Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Dlaczego na tylnych tarczach robią się rowki ?


waldek750

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem dwa miechy temu, komplet tarcz i klocków, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, przednie są extra głaciutkie a tył w prązki .Pozdrawiam nissanomaniaków.

Primerka Invitation P10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dwa miechy temu, komplet tarcz i klocków, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, przednie są extra głaciutkie a tył w prązki .Pozdrawiam nissanomaniaków.

Primerka Invitation P10

 

 

Może warto by się przyjrzeć "korektorom siły hamowania", ja mam podobnie tyle, że jeszcze nigdy nie wymieniałem tarcz (od nowości) więc może dlatego u mnie jest podobnie. Ale primery mają to do siebie że tył słabo łapie. zerknij do działu "zrób to sam" - (opis wywalenia korektorów)

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by się przyjrzeć "korektorom siły hamowania", ja mam podobnie tyle, że jeszcze nigdy nie wymieniałem tarcz (od nowości) więc może dlatego u mnie jest podobnie. Ale primery mają to do siebie że tył słabo łapie. zerknij do działu "zrób to sam" - (opis wywalenia korektorów)

Pozdro.

A czy wszystkie Primerki mają korektory siły hamowania? Pytam bo moja z tarczami z tyłu i z ABS nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by się przyjrzeć "korektorom siły hamowania", ja mam podobnie tyle, że jeszcze nigdy nie wymieniałem tarcz (od nowości) więc może dlatego u mnie jest podobnie. Ale primery mają to do siebie że tył słabo łapie. zerknij do działu "zrób to sam" - (opis wywalenia korektorów)

Pozdro.

A czy wszystkie Primerki mają korektory siły hamowania? Pytam bo moja z tarczami z tyłu i z ABS nie ma...

 

Tarcze z tyłu i ABS z przodu (może jest i z tyłu) to i w moim W10 posiadam, korektory też :roll:

Więc może mają tylko wersje P i W 10 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Panowie , korektor siły hamowania tylnej osi nie ma nic wspólnego z istnieniem i działaniem ABS. Jest to ustrojstwo zmieniające siłe hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia jej pasażerami i ładunkiem, i jest stosowane w większości samochodów. Wracając do tematu rowków w tarczach to trzeba Wam wiedzieć ,że od momentu wprowadzenia zakazu stosowania azbestu w okładzinach ciernych ( sprzęgła i elementy hamulcowe) jego miejsce zajęły różne wynalazki typu włókna węglowe ( bardzo górna półka klocków) wełna mineralna i stalowa oraz pył mosiężny ( widoczny gołym okiem w klockach). I tu dochodzimy do sedna problemu, otóż producenci regulują twardośc klocków wielkośćią ziaren mosiądzu, im "twardsze" klocki tym większe ziarno. I właśnie te kwałeczki mosiądzu są bezpośrednio odpowiedzialne za nierównomierne zużycie tarcz, czyli powstawanie rowków. Z Wielkanocnym Pozdrowieniem. czuwaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...