Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Chyba słyszę łańcuch rozrządu.


Gość fenol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja następująca. Przejechałem swoją primerką w Polsce już 30kkm na oleju Valvoline 10W-60. Wszystko było dobrze oleju nie brał nic. Ostatnio zalałem jednak Mobila 5W50. Przejechałem jakieś 7kkm i co widze. Olej cieknie mi chyba z pod głowicy i to doś znacznie bo 200ml musiałem dolać przez te kilometry. Pod silnikie zbierają sie kropelki oleju. Ale to nie wszystko. Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego?

PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fir dobrze prawi.Mialem to samo.Wywal JC i zakłądsaj mana lub knechta ,oto symbole filtorw:

1. MANN-FILTER "W67/1"

2. KNECHT "OC195"

 

Oba pasuja do P11 z silnikiem benzynowym.Musisz wiedziec ze to filtr oleju utrzymyje jego cisnienie w silniku.Mając gowniany filtr lancuch poprzez zbyt nieskie cienienia w silniku moze byc slyszalny.Mialem to samo - wymioenilem na mana i problem zniknąl.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Gdzie zakupić w/w filtry w okolicach wrocka?

 

Pytanie dodatkowe - zmieniałem niedawno olej i założył mi gość jakiegoś filtrona. Czy po zrobieniu ok. 1tys, jak chcę wymienić olej to co? zlać, wymienić filtr na nowy i zalać od nowa? czy całkiem nowy olej trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DuMonde

po przejchaniu 1 tys km nie musisz wymieniac znow oleju.Zmien filtr i po sprawie.Wywal filtrona jak najdalej i zakladaj filtr albo Manna albo Knechta.Jak znajde to podam ci zaraz symbole tych filtrow

 

[ Dodano: Sro 03 Maj, 2006 19:09 ]

Oto symbole tych filtrow :

1. MANN-FILTER "W67/1"

2. KNECHT "OC195"

Obie opcje do twojego auta beda pasowac na 1000000% ja osobiscie preferuje Manna ale Knecht jest rownie dobry.Pozdro

 

[ Dodano: Sro 03 Maj, 2006 19:14 ]

Mysle ze powinienes szukac tych filtrow w sklepach z czesciami do ciezarowek bo glownie do nich robi filtry mann i knecht ale generalnie powinny byc w kazdym szanującym sie sklepie z czesciami.Pamietaj ze to wlasnie filtr utrzymuje cisnienie oleju w silniku - jesli jest z jc lub filtrona to za przeproszeniem mozesz go wypier.... bo wlasnie przez niego moze zaczac halasowac lancuch. Mann i Knecht jesli chodzi o filtry - rządzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie tez zaczol klekotac lancuszek ale tylko go slychac po odpaleniu przez gora 10s. Powiedziano mi ze napinacz gorny jest zasilany cisnieniem oleju i dopuki silnik nieuzyska odpowiedniego cisnienia to moze klekotac lancuch i ze to objaw normalny dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DuMonde

Krzychu z filtoronami nic nie jest nie tak - poprostu sa do d*py:)) Chcesz sie cieszyc dlugo i szczesliwie swoją furmanką wywal ten shit i ładuj knechta , manna albo oryginal nissana:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DuMonde - widzę problem został opanowany - cieszy mnie to bardzo.

Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął :D i teraz delektuje się ciszą 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maglev
DuMonde - widzę problem został opanowany - cieszy mnie to bardzo.

Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął :D i teraz delektuje się ciszą 8)

 

IHI załadowałeś KNECHTa "OC195" czy innego, bo chyba 2 litrówki miały innne filtry jak 1.6L? :smile: , pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maglev
Do silników 1.6DS jest KNECHT "OC109/1" :D . Pozdrawiam.

Dzięki IHI, ja mam jakiegoś syfa JC i być może to przez niego rozrząd mi gra na cymbałkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pelikan

od niedawna zauwazyłem podobne objawy, mam założony filtr z Filtrona spóbuję zmienić na Manna albo Knechta, tylko nie wiem czy po 6 tys. po ostatniej wymianie oleju mam zmieniać również olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od niedawna zauwazyłem podobne objawy, mam założony filtr z Filtrona spóbuję zmienić na Manna albo Knechta, tylko nie wiem czy po 6 tys. po ostatniej wymianie oleju mam zmieniać również olej?

 

Poczekaj do wymiany i wtedy zmień filtr i olej. Chyba że cierpisz na nadmiar kasy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę...

Pytanie i info.

 

Pytanie:

Mann i Knecht - czy są porównywalne jakościowo? bo znalazłem we Wro Mann'a po 19zł, i zamierzam wymienić obecnego chyba filtrona na w/w Mann'a (sprawdzę jeszcze jaki mam).

 

Info:

Sprawdzę też ciśnienie oleju po zabiegu, może od tego mi dzwoni rozrząd - info = dam znać co i jak (-:

 

Pytanie dodatkowe:

 

Autko ma 160tys. na liczniku, ile ma naprawdę to nikt nie wie (-: jak poszła mi raz skrzynia (łożysko w obudowie się zatarło - przy czyściutkim i full poziom oleju) i dzwoni rozrząd, i coś rozrusznik świrował, i przednia szyba od wycieraczek i drobnych kamyczków zrysowana była na maksa - to trochę czuję ma, może rzeczywiście miał 130tys km jak kupiłem - tylko był zjeżdżony mocno - cholera wie.

Pytanie właściwe brzmi - zalewam go Mobil1 5W50 - czyli full syntetyk. Na forum jest więcej opinii pt. po 150-200kkm - pólsyntetyk. Co wy na to? jest szansa, że rozrząd przestanie dzwonić, pytanie czy dzwoni dlatego, że się kończy czy przez ciśnienie słabe tudzież olej syntetyk....?

 

pozdrawiam

pj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego?

PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały.

 

U mnie tez terkotalo przy przyspieszaniu. Okazalo sie, ze to nie lancuch tylko zawory - byl przestawiony zaplon. Mechanik ustawil na stroboskopie i teraz cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DuMonde

[ Dodano: Nie 07 Maj, 2006 09:03 ]

"]Pytanie:

Mann i Knecht - czy są porównywalne jakościowo? bo znalazłem we Wro Mann'a po 19zł, i zamierzam wymienić obecnego chyba filtrona na w/w Mann'a (sprawdzę jeszcze jaki mam).

 

Info:

Sprawdzę też ciśnienie oleju po zabiegu, może od tego mi dzwoni rozrząd - info = dam znać co i jak (-:

 

Pytanie dodatkowe:

 

Autko ma 160tys. na liczniku, ile ma naprawdę to nikt nie wie (-: jak poszła mi raz skrzynia (łożysko w obudowie się zatarło - przy czyściutkim i full poziom oleju) i dzwoni rozrząd, i coś rozrusznik świrował, i przednia szyba od wycieraczek i drobnych kamyczków zrysowana była na maksa - to trochę czuję ma, może rzeczywiście miał 130tys km jak kupiłem - tylko był zjeżdżony mocno - cholera wie.

Pytanie właściwe brzmi - zalewam go Mobil1 5W50 - czyli full syntetyk. Na forum jest więcej opinii pt. po 150-200kkm - pólsyntetyk. Co wy na to? jest szansa, że rozrząd przestanie dzwonić, pytanie czy dzwoni dlatego, że się kończy czy przez ciśnienie słabe tudzież olej syntetyk....?

Wedlug mnie powinienes wymienic filtr na manna lub knechta to po 1.Nie sugeruj sie ceną - poprostu mann i knecht są dobre a ze tanie to tylko zaleta jak sądze.Zawsze mozesz tez kupic oryginał nissana.Jesli chodzi o przebieg twojego auta to - jelsi masz obawy ze ma duzo wiecej - jedz na serwis lub do elektromechanika ktory ma komputer i program pod nissana , podepnie sie pod komputer i bedziesz wiedzail jaki jest przebieg niezaleznie od tego ile ma przebiegu na liczniku - w pamieci wewnetrznej komputera bedzie przebieg faktyczny no chyba ze ktos sie postaral stamtąd tez to usunąc choc szczerze wątpie bo to duzo zabawy i naprawde musi byc do tego dobry spec.Jesli chodzi o olej to radze zmienic na pósyntetyk 10 W40 najlepij Mobil 1.Moje auto jezdzi na takim od nowosci.W ksiązce serwisowej z Francji skąd auto spraowadzilem jest wpisany taki wlasnie olej od nowosci i na takim ja jezdze.Łąncuch tez mi walil i nie wiedzailem co jest grane - wymienilem filtr na Manna i problem zniknął (dzieki koledze Jurgenikowi z Forum za co mu wiuelkie dzięki).Sprawdzenie cisnienia na tlokach to dobry pomysl - przynajmniej bedziesz wiedzaial w jakim stanie naprawde jest silnik.Na serwis jezdzic nie radze bo glownie naciągną cie na koszty i bedą wymyslac cuda do tego stopnia ze powymieniają ci tkaie usterki ze od sumy jaką uslyszysz i koszt naprawy moze cie rozbolec glowa.Za bardzo tez sie nie przejmuj czasem w autach jest tak ze zaczynają sie wydobywac rozne dzwięki a potem znikają i wszystko jest o.k. Nissan Rulezzz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
Jesli chodzi o olej to radze zmienic na pósyntetyk 10 W40 najlepij Mobil 1

 

Nie ma oleju Mobil 1 10W-40, gdyż Mobil 1 to nazwa handlowa zarezerwowana dla olejów syntetycznych (ESP Formula 5W-30, 0W-40 Protection Formula, 5W-50 Rally Formula, Turbo Diesel 0W-40, 0W-30 Fuel Economy Formula).

Olej 10w-40 firmy Mobil to Mobil Super S - półsyntetyk. Inny półsyntetyk 10W-40 Mobila, to Mobil Super S Turbo Diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DuMonde
Nie ma oleju Mobil 1 10W-40, gdyż Mobil 1 to nazwa handlowa zarezerwowana dla olejów syntetycznych (ESP Formula 5W-30, 0W-40 Protection Formula, 5W-50 Rally Formula, Turbo Diesel 0W-40, 0W-30 Fuel Economy Formula).

Olej 10w-40 firmy Mobil to Mobil Super S - półsyntetyk. Inny półsyntetyk 10W-40 Mobila, to Mobil Super S Turbo Diesel.

 

 

Jurgenik dostaniesz kopa w jaja za tę drobiazgowość:P:P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...