Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Odblokowanie mocy w N15 1.4


Gość volnaris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sterownik na 100% jest inny -na pewno ma inny numer (sprawdzałem w programie nissanowskim) W tym tygodniu zmieniam sterownik swojej lubej,czekam tylko na hasło nats, zdam relacje,mam nadzieję ,że się coś poprawi bo w porównaniu z wersją na Polskę to straszny muł

 

[ Dodano: 17 Lip 2006, 20:08 ]

Tak jak mówiłem sterowniki są inne,mianowicie dla przykładowaj almery 01/98 jn1eaan15u0571325 sterownik niemiecki to: 237102n366 a polski (i inne kraje ) to 237102n305.Po zamianie nie widać specjalnych wyczuwalnych rezultatów,może dlatego ,że sam poruszam się n16 2,2 sporo wydłubanym.Pewne jest jedno hamownia prawdę powie.Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Gość lukasz_jedras

wiecie co ... a moze zrobimy tak. ja mam almerke 96r. 1.4 sprowadzona z niemiec nadwozie 3 dzwiowe. Ogumienie 185/65/14 i na piątym biegu przy 3 tys obrotów mam nie całe 110 km/h dokladnie jakies 105 -107 teraz nie pamiętam ale jakos tak. jak będe gdzies jechał to to jeszcze sprawdze tak zeby byc pewnym na 100% bo mogłem sie rąbnąć. I teraz jeśli ktoś ma takie same opony , nadwozie i silnik powinien uzyskać taką samą prędkość - jeśli ma większą moc silnika to pojedzie szybciej przy 3 tys obrotów. Tylko umówmy sie tak ze nie robimy pomiarów " z kasprowego z wiatrem w plecy" tylko uczciwie bo wszystkim nam zalezy na odkryciu prawdy. Aż sam jestem ciekaw co nam z tego testu wyjdzie :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkość przy określonych obrotach zależy od przełożeń w skrzyni biegów.

a prawda została juz odkryta za zredukowaną moc odpowiedzialne są wałki rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_jedras

ale co z tego ze predkosc na okreslonym biegu zalezy od przelozen skrzyni? jesli wezmiesz 2 takie same almery 1.4 to maja takie same skrzynie i ta z wieksza moca będzie jechala szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce to mam zestaw wałków rozrządu na którym nawet 1,4 REP (75KM) będzie miało coś z przedziału 97-99KM po drobnej regulacji...

 

co do silników 1,6 90KM ma oba wałki takie same jak w 1,4 o pelnej mocy, 100 konny ma zmieniny walek wydechowy, jak się dolorzy do tego walek ssacy z GA16DS to powinno być coś z przedzialu 105-107KM, z czasem kolektor 4-2-1 i reszta wydechu i mamy coś pod 120KM i 150Nm :) przykład to JORDI GA16DE w sunnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zadziwiające jest to, że tak naprawdę nikt nie potrafi powiedzieć nic konkretnego. A jeśli ktoś coś zaproponuje natychmiast jest gaszony.

 

Panie i panowie czy poza volnaris ktoś faktycznie odblokował moc silnika (nie rozchodzi mi się o jakieś cuda, a jedynie o te brakujące 12 koni)?

jeśli tak to niech się wypowie konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zadziwiające jest to, że tak naprawdę nikt nie potrafi powiedzieć nic konkretnego. A jeśli ktoś coś zaproponuje natychmiast jest gaszony.

 

Panie i panowie czy poza volnaris ktoś faktycznie odblokował moc silnika (nie rozchodzi mi się o jakieś cuda, a jedynie o te brakujące 12 koni)?

jeśli tak to niech się wypowie konkretnie.

 

Przecież już wiadomo że różnice są na wałkach rozrządu tak jak pisze Coobcio

Nie czytałeś posta wyżej :?: Jamo po wymianie wałków w 1.4 ma nawet 99HP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to mam ze 2 komplety wałków z 90 konnych 1,4... wystarczy że je zamontujesz w swoim zamulonym do 75KM i masz pełnowartościową 90tkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co z tego ze predkosc na okreslonym biegu zalezy od przelozen skrzyni? jesli wezmiesz 2 takie same almery 1.4 to maja takie same skrzynie i ta z wieksza moca będzie jechala szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.

mylisz sie kolego,bedzie miało lepsze przyspieszenie ale pojedzie szybciej tylko na 5 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na IV 1,4 też się nie dokręci do końca mowy nie ma... (IV @ 7100 obr.min to daje coś pod 190km/h) na III beigu licznikowo 145-150 latają N15 przynajmniej te w SEDANIE.

 

Na podstawie alemry JAMA (1,4 90KM) pokarzę wam jak silniczek reaguje na zmianę wałków:

 

Przed wymianą:

JamoLipiec.jpg

 

Po wymianie:

JAMOpa378dziernik2006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam , jestem nowy w klubie i jestem nowym użytkownikiem Almy. Czytam czytam i zastanawiam jak sie odnieść do tematu.Jeśli był poruszany to sorry że ja z innej bajki.Mam problem tego typu że używam autka w irlandii i tu je z resztą kupiłem. Wybieram się właśnie na przejażdżkę do Polski i chce tam wymienić sprzęgło. Nie wiem jaki typ zamówić ponieważ lokalni tubylcy mają bardzo lekceważący stosunek do książki pojazdu czy serwisów. Nie wiem jaką mocą auto dysponuje, póki co było żwawiuchne ale zaczęło mi się sprzęgło ślizgać i troche sie zmuliło.Poluźnienie sprzegła dało efekt ale myśle że wymiana jak najbardziej będzie wskazana, typ silnika jaki udało mi sie sczytać to GA14, model hatchback 5d przy silniku 1,4 16v.Jaką moc ma te auto? :( Ludziska poratujcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...