Gość fenol Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Sytuacja następująca. Przejechałem swoją primerką w Polsce już 30kkm na oleju Valvoline 10W-60. Wszystko było dobrze oleju nie brał nic. Ostatnio zalałem jednak Mobila 5W50. Przejechałem jakieś 7kkm i co widze. Olej cieknie mi chyba z pod głowicy i to doś znacznie bo 200ml musiałem dolać przez te kilometry. Pod silnikie zbierają sie kropelki oleju. Ale to nie wszystko. Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego? PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ruda Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Witaj, Napinacz jest wkręcany z boku, tam od strony pompy wspomagania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały. No bo prawdopodobie wypłukałeś sobie silnik. Niestety pozostaję Ci uszczelnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Jaki założyłeś filtr oleju??? Jak z JC to go wywal . Przez ten filtr właśnie zaczyna słychać rozrząd. Ja tak miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Fir dobrze prawi.Mialem to samo.Wywal JC i zakłądsaj mana lub knechta ,oto symbole filtorw: 1. MANN-FILTER "W67/1" 2. KNECHT "OC195" Oba pasuja do P11 z silnikiem benzynowym.Musisz wiedziec ze to filtr oleju utrzymyje jego cisnienie w silniku.Mając gowniany filtr lancuch poprzez zbyt nieskie cienienia w silniku moze byc slyszalny.Mialem to samo - wymioenilem na mana i problem zniknąl.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pjfox Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Witam. Gdzie zakupić w/w filtry w okolicach wrocka? Pytanie dodatkowe - zmieniałem niedawno olej i założył mi gość jakiegoś filtrona. Czy po zrobieniu ok. 1tys, jak chcę wymienić olej to co? zlać, wymienić filtr na nowy i zalać od nowa? czy całkiem nowy olej trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 po przejchaniu 1 tys km nie musisz wymieniac znow oleju.Zmien filtr i po sprawie.Wywal filtrona jak najdalej i zakladaj filtr albo Manna albo Knechta.Jak znajde to podam ci zaraz symbole tych filtrow [ Dodano: Sro 03 Maj, 2006 19:09 ] Oto symbole tych filtrow : 1. MANN-FILTER "W67/1" 2. KNECHT "OC195" Obie opcje do twojego auta beda pasowac na 1000000% ja osobiscie preferuje Manna ale Knecht jest rownie dobry.Pozdro [ Dodano: Sro 03 Maj, 2006 19:14 ] Mysle ze powinienes szukac tych filtrow w sklepach z czesciami do ciezarowek bo glownie do nich robi filtry mann i knecht ale generalnie powinny byc w kazdym szanującym sie sklepie z czesciami.Pamietaj ze to wlasnie filtr utrzymuje cisnienie oleju w silniku - jesli jest z jc lub filtrona to za przeproszeniem mozesz go wypier.... bo wlasnie przez niego moze zaczac halasowac lancuch. Mann i Knecht jesli chodzi o filtry - rządzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 a ciekawe kto robi dla nissana, bo ja mam orginalny i jest cacy szybko cisnienie lapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Umnie tez zaczol klekotac lancuszek ale tylko go slychac po odpaleniu przez gora 10s. Powiedziano mi ze napinacz gorny jest zasilany cisnieniem oleju i dopuki silnik nieuzyska odpowiedniego cisnienia to moze klekotac lancuch i ze to objaw normalny dla tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 A co jest nie tak z filtrami filtrona? bo ja u siebie mam taki właśnie filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Krzychu z filtoronami nic nie jest nie tak - poprostu sa do d*py:)) Chcesz sie cieszyc dlugo i szczesliwie swoją furmanką wywal ten shit i ładuj knechta , manna albo oryginal nissana:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 DuMonde - widzę problem został opanowany - cieszy mnie to bardzo. Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął i teraz delektuje się ciszą 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 DuMonde - widzę problem został opanowany - cieszy mnie to bardzo. Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął i teraz delektuje się ciszą 8) IHI załadowałeś KNECHTa "OC195" czy innego, bo chyba 2 litrówki miały innne filtry jak 1.6L? :smile: , pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Do silników 1.6DS jest KNECHT "OC109/1" . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Do silników 1.6DS jest KNECHT "OC109/1" . Pozdrawiam. Dzięki IHI, ja mam jakiegoś syfa JC i być może to przez niego rozrząd mi gra na cymbałkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pelikan Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 od niedawna zauwazyłem podobne objawy, mam założony filtr z Filtrona spóbuję zmienić na Manna albo Knechta, tylko nie wiem czy po 6 tys. po ostatniej wymianie oleju mam zmieniać również olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 od niedawna zauwazyłem podobne objawy, mam założony filtr z Filtrona spóbuję zmienić na Manna albo Knechta, tylko nie wiem czy po 6 tys. po ostatniej wymianie oleju mam zmieniać również olej? Poczekaj do wymiany i wtedy zmień filtr i olej. Chyba że cierpisz na nadmiar kasy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Maglev , załądowalem dokladnie filtr MANN-FILTER "W67/1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pjfox Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 To ja napiszę... Pytanie i info. Pytanie: Mann i Knecht - czy są porównywalne jakościowo? bo znalazłem we Wro Mann'a po 19zł, i zamierzam wymienić obecnego chyba filtrona na w/w Mann'a (sprawdzę jeszcze jaki mam). Info: Sprawdzę też ciśnienie oleju po zabiegu, może od tego mi dzwoni rozrząd - info = dam znać co i jak (-: Pytanie dodatkowe: Autko ma 160tys. na liczniku, ile ma naprawdę to nikt nie wie (-: jak poszła mi raz skrzynia (łożysko w obudowie się zatarło - przy czyściutkim i full poziom oleju) i dzwoni rozrząd, i coś rozrusznik świrował, i przednia szyba od wycieraczek i drobnych kamyczków zrysowana była na maksa - to trochę czuję ma, może rzeczywiście miał 130tys km jak kupiłem - tylko był zjeżdżony mocno - cholera wie. Pytanie właściwe brzmi - zalewam go Mobil1 5W50 - czyli full syntetyk. Na forum jest więcej opinii pt. po 150-200kkm - pólsyntetyk. Co wy na to? jest szansa, że rozrząd przestanie dzwonić, pytanie czy dzwoni dlatego, że się kończy czy przez ciśnienie słabe tudzież olej syntetyk....? pozdrawiam pj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobange Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego?PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały. U mnie tez terkotalo przy przyspieszaniu. Okazalo sie, ze to nie lancuch tylko zawory - byl przestawiony zaplon. Mechanik ustawil na stroboskopie i teraz cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 [ Dodano: Nie 07 Maj, 2006 09:03 ] "]Pytanie:Mann i Knecht - czy są porównywalne jakościowo? bo znalazłem we Wro Mann'a po 19zł, i zamierzam wymienić obecnego chyba filtrona na w/w Mann'a (sprawdzę jeszcze jaki mam). Info: Sprawdzę też ciśnienie oleju po zabiegu, może od tego mi dzwoni rozrząd - info = dam znać co i jak (-: Pytanie dodatkowe: Autko ma 160tys. na liczniku, ile ma naprawdę to nikt nie wie (-: jak poszła mi raz skrzynia (łożysko w obudowie się zatarło - przy czyściutkim i full poziom oleju) i dzwoni rozrząd, i coś rozrusznik świrował, i przednia szyba od wycieraczek i drobnych kamyczków zrysowana była na maksa - to trochę czuję ma, może rzeczywiście miał 130tys km jak kupiłem - tylko był zjeżdżony mocno - cholera wie. Pytanie właściwe brzmi - zalewam go Mobil1 5W50 - czyli full syntetyk. Na forum jest więcej opinii pt. po 150-200kkm - pólsyntetyk. Co wy na to? jest szansa, że rozrząd przestanie dzwonić, pytanie czy dzwoni dlatego, że się kończy czy przez ciśnienie słabe tudzież olej syntetyk....? Wedlug mnie powinienes wymienic filtr na manna lub knechta to po 1.Nie sugeruj sie ceną - poprostu mann i knecht są dobre a ze tanie to tylko zaleta jak sądze.Zawsze mozesz tez kupic oryginał nissana.Jesli chodzi o przebieg twojego auta to - jelsi masz obawy ze ma duzo wiecej - jedz na serwis lub do elektromechanika ktory ma komputer i program pod nissana , podepnie sie pod komputer i bedziesz wiedzail jaki jest przebieg niezaleznie od tego ile ma przebiegu na liczniku - w pamieci wewnetrznej komputera bedzie przebieg faktyczny no chyba ze ktos sie postaral stamtąd tez to usunąc choc szczerze wątpie bo to duzo zabawy i naprawde musi byc do tego dobry spec.Jesli chodzi o olej to radze zmienic na pósyntetyk 10 W40 najlepij Mobil 1.Moje auto jezdzi na takim od nowosci.W ksiązce serwisowej z Francji skąd auto spraowadzilem jest wpisany taki wlasnie olej od nowosci i na takim ja jezdze.Łąncuch tez mi walil i nie wiedzailem co jest grane - wymienilem filtr na Manna i problem zniknął (dzieki koledze Jurgenikowi z Forum za co mu wiuelkie dzięki).Sprawdzenie cisnienia na tlokach to dobry pomysl - przynajmniej bedziesz wiedzaial w jakim stanie naprawde jest silnik.Na serwis jezdzic nie radze bo glownie naciągną cie na koszty i bedą wymyslac cuda do tego stopnia ze powymieniają ci tkaie usterki ze od sumy jaką uslyszysz i koszt naprawy moze cie rozbolec glowa.Za bardzo tez sie nie przejmuj czasem w autach jest tak ze zaczynają sie wydobywac rozne dzwięki a potem znikają i wszystko jest o.k. Nissan Rulezzz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Jesli chodzi o olej to radze zmienic na pósyntetyk 10 W40 najlepij Mobil 1 Nie ma oleju Mobil 1 10W-40, gdyż Mobil 1 to nazwa handlowa zarezerwowana dla olejów syntetycznych (ESP Formula 5W-30, 0W-40 Protection Formula, 5W-50 Rally Formula, Turbo Diesel 0W-40, 0W-30 Fuel Economy Formula). Olej 10w-40 firmy Mobil to Mobil Super S - półsyntetyk. Inny półsyntetyk 10W-40 Mobila, to Mobil Super S Turbo Diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Nie ma oleju Mobil 1 10W-40, gdyż Mobil 1 to nazwa handlowa zarezerwowana dla olejów syntetycznych (ESP Formula 5W-30, 0W-40 Protection Formula, 5W-50 Rally Formula, Turbo Diesel 0W-40, 0W-30 Fuel Economy Formula).Olej 10w-40 firmy Mobil to Mobil Super S - półsyntetyk. Inny półsyntetyk 10W-40 Mobila, to Mobil Super S Turbo Diesel. Jurgenik dostaniesz kopa w jaja za tę drobiazgowość:P:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Cóż zrobić - taki już jestem, takiego mnie trzeba kochać :gitara: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Już ja cie kurde ukocham :P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.