tylko nie Lotosa a ja taki zalałem 7tkm temu, i to jak się okazuje był błąd :cry: Tak więc Koledzy i Koleżanki nie denerwujcie się jeżeli jakiś Nowy pyta Was o ów olej, po prostu napiszcie krótko co proponujecie i ok. Pozdr. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 zmienial olej co 8000 km W Serwisówce jest napisane że olej powinno się wymieniać co 7500km, więc jaki z niego maniak skoro wymieniał olej 500km po terminie ? Tam jest błąd, w instrukcji jest napisane że olej wymienia się po 15kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tam jest błąd, w instrukcji jest napisane że olej wymienia się po 15kkm. Jeśli tak to właśnie zrobiłem błąd i wymieniłem po 9 tysiakach. Olej był w dobrym stanie, nic nie ubyło, nic nie dolewałem. Czy ta informacja jest pewna??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 7500kkm podaje tylko książka Hayens, we wszystkich innych żródłach np. "Obsługa i naprawa" wyd. Auto, czy nawet w oryginalnej istrukcji do P10 jest podane, że olej wymienia się co 15kkm (chodzi o silnik SR20), na inne silniki nie zwracałem uwagi to nie wiem, jak będę w domu to sprawdzę. Ja staram się nie przekraczać 10kkm między wymianami ale kilka razy zmieniałem np. po 13kkm i nic złego się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nosgoth Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Panowie, coz dzieki za tyle odpowiedzi, przynajmniej nie jestem sam jak widze, jeszcze raz dzieki , pozdra all, niedlugo foty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.