Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

No i zalożyłem...


Gość Gonz01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

215/40/R17 uniroyal rainsport 1 + Alessio F1 7x17" siedza na swoim miejscu, czyli na mojej N16 :)

Nie odczulem spadku komfortu, no moze troszke... Jedyny minus to trzeba naprawde uwarzac na duze dziury, nierownosci nie stanowia problemu, koleiny tez da sie pokonac ;) Jutro wkleje fotki, jezeli ktos ma pieniadze a martwi sie komfortem to niech sie nie martwi i zaklada, goraco polecam. Samochod swietnie sie prowadzi na rownej nawierzchni.

UWAGA na opony!!!

1)Niskoprofilowane opony nie powinny byc wogole naprawiane (Nawet dziury po gwozdziach)

2)Bardzo ale to bardzo odradzam opony pirelli (sa glosne jak cholera przy niskim profilu)

3)Opony tylko ze sprawdzonego zrodla, umawiajcie sie w razie czego z gosciem tak, ze zaklada wam opony a wy na nich robicie rundke czy wszystko jest ok.. Wady wychodza nawet po kilku/nastu godzinach. Felg mialem juz przedwczoraj, niestety caly wczorajszy dzionek spedzilem w warsztacie bo z 4 opon ktore sprzedal mi gosc, 3 (mniej wiecej co 2 godziny kolejna) sie rozpieprzyly :)

4) opony tylko dobrych firm (Dunlop, Goodyear, Toyo, Uniroyal rainsport 1 jest spoko, reszta nie wiem, polecam www.opony.pl punkt poziom halasu jest wazny wbrew pozorom bo przy niskim profilu opona zdecydowanie bardziej halasuje a almerka niestety podwozie ma moim zdaniem wyciszone kijowo, odradzam gumy z systemami typu run flat (gdy cisnienie w oponie spadnie do zera, mozna przejechac jeszcze kilkadziesiat kilometrow bez uszkodzenia felgi) takie opony sa bardzo twarde a co za tym idzie poprostu glosne i te juz sa kompletnie nie naprawialne...

Mam nadzieje, ze ten temat jakos pomoze komus kto chce kupic 17-stki na nowy sezon.

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno ładnie wygląda :) tylko samochód służy do jazdy a nie do oglądania :) a wiadomo jakie u nas są "drogi" ułamek procenta jest tylko w dobrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po zalorzeniu 17tek bardziej niz jazda po dziurach przerazilem sie spadkiem predkosci i przyspieszenia,ale fakt jest faktem ze z tymi naszymi drogami to tez ciezka historia.ktos pisal tu o tym zeby nie zakladac pirelek,kurde ja mialem wlasnie taki plan bo jeszcze na zimowkach smigam,ale zobaczymy musze szybko cos znalezc.zastanawiam sie tez nad polerka felg,moze zna ktos w wawie miejsce gdzie sie tym zajmuja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna N16 na 17-stkach 8)

 

P.S. Ludzie nie przeadzajcie z tym, ze na profilu 45 nie da sie jeździć! Chociaz 40 to już bym chyba nie założył.

 

45 ciężko znaleźć (wogóle opony 205-215/17 cieżko trafić w dobrej cenie). To ja się pochwalę, że 2 tygodnie temu na giełdzie zakupiłem sobie 2 oponki (mój zestawik opon ciut zdekompletowany był bo na 4 koła miałem 3 różne opony), Dunlop SP 9000 w profilu 205/40/17 (na przód poszły, 215 na tyle zostały, mniej wspomaganie dostaje pod d*pie), bieżnik prawie nówka, nic nie robione, jeszcze z cyckami za uwaga.........130 zł

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Tył "większy" od przodu bedzie to samo, jedyna opcja zeby polepszyc wlasciwosci samochodu to poszerzyc tyl, a nie zwiekszyc jego profil...

2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony.

P.S. jezdzilem juz na profilu 45 i bylo gorzej niz na 40. zalezy od opony, przy zawieszeniu almery nie odczujecie roznicy...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony.

Ale tutaj chodzi o mase takiego koła, moja alu 17" wazy 4kg więcej niż 15" stalowa, to sie potem na pewno przekłada na jakieś tam prawa fizyki, nie wiem nie znam sie i to powoduje "zamulenie" auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) 17" calowe felgi = wolniejsza almera = tzw. myslenie wsteczne (przepraszam ale taka prawda) ja mam np. o centymetr mniejsze kola od seryjnych przy 17, szerokosc nie ma na to wplywu, jedynie profil opony.

dokladnie tu chodzi tylko o mase takiego kola a nie o jego wielkosc,wiec nie wiem o co cho z tym mysleniem wstecznym bo chyba to normalka ze jak kolo jest ciezsze to trudniej je napedzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj chodzi o mase takiego koła, moja alu 17" wazy 4kg więcej niż 15" stalowa, to sie potem na pewno przekłada na jakieś tam prawa fizyki, nie wiem nie znam sie i to powoduje "zamulenie" auta.

bez przesady, tu nie ma wpywu 4kg ciezsza felga, bo na komplecie, razem z oponami niech bedzie i 30kg wiecej niz na 15". przeciez w takim wypadku jakbys wsadzil dziecko do samochodu to juz bys odczuwal dyskomfort. tu chodzi o moment, silnikowi znacznie ciezej jest obrocic wieksze kolo niz mniejsze, zeby tego nie odczuc trzeba by bylo dokladnie o tyle zmniejszyc wysokosc opony o ile zwiekszylo sie rozmiar felgi. tak by srednica kola zostala taka sama. i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by bylo dokladnie o tyle zmniejszyc wysokosc opony o ile zwiekszylo sie rozmiar felgi. tak by srednica kola zostala taka sama. i tyle w temacie.

Ja mam śrdnice koła mniejsza o 1mm! a auto na 17-stkach jest zamulone w porównaniu do stalowych 15, cięższe koło ma jakiś tam wpływ na rozpędzanie samochodu i to nie mały, zresztą była już o tym gadka na forum kiedyś więc nie warto sie powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja różnicy praktycznie nie widzę, mam koła mniej więcej takiej samej wielkości jak 14 calówki na których jeździłem w zimie. Jest różnica bo oponki są szersze (to szerokość się liczy a nie waga, przy szerszej oponie występuje większe tarcie i silnik musi się trochę bardziej napocić by te opory koła pokonały) jednak nie jest jakaś znaczna. Ja i tak największą różnicę odczuwam jak jadę z kimś czy sam. Wielkie fele to tu problemu nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja mam Firestone FH80 205/60R15 91V - trochę większe niż standardowe (185/65R15) ale nic nie trze, bardzo dobrze wygląda a ich większą grubość remokpensuje wyższy index prędkości i nośności, więc są twardsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja różnicy praktycznie nie widzę, mam koła mniej więcej takiej samej wielkości jak 14 calówki na których jeździłem w zimie. Jest różnica bo oponki są szersze (to szerokość się liczy a nie waga, przy szerszej oponie występuje większe tarcie i silnik musi się trochę bardziej napocić by te opory koła pokonały) jednak nie jest jakaś znaczna. Ja i tak największą różnicę odczuwam jak jadę z kimś czy sam. Wielkie fele to tu problemu nie robią.

 

podaj mi taki wzór na tarcie toczne - takie które występuje pomiędzy toczącym a powierzchnią po której sie toczy gdzie brana jest pod uwagę szerokość :/

 

T=uN/R

u=(T/N)R

 

u- współczynnik tarcia tocznego

T siła tarcia tocznego

N -siła dociskająca powierzchnie

R - promień toczacego sie koła

 

Fizyka przeczy temu co tu wypisujecie :one:

Im promień koła większy tym tarcie mniejsze :P

Im promień większy tym ,,silnik'' musi więcej energii włożyc żeby je przekrecić - ale jezeli im koło większe tym tarcie mniejsze - to siły te sie wyrównują - no chyba że silnik jest słaby

Tak samo jezeli chodzi o profil opony - im opona ma mniejszy profil tym większe ciśnienie mozna w niej uzyskać i jest ona bardziej odporna na ,,poddawanie''sie - nie chce mi sie ju ż tego rozpisywać

 

Prosze tylko żebyście nie poruszali :kosci: kwestii TARCIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...