Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana płynu w układzie hamulcowym i chłodzenia


Gość ryszard31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy wymiana tych płynów jest końeczna i w jakim okresie czasu. wksiąrzce serwisowej / instrukcji obsługi / doczytałem tylko o kontroli stanu. ale producenci płynów zalecają wymiane.

Z góry dziękuje za podpowiedż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dwa lata wymieniaj oba płyny to kosztuje naprawdę grosze na takich rzeczach się nie oszczędza!! szczególnie na hamulcowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty żartujsz? nie wymieniać tych płynów? szczególnie hamulcowego? Nie wymieniaj lepiej oleju to najwyżej zatrzesz silnik. Z niewymienionym płynem hamulcowym się zabijesz.

Wyjaśnię ci to. Płyn hamulcowy jest higroskopijny, czyli chłonie wodę. A to oznacza, że po paru latach zamiast płynu, masz w układzie wodę. Czyli obniża ci się temperatura wrzenia. Ta z kolei powoduje tyle, że przy ostrym hamowaniu płyn ci się zagotuje, postaną bąble z pary i pedał hamulca będzie ci wpadał do podłogi, ale auto nie zahamuje.

Co do płynu chłodniczego. On odpowiada za to, by układ nie korodował. Stary płyn ma też to do siebie, że spada mu temperatura krzepnięcia - bo zamienia się w wodę. W efekcie nawet przy niewielkim mrozie ta woda ci zamarznie, zwiększy objętość i rozpieprzy wszystko, włącznie z głowicą. I wtedy będzie płakał.

Jeżeli nie wiesz kiedy były wymieniane u ciebie te rzeczy to zrób to od razu. łączny koszt obu razem z robocizną to jakieś 200 zł. Terminy wymiany masz podane w instrukcji. Ona jest na forum, jak nie masz swojej. I jeszcze jedno. Jaką ty masz instrukcję obsługi? Na pewno od nissana, a może od trabanta?Przecież w tej książce jak byk jest napisane co się kiedy wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarroturro
Zgodnie z książka serwisową N16 jeden i drugi płyn wymienia sie co 60 tys km.

 

lub co dwa lata - niektórzy na przejechanie takiego dystansu potzebują połowy dekady, a starzeje się wszystko, niestety......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub co dwa lata - niektórzy na przejechanie takiego dystansu potzebują połowy dekady, a starzeje się wszystko, niestety......

 

dokładnie! ja przez rok nabiłem 2 000, miałbym niezłe oszczędności gdyby liczył sie tylko przebieg..acha a te grosze za płyny chyba tycza się jedynie samej zawartości przy wymianie samodzielnej bo do ASO po gwarancji chyba nie ma sensu podjeżdżać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub co dwa lata - niektórzy na przejechanie takiego dystansu potzebują połowy dekady, a starzeje się wszystko, niestety......

 

dokładnie! ja przez rok nabiłem 2 000, miałbym niezłe oszczędności gdyby liczył sie tylko przebieg..acha a te grosze za płyny chyba tycza się jedynie samej zawartości przy wymianie samodzielnej bo do ASO po gwarancji chyba nie ma sensu podjeżdżać?

sensu nie ma, można to zrobić w zwykłym warsztacie, albo samemu. W przypadku płynu hamulcowego lepiej jednak mieć pojęcie co się robi, bo jak źle wymienisz nie odpowietrzając układu, albo nie spuszczając płynu przez cylinderki, to się zabijesz chłopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płynu hamulcowego nie trzeba spuszczać wystarczy go przepompować przez układ dolewając nowego płynu do zbiorniczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce serwisowej piszą, że jeśli auto ma ABS to do odpowietrzenia potrzebne jest jakieś specjalne urządzenie.

na szczęście mam podstawową opcje bez ABSu ...;-)

do malin..skąd wiadomo że cały stary płyn zszedł? zakładam że nie różnią się kolorem ...chyba że zbiornik ma np. 4 - 4.5 l a my wlejemy całe opakowanie 5 l???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce serwisowej piszą, że jeśli auto ma ABS to do odpowietrzenia potrzebne jest jakieś specjalne urządzenie.

na szczęście mam podstawową opcje bez ABSu ...;-)

do malin..skąd wiadomo że cały stary płyn zszedł? zakładam że nie różnią się kolorem ...chyba że zbiornik ma np. 4 - 4.5 l a my wlejemy całe opakowanie 5 l???

 

Jesli masz wersje po liftingu, czyli po 98 roku, to nie masz ABS??? :roll: wydawalo mi sie, ze tylko niektore wersje na poczatku nie mialy ABS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wersje po liftingu, czyli po 98 roku, to nie masz ABS??? :roll: wydawalo mi sie, ze tylko niektore wersje na poczatku nie mialy ABS...

nie, nie mam to czysty GX z polskiego salonu...ma jedynie wsp. kier. i 1 PP, no i lakier metalik i tyle - taki golas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wersje po liftingu, czyli po 98 roku, to nie masz ABS??? :roll: wydawalo mi sie, ze tylko niektore wersje na poczatku nie mialy ABS...

zależy na jaki rynek były produkowane.

W Niemczech chyba 100% Almerek było z ABS, nawet wersja podstawowa 1.4 musiała mieć ABS i wspomaganie, zwykle też 2 poduchy, również wersje przed liftem.

Z kolei na innych rynkach europejskich ABS nie był "obowiązkowy" - co więcej, wcale nie musiał być standardem w lepiej wyposażonych wersjach nawet z końca produkcji, np. ja jeżdżę wersją limitowaną z 1999r. po lifcie, sprowadzoną z Francji - jest to taka jakby wersja SR hatchback 5d z wyposażeniem GTi - silnik 1.6, 4 poduszki, klima, pełna elektryka, profilowane fotele, tapicerka i plastiki w kabinie jak w GTI, skórzana kiera, gałka od dźwigni skrzyni i lewarka hamulca ręcznego, fabryczne halogeny włączane na zintegrowanym przełączniku świateł, płynna regulacja przerywacza wycieraczek, lotka dachowa ze stopem i parę innych dodatków... a ABS-u nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wersje po liftingu, czyli po 98 roku, to nie masz ABS??? :roll: wydawalo mi sie, ze tylko niektore wersje na poczatku nie mialy ABS...

zależy na jaki rynek były produkowane.

W Niemczech chyba 100% Almerek było z ABS, nawet wersja podstawowa 1.4 musiała mieć ABS i wspomaganie, zwykle też 2 poduchy, również wersje przed liftem.

Z kolei na innych rynkach europejskich ABS nie był "obowiązkowy" - co więcej, wcale nie musiał być standardem w lepiej wyposażonych wersjach nawet z końca produkcji, np. ja jeżdżę wersją limitowaną z 1999r. po lifcie, sprowadzoną z Francji - jest to taka jakby wersja SR hatchback 5d z wyposażeniem GTi - silnik 1.6, 4 poduszki, klima, pełna elektryka, profilowane fotele, tapicerka i plastiki w kabinie jak w GTI, skórzana kiera, gałka od dźwigni skrzyni i lewarka hamulca ręcznego, fabryczne halogeny włączane na zintegrowanym przełączniku świateł, płynna regulacja przerywacza wycieraczek, lotka dachowa ze stopem i parę innych dodatków... a ABS-u nie ma ;)

 

Ja tez mam full opcje, z wyposazenia dokladnie wszystko to co w GTI nawet fajera taka sama skorzana :D byl tu temat na forum jakie sa wersje N15 i to naprawde jest bardzo dziwne, bo tych wersji bylo bardzo duzo, a moja wersja czyli MOTION, to jak ktos stwiedzil "To GTI dla ubogich czyli silnik 1.4" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam polska wersje gx 1,4 z 98 roku po lifcie i mam ABS , pierwszy wlasciciel kazal sobie taka wersje z salonu skrecic. wlasnie bede sam zmienial olej i filtr oaz hlodnicy plyn i hamulcowy, iteraz mnie wystraszyliscie jakie to urzadzenie do wersji z ABSem jest potrzebne, czy nie wystarczy spuscic z kol plynu pokolei (w odpowiedniej kolejnosci zeby nie przetaczac plynu z kola do kola) a potem dolac z gory nowy plyn?

niech ktos madry sie wypowie bo mam problem a zabieg chce przeprowadzic w przyszlym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam polska wersje gx 1,4 z 98 roku po lifcie i mam ABS , pierwszy wlasciciel kazal sobie taka wersje z salonu skrecic. wlasnie bede sam zmienial olej i filtr oaz hlodnicy plyn i hamulcowy, iteraz mnie wystraszyliscie jakie to urzadzenie do wersji z ABSem jest potrzebne, czy nie wystarczy spuscic z kol plynu pokolei (w odpowiedniej kolejnosci zeby nie przetaczac plynu z kola do kola) a potem dolac z gory nowy plyn?

niech ktos madry sie wypowie bo mam problem a zabieg chce przeprowadzic w przyszlym tygodniu.

mogę zajrzeć do "mądrej książki od Almery" i napisać co wyczytałem,

ale dopiero jutro, bo książka leży w domu.

 

nie martw się na zapas, hamulce działać będą, nawet przy niesprawnym ABS.

no i zawsze pozostaje Ci jeszcze tylny, ręczny - linka się nie zapowietrzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarroturro

Małe sprostowanie, bo to ja wyskoczyłem z tym specjalnym urządzeniem do odpowietrzania jeśli na pokładzie jest ABS. Ma to zastosowanie - ale do Hondy Civic z lat 1991-96, w Almerze jest ......................... gorzej

Otóż w książce WKŁ do n15 nie ma rozróżnienia, czy auto ma ABS czy nie. Piszą na str 204 tak: "Do odpowietrzenia układu hamulcowego zaleca się wykorzystać specjalne urządzenie do odpowietrzania pod ciśnieniem (...). Odpowietrzanie bez specjalnego urządzenia można wykonywać tylko w niezbędnych przypadkach i należy je traktować jako naprawę doraźną, po której jak najszybciej należy odpowietrzyć układ za pomocą (tu znowu) specjalnego urządzenia".

Myślę sobie, że na czym jak na czym, ale na sprawności działania układu hamulcowego lepiej nie oszczędzać - tymbardziej, że i tak nie chodzi o jakąś nadzwyczajną sumę pieniędzy

 

Ja mam lepiej, i tak tego niepotrafiłbym sam tego zrobić :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam full opcje, z wyposazenia dokladnie wszystko to co w GTI nawet fajera taka sama skorzana :D byl tu temat na forum jakie sa wersje N15 i to naprawde jest bardzo dziwne, bo tych wersji bylo bardzo duzo, a moja wersja czyli MOTION, to jak ktos stwiedzil "To GTI dla ubogich czyli silnik 1.4" :mrgreen:

można powiedzieć, że wszystkie wersje limitowane, to były takie "GTI dla ubogich",

bo chyba wszystkie bazowały na silnikach 1.4 lub 1.6 tylko z lepszym wyposażeniem,

niż seryjne.

Motion, Traction, Comfort, Sport Line, Top Line, Ambiente...

takie m.in. wersje limitowane znalazłem kiedyś na niemieckim forum ;)

w Polsce były w ogóle niedostępne, najwyraźniej za biedne nasze społeczeństwo.

u nas w salonach, nierzadko, Almerki nie miały nawet wspomagania :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam full opcje, z wyposazenia dokladnie wszystko to co w GTI nawet fajera taka sama skorzana :D byl tu temat na forum jakie sa wersje N15 i to naprawde jest bardzo dziwne, bo tych wersji bylo bardzo duzo, a moja wersja czyli MOTION, to jak ktos stwiedzil "To GTI dla ubogich czyli silnik 1.4" :mrgreen:

można powiedzieć, że wszystkie wersje limitowane, to były takie "GTI dla ubogich",

bo chyba wszystkie bazowały na silnikach 1.4 lub 1.6 tylko z lepszym wyposażeniem,

niż seryjne.

Motion, Traction, Comfort, Sport Line, Top Line, Ambiente...

takie m.in. wersje limitowane znalazłem kiedyś na niemieckim forum ;)

w Polsce były w ogóle niedostępne, najwyraźniej za biedne nasze społeczeństwo.

u nas w salonach, nierzadko, Almerki nie miały nawet wspomagania :shock:

 

Dodaj jeszcze bardzo ladna wersje Magic. Kolega ostatnio sprowadzil z Niemiec N15 GTI 99rok a ta wersja na rynku niemieckim ma nazwe TOP SPORT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To specjalne urządzenie mają tylko kosmici. Szanujące się stacje wymieniają płyn hamulcowy podciśnieniowo (i to cała filozofia). Przyjemność kosztuje 70 zł. To samo można zrobić przepompowując pedałem hamulca, nie ma żadnego ryzyka należy tulko pamiętać aby nie przepompować za dużo płynu i zapowietrzyćpompe. Proponuję wężykikiem spuścić płyna ze zbiorniczka ile się da. zalać później nowym a następnie pompować, aż wyleci świeży.

Specjalne urządzenie = prawa noga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a płyn w układzie wspomagania(chyba)? ten w okrągłym czarnym zbiorniczku po lewej stronie patrząc od przodu? bo gdzieś mi się chyba obiło, że go się nie wymienia. A jeśli trzeba to co ile km i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a płyn w układzie wspomagania(chyba)? ten w okrągłym czarnym zbiorniczku po lewej stronie patrząc od przodu? bo gdzieś mi się chyba obiło, że go się nie wymienia. A jeśli trzeba to co ile km i jak?

 

jezeli nie czujesz przy kreceniu kierownica jakis oporow , skokow, drgan, babelkow i dziwnych innych objawow to nie zmieniaj plynu od wspomagania.

 

Przyjemność kosztuje 70 zł.

 

A ile moze kosztowac wymiana plynu hlodnicy albo wymiana oleju + wymiana filtra? tak sie zastanawiam czy sam czy oddac gdzies do zakladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A ile moze kosztowac wymiana plynu hlodnicy albo wymiana oleju + wymiana filtra? tak sie zastanawiam czy sam czy oddac gdzies do zakladu

 

Ile kosztije w ASO no niewiem ale mysle ze calosc zajela by jakies 30 minut kazdemu co wie ktore odkrecic ;) . Genjusz gdybys nie mieszkal tak daleko wymienil bym Ci to prawie za piwo .

 

 

Pozdrawiam

Flack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...