Gość Gonz01 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 215/40/R17 uniroyal rainsport 1 + Alessio F1 7x17" siedza na swoim miejscu, czyli na mojej N16 Nie odczulem spadku komfortu, no moze troszke... Jedyny minus to trzeba naprawde uwarzac na duze dziury, nierownosci nie stanowia problemu, koleiny tez da sie pokonac Jutro wkleje fotki, jezeli ktos ma pieniadze a martwi sie komfortem to niech sie nie martwi i zaklada, goraco polecam. Samochod swietnie sie prowadzi na rownej nawierzchni. UWAGA na opony!!! 1)Niskoprofilowane opony nie powinny byc wogole naprawiane (Nawet dziury po gwozdziach) 2)Bardzo ale to bardzo odradzam opony pirelli (sa glosne jak cholera przy niskim profilu) 3)Opony tylko ze sprawdzonego zrodla, umawiajcie sie w razie czego z gosciem tak, ze zaklada wam opony a wy na nich robicie rundke czy wszystko jest ok.. Wady wychodza nawet po kilku/nastu godzinach. Felg mialem juz przedwczoraj, niestety caly wczorajszy dzionek spedzilem w warsztacie bo z 4 opon ktore sprzedal mi gosc, 3 (mniej wiecej co 2 godziny kolejna) sie rozpieprzyly 4) opony tylko dobrych firm (Dunlop, Goodyear, Toyo, Uniroyal rainsport 1 jest spoko, reszta nie wiem, polecam www.opony.pl punkt poziom halasu jest wazny wbrew pozorom bo przy niskim profilu opona zdecydowanie bardziej halasuje a almerka niestety podwozie ma moim zdaniem wyciszone kijowo, odradzam gumy z systemami typu run flat (gdy cisnienie w oponie spadnie do zera, mozna przejechac jeszcze kilkadziesiat kilometrow bez uszkodzenia felgi) takie opony sa bardzo twarde a co za tym idzie poprostu glosne i te juz sa kompletnie nie naprawialne... Mam nadzieje, ze ten temat jakos pomoze komus kto chce kupic 17-stki na nowy sezon. Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 napewno ładnie wygląda tylko samochód służy do jazdy a nie do oglądania a wiadomo jakie u nas są "drogi" ułamek procenta jest tylko w dobrym stanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 175/70 R13. ... Martwię się tylko o to czy podwoziem nie zaczepię... ale żyjemy w wolnym kraju Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 185/65/14 i wczoraj zaryłem podwoziem i katem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_okecie Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Pytanko: Z przodu mam 195/50 r15 a na tył chce teraz wrzucić 195/60/r15. zmieszczą sie? dobrze bedzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fostof Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Misiek a czemu chcesz akurat tak? przeciez auto jak traktor bedzie wygladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_okecie Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 no wlasnie potrzebowalem profil 55 ale tanio 60 sie trafił. Dzis zobacze jak to bedzie wygladało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fostof Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Moim zdaniem to pomylka, nie dosc ze tyl bedzie wyzszy duzo to bedzie sporo miekszy tak mi sie wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutino Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 ja załozyłem 175/70/13 dębica vivo, które dostałem od poprzedniego właściciela. porażka, w deszczu bardzo szybko zrywają. chyba musze kupic nowe opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Kolejna N16 na 17-stkach 8) P.S. Ludzie nie przeadzajcie z tym, ze na profilu 45 nie da sie jeździć! Chociaz 40 to już bym chyba nie założył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jazer Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 ja po zalorzeniu 17tek bardziej niz jazda po dziurach przerazilem sie spadkiem predkosci i przyspieszenia,ale fakt jest faktem ze z tymi naszymi drogami to tez ciezka historia.ktos pisal tu o tym zeby nie zakladac pirelek,kurde ja mialem wlasnie taki plan bo jeszcze na zimowkach smigam,ale zobaczymy musze szybko cos znalezc.zastanawiam sie tez nad polerka felg,moze zna ktos w wawie miejsce gdzie sie tym zajmuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Kolejna N16 na 17-stkach 8) P.S. Ludzie nie przeadzajcie z tym, ze na profilu 45 nie da sie jeździć! Chociaz 40 to już bym chyba nie założył. 45 ciężko znaleźć (wogóle opony 205-215/17 cieżko trafić w dobrej cenie). To ja się pochwalę, że 2 tygodnie temu na giełdzie zakupiłem sobie 2 oponki (mój zestawik opon ciut zdekompletowany był bo na 4 koła miałem 3 różne opony), Dunlop SP 9000 w profilu 205/40/17 (na przód poszły, 215 na tyle zostały, mniej wspomaganie dostaje pod d*pie), bieżnik prawie nówka, nic nie robione, jeszcze z cyckami za uwaga.........130 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonz01 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 1) Tył "większy" od przodu bedzie to samo, jedyna opcja zeby polepszyc wlasciwosci samochodu to poszerzyc tyl, a nie zwiekszyc jego profil... 2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony. P.S. jezdzilem juz na profilu 45 i bylo gorzej niz na 40. zalezy od opony, przy zawieszeniu almery nie odczujecie roznicy... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony. Ale tutaj chodzi o mase takiego koła, moja alu 17" wazy 4kg więcej niż 15" stalowa, to sie potem na pewno przekłada na jakieś tam prawa fizyki, nie wiem nie znam sie i to powoduje "zamulenie" auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jazer Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony. dokladnie tu chodzi tylko o mase takiego kola a nie o jego wielkosc,wiec nie wiem o co cho z tym mysleniem wstecznym bo chyba to normalka ze jak kolo jest ciezsze to trudniej je napedzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Ale tutaj chodzi o mase takiego koła, moja alu 17" wazy 4kg więcej niż 15" stalowa, to sie potem na pewno przekłada na jakieś tam prawa fizyki, nie wiem nie znam sie i to powoduje "zamulenie" auta. bez przesady, tu nie ma wpywu 4kg ciezsza felga, bo na komplecie, razem z oponami niech bedzie i 30kg wiecej niz na 15". przeciez w takim wypadku jakbys wsadzil dziecko do samochodu to juz bys odczuwal dyskomfort. tu chodzi o moment, silnikowi znacznie ciezej jest obrocic wieksze kolo niz mniejsze, zeby tego nie odczuc trzeba by bylo dokladnie o tyle zmniejszyc wysokosc opony o ile zwiekszylo sie rozmiar felgi. tak by srednica kola zostala taka sama. i tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 trzeba by bylo dokladnie o tyle zmniejszyc wysokosc opony o ile zwiekszylo sie rozmiar felgi. tak by srednica kola zostala taka sama. i tyle w temacie. Ja mam śrdnice koła mniejsza o 1mm! a auto na 17-stkach jest zamulone w porównaniu do stalowych 15, cięższe koło ma jakiś tam wpływ na rozpędzanie samochodu i to nie mały, zresztą była już o tym gadka na forum kiedyś więc nie warto sie powtarzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 A ja różnicy praktycznie nie widzę, mam koła mniej więcej takiej samej wielkości jak 14 calówki na których jeździłem w zimie. Jest różnica bo oponki są szersze (to szerokość się liczy a nie waga, przy szerszej oponie występuje większe tarcie i silnik musi się trochę bardziej napocić by te opory koła pokonały) jednak nie jest jakaś znaczna. Ja i tak największą różnicę odczuwam jak jadę z kimś czy sam. Wielkie fele to tu problemu nie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Ja mam Firestone FH80 205/60R15 91V - trochę większe niż standardowe (185/65R15) ale nic nie trze, bardzo dobrze wygląda a ich większą grubość remokpensuje wyższy index prędkości i nośności, więc są twardsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 A ja różnicy praktycznie nie widzę, mam koła mniej więcej takiej samej wielkości jak 14 calówki na których jeździłem w zimie. Jest różnica bo oponki są szersze (to szerokość się liczy a nie waga, przy szerszej oponie występuje większe tarcie i silnik musi się trochę bardziej napocić by te opory koła pokonały) jednak nie jest jakaś znaczna. Ja i tak największą różnicę odczuwam jak jadę z kimś czy sam. Wielkie fele to tu problemu nie robią. podaj mi taki wzór na tarcie toczne - takie które występuje pomiędzy toczącym a powierzchnią po której sie toczy gdzie brana jest pod uwagę szerokość :/ T=uN/R u=(T/N)R u- współczynnik tarcia tocznego T siła tarcia tocznego N -siła dociskająca powierzchnie R - promień toczacego sie koła Fizyka przeczy temu co tu wypisujecie :one: Im promień koła większy tym tarcie mniejsze Im promień większy tym ,,silnik'' musi więcej energii włożyc żeby je przekrecić - ale jezeli im koło większe tym tarcie mniejsze - to siły te sie wyrównują - no chyba że silnik jest słaby Tak samo jezeli chodzi o profil opony - im opona ma mniejszy profil tym większe ciśnienie mozna w niej uzyskać i jest ona bardziej odporna na ,,poddawanie''sie - nie chce mi sie ju ż tego rozpisywać Prosze tylko żebyście nie poruszali :kosci: kwestii TARCIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.