Gość kazol Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 chce wstawic wspomaganie do sunny n14 '93. fabrycznie go nie bylo - co musze wymienic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 chce wstawic wspomaganie do sunny n14 '93. fabrycznie go nie bylo - co musze wymienic? 1. Przkladnie 2. Pompe 3. pasek 4. Przewody cisnieniowe 5. oleum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazol Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 przekladnia kierownicza - chidzi o kompletna czy tylko dolna czesc - to od krzyzaka w dol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Powinno wystarczyc od krzyzaka w dol i jak kolega wyzej pisal musisz dokupic pompe, przewody, zbiorniczek i nie wiem jak jest z mocowaniem pompy. Jesli przy silniku jest mocowanie to wystarczy zamontowac pompe i zalozyc pewnie dluzszy pasek, jesli mocowania pompy nie ma to trzeba cos bedzie wykombinowac. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 przekladnia kierownicza - chidzi o kompletna czy tylko dolna czesc - to od krzyzaka w dol? Nie rozumiem... przekladnia to przekladnia... to co ma krzyzak to kolumna kierownicza. To jest we wszystkich takie samo i pasuje. Przekladnie musisz miec z drazkami i koncowkami. Musisz tez sprawdzic mocujac pompe czy masz wystarczajaca ilosc kolek na wale by podlaczyc dodatkowo pompe wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 czy naprawde ci to wk potrzebne men ?? wydaj ta kase na cos fajniejszego ja mam opony 205 i brak wspomy w n15... i jakos mnie to juz nie rusza a te 900pln ktore musial bym na nei wydac.... to za to to ja bym sobie szyby sciemnil i jeszcze by mi na troche pierdolek zostalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 czy naprawde ci to wk potrzebne men ?? wydaj ta kase na cos fajniejszego ja mam opony 205 i brak wspomy w n15... i jakos mnie to juz nie rusza a te 900pln ktore musial bym na nei wydac.... to za to to ja bym sobie szyby sciemnil i jeszcze by mi na troche pierdolek zostalo Osobiscie mysle ze koszt takiego wspomagania zakupionego na szrocie nie bedzie wiekszy niz 500zl. Kwestia tylko sie rozejrzec i zdecydowac sie na ewentualne zalozenie. Ustrojstwo bardzo ulatwia zycie... zwlaszcza na parkingach i ciasnych miejskich uliczkach gdzie czesto trzeba w miejscu krecic... fajna sprawa - polecam. Przy oponach 205 to raczej przydaloby sie miec wspomagadlo. Ja u siebie mam problem przy 195 zeby krecic kierownica przy zgaszonym silniku... inna sprawa jest to ze przekladnia ze wspomaganiem ma inny skok na listwie a co za tym idzie mniej sie kreci kierownica by zrobic ten sam skret kolami co z przekladnia bez wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 czy naprawde ci to wk potrzebne men ?? wydaj ta kase na cos fajniejszego ja mam opony 205 i brak wspomy w n15... i jakos mnie to juz nie rusza a te 900pln ktore musial bym na nei wydac.... to za to to ja bym sobie szyby sciemnil i jeszcze by mi na troche pierdolek zostalo Osobiscie mysle ze koszt takiego wspomagania zakupionego na szrocie nie bedzie wiekszy niz 500zl. Kwestia tylko sie rozejrzec i zdecydowac sie na ewentualne zalozenie. Ustrojstwo bardzo ulatwia zycie... zwlaszcza na parkingach i ciasnych miejskich uliczkach gdzie czesto trzeba w miejscu krecic... fajna sprawa - polecam. Przy oponach 205 to raczej przydaloby sie miec wspomagadlo. Ja u siebie mam problem przy 195 zeby krecic kierownica przy zgaszonym silniku... inna sprawa jest to ze przekladnia ze wspomaganiem ma inny skok na listwie a co za tym idzie mniej sie kreci kierownica by zrobic ten sam skret kolami co z przekladnia bez wspomagania. no ja do n15 sie dowiadywalem to najtaniej bylo 700pln + montaz czyli razem 900 z tym ze mniej trzeba krecic to fakt jak smigam boczkami w zime na placyku to pozniej mam mega zakwasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ja też się zaczynam rozglądać za wspomaganiem do siebie bo jest tragedia i to na oponach 155/80R13 :!: nie wiem jak będzie na większych i szerszych oponach bez wspomagania, bo chciałbym załozyć 175 lub 185R14. Wcześniej miałem opony 165/80R13 i było jakby lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ja też się zaczynam rozglądać za wspomaganiem do siebie bo jest tragedia i to na oponach 155/80R13 :!: nie wiem jak będzie na większych i szerszych oponach bez wspomagania, bo chciałbym załozyć 175 lub 185R14. Wcześniej miałem opony 165/80R13 i było jakby lżej. bo to tez kwstia oporow opony u mnie jest teraz lzej na bfgoodrich 205 niz dawniej na kormoranie 175 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ja też się zaczynam rozglądać za wspomaganiem do siebie bo jest tragedia i to na oponach 155/80R13 :!: nie wiem jak będzie na większych i szerszych oponach bez wspomagania, bo chciałbym załozyć 175 lub 185R14. Wcześniej miałem opony 165/80R13 i było jakby lżej. bo to tez kwstia oporow opony u mnie jest teraz lzej na bfgoodrich 205 niz dawniej na kormoranie 175 To ciekawe co piszesz Przeciez to logiczne ze musi byc odwrotnie bo opona 205 jst szersza od 175 i to o 3cm! 3cm x 2 bo dwie opony na osi to masz 6cm.. jak przeliczysz powierzchnie przylegania gumy do podloza to okaze sie ze jest to spory kawal dodatkowego ogumienia dajacy dodatkowe obciazenie dla Twojej przekladni kierowniczej... no chyba ze napompowales ja na kamien i powierzchnia styku to srodek opony - wtedy bedzie lzej niz na 175 :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 bo to tez kwstia oporow opony u mnie jest teraz lzej na bfgoodrich 205 niz dawniej na kormoranie 175 tamte opony to były zimówki i wydaje mi się, że to właśnie one powinny stawiać większe opory. A może to zależy od średnicy opony bo 155/80R13 ma 578,2 mm a 165/80R13 ma 594,2 mm i na tych właśnie oponach kręciło się o wiele lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Ja też się zaczynam rozglądać za wspomaganiem do siebie bo jest tragedia i to na oponach 155/80R13 :!: nie wiem jak będzie na większych i szerszych oponach bez wspomagania, bo chciałbym załozyć 175 lub 185R14. Wcześniej miałem opony 165/80R13 i było jakby lżej. bo to tez kwstia oporow opony u mnie jest teraz lzej na bfgoodrich 205 niz dawniej na kormoranie 175 To ciekawe co piszesz Przeciez to logiczne ze musi byc odwrotnie bo opona 205 jst szersza od 175 i to o 3cm! 3cm x 2 bo dwie opony na osi to masz 6cm.. jak przeliczysz powierzchnie przylegania gumy do podloza to okaze sie ze jest to spory kawal dodatkowego ogumienia dajacy dodatkowe obciazenie dla Twojej przekladni kierowniczej... no chyba ze napompowales ja na kamien i powierzchnia styku to srodek opony - wtedy bedzie lzej niz na 175 :twisted: :D nie no zawsze 2.3 wbijam i 2.4 na tyl wiec chyba nie o to chodzi... tez mnie to bardzo zdziwilo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 ja tez teraz zaolozylem 195 wczesniej mialem 175 i nie czuje roznicy, nie mam wspomagania. Ale obecne gumy mam bardzo miekkie i to pewnie dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekGP Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Ja miałem podobną historię. Wcześniejsze letnie opony to Fulda 155/70/R13 teraz Dunlop 175/70/R13 i obecnie jest dużo lżej kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 czyli cos w tym jest a nie ja mam schizy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostek Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 czy naprawde ci to wk potrzebne men ?? wydaj ta kase na cos fajniejszego ja mam opony 205 i brak wspomy w n15... i jakos mnie to juz nie rusza a te 900pln ktore musial bym na nei wydac.... to za to to ja bym sobie szyby sciemnil i jeszcze by mi na troche pierdolek zostalo Osobiscie mysle ze koszt takiego wspomagania zakupionego na szrocie nie bedzie wiekszy niz 500zl. Kwestia tylko sie rozejrzec i zdecydowac sie na ewentualne zalozenie. Ustrojstwo bardzo ulatwia zycie... zwlaszcza na parkingach i ciasnych miejskich uliczkach gdzie czesto trzeba w miejscu krecic... fajna sprawa - polecam. Przy oponach 205 to raczej przydaloby sie miec wspomagadlo. Ja u siebie mam problem przy 195 zeby krecic kierownica przy zgaszonym silniku... inna sprawa jest to ze przekladnia ze wspomaganiem ma inny skok na listwie a co za tym idzie mniej sie kreci kierownica by zrobic ten sam skret kolami co z przekladnia bez wspomagania. Cześć, udało Ci sie założyć wspomaganie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Udało mi się zakupić wspomaganie za bardzo małe pieniążki, brak tylko zbiorniczka, reszta jest nawet gościu mi kolumnę kierowniczą z krzyżakiem dał Jak jest z montażem maglownicy, czy będą pasowały mocowania czy może trzeba coś przerabiać? Na przewodzie metalowym zauważyłem jakiś czujnik albo zaworek z kostką na 2 piny, czy wiecie co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Na przewodzie metalowym zauważyłem jakiś czujnik albo zaworek z kostką na 2 piny, czy wiecie co to może być? Jest to czujnik ciśnienia oleju w ukł. wspomagania.Chodzi o to,że przy kręceniu kierownicą wzrasta ciśnienie w ukł.wspomagania co za tym idzie dodatkowy opór dla sinika.Dzięki temu czujnikowi ECU dostaje info ,żeby podnieść lekko obroty. To tak w skrócie POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cns80 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Mam jedno pytanie odnośnie wspomagania. Zamierzam założyć wspomaganie od 1,6 na wtrysku do 1,4 na gaźniku i chciałbym wiedzieć czy będzie ono poprawnie działać bez podłączania tego czujnika na maglownicy, a jeśli nie to czy jest jakaś możliwość żeby to działało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 przekladam ukl wspomagania do mojego n14 ktory seryjnie nie mial wspoamagania ukl wspomagania od sentry 94 o ile pamietam - Tomaszek mnie skoryguje, od ktorego odkupilem dzieki znajomosci klubowej kompletne wspomaganie za pare groszy - i to dla Niego wielkie dzieki czy ktos sie orientuje kiedy w n14 zaczeto montowac ten przewod co idzie od zbiornika za zderzak i do maglownicy spowrotem co ma za zadanie chlodzenie oleju, w sentrze tego nei bylo , na fotkach allegero widzialem w n14, tak mysle zeby go wyprofilowac z rury miedzianej co by sie oliwa chlodzila zeby taka przekladka zasitniala problem pojawia sie z kolem pasowym oraz wspornikiem alternatora u mnie jeden pasek napedza pompe wody alternator i to jest srodkowa prowadnica kola pasowego, wewnetrzna ta od strony silnika jest gladka tam nie ma nic, zewnetrzna jest na pompe klimatyzacji w aucie ze wspomaganiem i klima kolo pasowe ma 3 rzedy i wewnetrzny napedza altrenator a srdokowy rzad pompe wody i pompe wspomagania, w aucie z wspomaganiem bez klimy wydaje mis ie ze jest tak samo ja zrobie to na kole pasowym tym co mam i dam pompe wody i wspomagania na jedym pasku a alernator dam na rzedzie ostatnim przewidzianym na klime - tylko trzeba zrobic patenta i przesunac alternator troszke w lewo o jakis 1-1,5cm i byc moze pasek dobrac jakis krotszy Jaki olej do ukladu zalac, co polecacie? [ Dodano: Sro 28 Mar, 2007 17:38 ] no prace posunely sie pompa wspomagania zamontowana do bloku trudnosci - gwinty w otworach w bloku byly zardzewiale, musialem je przegwintowac aby przecisnac pompe wspomagania musialem rozkrecic wydech(klucz z dlugim ramieniem najlepiej taki teleskopowy roz 17) nastepnie 3 gorna srube to ja niewiem jak wkrecic tam ledwo palce wchodza zeby jakim kolwiek kluczem tam wejsc trzebaby odrecic filtr oleju i czujnik cisnienia oleju, ale wkrecilem palcami ile sie da pozniej dociaglem dolne i jakos trzyma ta gorna nie jest luzna, a w innych modelach widzialem ze tam jest szpilka wkrecona w blok zeby dokrecic ramie regulacji trzeba odkrecic jedna srobe od pokrywy rozrzadu dolnego i pod nia wsadzic mocowanie ramienia otowr na druga srobe jest w pokrywie jak to poskrecalem zamocowalem przewod wysokiego cisnienia na kielichu - trzeba wyjac zaslepki, gwinty sa tylko przejechac gwintownikiem zeby poprawic zardzewialy gwint, otowry z gwintami na ta szyne tez sa moj pomysl przesunieca rozruszniaka tzn wyjecia go zlapy i wsadzenia obok na srubie przelotowej i dorobic tulejke ale jednak za bardzo wtedy wystaje i to mocowanie takie malo stabilne, a wiec dokupilem wysuniete kolko pasowe na alternator (koszt 40zl) teraz pora na maglwnice, niewiem ale z przewodami tymi sztywnymi bardzo ciezko bedize wsadzic maglownice, sprobuje przez otwor gdzie idzie drazek kierowniczy albo spodem po rozmontowaniu wydechu, bo tak to zostaje zebro a do niego dolaczone sa 2 poduszki i jeszcze polaczenie lewarka biegow ale to za duzo nei odsloni :/ jutro dopasuje paski klinowe i jade wrzucac maglownice jesli uda mi sie szybko zmontowac kolo pasowe alternatora i przzsunac reduktor ale to juz szczegol jutro zapodam rowniez fotki z montazu wszystko tylko z kanau albo najazdu, ja zrobilem z mojego prowizorycznego najazdu na gorce na kawalki podkladow :] pozdr [ Dodano: Sro 28 Mar, 2007 22:02 ] pasek ktory bedzie napedzal alternator zakupiony Gates i kosztowal 22zl, hehe a kiedys jak kupilem nismo prawie 3 lata temu kupilem zapasowy i byl z JC i dalem ponad 30zl za ten syf [ Dodano: Czw 29 Mar, 2007 22:41 ] no i kolko nie pasuje srednica walka tam jest 17mm w nysce jest 15 mm i nie pasuje podejscie do obudowy alternatora, wyjscie to wstawienie tulejki i stoczenie kawalka materialu, ale nei widzialo mi sie bez klinu i z tulejka zeby to chodzilo, a wiec kolko oddalem i 40zl zwrocilo sie postanowilem dotoczyc ale terminy wykonania i zeby jeszcze zostawic detal im na jakis czas wiec po mekach wrocilem w koncu z ojcem dorobilem takie przedluzenia z plaskownika stalowego dosc twardy 5mm gruby a pozniej na przedluzeniruba przelotowa i mozliwos cregulacji jest jaka sie chce w przeciwprostopadlej plaszczyznie no nic nastepny etap to przemieszczenie zaworu gazu i reduktora...i dopiero zalozenie maglownicy zrobie przy zakladaniu maglownicy pare fotek to wrzuce na forum(dzis zapomnialem baterii do aparatu :] ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam. Odświeżę trochę temat. Kolejny etap doprowadzenia mojego Nissanka do stanu używalności to wymiana maglownicy. Mam wersję bez wspomagania, ale że wymiana jest konieczna, to chciałbym przy okazji założyć wspomaganie. Mam do kupienia maglownicę i całą resztę potrzebnych części z N14 1.4 1993r 3drzwi hatchback, a moje autko to N14 1.4 1991r 5 drzwi hatchback. Pytanie czy będzie pasowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 będzie...tylko potem nie zapomnij o zbieżności coby Ci oponek nie cięło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 No, graty zakupione. Na początku stycznia będzie montaż. Mam prośbę, do tych, co mają wspomaganie o wrzucenie fotek, jak jest zamontowana pompa od wspomagania oraz zbiorniczek. I sprawa druga - jaki olej zalać do układu wspomagania? [ Dodano: Wto 17 Lut, 2009 09:59 ] Hej, fotek niestety nie dostałem, ale może ktoś pokusi się chociaż o krótki opis, w którym miejscu ma być zamontowana pompa wspomagania. Zbiorniczek z tego co wyczaiłem na różnych zdjęciach i w serwisówce jest umieszczony na kolumnie amortyzatora po prawej stornie. Ale jak do tego zamontować pompę? czy ona jest gdzieś na bloku silnika? Z góry, z dołu? Przeglądałem serwisówkę i "Sam naprawiam...", ale jakoś nic tam ciekawego nie ma w tym temacie. Co prawda wspomaganie będzie mi zakładał mechanik, ale wolę sam wcześniej wiedzieć co i jak, tak na wszelki wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamyk Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 A ja mam pytanie czy z n14 2.0d 93r wspomaganie będzie pasowało do n14 1.4 gaźnik 92r. Mam dawce, ale nie wiem czy się za to zabierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.