Gość volnaris Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Witam Poruszę temat który na tym forum już padał bardzo wiele razy, ale jakoś nie widzialem konkretnych odpowiedzi. Posiadam N15 z 99 roku wersja MOTION silnik 1.4, oczywiscie almerka byla zamulona na 75 koni, bo schodziła na rynek niemiecki. Pytałem wszędzie i szukałem wszędzie, ale nikt konkretnie nie wiedzial gdzie ta moc jest zablokowana. Padaly sugestie, ze to zblokowanie na komputerze, na układzie wydechowym. Prawda jest inna. W N15 87 koni jest inna przepustnica... Ponoc jest zalozona jakas zwęzka, ale ja sie takiej nie doszukalem wiec zalozylem cala przepustnice od wersji 87 konnej. Poprawa jest niesamowita, silnik od razu dostal zycia. W sumie wymiana zajela mi 40 minut. Podejrzewam, ze teraz bedzie zdecydowanie mniej palila, bo wczesniej ten silnik zwyczajnie sie meczyl. Mam nadzieje, ze juz nie bedzie wiecej pytan jak odblokowac moc na pierwotne 87 koni. proponuje jeszcze wywalic dwa katatalizatory... naprawde warto:) Prosze starych forumowiczow o nie pisanie odpowiedzi, ze temat byl juz dziesiatki razy:) bo nigdy nikt konkretnie nie odpowiedzial :mrgreen: Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 będzie mniej paliła? no niewiem niewiem . Ale ile Ci paliła? w kazdym raize gratuluje nowe samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Dzieki za gratulacje, ale ta almerke juz mam poltora roku i jestem bardzo zadowolony:) a co do spalania, to oczywiste, ze bedzie mniej palila, bo w wersji 75 koni niestety trzeba bylo mocniej ciskac. Spalenia bedzie 8-9 litrow tak jak ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 nie czarujmy się 75km czy 87 palić będzię tyle samo a różnica w osiągach praktycznie nie zauważlana za to dobrze taka zmiana działa na Twoją podświadomość i dlatego wydaje Ci się że auto dostało "kopa" ja mam 97 koni i jakoś ich zabardzo nie czuć... ale po mioch kilku śmiesznych modach i BP Ultimate 98 samochód jest wyraźnie elastyczniejszy no i dość szybko i bezproblemowo dochodzi do 180 a to przecież ciężki sedan... obecnie spalam ok 7,5l jazda mieszana ostanio coraz więcej z klimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 no Malin ma najszybsza 1.4 w klubie ale niedlugo mu odbiore ten tytul.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 najszybsza nie jest... można powiedzieć że moje autko jest prawie nie dłubane a tak wogóle to jeżeli chodzi o osiągi to nie czarujmy się najlepiej dłubnąć jakaś 3-drzwiową ile taka jest lżejsza od sedana??? wie ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 najszybsza nie jest... można powiedzieć że moje autko jest prawie nie dłubane a tak wogóle to jeżeli chodzi o osiągi to nie czarujmy się najlepiej dłubnąć jakaś 3-drzwiową ile taka jest lżejsza od sedana??? wie ktoś? chyba o 20kg wiec roznica niewielka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 nie czarujmy się 75km czy 87 palić będzię tyle samo a różnica w osiągach praktycznie nie zauważlana za to dobrze taka zmiana działa na Twoją podświadomość i dlatego wydaje Ci się że auto dostało "kopa" ja mam 97 koni i jakoś ich zabardzo nie czuć... ale po mioch kilku śmiesznych modach i BP Ultimate 98 samochód jest wyraźnie elastyczniejszy no i dość szybko i bezproblemowo dochodzi do 180 a to przecież ciężki sedan... obecnie spalam ok 7,5l jazda mieszana ostanio coraz więcej z klimą Oj malin... Ty chyba naprawde nie jezdziles wersja 75 konna :mrgreen: nie dziala to na zadna podswiadomosc. Wystarczy zerknac na obrotomierz. Z almerami mam do czynienia od dawna i wiem co mowie. Proponuje Ci pojezdzic wersja 75 koni i potem sie wypowiedziec:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 nie czarujmy się 75km czy 87 palić będzię tyle samo a różnica w osiągach praktycznie nie zauważlana Nie jeżdziłem nigdy Almerą 75 konną ,ale widziałem kilka 75 konnych wozów......... w tylnym lusterku :] wieć niebagatelizowałbym tak tych 12 koni, skoro sam cieszyłes sie z tych "97", które jak wygladaja to kązdy widział :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Ponoc jest zalozona jakas zwęzka, ale ja sie takiej nie doszukalem ich srednice sa takie same? a konkretnie jakie? w GA16DE jest to 50mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Ponoc jest zalozona jakas zwęzka, ale ja sie takiej nie doszukalem ich srednice sa takie same? a konkretnie jakie? w GA16DE jest to 50mm. mowisz o srednicy przeplywki ?? bo ja mierzylem ostatnio u siebie (polski salonowy ga14de) i ma 77mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 mowisz o srednicy przeplywki nie, o średnicy przepustnicy. przepływomierz jest osadzony w szerszym miejscu przepustnicy ale później zawęża się ona do 50mm. tak jest w GA16DE. jestem ciekaw czy GA14 jest podobnie czy zaweza sie bardziej np. do 45mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 mowisz o srednicy przeplywki nie, o średnicy przepustnicy. przepływomierz jest osadzony w szerszym miejscu przepustnicy ale później zawęża się ona do 50mm. tak jest w GA16DE. jestem ciekaw czy GA14 jest podobnie czy zaweza sie bardziej np. do 45mm dzis moze sie tam dokope jesli da sie bez zdejmowania puszki... bo sie jeszcze nad tym nie zastanawialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 niestety tego nie zmierzysz nie zdejmujac calej przepustnicy... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 niestety tego nie zmierzysz nie zdejmujac calej przepustnicy... :? ehh.. nie mam czasu dzis na tyle grzebania zdejmowac bede dopiero jak bede w polowie maja cai robil... wtedy chce tez wyczyscic, ale jesli to jeszcze bedzie wtedy komus potrzebne to napewno pomierze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 co zrobic w takim razie w GA16DE? moze tez jakiś mod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Dziwię się, że ktoś wraca jeszcze do tego tematu. Na forum były zamieszcane wykresy z hamowni. Te 75km to tylko w papierach i na rynek niemiecki (niższe opłaty ubezpieczeniowe). W rzeczywistości silniki 1,4 mają nie mniej niż 87 km. Potwierdzją to identyczne dla obu wersji parametry techniczne (spalanie, przyspieszenie, moment obrotowy itp.), a także opinie użytkowników i ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Na forum były zamieszcane wykresy z hamowni taaaa a co sadzisz o tym wykresie seryjnej ga16de z niemiec :?: :?: pozatym N14 ga14de Xzandafera takze trzymala 75KM :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Dziwię się, że ktoś wraca jeszcze do tego tematu. Na forum były zamieszcane wykresy z hamowni. Te 75km to tylko w papierach i na rynek niemiecki (niższe opłaty ubezpieczeniowe). W rzeczywistości silniki 1,4 mają nie mniej niż 87 km. Potwierdzją to identyczne dla obu wersji parametry techniczne (spalanie, przyspieszenie, moment obrotowy itp.), a także opinie użytkowników i ASO. No coz... zawsze znajdzie sie ktos kto ma swoja teorie. Proponuje kolego pojezdzic wersja 75 koni!!!!!!!! Jesli masz 87 koni, to serdecznie zapraszam do Łodzi. Bedziesz mial mozliwosc przejechania sie dwiema wersjami z Niemiec. Wtedy dopiero ocen. Prosze o glos jakies osoby co maja wersje 75 koni, a jezdzily wersjami 87 koni. I nie pisz kolego, ze temat byl ciagle poruszany, bo problem jak byl tak jest. Tez czytalem wiele informacji, ze 75 to na papierach. Prawda jest inna. Pozdrawiam [ Dodano: Sob 22 Kwi, 2006 17:24 ] Dziwię się, że ktoś wraca jeszcze do tego tematu. Na forum były zamieszcane wykresy z hamowni. Te 75km to tylko w papierach i na rynek niemiecki (niższe opłaty ubezpieczeniowe). W rzeczywistości silniki 1,4 mają nie mniej niż 87 km. Potwierdzją to identyczne dla obu wersji parametry techniczne (spalanie, przyspieszenie, moment obrotowy itp.), a także opinie użytkowników i ASO. Jeszcze slowo do ZbyszkaN15... Nie mow o wykresach z hamowni w autach ktore byly sprowadzone z Niemiec, bo prawda jest taka, ze niemcy czesto sciagali te ograniczenia, no ale oczywiste jest to, ze nikt tego nie dokumentowal!!! Wiec dlatego powstaja takie teorie, ze 75 koni to na papierze. Raczej absurdem jest zeby to bylo na papierze w takim kraju. Zastanow sie co by bylo jakby kazdy producent robil takie walki...hmm! Poruszylem ten problem dlatego, bo udalo mi sie osiagnac pierwotna moc. Wiec prosze teoretykow o nie opowiadanie bajek, ze nie ma roznicy w mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_okecie Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 jakie oznaczenie mialy silniki 87km? Chce kupic przepustnice z wersji 87 km, a moze pasuje przepustnica od 1.6?? i ile kosztuje takie cudo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszo Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Witam ja jezdzilem wersja polska i niemiecka (moja i sasiada) i jak dla mnie nie ma zadnej zauwazalnej roznicy (silniki 1.4) a jesli ktos wie gdzie sa ograniczenia to niech moze fotki zrobi 1 i 2 przepustnicy. Bo jak bal mnie to jednak ta sprawa "papierowych" 75 koni w niemcach wydaje sie prawdopodobna. Obydwie almy trzeba krecic jak sie chce dynamicznie jezdzic chociaz na hamowni nie bylismy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Premislauer Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 moja alma 1.4 jest z niemiec i na pewno nie ma 87km. nie jezdzilem co prawda wersja 87 ale jej poprzednik w moich rekach - sunny 1.6 12V mial wlasnie ok 90km i roznica jest znaczna. Sunny mial duzo lepsze przyspieszenie i predkosc maksymalna. Przyspieszenia co prawda nie mierzylem ale V-max sunny to 210km/h (a jeszcze mialem ciutke pod pedalem), natomiast alma 180km/h i ani grama wiecej. Moje pytanie jednak brzmi - co to jest przepustnica? Wybaczcie ignorantowi ale nie znam sie na tych sprawach. Drugie pytanie skad wziac ta wieksza? z modelu 87km czy 1.6? Czy moze sa jakies uniwersalne? Ile klopotu z wymiana? moze ktos zrobi zdjecia? pozdrawiam :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 moja alma 1.4 jest z niemiec i na pewno nie ma 87km. nie jezdzilem co prawda wersja 87 ale jej poprzednik w moich rekach - sunny 1.6 12V mial wlasnie ok 90km i roznica jest znaczna. Sunny mial duzo lepsze przyspieszenie i predkosc maksymalna. Przyspieszenia co prawda nie mierzylem ale V-max sunny to 210km/h (a jeszcze mialem ciutke pod pedalem), natomiast alma 180km/h i ani grama wiecej. Moje pytanie jednak brzmi - co to jest przepustnica? Wybaczcie ignorantowi ale nie znam sie na tych sprawach. Drugie pytanie skad wziac ta wieksza? z modelu 87km czy 1.6? Czy moze sa jakies uniwersalne? Ile klopotu z wymiana? moze ktos zrobi zdjecia? pozdrawiam :grin: Moge zapytac kolegi jesli chcesz, to on dal mi ta przepustnice od 87 koni ale wiem, ze ma jeszcze takie dwie od polskich wersji N15 . Jesli Jestes zainteresowany, to daj cynk na maila, albo gg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 A wg mnie to wszystko zależy też od stanu przepustki, ewentualnie czegoś z nią związanego. Ojciec kumpla ma Primę p11 z silnikiem 1.6 GA16DE, auto jeździ na benzynie i ma przejechane ok. 180 000 km. Jest dużo mniej zwinne niż i żwawe, gorzej się wkręca i mniejsze jest odczucie przyśpieszenia niż 1.6 jakie ma mój ojciec (też GA16DE), a różnica jak jest między autami to to że Prima mojego ojca ma 50k mniej na budziku, więcej wyposażenia (czyli jest cięższa) i jest to wersja po lifcie. Do niedawna w naszej Primce były problemy z przepustką (brudna była i głupoty do komputera słała, przeczyszczone sprayem do przepustek i wszystko działa). Nie wiem czy oprócz jednego kabelka (od temperatury powietrza z tego co pamiętam) jest jakaś różnica w budowie obu przepustek. Wnioskuję, że przepustka w autku mojego ojca dalej puszcza trochę dziwne dane do komputerea i chwała jej za to bo autkiem bez większych problemów objeżdżam calibry lubelskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 moja alma 1.4 jest z niemiec i na pewno nie ma 87km. nie jezdzilem co prawda wersja 87 ale jej poprzednik w moich rekach - sunny 1.6 12V mial wlasnie ok 90km i roznica jest znaczna. Sunny mial duzo lepsze przyspieszenie i predkosc maksymalna. Przyspieszenia co prawda nie mierzylem ale V-max sunny to 210km/h (a jeszcze mialem ciutke pod pedalem), natomiast alma 180km/h i ani grama wiecej. Moje pytanie jednak brzmi - co to jest przepustnica? Wybaczcie ignorantowi ale nie znam sie na tych sprawach. Drugie pytanie skad wziac ta wieksza? z modelu 87km czy 1.6? Czy moze sa jakies uniwersalne? Ile klopotu z wymiana? moze ktos zrobi zdjecia? pozdrawiam :grin: Przyznajesz, że jesteś ignorantem i nie znasz się na tych sprawach, ale wydając opinię używasz słowa "na pewno". Gdyby szybkość maksymalna zależała tylko od mocy silnika, to najszybciej jeżdziłyby autobusy, traktory, tiry, a przede wszystkim czołgi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.