Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Lekkie bicie na kierownicy


Gość skYwriter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zwracam się do Was o poradę - wsadziłem sobie felgi 14' i zacząłem odczuwać bicie na kierownicy(delikatne, lecz wkurzające), felgi proste, opony też sprawdzone, jedna ma minimalny skok i podobno nie ma to wpływu. Jakiś czas temu miałem przykre spotkanie z wysokim krawężnikiem, stara felga oczywiście trochę dostała, ale oprócz tego wszystko ok. Na próbę wstawiłem spowrotem 13' na przód i nic nie bije. Co to może być? Bicie występuje przy prędkościach od 40km/h

Posprawdzałem el. przedniego zawieszenia przy wymianie opon - na przegubie czy na łączniku ma niewielki luz i przy jeździe po dziurach czuję lekkie puknięcia.

 

Sworznie były wymieniane rok temu, tuleje nie dawno.

Co proponujecie?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na 13 nie bije to znaczy że to nie zawieszenie tylko koła

To że były wyważane to nie znaczy że jest wszystko okej :!:

Przyczyn może być kilka np.

Od ostrego hamowania bieżnik nie równo wydarty i już nie ma koła i wyważanie nie pomoże

Od uderzenia np. w krawężnik uszkodzony kort czy jakoś tak i wyważanie też nie pomoże

I nie wieże w żadne takie teksty że NIE MA TO WPŁYWU wszystko ma wpływ :!:

Felgi proste? a kto ci tak powiedział :?: :lol: chyba że nówki :wink:

Generalnie jeśli na innym komplecie jest dobrze to z tym jest coś nie tak :D

Są uszkodzenia niewidoczne gołym okiem

I ostatnie spróbuj wyważyć na innej wyważarce albo na aucie doważyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ostatnie spróbuj wyważyć na innej wyważarce albo na aucie doważyć :)

 

Ja bym od tego zaczął. Doważanie na aucie to podstawa ( ostatnio coraz więcej problemów ludzie mają z tym tematem ).

 

Pytanie pomocnicze. To są alufelgi czy stalówki? Jeśli alufelgi to może pierścienie centrujące potrzebujesz? Jeśli stalówki, to zrób prosty test. Zamień tylne koła z przednimi. Jeśli bicie ustanie będziesz na 100% wiedział, że któraś z felg mimo teoretycznego wyważenia jest niedoważona albo krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to felgi stalowe, bieżnik nie ma miejscowych wytarć. A może być tak, że 14' jest bardziej czuła na krzywą oponę niż 13' ?

Spróbuję przełożyć tył na przód, bo jednak bardziej stawiam na lewe opony, felgi były podobno nieużywane.

A może warto podjechać na wibrator jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to felgi stalowe, bieżnik nie ma miejscowych wytarć. A może być tak, że 14' jest bardziej czuła na krzywą oponę niż 13' ?

Spróbuję przełożyć tył na przód, bo jednak bardziej stawiam na lewe opony, felgi były podobno nieużywane.

A może warto podjechać na wibrator jeszcze?

Na szybko podmień przód z tyłem, potem jedź na doważanie na auce. Dodatkowe dywagacje tylko Ci nerwów napsują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem przód na tył i jest ok, teraz tylko wrzucić jakieś przyzwoite opony :)

 

Dzięki, narazie

Wniosek z tego taki, że jednak felga była niedoważona. Póki co możesz sobie pojeździć, ale w wolnym czasie podjedź na doważanie, bo o ile bicia tylnych kół raczej na kierownicy nie wyczujesz, o tyle łożyska wykańczają się od drgań niezależnie od tego czy je wyczuwasz czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...