Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zbieżność


Gość Hubertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość heineken72

wiem że w P10 jest mozliwość regulacji to pewnie w P11 także

Wiele uważa że sie nie reguluje bo jak sie ją ustawi na początku to bez kolizji ona cały czas jest niezmienna.

Ale jak wejdziesz na kanale pod auto to widać z tyłu na śrubach są takie mimośrody (podkładki-tulejki) pod nakrętką i po poluzowaniu można je dowolnie regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ze szczecina i okolic. Zapraszam na pomiary geometrii do mnie, sprzęt spoko hunter dsp600 , jak się da wyregulować to sie wyreguluje, a jak nie to się pokombinuje w razie co dać znać, umówimy sie i dogadamy (pracuję u kogoś więć są pewne ograniczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem z tylu w P10 i w N14 reguluje sie z tylu zbieznosc. moj tata w n14 regulowal niestety sruby byly zapieczone i pourywal je. musial zamowic oryginalne w serwisie bo niema takich podrobek. bardzo drogo nie bylo ale musial czekac dwa tygodnie az przyjda z Japonii bo w europie nie mieli :/ a jesli chodzi o scinanie oponek w primerce to scina je rowniez jak wybite sa gorne wahacze. dodatkowo jak sa wybite gorne wahacze to baardzo szybko leca i dolne wahacze :/ przerabialem ten temat w moim nismo w tym roku :/ a i po wymianie polosi tez nie zrobilem zbieznosci i tez zaczelo mi ciac oponki :/ prawda jest taka ze jak cokolwiek ruszamy z zawieszeniem itp itd to trzeba liczyc sie z tym ze nalezy udac sie na zbieznosc poniewaz zazwyczaj jest cos ruszone. zawsze przed ustawieniem zbieznosci mechanik powinien wjechac autem na szarpaki i sprawdzic dokladnie cale zawieszenie poniewaz jesli tego nie zrobi i okaze sie ze np tulejka dolnego wahacza jest wybita to nawet po ustawieniu, zbieznosci nie bedzie w czestochowie zbieznosc kosztuje 50 z rachunkiem a bez rachunku maks 40 zl (zalezy ile roboty) szarpaki kosztuja na lewo 10zl a z rachunkiem nie wiem ile. dla porownania w opolu zbieznosc kosztuje 80 zl i do tego bez szarpakow :/ pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę odświeżę temat ;) Panowie,jaka zbieżność powinna być w mojej Primce? Czytałem u "HANYSA" ale nie wiem jakiej fazy mam kombi :( Sworznie wahacza są wprasowane a nie na śruby. Bardzo by mi pomogła informacja podana w taki sposób: np. +2 I drugie pyt. po ustawieniu zbieżności na zdartych oponach przy użyciu urządzenia najazdowego założyłem dobre opony,czy trzeba jeszcze raz sprawdzić zbieżność? Mechanik który zakładał mi opony powiedział że trzeba sprawdzić,a może chciał mnie naciągnąć na kasę? Aha,zbieżność na najazdowym urządzeniu wyświetlało jako +1 Moja nyska jest z grudnia 98r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie FIATA Mechanik powiedział że +1 jest dobrą wartością ale wolę się upewnić. A jeśli on podaje taką wartość dla każdego auta? :029: Opon drzeć nie będzie ale ze stabilnością jazdy to raczej różnie może być. Chyba :diabel: No i jak jest z tą zbieżnością a zmianą opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie FIATA Mechanik powiedział że +1 jest dobrą wartością ale wolę się upewnić. A jeśli on podaje taką wartość dla każdego auta? :029: Opon drzeć nie będzie ale ze stabilnością jazdy to raczej różnie może być. Chyba :diabel:
jak wyzej pisalem kolego lepiej jedz na stacje diagnostyczna.
No i jak jest z tą zbieżnością a zmianą opon?
a jesli chodzi o zbieznosc a opony to moim zdaniem nie ma to wplywu. Prawda natomiast jest taka ze zbieznosc powinno sie robic co okolo 15 tys km poniewaz potrafi sie ona zmieniac powod chocby zuzycie zawieszenia, i dziurawe drogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak jest z tą zbieżnością a zmianą opon?

 

ja to proponuje zbieznosc ustawic...bo szybko oponki beda do wymiany..

ja po wymianie wahaczy nie ustawilem zbieznosci i w ciagu 5 miesiecy uzywania opon z 7 mm bieznika mialem do wymiany z przodu...tak sie wytarly.... :kosci:

teraz mam nauczke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie wahaczy nie ustawilem zbieznosci i w ciagu 5 miesiecy uzywania opon z 7 mm bieznika mialem do wymiany z przodu...tak sie wytarly.... :kosci:

teraz mam nauczke...

po wymianie wahaczy zgodze sie ale nie po wymianie opon! Opony nic nie maja do zbieznosci przychodzi plaszczyzna felgi do plaszczyzny tarczy 4-5 srub i dziekuje. natomiast po wymianie wahaczy przegubu czy amortyzatorów trzeba jechac na zbieznosc. Cokolwiek sie robi przy zawieszeniu trzeba pozniej jechac na zbieznosc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie wahaczy nie ustawilem zbieznosci i w ciagu 5 miesiecy uzywania opon z 7 mm bieznika mialem do wymiany z przodu...tak sie wytarly.... :kosci:

teraz mam nauczke...

po wymianie wahaczy zgodze sie ale nie po wymianie opon! Opony nic nie maja do zbieznosci przychodzi plaszczyzna felgi do plaszczyzny tarczy 4-5 srub i dziekuje. natomiast po wymianie wahaczy przegubu czy amortyzatorów trzeba jechac na zbieznosc. Cokolwiek sie robi przy zawieszeniu trzeba pozniej jechac na zbieznosc

 

racjoza :one: wymiana opon nie ma nic do rzeczy...ale za to brak zbieznosci doprowadza do szybkiej wymiany opon ;) ..hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...