Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Odblokowanie mocy w N15 1.4


Gość volnaris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

własniew a ja mam takie pytanie bo sa rożne almery chodzi mi o hatchback jak jest roznica miedzy wersjami gx czy naprzyklad S ja mam S-ke i niby z deutschland za chiny niemoge odnalesc oznaczenia silnika ?? tego ga cos tam costm silnik to 1.4 i tez niewiadomo ile to ma kucy scigałem sie z mondeo ostatnio 115 konna to siedzialem jej rowno na d*pie i niemogl mnie zgubic i jak to tez ma 75hp ?? moze fsaktycznie to jest przepustnica bo watpie czy by wkładali słabsze wałki przy produkcji wtedy to juz jest inna konstrukcja silnika co by było inne oznaczenie jego apatrzac na jakies artykuły to zawsze i wszedzie pisza 87 hp

moze by trzeba bylo porownac w jakims katalogu te przepustnice moze maja rozne numery czy cos takiego ??

 

[ Dodano: Pon 05 Lis, 2007 20:36 ]

cos mnie tkneło zeby wyszukac niemiecki klub nissana i zapodałem do nich pytanie co jest z tom moca w aucie jak cos bede wiedziec to napsize bedzie jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem wam tak, mam juz almere (z niemiec) rok i czytam to forum od czasu do czasu, jak do tej pory nikt jeszcze nie napisal nic konkretnego,o tej ukrytej mocy. moze juz ktos rozwiazal ta zagadke i mi powie na podstawie moich danych jaka ja mam wersje? 75? czy 87? w almie mam: silnik 1,4, zaslepiony egr,stożkowy filtr + cai i vmax= 190km/h, 0-100 12 sekund,na 2 biegu robi 95km/h, ogolnie almerka ladnie sie wkreca odczulem duza zmiane po cai i filtrze. Chcialbym cos jeszcze pogrzebac moze te walki co piszecie, albo ta przepustnica,moze cos doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i przełom dostałem odp i co wy na to ? ? ?

 

 

Hey Mali.

 

Welcome to our forum and congratz. Your Engine has got 87hp. Nissan sold this engine with 75hp to make the Almera interesting for German customers. Few years ago insurances graded cars within their power. Actually this engine accomplished 87hp.

 

"S" marked the configuration. Unfortunately S-modell cames without any extras - only basic eqipment.

 

[ Dodano: Pon 05 Lis, 2007 20:46 ]

dodam ze moj jest z 96 roku i juz sie nie przejmoje o kuce :D:D:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktokowliek był na hamowni niemiecką wersją i może potwierdzić że ma 87 koni? Ja mam almerę z Niemiec , ale jeśli chodzi o dynamikę to nie mogę narzekać. Jeśli tylko będę miał trochę kasy i skoczę na hamownię. Wie ktoś może ile kosztuje takie badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby coś tam piszą te szwabiaszki i wydaje mi sie że zalatują troche drwiną...Nieważne, trudno mi jednak uwierzyć że koncern zaniżał wartość koni żeby fury w niemcach lepiej schodziły, coś to zalatuje banałem. Ja w każdym bądź razie ciągle nie wiem nic na temat oznaczenia na moim silniku więc jeśli ktoś coś może mi napisać to będe wdzięczny.Przypominam: Almera S 1,4 16v hatchback 5d 1998 , oznaczenie silnika GA 14 (bez DE czy czegokolwiek innego) i nadmienie że stery mam po "złej" stronie - woże sie po Irlandii ...

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrazenie Panowie ze nie czytacie tego co bylo juz napisane. na szybko:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=33764

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16655

 

 

A czy ktokowliek był na hamowni niemiecką wersją i może potwierdzić że ma 87 koni? Ja mam almerę z Niemiec , ale jeśli chodzi o dynamikę to nie mogę narzekać. Jeśli tylko będę miał trochę kasy i skoczę na hamownię. Wie ktoś może ile kosztuje takie badanie?

 

hamowanie w wawie na mineralnej- 50 zl (choc nie wiem czy przychodzac z ulicy placi sie tyle samo co przychodzac z coobciem)

moja niemiecka przed modyfikacjami miala prawie 85KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika że to wszystko było chłitem małketingowym. Bo szczerze powiedziawszy po przesiadce z fiestypoczułem drastyczny wzrost dynamiki i wierzyć mi sie nie chciało że to różnica tylko kilkunastu koni w dużo cięższym samochodzie. Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, no niby mi sie rozjaśniło. Wielkie dzięki. Jeszcze jedna rzecz. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi skąd różnica w symbolu silnika ? Wszyscy i wszędzie piszą o GA14 DE, mój jest oznaczony GA14 czy brak literek DE oznacza inny typ czy tylko rynek na jakim był sprzedawany ? Jest to ważne ponieważ chce wymienić sprzęgło a nie wiem jakie zakupić (i nie chodzi mi o reklame ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój jest oznaczony GA14 czy brak literek DE oznacza inny typ czy tylko rynek na jakim był sprzedawany ?

 

nic nie znaczy- masz ga14de

 

blufut, nie do konca

niemieckie maja nieco ponad 80 KM, a pozostale kolo 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

koledzy moja almerka to ga14de 3d wersja S z 96r

a wiec tak mam właśnie przepustnice z ga16de wrsja sr chyba 97r

przepływomierz jest taki sam tylko numerem seryjnym sie różni a mianowicie jest to

HITACHI AFH45M-46

 

wiec przepływka raczej sie nie różnią

czekam na uszczelki z ASO pod przepustnice i silniczek krokowy

 

no i przezuce przepustnicę a moze to czujnik otwarcia przepustnicy jest w innym położeniu jego sie reguluje przekreca jak aparat zapłonowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TPS'em to nie wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany. TPS jest owszem regulowany, ale po ewentualnej regulacji należy przeprowadzić kalibrację przepustnicy żeby ECU zorientował się jakie jest połozenie TPS na biegu jałowym. Kwity serwisowe podają że na b. jałowym powinno to być 0,5V z tolerancją +/- 0,15V . Ja mam ~0,4V (na w pełni rozgrzanym silniku) więc mieszczę się w normie.

 

Mnie mimo wszystko zastaniawia ECU , wszak wersje na rynek niemiecki mają podobno inne oznaczenie niż reszta Europy. Swego czasu zachecałem kogoś z wersją nie niemiecką na przejażdżkę z moim laptopem i obserwację czasów wtrysków, niestety nikt się nie zachęcił do takiego testu. Dodam że u siebie obserwowałem max czas wtrysku rzędu 12ms. Być może ECU "europejskie" serwuje nieco dłuższe czasy wtrysku np 14ms i stąd może być parę kucy więcej.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coobco ma rację przepływki są identyko nawe t w ga16de sr 3d z 97 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To jest ciekawe.

Tyle pisania, że macie 75KM, a jakoś nikt nie przedstawił żadnego wyniku z ham. jako dowód na 75KM.

Tylko kilka wykresów z dowodem na 90KM.

 

Z forum naszych zaprzyjaźnionych sąsiadów:

"RE: ENG what is with this engine GA14DE

 

Hi marly! Welcome at the Nissanboard.

 

The "S" is also an name wich is a description for a special features. "S" is the base equipedmodel. So no spezial features!

You can find more Infos at the database but only in german.

 

The engine of your almera has 87PS like every GA14DE. Some people test ist on a dyno. I think they make a trick cause as the GA14DE was used in Germany the tax based on PS. They used the PS of the GA14DS motors but build it as injektion engine.

 

So the GA14DE has 87PS and the GA16DE has 103PS.

 

Hope I can you help.

 

Greetz to Poland"

 

Wynika, że to tylko trick Nissana i wszystkie mają ~90KW a jeżeli ktoś inaczej uważa niech pokaże wynik z ham.

Do tego czasu wydaje mi sie, że komentarze typu że coś komuś muli,

to chyba dlatego, że czegoś nie dopieścił albo w czymś przedobrzył,

albo ma po prostu sam. do d**y ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krami1 w tym poście nie ma wykresów z hamowni, ale to nie znaczy że takowych nie było. To forum odwiedzam od blisko 3 lat i pamiętam wypowiedzi niektórych użytkowników GA14 DE że byli na hamowni i niestety wyszło im c.a 75KM. Zdaję się że ktoś z GA16DE całkiem niedawno (2-3 miesiące) temu też shamowal auto i wyszło mu nieco ponad 90KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A jak nie było wykresów tak i dalej ich nie widać.

A ze coś, ktoś, gdzieś, kiedyś ... to nie jest dowód.

Tyle osób nie zadowolonych, ponoć okrytnie "zamulonych", i żaden nie był na hamowni....??? Coś tu nie tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

a próbował ktoś wgrać inną mape paliw?,

inaczej zapłon ustawić

 

 

moją almerke troche muli (będę coś z tym robił na weekend) ale jak wcisne pedał gazy do dech to jak wkońcu przekroczy magiczne 3 000( bo przy ok 2 800 ma taką zmułe że ledwo jedzie) to wyrywa prawie tak bym miał jakiś dopalacz zamontowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...