Gość Hubertus Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Czy może ktoś mnie poinformować czy w P-11 z 97r 2,0TD powinna być zbieżność czy rozbieżność? Od początku, gdy kupiłem moję P-11 muszę trzymać kierownicę, gdyż mnie znosi w lewo. Z góry dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Czy może ktoś mnie poinformować czy w P-11 z 97r 2,0TD powinna być zbieżność czy rozbieżność? Moim zdaniem zbieżność. Sprawdź ciśnienie w oponach, stan bieżnkia. Jak nie zauważysz niczego podejrzanego to polecam udać się na geometrię. Samochód nie powinien znosić w żadną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin12.79 Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Na Twoim miejscu sprawdziłbym opony miałem kiedyś taki problem zbieżność mi ustawili i dalej ściągał. Wymieniłem opony i jest ok. na początek przekręć koła z przodu na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Gdybyś miał ustawioną złą zbierzność to zbierało by ci oponę z jednej stronie bardziej Obejzyj opony z przodu czy są jednakowo zebrane bieżniki. Mi na sciaganie pomogło dopiero jak zamieniłem opony po przekatnej. W manualu do p10 jest okreslone że koła powinny być zbieżne od 1-2 % (z tego co pamietam). U mnie zauważyłem że po wymianie wachacza górnego lekko ścina mi oponę po wewnetrznej stronie... czyli zbiezność zła... nie wie tylko w którą stronę - rozbieżny jest czy zbieżny raczej. Ale auta nie znosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Jiż wiem. Tulejki na górnych wachaczach mi "poleciały". Koszt jednego wahacza 220zł. Nizły wydatek, ale niestety muszą, bo mi bardzo drze oponę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 ja kupiłem na allegro firmy 555 za 155 zł do P11 podobna cena napisz czy to pomogło po wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin12.79 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Dziwne że tych tuleji wcześniej nie słyszałeś ale czy one powodują ściąganie...no mie wiem moim zdaniem nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 to nie tulejki - nigdy wzyciu, no chyba, że jeszcze wahacz pęknięty lub skrzywiony - moim zdaniem może kupiłeś auto po dzwonie, albo nieostrożność w krawężnik - masz przesunięte koło w tył i stąd problem, zbieżność może być dobra - wiec opony nie tnie, a ściąga. NIe życzę Ci tak strasznego scenariusza bo optymistyczna jest werscja taka jak pisali przdmówcy... drobne skrzywienia też geometrią się da poprawić.... EDIT - piszesz , że Ci drze oponę - zbieżność jest nieunikniona - i wydatek za geonmetrię nawet po wymianie wahacza... a i jeszcze jedno sprawdź koniecznie nie ten wahacz górny (ten jest od skrzypienia i stukania), a sworznie na dolnym - one są najczęściej przyczyną rozjechania zbieżnośći.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin12.79 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Obstawiam tak samo, tuleja nie ma żadnego związku ze zbieżnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 też miałem tak napisac ale nie byłem pewien ale juz 2 opimniesa za... mi lekko sciagało przed wymiana i po wymianie tez lekko sciąga tyle ze teraz widze ze opone ścina po wewnetrznej to jest za bardzo zbiezy czy rozbiezny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AM Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Moim zdaniem wymiana wachacza górnego ma znaczenie dla zbierzności tak jak i wymiana amortyzatora. Po wymianie wachacza innaczej ustawione jest zawieszenie bo wraca do pierwotnego położenia, jeżdąc po dziurach niestety całe zawieszenie się odkształca i wymiana kóegoś z elementów napewno powduje konieczność ustawienia zbierzności. Zresztą juto jadę na sprawdzenie t o się wam napiszę czy ma o wpływ czy nie. A wymieniłem amotyzatory i wachacze góne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Moim zdaniem wymiana wachacza górnego ma znaczenie dla zbierzności tak jak i wymiana amortyzatora. Po wymianie wachacza innaczej ustawione jest zawieszenie bo wraca do pierwotnego położenia, jeżdąc po dziurach niestety całe zawieszenie się odkształca i wymiana kóegoś z elementów napewno powduje konieczność ustawienia zbierzności. Zresztą juto jadę na sprawdzenie t o się wam napiszę czy ma o wpływ czy nie. A wymieniłem amotyzatory i wachacze góne. No ja uważam tak samo. Zawsze przy wymianie amorków, końcówek drązka, sworzni i wahaczy warto wyregulować zbieżność, aczkolwiek wyrobiona tulejka wahacza nie powinna powodować efektów o których piszesz, przynajmniej ja się z tym nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Wymieniłem górne wahacze z dwóch stron, bo miałem wystukane tulejki i żadnej poprawy. Zmniejszyły się stuki. Nie miało to żadnego wpływu na prowadzenie samochodu (no chyba że takie wrażenie sprawiało tylko na nierównościach). Ustawiałem już kilka razy zbieżność i NIC! Na nierównościach = garbach na trasie przez chwile musi sobie delikatnie potańczyć i po chwili go ustawiam. Wg mnie coś z geometrią, może jakaś dziura na wiosnę, której nie pamiętam...? Miał ktoś coś podobnego? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Mozesz mieć jeszcze jedno...skoro zamiana kół ci nie pomogła... (u mnie po zamianie było ok) Domniemam ze masz jednokowy wysoki bierznik na obu kołach. Spróbuj zmierzyć jakie masz rozstawienie kół. przód-tył z jednej i drugiej strony.. Jest to troche trudne samochód musi stac idealnie prosto. Pomierz z kumplem do końca krawędzi felgi. Podejżewam ze w strone w którtą ściaga masz krótszy wymiar. (2-4 mm np) Czyli jedno koło było uderzone i cofneło sie do tyłu. pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba.boss Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 podlacze sie pod temat ile kosztuje ustawienie zbieznosci w Polsce :?: pzd Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaco Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 ile kosztuje ustawienie zbieznosci w Polsce n to zależy gdzie - u mnie 40 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba.boss Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 ile kosztuje ustawienie zbieznosci w Polsce n to zależy gdzie - u mnie 40 PLN ok dzieki bo za pare dni bede w Polsce to dam sobie do ustawienia w niemczech kosztuje 50 - 60 Euro :511: pzd Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 to zależy gdzie - u mnie 40 PLN To bardzo promocyjna cena. Ja w Wawie zazwyczj płaciełem coś ok 120 - 140 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Sosnowiec 80-fajny warsztat, 60-dziura bez wydruków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AM Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Ja zapłaciłem 2 tygodnie temu 25 zł w czersku k warszawy na stacji diagnostycznej koło INCO VERITAS i nawet kierownicę mi facio ustawił żeby była prosto. Teraz jeździ prosto i nie piszczą opony na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Mam pytanie, czy z tylu w P10 reguluje sie zbieznosc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Ja zapłaciłem 2 tygodnie temu 25 zł w czersku k warszawy na stacji diagnostycznej koło INCO VERITAS i nawet kierownicę mi facio ustawił żeby była prosto. Teraz jeździ prosto i nie piszczą opony na zakrętach Ma może ktoś jeszcze taki warsztat, ale trochę bliżej Wawy albo na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arseci Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Mam pytanie, czy z tylu w P10 reguluje sie zbieznosc ? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Pochylenia nie można regulować bo jest fabryczne!!!!! Zbierzność kół tylnych ustawia się wewnętrznym urządzeniem regulacyjnym umieszczonym w wewnętrznym mocowaniu wahaczy poprzecznych!!!! Napisz mi adres @ to Ci wyśle instrukcje jak to zrobić. Sam jednak tego nie zrobisz dokladnie, mechanik jak wejdzie pod auto to bedzie wiedział (o ile to bedzie mechanik a nie ogrodnik:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Ja wymieniajac z przodu amorki zastanawiam sie czy trzeba koniecznie ustawiac zbierznosc kol !? A pozatym z tylu tez sie ponoc w sunny ustawia !? Co o tym sadzice !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.