Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zbieżność


Gość Hubertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś mnie poinformować czy w P-11 z 97r 2,0TD powinna być zbieżność czy rozbieżność? Od początku, gdy kupiłem moję P-11 muszę trzymać kierownicę, gdyż mnie znosi w lewo.

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś mnie poinformować czy w P-11 z 97r 2,0TD powinna być zbieżność czy rozbieżność?

Moim zdaniem zbieżność. Sprawdź ciśnienie w oponach, stan bieżnkia. Jak nie zauważysz niczego podejrzanego to polecam udać się na geometrię.

 

Samochód nie powinien znosić w żadną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin12.79

Na Twoim miejscu sprawdziłbym opony miałem kiedyś taki problem zbieżność mi ustawili i dalej ściągał. Wymieniłem opony i jest ok. na początek przekręć koła z przodu na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Gdybyś miał ustawioną złą zbierzność to zbierało by ci oponę z jednej stronie bardziej

Obejzyj opony z przodu czy są jednakowo zebrane bieżniki. Mi na sciaganie pomogło dopiero jak zamieniłem opony po przekatnej. W manualu do p10 jest okreslone że koła powinny być zbieżne od 1-2 % (z tego co pamietam).

 

U mnie zauważyłem że po wymianie wachacza górnego lekko ścina mi oponę po wewnetrznej stronie... czyli zbiezność zła... nie wie tylko w którą stronę - rozbieżny jest czy zbieżny raczej. Ale auta nie znosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tulejki - nigdy wzyciu, no chyba, że jeszcze wahacz pęknięty lub skrzywiony - moim zdaniem może kupiłeś auto po dzwonie, albo nieostrożność w krawężnik - masz przesunięte koło w tył i stąd problem, zbieżność może być dobra - wiec opony nie tnie, a ściąga. NIe życzę Ci tak strasznego scenariusza bo optymistyczna jest werscja taka jak pisali przdmówcy... drobne skrzywienia też geometrią się da poprawić....

EDIT - piszesz , że Ci drze oponę - zbieżność jest nieunikniona - i wydatek za geonmetrię nawet po wymianie wahacza...

a i jeszcze jedno sprawdź koniecznie nie ten wahacz górny (ten jest od skrzypienia i stukania), a sworznie na dolnym - one są najczęściej przyczyną rozjechania zbieżnośći..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

też miałem tak napisac ale nie byłem pewien

ale juz 2 opimniesa za...

mi lekko sciagało przed wymiana i po wymianie tez lekko sciąga

tyle ze teraz widze ze opone ścina po wewnetrznej

to jest za bardzo zbiezy czy rozbiezny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wymiana wachacza górnego ma znaczenie dla zbierzności tak jak i wymiana amortyzatora. Po wymianie wachacza innaczej ustawione jest zawieszenie bo wraca do pierwotnego położenia, jeżdąc po dziurach niestety całe zawieszenie się odkształca i wymiana kóegoś z elementów napewno powduje konieczność ustawienia zbierzności. Zresztą juto jadę na sprawdzenie t o się wam napiszę czy ma o wpływ czy nie. A wymieniłem amotyzatory i wachacze góne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wymiana wachacza górnego ma znaczenie dla zbierzności tak jak i wymiana amortyzatora. Po wymianie wachacza innaczej ustawione jest zawieszenie bo wraca do pierwotnego położenia, jeżdąc po dziurach niestety całe zawieszenie się odkształca i wymiana kóegoś z elementów napewno powduje konieczność ustawienia zbierzności. Zresztą juto jadę na sprawdzenie t o się wam napiszę czy ma o wpływ czy nie. A wymieniłem amotyzatory i wachacze góne.

 

No ja uważam tak samo. Zawsze przy wymianie amorków, końcówek drązka, sworzni i wahaczy warto wyregulować zbieżność, aczkolwiek wyrobiona tulejka wahacza nie powinna powodować efektów o których piszesz, przynajmniej ja się z tym nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Hubertus

Wymieniłem górne wahacze z dwóch stron, bo miałem wystukane tulejki i żadnej poprawy. Zmniejszyły się stuki. Nie miało to żadnego wpływu na prowadzenie samochodu (no chyba że takie wrażenie sprawiało tylko na nierównościach). Ustawiałem już kilka razy zbieżność i NIC! Na nierównościach = garbach na trasie przez chwile musi sobie delikatnie potańczyć i po chwili go ustawiam. Wg mnie coś z geometrią, może jakaś dziura na wiosnę, której nie pamiętam...? Miał ktoś coś podobnego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Mozesz mieć jeszcze jedno...skoro zamiana kół ci nie pomogła... (u mnie po zamianie było ok) Domniemam ze masz jednokowy wysoki bierznik na obu kołach.

Spróbuj zmierzyć jakie masz rozstawienie kół. przód-tył z jednej i drugiej strony.. Jest to troche trudne samochód musi stac idealnie prosto. Pomierz z kumplem do końca krawędzi felgi. Podejżewam ze w strone w którtą ściaga masz krótszy wymiar. (2-4 mm np) Czyli jedno koło było uderzone i cofneło sie do tyłu.

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość seba.boss

ile kosztuje ustawienie zbieznosci w Polsce n

to zależy gdzie - u mnie 40 PLN

 

 

ok dzieki

bo za pare dni bede w Polsce to dam sobie do ustawienia

w niemczech kosztuje 50 - 60 Euro :511:

pzd Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 2 tygodnie temu 25 zł w czersku k warszawy na stacji diagnostycznej koło INCO VERITAS i nawet kierownicę mi facio ustawił żeby była prosto. Teraz jeździ prosto i nie piszczą opony na zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s
Ja zapłaciłem 2 tygodnie temu 25 zł w czersku k warszawy na stacji diagnostycznej koło INCO VERITAS i nawet kierownicę mi facio ustawił żeby była prosto. Teraz jeździ prosto i nie piszczą opony na zakrętach

Ma może ktoś jeszcze taki warsztat, ale trochę bliżej Wawy albo na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenia nie można regulować bo jest fabryczne!!!!!

Zbierzność kół tylnych ustawia się wewnętrznym urządzeniem regulacyjnym umieszczonym w wewnętrznym mocowaniu wahaczy poprzecznych!!!!

 

Napisz mi adres @ to Ci wyśle instrukcje jak to zrobić. Sam jednak tego nie zrobisz dokladnie, mechanik jak wejdzie pod auto to bedzie wiedział (o ile to bedzie mechanik a nie ogrodnik:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość rafalski

Ja wymieniajac z przodu amorki zastanawiam sie czy trzeba koniecznie ustawiac zbierznosc kol !? A pozatym z tylu tez sie ponoc w sunny ustawia !?

Co o tym sadzice !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...